Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Τρίτη 12 Μαΐου 2015

«Μάστερ Πλαν» του λιμανιού στον Πόρο, η περίφημη Μελέτη Ανάπτυξης Λιμένα Πόρου

1
Συνεδρίασε σήμερα το πρωί το Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου, χωρίς την παρουσία των τριών Συμβούλων από την Ιθάκη και την απουσία επίσης του Λιμενάρχη Κεφαλονιάς, ο οποίος να και βρισκόμενος στο Αργοστόλι δεν παρέστη στη συνεδρίαση.
Δύο ήταν τα κύρια θέματα της ημερήσιας διάταξης, τα οποία μονοπώλησαν το ενδιαφέρον της συνεδρίασης. Το πρώτο είχε να κάνει με την είσπραξη των λιμενικών τελών από τα σκάφη που έρχονται στην Κεφαλονιά και το άλλο με την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι ότι γίνεται χύμα φόρτωση στόκου. Το πρώτο θέμα, το οποίο ήταν αρκετά περίπλοκο ο πρόεδρος, Γιώργος Τζωρτζάτος, εισηγήθηκε μεταξύ άλλων τα εξής: «Υπάρχει κενό στη νομοθεσία για την είσπραξη των λιμενικών τελών. Είναι μεγαλύτερη ενοχή η μη είσπραξη από ότι η είσπραξη, ακόμη και με λάθος τρόπο. Το Λιμενικό Ταμείο έχει σε καθημερινή βάση απώλειες των 1000 ευρώ και κάτι πρέπει να γίνει γι’ αυτό. Πρέπει να προχωρήσουμε σε συμβάσεις, όπως υπάρχουν σε πολλά άλλα νησιά. Δεν μπορούμε να αφήσουμε αυτή τη λαίλαπα να υπάρχει επειδή εξυπηρετεί κάποιους. Ο μειοδοτικός διαγωνισμός ή η απευθείας ανάθεση σε πρόσωπο ή εταιρία για την είσπραξη των τελών έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολλούς μήνες. Είμαστε άξιοι της τύχης μας αν δεν εισπράξουμε. Υπάρχει ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο λειτουργεί σε Ρόδο, Νάξο και Χανιά και μετά από σύμφωνη γνώμη του Επιτρόπου μπορούμε να το ακολουθήσουμε και εμείς».

Ηλεκτρονικό πρόγραμμα από τη Ρόδο
Στη συνέχεια έγιναν ερωτήσεις στον κ. Τζωρτζάτο και μια από αυτές αφορούσε την κατ’ αρχήν συμφωνία που είχε γίνει με το ΤΕΙ, προκειμένου να φτιάξει ένα πρόγραμμα είσπραξης. Ο κ. Τζωρτζάτος ανέφερε πως «επικοινώνησα χθες με τον προϊστάμενο του ΤΕΙ, Άγη Κονιδάρη, ο οποίος μου ανέφερε πως για να παραδοθεί αυτό το πρόγραμμα πρέπει να περάσουν τουλάχιστον 45 ακόμη ημέρες, ενώ η αξία του είναι 23.000 ευρώ. Δεν μπορούμε να περιμένουμε τόσο καιρό». Ο Χρήστος Λευκαδίτης συμφώνησε με τον πρόεδρο λέγοντας: «Το ΤΕΙ ήταν ενημερωμένο για το συγκεκριμένο πρόγραμμα από τον περασμένο Δεκέμβριο. Έπρεπε να το είχε τελειώσει και να μην κολλήσει στα διάφορα γραφειοκρατικά, αφού υπήρχε η συμφωνία μαζί του, έστω και προφορική. Δεν γίνεται να περιμένουμε, πρέπει να πάρουμε το πρόγραμμα από το Λιμενικό Ταμείο της Ρόδου, το οποίο μπορούμε να το λειτουργήσουμε ακόμη και από τον Μάιο. Αυτή είναι η λύση και το κόστος της δεν υπερβαίνει τις 12-13.000 ευρώ». Και οι υπόλοιποι Σύμβουλοι συμφώνησαν να γίνει έτσι και εξουσιοδότησαν τον πρόεδρο να προχωρήσει στις επαφές με τη Ρόδο και να φέρει το πρόγραμμα στην Κεφαλονιά το ταχύτερο δυνατό.
Έσπασαν τα λιμάνια στα πέντε
Στη συνέχεια το ερώτημα που τέθηκε και αφού συμφωνήθηκε η είσπραξη των τελών να γίνεται από τρίτους, ήταν αν η είσπραξη αυτή γίνεται μέσω μιας εταιρίας ή προσώπου ή παραπάνω. Κατά πλειοψηφία το Συμβούλιο κατέληξε να… κοπούν τα λιμάνια στα πέντε (μειοψήφησε ο Γιάννης Λουκούδης), με τον Γαβρίλη Ρασσιά να χαρακτηρίζει καταστροφικό αν αναλάβει μόνο ένας την είσπραξη και τον Χρήστο Λευκαδίτη να ζητάει να αποκλειστούν οι ναυτικοί πράκτορες. Το Συμβούλιο κατέληξε για φέτος μόνο, επειδή έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος, στην απευθείας ανάθεση, με τον Μάκη Δεστούνη αρχικά να διαφωνεί και να ζητάει πρόχειρο διαγωνισμό για κάθε κομμάτι και μάλιστα χωρίς ο μειοδότης να καταθέσει εγγυητική. Πριν όμως από την ψηφοφορία και με την επέμβαση του Χρήστου Λευκαδίτη, το Συμβούλιο πήρε την απόφαση για απευθείας ανάθεση, με τον κ. Λευκαδίτη να προτείνει Τριμελή Επιτροπή για να ελέγξει τις απευθείας αναθέσεις. Στην Επιτροπή αυτή θα συμμετέχουν ο ίδιος, ο Γιώργος Τζωρτζάτος και ο Γαβρίλης Ρασσιάς. Τα λιμάνια της Κεφαλονιάς και της Ιθάκης χωρίστηκαν ως εξής:
-Αργοστόλι και Ληξούρι με κόστος ανάθεσης 8000 πλέον ΦΠΑ
-Σάμη με κόστος ανάθεσης 5000 ευρώ πλέον ΦΠΑ
-Πόρος με κόστος ανάθεσης 5000 ευρώ πλέον ΦΠΑ
-Φισκάρδο με κόστος ανάθεσης 8000 ευρώ πλέον ΦΠΑ
-Ιθάκη με κόστος ανάθεσης 8000 ευρώ πλέον ΦΠΑ.
Η διευκρίνιση που έγινε για το λιμάνι του Ληξουρίου ήταν πως το Λιμενικό Ταμείο δεν έχει δικαίωμα είσπραξης όσο τα έργα αποκατάστασης βρίσκονται σε εξέλιξη.
Κατάθεση Αγωγής κατά του κ. Καλαφάτη
Στο δεύτερο μεγάλο θέμα, στο οποίο οι τόνοι ανέβηκαν αρκετά ήταν η φορτοεκφόρτωση χύμα φορτίου στόκου στο λιμάνι, με τα όσα προηγήθηκαν το πρωί και αναφέραμε σε προηγούμενο ρεπορτάζ μας. Ο κ. Τζωρτζάτος ζήτησε να αλλάξει η απόφαση που είχε παρθεί το 1998 και έλεγε πως απαγορεύεται να φορτώνεται χύμα φορτίο από τις 10/07 έως τις 31/08. Υπέρμαχος της αλλαγής αυτής της απόφασης ήταν και ο κ. Λευκαδίτης, ο οποίος σχολιάζοντας τη σημερινή κατάσταση στο λιμάνι είπε: «Σήμερα κατέβηκαν περίπου 4000 άτομα από τα κρουαζιερόπλοια και τους… αλευρώνει ο Καλαφάτης». Η νέα απόφαση που πάρθηκε ήταν να απαγορευτεί το χύμα φόρτωμα από την 01/06 έως τις 30/09. Στη συνέχεια ο κ. Τζωρτζάτος ανέφερε πως έχει σταλεί ειδοποίηση στη εταιρία του κ. Καλαφάτη προκειμένου εντός 15 ημερών να προσέλθει στο Λιμενικό Ταμείο και να πληρώσει τα τέλη φόρτωσης των ετών 2010, 2011, 2012 και 2013, αλλιώς θα βεβαιωθούν στη αρμόδια Δ.Ο.Υ. Τώρα, αναφορικά με τα προηγούμενα χρόνια που υπήρχαν απλήρωτα τέλη, το Λιμενικό Ταμείο θα προχωρήσει σε αγωγή εναντίον του κ. Καλαφάτη και θα διεκδικήσει τα χρήματά του πατώντας στον νόμο περί πλουτισμού.
Η βόμβα και το λιμάνι του Πόρου
Προχωρώντας στα υπόλοιπα θέματα της ημερήσιας διάταξης ο κ. Τζωρτζάτος ζήτησε από το Συμβούλιο να εγκριθεί κονδύλι για την τοποθέτηση καμερών στο Μπαστούνι. «Την περασμένη εβδομάδα με ειδοποίησαν στις 05:00 το πρωί πως υπήρχε τηλεφώνημα για βόμβα στο Μπαστούνι, λίγο δηλαδή πριν από την έλευση κρουαζιερόπλοιου. Αμέσως κινητοποιήθηκαν οι αρχές, ενώ εκπαιδευμένος δύτης έλεγχε τον χώρο. Πρέπει να τοποθετήσουμε κάμερες σε κάποια σημεία για τον καλύτερο έλεγχο του Μπαστουνιού». Η πρότασή του πέρασε ομόφωνα. Ο πρόεδρος ζήτησε ακόμη να προχωρήσει ο φάκελος του «Μάστερ Πλαν» του λιμανιού στον Πόρο, η περίφημη Μελέτη Ανάπτυξης Λιμένα Πόρου. Κατηγόρησε τις Τεχνικές Υπηρεσίες που έχουν καθυστερήσει αδικαιολόγητα και ζήτησε να εξασφαλιστεί ένα κονδύλι 14000 περίπου ευρώ για να απεγκλωβιστεί το έργο.
Ρεπορτάζ Ξενοφώντας Ευαγγελάτος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου