Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Πέμπτη 12 Ιουλίου 2012

Επανέρχονται τα υδροπλάνα;



Πρώτη καταχώρηση: Πέμπτη, 12 Ιουλίου 2012, 08:51
 ΚΑΙ  ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΚΕΦΑΛΟΝΗΤΕΣ ΚΑΡΑΒΟΛΑΤΡΕΣ!!!!!!
Ζωντανό παραμένει το ενδιαφέρον της καναδικών συμφερόντων εταιρεία Air Sea Lines η οποία επένδυσε 25 εκατ. ευρώ για πτήσεις με υδροπλάνα και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την ελληνική αγορά καθώς δεν υπάρχει νομοθετική πλαίσιο για την σύσταση υδατοδρομίων.

Μάλιστα χθες ο Καναδός Πρέσβης κ. Robert Peck έθεσε προς τον αρμόδιο υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Κωστή Χατζηδάκη το θέμα της διασύνδεσης των ελληνικών νησιών με υδροπλάνα στη συνάντηση που είχαν με αντικείμενο διμερή θέματα.
Ο Καναδός πρέσβης διαπίστωσε το τεράστιο νομοθετικό κενό που υπάρχει στην χώρα μας στο θέμα των υδροπλάνων με αποτέλεσμα επενδύσεις δεκάδων εκατομμυρίων να φαλιρίζουν!!! Σημειώνεται ότι σχεδόν μια δεκαετία το σχέδιο νόμου εκκρεμεί παρά το γεγονός ότι έχει εξαγγελθεί κατά καιρούς από όλους τους συναρμόδιους υπουργούς.
Όπως είχε επισημάνει με σχετικό δημοσίευμα της στις 20 Ιουνίου η «Η On Line» η απουσία του νομοθετικού πλαισίου είχε προκαλέσει πολλές αντιδράσεις όπου ανάμεσα τους ήταν και η καναδική εταιρεία που είχε επενδύσει σημαντικά ποσά και αναγκάστηκε να βάλει «λουκέτο» λόγω έλλειψης υποδομών στην χώρα μας. Έτσι ο κ. Robert Peck εμφανίστηκε ιδιαίτερα επικριτικός προς τον υπουργό Ανάπτυξης τονίζοντας ότι θα πρέπει να δοθεί άμεσα λύση.
Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που εκτιμάται ότι το σχετικό νομοσχέδιο για τα υδατοδρομία θα μπει σε προτεραιότητα από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών καθώς η χώρα μας με την μορφολογία που έχει δημιουργεί την ανάγκη για τις πτήσεις υδροπλάνων.
Το ιστορικό
Το 2003 οπότε ο τότε υπουργός Μεταφορών Χρήστος Βερελής είχε ανάψει το «πράσινο φως» για τη λειτουργία των υδατοδρομιων.
Οι πρώτες γενικές κατευθύνσεις για την ίδρυση αεροδροµίων επί υδάτινης επιφάνειας δόθηκαν το 2005 µε τον νόµο 3333/2005. Ο νόµος αυτός παρέπεµπε τη ρύθµιση κρίσιµων θεµάτων σε Προεδρικό ∆ιάταγµα, το οποίο θα έπρεπε να εκδοθεί εντός έξι µηνών αλλά εκκρεμεί ακόμα και σήμερα.
Αν και τα προηγούμενα χρόνια έχουν δοθεί προσωρινές άδειες λειτουργίας υδατοδρομίων σε ορισμένες περιοχές ωστόσο υπήρξαν περιορισμοί που δεν επέτρεπαν την βιώσιμη λειτουργία τους.
Πιο ενδεικτικός ο ορος που έθετε περιορισμό στην εξυπηρέτηση των καθημερινών πτήσεων οι οποίες στο μεγαλύτερο αριθμό τους μπορούσαν να είναι μόνο 3 κάνοντας την σχετική επένδυση εντελώς ασύμφορη.
Το σχέδιο νόμου είχε επεξεργαστεί ο Σ. Βουγιας ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και από τον κ. Γ. Ραγκουση.
Ο κ. Ραγκούσης επεξεργάστηκε την απλοποίηση των διαδικασιών ίδρυσης και κατασκευής των υδατοδροµίων µε στόχο τη δηµιουργία ενός πλαισίου fast track για τις επενδύσεις στον συγκεκριµένο τοµέα, τη συγκρότηση µιας νέας µεταφορικής αγοράς και την παράλληλη ενίσχυση της τουριστικής κίνησης στα νησιά της χώρας.
Εκείνο το σχέδιο νόμου θα επέτρεπε την κατασκευή ενός δικτύου υδατοδροµίων, για τη δημιουργία των οποίων δεν θα απαιτηθούν επενδύσεις υψηλού μεγέθους αλλά, αντίθετα, περιορισμένα κεφάλαια ως 100.000 ευρώ. Στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι η ίδρυση υδατοδρομίων από δημόσιους ή ιδιωτικούς φορείς αλλά και από μεικτά σχήματα δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Η πιο πρόσφατη εξαγγελία είχε γίνει από τους κ.κ Μ. Βορίδη και Άδωνη Γεωργιάδη ωστόσο ούτε αυτοί κατάφεραν να δώσουν το «πράσινο φως» για την κατασκευή μέσω της διαδικασίας ΣΔΙΤ ενός κύριου υδατοδρομίου ως κεντρική βάση στην Αττική καθώς και 12 μικρότερων στην περιφέρεια!
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της απουσίας του θεσμικού πλαισίου ήταν η κατασκευή του υδατοδροµίου Βόλου, το οποίο λειτουργούσε µε προσωρινή άδεια και µε µόλις τρεις πτήσεις την ημέρα. Επισήμως άδειες έχουν πάρει περί τα 20 υδατοδρόμια στην Ελλάδα, τα οποία ωστόσο παραμένουν ανενεργά.
Οι εταιρείες
Την τελευταία εξαετία πολλές εταιρείες δραστηριοποιήθηκαν στο χώρο ωστόσο καμία δεν μπόρεσε να επιβιώσει παρά τις θετικές επιδόσεις που είχαν κάποιες από αυτές.
Η εταιρεία AirseaLines, στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας συμμετείχαν τα επενδυτικά funds Rab Capital και Fidelity, με διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο τον επιχειρηματία Μιχ. Πατέλη, έβαλε λουκέτο το 2009. Στην τετραετή περίοδο λειτουργίας της η εταιρεία είχε πραγματοποιήσει 18.500 πτήσεις και είχε μεταφέρει 180.000 επιβάτες. Η εταιρεία από το 2005 έως το 2008 πραγματοποιούσε πτήσεις συνδέοντας τα νησιά του Ιονίου µε την Πάτρα, τα Ιωάννινα, τον Βόλο, όπου υπάρχουν υδατοδρόµια, αλλά και το Πρίντεζι της Ιταλίας.
Σημειώνεται ότι οι σχεδιασµοί της εταιρείας για τη δηµιουργία βάσης στην περιοχή µεταξύ του Φλοίσβου και του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ), που θεωρείται ιδανικός χώρος για την εξυπηρέτηση υδροπλάνων και επιβατών, δεν εγκρίθηκε ποτέ από τις υπηρεσίες του ∆ηµοσίου.
Το 2009 οι βασικοί μέτοχοι της εταιρείας αποχώρησαν, 70 άτομα απολύθηκαν από τα υδατοδρόμια όλης της Ελλάδας, οι πτήσεις ανεστάλησαν και 25 εκατ. ευρώ επένδυσης «βούλιαξαν» στις ελληνικές θάλασσες.
Η διεθνής πρακτική
Χώρες όπως ο Καναδάς, ΗΠΑ, Μάλτα, Σκανδιναβικές χώρες, Καραϊβική, Αυστραλία, κλπ έχουν εντάξει τα υδατοδρόμια/υδροπλάνα στις μεταφορικές τους υποδομές και έχουν διασυνδέσει με αυτά τα υπόλοιπα μεταφορικά μέσα με σκοπό την πλήρη κάλυψη των γεωγραφικών περιοχών που καλύπτουν.
Η λειτουργία των υδατοδρομίων/υδροπλάνων αναμένεται να συμβάλει σημαντικά:
1. Στην κάλυψη του όποιου μεταφορικού κενού που υφίσταται και στην άμβλυνση/άρση της απομόνωσης ιδιαίτερα των νησιών και των παραμεθόριων περιοχών.
2. Στην τουριστική ανάπτυξη και όχι μόνο την εποχική από την στιγμή που θα λειτουργούν όλο σχεδόν τον χρόνο.
3. Στην απασχόληση τοπικού κυρίως προσωπικού που μετά από εκπαίδευση θα απασχοληθεί με την λειτουργία των υδατοδρομίων.
4. Στην κάλυψη των μεταφορικών αναγκών εκτάκτων αναγκών (αεροδιακομιδή ασθενών, εκκένωση λόγων φυσικών καταστροφών, κλπ).
5. Στην υποστήριξη δράσεων δημοσίου συμφέροντος (πυρασφάλεια, πυροπροστασία, ακτοφυλακή, αστυνόμευση & ασφάλεια θαλάσσιων συνόρων, κλπ).
Hmerisia

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου