Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Πέμπτη 18 Οκτωβρίου 2012

Ο ΤΕΞΑΝΟΣ ΠΟΥ ΨΑΧΝΕΙ ΤΗΝ ΙΘΑΚΗ ΤΟΥ



«Είναι αλήθεια ότι πολύ καιρό τώρα ήθελα να κάνω ένα έργο με Ελληνες ηθοποιούς» υποστήριξε ο διακεκριμένος σκηνοθέτης. «Είναι σημαντικό αυτή την περίοδο να κάνουμε υψηλά θεάματα. Η ιστορία αυτή για μένα είναι ένας μύθος, μια παράσταση που θα απευθύνεται σε όλη την οικογένεια». Λίγα εικοσιτετράωρα πριν από τη μεγάλη πρεμιέρα του πολυσυζητημένου έργου «Οδύσσεια» (26 Οκτωβρίου), ο Αμερικανός μάγος της εικόνας Ρόμπερτ Ουίλσον μίλησε στους δημοσιογράφους σε συνέντευξη Τύπου που δόθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του Εθνικού Θεάτρου. Γλαφυρός και παραστατικός στις περιγραφές του, ο Μπομπ Ουίλσον, ο οποίος είχε βγάλει το ρολόι του για να κοιτάζει την ώρα προκειμένου να μην αργήσει να βρεθεί στις προγραμματισμένες πρόβες του έργου, έδωσε το στίγμα της πολυαναμενόμενης παραγωγής.

«Η συνεργασία αυτή είναι μέγα κέρδος για το ελληνικό θέατρο» δήλωσε κατά τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Γιάννης Χουβαρδάς. «Είναι σημαντικό που ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες της εποχής μας αποφάσισε να ασχοληθεί με ένα από τα ωραιότερα έργα της ελληνικής γραμματείας. Είναι ένα κείμενο για τον Ελληνισμό, το οποίο, ιδίως τώρα, είναι εξαιρετικά επίκαιρο».
Η «Οδύσσεια» αποτελεί συμπαραγωγή με το Piccolo Teatro του Μιλάνου, το οποίο ανέλαβε και την κατασκευή των σκηνικών, των μασκών και όλων των κοστουμιών. «Το Piccolo, παρά το όνομά του (σ.σ.: σημαίνει «μικρό» στα ελληνικά), είναι ένα μεγάλο θέατρο. Εχουμε κοινούς στόχους και οράματα» ανέφερε ο κ. Χουβαρδάς.
«Οταν πριν από χρόνια είχα δει στα ελληνικά την Οδύσσεια, απογοητεύτηκα. Ηταν ένα φρικτό και βαρετό θέαμα» δήλωσε ο Ουίλσον. «Αναρωτήθηκα τι θα έλεγε ένα παιδί όταν θα την έβλεπε. Γι’ αυτό και σε αυτή την παραγωγή σάς προτείνω να φέρετε τα παιδιά σας» τόνισε, συνεχίζοντας ότι «η δουλειά μου βασίζεται στην οπτική, γι’ αυτό και σε όποια χώρα και αν ανέβει η εν λόγω παράσταση το κοινό δεν θα έχει πρόβλημα να καταλάβει, ακόμη και αν δεν γνωρίζει την γλώσσα».
Ο σπουδαίος εικονοπλάστης μίλησε ακόμη και για τον τρόπο που επιλέγει τους ηθοποιούς για τις παραγωγές του. «Η διαδικασία που ακολουθώ στις οντισιόν μου είναι η ίδια τα τελευταία 45 χρόνια» τόνισε. «Βάζω τους ηθοποιούς να περπατούν κατά μήκος της σκηνής γιατί με ενδιαφέρει να δω πώς κινούνται στον χώρο. Ξέρετε, το πιο δύσκολο πράγμα στο θέατρο είναι να σταθείς στη σκηνή. Κανένας δεν διδάσκει στις σχολές υποκριτικής πώς να καθόμαστε. Μάλιστα, έως τώρα στη ζωή μου μπορώ να σας πω ότι είναι μετρημένοι στα δάχτυλα αυτοί που γνωρίζουν να στέκονται στη σκηνή. Ετσι, αφού περπατήσουν, συνήθως στη συνέχεια τους βάζω να διαβάσουν οτιδήποτε, γιατί θέλω να ακούσω το ηχόχρωμα της φωνής τους και να διαπιστώσω αν έχουν κάνει μαθήματα ορθοφωνίας. Μετά τραγουδούν ένα κομμάτι, οτιδήποτε, ακόμη και το Happy birthday».
Info: Η «Οδύσσεια» του Μπομπ Ουίλσον θα κάνει πρεμιέρα την ερχόμενη Παρασκευή 26 Οκτωβρίου στο Εθνικό Θέατρο. Παίζουν: Σταύρος Ζαλμάς, Λυδία Κονιόρδου, Νικήτας Τσακίρογλου, Μαρία Ναυπλιώτου, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Ακης Σακελλαρίου, Ζέτα Δούκα, Αποστόλης Τότσικας κ.ά.
Οταν ο Ομηρος νίκησε τα spreads
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ότι η φιλόδοξη παραγωγή μετά την ολοκλήρωση της στην Αθήνα θα μεταφερθεί στη συνέχεια για τρεις εβδομάδες στο Piccolo Teatro με ιταλικούς υπέρτιτλους ενώ συζητιέται και το ανέβασμα κατά την περίοδο 2013-2014 σε Λονδίνο, Αμβούργο και Οσλο. «Ηδη η πληρότητα των εισιτηρίων για τις προγραμματισμένες παραστάσεις του Απριλίου στο Μιλάνο είναι 40%» ανέφερε ο διευθυντής του ιταλικού θεάτρου Σέρτζιο Εσκομπάρ, ο οποίος έδωσε το «παρών» στη χθεσινή παρουσίαση. «Αυτό είναι πολύ ενθαρρυντικό για εμάς» είπε, συνεχίζοντας ότι «οι υπογραφές για τη συμφωνία με την ελληνική πλευρά έπεσαν τον Νοέμβριο του 2011, μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για την Ελλάδα. Μάλιστα, ήταν πολλοί εκείνοι που μου είπαν ότι αυτή η κίνηση ήταν παράτολμη. Να κλείνω δηλαδή μια τέτοια οικονομική συμφωνία με ελληνικό θέατρο. Ωστόσο εγώ συνέχισα. Την επόμενη μέρα η μεγαλύτερη ιταλική εφημερίδα, η “Corriere della Sera”, δημοσίευσε άρθρο της που είχε τίτλο “Ο Ομηρος νίκησε τα spreads”» δήλωσε ο κ. Εσκομπάρ. «Το έργο είναι εξαιρετικά επίκαιρο. Ας μην ξεχνάμε άλλωστε ότι στη σημερινή εποχή οι ταξιδιώτες σαν τον Οδυσσέα είναι πολλοί».
Γιώτα Βαζούρα
http://www.dimokratianews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου