Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Σάββατο 19 Απριλίου 2014

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΚΗ ΜΕΤΑΞΑ ,ΣΤΟΝ ΔΙΟΝΥΣΗ ΜΙΝΕΤΟ ΓΙΑ ΤΟ " «Jurassic Park»

Στον Διονύση Μινέτο
Αγαπητέ μου Διονύση

Είναι αλήθεια πως άργησα να σου απαντήσω στην πολύ πρόσφατη δημόσια παρέμβασή σου που φέρει τον τίτλο «Jurassic Park». Ο απροσδόκητος θάνατος του πολύ αγαπημένου μου φίλου Νίκου Σουρή και στα όσα έπρεπε να ακολουθήσω είναι η αιτία αυτής της αργοπορημένης αντίδρασης, διάβασα όμως με προσοχή ως όφειλα το κείμενό σου που με (μας) αφορά όπως με προσοχή και με πολύ ενδιαφέρον θέλω να ξέρεις παρακολουθώ πάντα τα πολύ ενδιαφέροντα κείμενά σου.
Επειδή είσαι από εκείνους τους ελπιδοφόρους νέους του νησιού μας που έχουν αποδείξει ότι έχουν συγκροτημένη άποψη ιδιαίτερα σε θέματα χωρικής και περιφερειακής ανάπτυξης και που ευτυχώς έχουν αναλάβει την ευθύνη να δημοσιοποιούν τις σκέψεις τους προσφέροντάς τες για μια γόνιμη δημόσια διαβούλευση, θα ήταν απρέπεια να μην συμμετάσχω σε ένα δημόσιο διάλογο μαζί σου και να μην απαντήσω στο κάλεσμά - πρόσκληση σου για να ξεκαθαρίσω την θέση μου απέναντι σε ότι μπορεί να μας αφορά και ιδιαιτέρως εάν αυτό έχει εκληφθεί εκ μέρους σας ως μια προσχηματική κίνηση και χτύπημα «κάτω από την μέση».
Αφού πρώτα κάνω γνωστό τόσο σε εσένα αλλά και σε όσους δεν το έχουν ήδη αντιληφθεί ότι όταν απέπεμψα τον εαυτό μου από την θέση του Δημάρχου αναλαμβάνοντας τις ευθύνες που μου αναλογούσαν, μετά από την «αδυναμία» μας ως συντεταγμένη Πολιτεία να εξαρθρώσουμε το κύκλωμα των εμπρηστών που συνεχίζουν να κατακαίγουν συχνά πυκνά την Ν.Α Κεφαλληνία, είχα πάρει πλέον τις οριστικές μου αποφάσεις.
Όχι Διονύση μου, δεν έφυγα τότε από την μια καρέκλα για να αναζητήσω στο μέλλον την ζεστασιά μιας άλλης. Έφυγα ηττημένος αλλά περήφανος γιατί παρέδιδα τον Δήμο σε μια γενιά νέων ανθρώπων που είχαμε μάθει να συμβιώνουμε μέσα από την διαφορετικότητά μας και ήξερα πως είχαν τις δυνάμεις και το όραμα να πάνε τον Δήμο μας ακόμη ποιο μακριά από όσο μπόρεσα ή με άφησαν να τον πάω, κάτι το οποίο απέδειξαν υπό την ηγεσία του φίλου μου Κώστα Ζαπάντη στον πολύ σύντομο χρόνο που είχαν στην διάθεση τους μέχρι που έπεσε η αυλαία της αυθύπαρκτης παρουσίας του Δήμου Ελειού- Πρόννων κάτω από την επέλαση του «Καλλικράτη».

Έφυγα λοιπόν από την θέση του Δημάρχου όχι βεβαίως για να προσπαθήσω να γίνω ο Βουλευτής ενός συστιμικού κόμματος που είθισται οι βουλευτές του παραταξιακά να συμφωνούν επί ποινή διαγραφής πάντα με τον προλαλήσαντα. Αυτό το είδος της εκπροσώπησης ούτε με εκφράζει ούτε με αντιπροσωπεύει. Τέτοιες συμπεριφορές γνωρίζεις πολύ καλά ότι δεν είναι καθόλου ανεκτές ούτε υπάρχει συστιμικό κόμμα του Ελληνικού κοινοβουλίου που θα με ήθελε ως εκπρόσωπό του με αυτές τις αρχές. Συνεπώς δεν επιζητώ καμία εύνοια από το περιβάλλον του «Μεγάρου» ούτε βεβαίως και από κανένα περιβάλλον που εκπροσωπούν τα κόμματα του συστιμικού τόξου. Φρόντισα προστατεύοντας τον εαυτό μου να μην τους είμαι  καθόλου ελκυστικός και συνεπώς τους είμαι εντελώς ανεπιθύμητος. Δεν έγραψα λοιπόν αυτή την επιστολή ψαρεύοντας σε θολά νερά. Δεν διεκδικώ καμία βουλευτική έδρα και δεν ρίχνω γέφυρες σε κανέναν. Ούτε τους θέλω ούτε με θέλουν. Νομίζω ότι σου απάντησα ως προς αυτό το σκέλος.
Για όλα τα άλλα που καλούμε να απαντήσω έχω να πω τούτο:
Την αλήθεια προσπαθώ πάντοτε να διατυπώσω όπως την αντιλαμβάνομαι εγώ είτε από ένστικτο είτε από έγκυρη πληροφόρηση Επειδή όμως τα χρόνια μου πέρασαν και όπως λένε οι Άγγλοι “You can’t teach an old dog new tricks” (δεν μπορείς να μάθεις καινούργια κόλπα σε ένα γέρικο σκυλί) είναι φυσιολογικό για εσάς τα νέα παιδιά να είμαι ένας « γερασμένος δεινόσαυρος» της πολιτικής ζωής του τόπου μας, -που όντως είμαι-, και εκ του γεγονότος αυτού ίσως να μην καταλαβαίνω ή να μην μπορώ να μεταφράζω σωστά τις τρέχουσες πολιτικές εξελίξεις σύμφωνα με τα νέα πολιτικά δεδομένα και αντιλήψεις που ως φαίνεται επικρατούν την σημερινή εποχή.
Σύμφωνα με τους δικούς μου ηθικούς κανόνες έτσι όπως τους έχω αποδεχθεί χρόνια τώρα γνωρίζω πολύ καλά και ιδιαιτέρως στην τρέχουσα πολιτική περίοδο πως ότι κάνω και ότι λέω δεν πρέπει να κρύβει υστερόβουλες σκέψεις πολύ περισσότερο δεν μου επιτρέπεται να αδικήσω καθ’ οιονδήποτε τρόπο νέα παιδιά όπως είστε εσείς που κατέρχονται στο πολιτικό στίβο και να διαστρεβλώσω ενσυνειδήτως την εικόνα τους στο εκλογικό σώμα. Σε διαβεβαιώνω όμως ούτε καθοδηγητής της κοινής γνώμης  ήμουν ποτέ ούτε πολύ περισσότερο διαμορφωτής της θέλω να γίνω.
Προσωπικά εκτιμώ έναν προς έναν όλα τα νέα παιδιά που αποφάσισαν να εκτεθούν σε αυτές τις εκλογές και να αναλάβουν τις ευθύνες που τους αναλογούν. Προφανώς θα κάνουν και λάθη (ελπίζω λιγότερα από εμάς), αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να δέχονται δημόσια την κριτική των επιλογών τους πόσο μάλλον όταν αυτές χάνονται στην αχλή ενός πολιτικού νέφους που έχει συσκοτίσει επικίνδυνα την εικόνα των επικείμενων εκλογών.
Ζητώντας μου όμως να επανατοποθετηθώ ή να ανασκευάσω τα όσα αδίκως κατά την άποψή σου διατύπωσα που χαρακτηρίζονται ως «χτύπημα κάτω από την μέση» θέλω να με βοηθήσεις να μπορέσω να δώσω στον εαυτό μου μια ορθολογιστική ερμηνεία για τις «οβιδιακές μεταμορφώσεις» των πρώην συνεργατών του νυν Δημάρχου όταν τα συγκεκριμένα άτομα κρινόμενα πάντα με πολιτικούς όρους όφειλαν στοιχειωδώς πολύ πριν την προσυμφωνημένη μετακίνησή τους να έχουν δημοσιοποιήσει και τους λόγους της διαφοροποίησής τους.
Εάν τα νέα ήθη στην σύγχρονη πολιτική σκακιέρα επιτρέπουν την «ποδοσφαιροποίηση της πολιτικής» και η μετακίνησή τους έγινε όχι με πολιτικούς όρους αλλά με «ποδοσφαιρικούς όρους» δηλαδή ως μια μεταγραφή από την μία ομάδα στην άλλη επειδή έληξε το συμβόλαιό τους ή μετακινήθηκαν με υποσχετική από την μια ομάδα στην άλλη είναι πολύ ενδιαφέρον να το πληροφορηθούμε. Σε αυτή την περίπτωση σας ζητώ συγνώμη, προφανώς ζω στο «Jurassic Park» της εποχής μου, ένας γερασμένος δεινόσαυρος παλαιάς κοπής. Μονολογώντας με τον εαυτό
μου και υπό μορφή υποσημείωσης θα έλεγα ότι είναι πολύ ενδιαφέρον να προβλέψει ο κάθε σκεπτόμενος ψηφοφόρος την αξία της ψήφου του στο μεταγραφικό παζάρι της εκάστοτε μεταγραφικής περιόδου που θα το καθορίζουν οι «μανατζαρέοι» των   μεταγραφών.
Εάν όμως εσείς αντιλαμβάνεστε ότι η πολιτική δεν μπορεί είναι ένα «ποδοσφαιρικό αλισβερίσι» αλλά μια συνεχής διαβούλευση υπό το φως της ημέρας βοήθησέ με να καταλάβω είναι αλήθεια ή ψέματα ότι πριν από λίγες μέρες οι πολίτες του νησιού μας για πρώτη φορά έμαθαν μέσα από την ανακοίνωση του Σάββα Σαββαόγλου ότι εντός της παράταξης του Αλέξανδρου Παρίση συνυπήρξε μια άλλη παράταξη !!! με επικεφαλής ως φαίνεται τον Σάββα Σαββαόγλου η οποία είχε προαποφασίσει να μετακινηθεί στον συνδυασμό της «Ανεξάρτητης Αγαπημένης Κεφαλονιάς» και εξ αυτής της συνενώσεως προέκυψε μια νέα παράταξη που φέρει την ονομασία «Ανεξάρτητη Ενωμένη Κεφαλονιά» ;
Σε αυτή την περίπτωση δύο τινά μπορεί να συμβαίνουν: ή όντως υπήρξε μια κρυπτόμενη παράταξη ως «δούρειος ίππος» στην παράταξη Παρίση εν πλήρη αγνοία του κυρίου Παρίση, ή όντως υπήρξε εν γνώσει του κυρίου Παρίση και μετακινήθηκε την κατάλληλη στιγμή (ίσως και με τις ευλογίες του;) πράγμα ακόμη χειρότερο και κατακριτέο που αποτελεί πλέον την επιτομή της διαπλοκής.
Μέχρι λοιπόν να μας απαντήσετε όχι εσείς, αλλά ο κύριος Παρίσης, ποιο από τα δύο συμβαίνει ας μου επιτραπεί να έχω το δικαίωμα μέχρι τότε να κρατήσω τις απόψεις μου. Εάν ο κύριος Παρίσης δεν κρίνει σκόπιμο να απαντήσει τότε δικαιούμαι να έχω τεκμηριωμένη κρίση και άποψη έτσι ακριβώς όπως την επαναδιατυπώνω με την παρούσα επιστολή.
Θέλω όμως να κλίσω αυτή την απάντηση με θετικό τρόπο γιατί πάνω από πρόσωπα και καταστάσεις υπάρχει κάτι πολύ ποιο σημαντικό που μας ενώνει . Είναι ο τόπος μας με την διαχρονική του ιστορία και οι πολίτες του.
Είναι βέβαιο ότι σε αυτό το καράβι που λέγεται Κεφαλληνία χωράμε όλοι μας και εσείς και εμείς, νέοι και μεγαλύτεροι χωρίς εξαιρέσεις και διαχωριστικές κομματικές γραμμές. Η εμπειρία του παρελθόντος δεν επιτρέπει σε εμάς τους παλαιότερους που υπηρετήσαμε τον θεσμό της τοπικής αυτοδιοίκησης όπως είπε πολύ πρόσφατα και ο Αλέξανδρος Καλαφάτης να επαναλάβουμε λάθη του παρελθόντος. Εσείς οι νεώτεροι καλό είναι ξέροντας τα δικά μας λάθη να μην τα επαναλάβετε και κυρίως να μην είστε άδικοι για μια εποχή που μπορεί να μην ήσασταν όλοι συμμέτοχοι λόγω του νεαρού της ηλικίας σας αλλά δεν ήταν και δεν μπορεί να αφορά αποκλειστικά και μόνον τον παρελθόντα χρόνο. Ήταν και είναι η εποχή που μέσα από την διαφορετικότητά μας προσπαθήσαμε με πολύ κόπο μέσα από συγκρούσεις αλλά και συνθέσεις να κάνουμε με τον τρόπο του ο καθένας μας τον τόπο μας καλύτερο.
Εκτιμώ Διονύση πως η Κεφαλληνία εκείνη την εποχή συγκρινόμενη με τις περισσότερες περιοχές της Ελλάδος είχε την τύχη να έχει μακράν το καλύτερο στελεχιακό δυναμικό στον χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης. Δεν είναι τυχαίο πως
τόσο ο Αλέξανδρος Καλαφάτης όσο και ο Θεόφιλος Μιχαλάτος (ακόμη θα έλεγα και ο Μάκης ο Δημητράτος) βγαλμένοι μέσα από το καμίνι εκείνης της εποχής ακολουθώντας ο καθένας την δική του διαδρομή συνεχίζουν με ισχυρό βηματισμό την πορεία τους επικεφαλής συνδυασμών στον χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης διεκδικώντας με πολλές αξιώσεις την ηγεσία του Δήμου Κεφαλληνίας.
Εγώ θέλω να σου πω πως αισθάνομαι καλά για εκείνη την εποχή και μια και ανέφερες το έργο των Λιμνοδεξαμενών στα Τζαννάτα. Περιδιαβαίνοντας σε μέλλοντα χρόνο τον χώρο θα έχω να πω στα εγγόνια μου -εάν ποτέ έχω- πως «ήμουν και εγώ εκεί» όταν μαζί με πολλούς άλλους φίλους μου κοινοτικούς συμβούλους, μέλη των αγροτικών συλλόγων και τους θεσμικούς εκπροσώπους της περιοχής μας τον Μάκη Μηλιαρέση Πάρεδρο Τζαννάτων και τον Δημήτρη Βανδώρο Πρόεδρο της Αγίας Ειρήνης δώσαμε σκληρό αγώνα για να γίνουν. Σε διαβεβαιώνω όμως οτι ίδιο  μπορούν να πουν για πάρα πολλά σημαντικά έργα και θεσμικές παρεμβάσεις πάρα πολλοί από αυτούς που χαριτολογώντας τους χαρακτήρισες ως τους δεινόσαυρους της πολιτικής ζωής του τόπου μας.
Αποστασιοποιημένος πλέον από την διεκδίκηση οποιοσδήποτε θεσμικής καρέκλας στο νησί μας μπορώ να πω άφοβα πως όλοι όσοι πέρασαν από την τοπική Αυτοδιοίκηση των νησιών μας άλλος λιγότερο και άλλος περισσότερο έχουν να πουν στον παρόντα αλλά και στον μέλλοντα χρόνο ότι «ήμουν και εγώ εκεί».
Χαίρομαι ειλικρινά λοιπόν γιατί σε αυτές τις εκλογές είστε και εσείς εδώ αμφισβητώντας την εποχή των «δεινοσαύρων», και ως νέοι έχετε κάθε δικαίωμα να αναζητήσετε τον δικό σας ζωτικό χώρο έστω και δια της «πατροκτονίας» που αποτελεί ως γνωστόν μια ακραία διαδικασία της εξέλιξης.
Ειδικά σε σένα Διονύση σου εύχομαι να έχεις κάθε επιτυχία γιατί το αξίζεις, γιατί έχεις όραμα, έχεις πρόταση και εν τέλει σε έχει ανάγκη το νησί μας. Είμαι βέβαιος πως όταν φτάσεις -και εύχομαι να τα ξεπεράσεις- τα χρόνια που εγώ θήτευσα στον θεσμό της τοπικής αυτοδιοίκησης, επειδή έχεις όλες εκείνες τις δυνατότητες για να κάνεις το όραμά σου πραγματικότητα θα μπορέσεις εκ του αποτελέσματος να πεις πως «ήμουν και εγώ εκεί».
Με ιδιαίτερη εκτίμηση
Μάκης Μεταξάς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου