Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015

Η ΓΝΩΣΗ ΠΑΝΟΡΑΜΑ,,ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

POROSVRESS.BLOGSPOT.COM|ΑΠΟ ΠΟΡΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ
ΚΑΙ  ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΑΝΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ  ,,ΣΥΝΕΧΕΙΑ,, ΜΕ ΠΟΛΥ  ΓΝΩΣΗ ΦΕΤΟΣ

ΚΑΤΙ   ΠΟΛΥ  ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ, ΚΑΙ  ΑΙΣΙΟΔΟΞΟ,,ΓΙΑ  ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΟΜΗΡΙΚΟΥ ΚΟΥΒΑΡΙΟΥ.

Γνώσης Πανόραμα ΤΑ ΕΠΗ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ!!!!!
ΚΑΤΙ ΞΕΡΑΤΕ ΚΥΡΙΕ ΓΕΩΡΓΙΕ ΓΚΙΑΦΗ ΠΟΥ ΕΙΠΑΤΕ ΟΤΙ ΜΑΣ ΣΚΟΠΕΥΟΥΝ ΜΕ ΚΑΝΟΝΙ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΕΙΠΑΜΕ ΟΤΙ ΘΑ ΣΤΗΣΟΥΜΕ ΜΙΔΡΑΛΙΟΒΟΛΟ
ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ 
Το ζήτημα της Ομηρικής Ιθάκης, ιδιαίτερα στο σκέλος εκείνο που έχει να κάνει με το που τοποθετείται σήμερα το βασίλειο του Οδυσσέα, συνεχίζει να απασχολεί με αμείωτο ενδιαφέρον τους όπου γης Ομηριστές, ερασιτέχνες και επαγγελματίες.

Η θεωρία που διατύπωσε εδώ και πάνω από από έναν αιώνα ο Γερμανός αρχαιολόγος Wilhelm Döprfeld (Βίλχελμ Νταίρπφελντ), ότι δηλαδή η Λευκάδα είναι η Ομηρική Ιθάκη, παρ΄ όλες τις πολλές ομολογουμένως επικρίσεις που έχει δεχτεί κατά καιρούς, συνεχίζει να συγκινεί ακόμη μέχρι σήμερα πολλούς. Όχι κατ΄ ανάγκη Λευκαδίτες, στους οποίους εύκολα θα προσέδιδε κάποιος «έννομο συμφέρον». Το έζησα, όντας μετανάστης ακόμη στη Γερμανία, όπου διατηρούσα την εποχή εκείνη μια δίγλωσση ιστοσελίδα με αρκετές αναφορές στη θεωρία του Νταίρπφελντ. Δυο φορές τουλάχιστον δέχτηκα ηλεκτρονικά και τηλεφωνικά ερωτήσεις από Γερμανούς που ασχολούνταν με το θέμα αυτό, ως προς το ενδιαφέρον που υπάρχει ακόμη στην Ελλάδα για τη θεωρία του μεγάλου Γερμανού αρχαιολόγου.
Στις πλείστες εργασίες και αναφορές που έχουν γίνει για το θέμα αυτό έρχεται να προστεθεί τώρα το βιβλιαράκι του Θανάση Παπαϊωάννου με τίτλο«Λευκάδα, το βασίλειο του Οδυσσέα – Ένα ταξίδι στην πραγματικότητα και στο μύθο» (ISBN 9786185042110) που κυκλοφόρησε εντελώς πρόσφατα, τον Νοέμβριο του 2014, από τις εκδόσεις Δ. Κοροντζής. Για όποιον ενδιαφέρεται το βιβλίο διατίθεται στη Λευκάδα από το βιβλιοπωλείο του Τσιρίμπαση (ενδεχόμενα και από άλλα βιβλιοπωλεία).
Στις 56 σελίδες του βιβλίου του, εκτός από τον πρόλογο και τον επίλογο, ο συγγραφέας πραγματεύεται τα εξής επί μέρους σημεία: Οι Μέχρι Σήμερα Τοποθετήσεις Σπουδαίων Ιστορικών και Αρχαιολόγων, Οι Απόψεις Ιθακιστών [Παρατηρήσεις πάνω στο βιβλίο του κ. Φάνη Κακριδή «Στα χνάρια του Οδυσσέα» (Αθήνα-2003), Παρατηρήσεις πάνω στο βιβλίο του καθηγητή κ. Μιχ. Κορδώση «Η Ομηρική Ιθάκη» (Αθήνα-2007)], Οι απόψεις υπέρ της Λευκάδας [Αλέξανδρος Γουλιέλμος «Το ανάκτορο του Οδυσσέα» (Αθήνα – 2009), Κώστας Δούκας «Το μεγάλο μυστικό του Ομήρου» (Αθήνα 2005)].
Παραθέτοντας πιο κάτω ένα μέρος από τον πρόλογο του βιβλίου να επισημάνουμε ότι θα ήταν ευχής έργο, που θα μπορούσε ενδεχόμενα να ρίξει και περισσότερο φως στα της Ομηρικής Ιθάκης, αυτό που αναφέρει σε κάνα δυο σημεία του βιβλίου του ο συγγραφέας: «… Είναι, νομίζουμε, καιρός να μπει ένα οριστικό τέλος στη φιλολογία περί Ιθάκης. Και είναι καιρός, όλοι μαζί, με μπροστάρη το Υπουργείο Πολιτισμού, ν΄ ανασκουμποθούμε ώστε να αποκαλύψουμε το ανάκτορο του Οδυσσέα. Αυτή είναι η ευχή μου. Το όραμά μου. Η ταπεινή μου παρακαταθήκη.»
Και στον επίλογο: «… Ναι, η Ομηρική Ιθάκη, το νησί με το παλάτι του Οδυσσέα, ήταν η Ομηρική Λευκάδα. Το ελληνικό κράτος έχει καθήκον ν΄ ασχοληθεί και να το αποδείξει. Εγώ θα συστρατευθώ και θα σκάψω, έστω και με τα χέρια, χωρίς καμιά υστεροβουλία για ανταπόδοση, αν μου ζητηθεί. Το χρωστάω στους φίλους μου.»
ΠΡΟΛΟΓΟΣ
«Ένα πρωϊνό, καθώς έπινα τον καφέ μου στην πλατεία στο δροσερό ορεινό κεφαλοχώρι της Λευκάδας, την όμορφη Καρυά, άκουσα δίπλα μου στο περίπτερο, κάποιον ν΄ απευθύνεται στην κυρία που το δαιχειριζόταν και να της λέει: «Ευρύκλεια, την εφημερίδα μου».
Ξαφνιάστηκα και όταν έφυγε ο πελάτης σηκώθηκα, πλησίασα την συμπαθέστατη κυρία στο περίπτερο και την ρώτησα: «Ευρύκλεια είναι το όνομά σας;». «Μάλιστα κύριε» μου απάντησε ευγενικά. Μετά πήρα το θάρρος και συνέχισα. «Να σας ρωτήσω, ξέρετε άραγε ποιά ήταν η Ευρύκλεια;». Με κοίταξε σχεδόν υποτιμητικά και μου απάντησε γρήγορα «μα φυσικά, ήταν η τροφός του Οδυσσέα μας».
Έμεινα για λίγο άφωνος, την ευχαρίστησα και κάθισα στην καρέκλα μου με τον καφέ μου και τις σκέψεις μου. Ήταν τόσο άμεση η απάντησή της, σαν να την είχα ρωτήσει το πιο απλό πράγμα στον κόσμο. Τριάντα αιώνες πάνω-κάτω από τότε που γράφτηκε η Οδύσσεια» και το όνομα της τροφού του Οδυσσέα δίνεται σ΄ ένα κορίτσι που βαπτίζεται στη Λευκάδα. Και το κορίτσι αυτό γίνεται μεσόκοπη κυρία και ξέρει πολύ καλά ποιά ήταν η Ευρύκλεια…
Μετά από λίγες μέρες βρέθηκα με φίλους στο όμορφο λιμάνι της Λευκάαδς, τα Σύβωτα. Ψάχνοντας για μια ταβέρνα να γευματίσουμε, το μάτι μας έπεσε τυχαία σε μια παραθαλάσσια ταβέρνα με μία ωραία ταμπέλα που έγραφε «Οδύσσεια». Καθίσαμε φυσικά εκεί και όταν κατέφθασαν ο ταβερνιάρης και η ταβερνιάρισσα να μας εξυπηρετήσουν, πήρα το ανακριτικό μου ύφος και τους ρώτησα:
– Μα καλά γιατί λέτε την ταβέρνα σας «Οδύσσεια»; Ο Οδυσσέας ήταν από την Ιθάκη απ΄ όσα ξέρουμε…
– Δεν τα ξέρεις καλά, μου απάντησε η κυρία κάπως πικαρισμένη. Ο Οδυσσέας ήταν από δω, απ΄ τη Λευκάδα, απ΄ το νησί μας.
Σηκώθηκα και έπιασα απ΄ τον ώμο και τους δυο τους. Το ξέρω -τους είπα- γι΄ αυτό είμαι εδώ, για να ψάξω και να το αποδείξω, αν μπορέσω.
Τρελάθηκαν απ΄ την χαρά τους. Μου είπαν πως έχουν πολλά βιβλία τα οποία έχουν διαβάσει και πολλές σημειώσεις που έχουν κρατήσει και πως όλα αυτά είναι στη διάθεσή μου, όποτε και για όσο τα χρειαστώ. Είναι περιττό ν΄ αναφέρω πως με μεγάλη τους ευχαρίστηση μας προσέφεραν αυτοί το γεύμα μας και μας κέρασαν κι΄ ένα ωραίο σπιτικό γλυκό.
Πριν φύγω με ρώτησαν αν είμαι αρχαιολόγος και αν είμαι Λευκαδίτης. τους απάντησα και στα δύο αρνητικά. Είχα, τους είπα, δύο καλούς φίλους από τη Λευκάδα, τον Τέλη Χαραμόγλη απ΄ τους Τσουκαλάδες και τον Περικλή Σταύρακα απ΄ την Καρυά. Όλοι μαζί είχαμε ξεκινήσει συζητήσεις επί συζητήσεων και σχέδια επί σχεδίων για το πως θα οργανώσουμε μια εκστρατεία, να συνεχίσουμε το έργο του Γερμανού αρχαιολόγου Dörpfeld (Ντέρπφελντ), ν΄ αποδείξουμε πως η σημερινή Λευκάδα είναι η πατρίδα του Οδυσσέα, η Ομηρική Ιθάκη. Δυστυχώς, τους εξήγησα, έχω μείνει μόνος μου. Κανείς απ΄ τους δύο δεν ζει πια. Ο Τέλης «έφυγε» σε μια λογική για τέτοιο ταξίδι ηλικία. Αλλά ο Περικλής χάθηκε πρόωρα στα 56 του χρόνια.
Έτσι έμεινα εγώ, γεννημένος στην Αθήνα με καταγωγή από την Αρκαδία, να τιμήσω τον όρκο που δώσαμε μαζί. Δεν έχω φυσικά τα εφόδια που θα έπρεπε, τις γνώσεις που χρειάζονται, τις μεγάλες οικονομικές δυνατότητες. Έχω όμως αρκετές γνώσεις, κάποιες οικονομικές δυνατότητες και ένα ανεξάντλητο πείσμα να δικαιώσω τους χαμένους Λευκαδίτες φίλους μου…
… Με βασικά λοιπόν όπλα, την αγάπη μου για τη Λευκάδα, σε συνάρτηση με τις ομολογουμένως εύκολες ταυτίσεις που πέτυχα καθώς ερευνούσα, ανάμεσα στο αρχαίο κείμενο και στις «λαλήστατες» τοποθεσίες του νησιού, που αν θέλεις να προσέξεις τι σου λένε, βεβαιώνεσαι για τις τρανταχτές ομοιότητες με όσα περιγράφει ο αρχαίος ποιητής, ξεκίνησα και τελείωσα αυτή την εργασία μου.
Σας την παρουσιάζω να την διαβάσετε και να την κρίνετε. Σας παρακαλώ και σας προκαλώ να την διαβάσετε κριτικά μεν, αλλά όχι εξαρχής επικριτικά.
Αν είστε οπαδοί μιας άλλης άποψης, συγκρίνετε τα στοιχεία και τοποθετηθείτε. Αν συμφωνείτε με τη δική μου άποψη ότι η Ιθάκη του Οδυσσέα είναι η σημερινή Λευκάδα, στρατευτείτε στον ωραίο και σωστό αγώνα ν΄ αναδείξουμε την αλήθεια, να γίνουν επιτέλους οι ανασκαφές που πρέπει, ώστε να βρεθούν όλοι εκείνοι οι τόποι, όλα εκείνα τα στοιχεία που θα τοποθετήσουν την ιστορική αλήθεια στη θέση της, πάνω από πατριδολατρική θωλούρα.»

2 σχόλια:

  1. Αγαπητέ Αρκαδινέ μου αρέσεις (επίθετο Αρκαδινός, ή παρανόμι υπήρχε στο χωριό μου κάποτε), έχω και έναν «κολλητό» από το Γκραμποβό, το ξέρεις το χωριό?
    Ξέχωρα από το ποια είναι η Ομηρική Ιθάκη αυτό το πατριδολατρική θολούρα έχεις την εντύπωση ότι το καταλαβαίνουν πολλοί? Και από τι γνώσεις να προβληματιστούν?
    Άψαχτοι γεννιόμαστε και πεθαίνουμε εδώ στο Ελλάντα εκτός από τις μάρκες των αυτοκινήτων και τώρα τελευταία των κινητών τηλεφώνων.
    Άντε να μάθει παράδειγμα ο άλλος ότι στην Ανδαλουσία περηφανεύονται για τον Ηρακλή και άντε να μάθει ότι πριν 3000 χρόνια στο ίδιο μέρος πλακωνότανε οι Μινωίτες με τους Φοίνικες για το εμπόριο σιδήρου. Ψιλά γράμματα αδελφέ αυτά.
    Ακόμα δεν γνωρίζουμε γιατί το Κεφαλονιά το έγραφε ο Όμηρος με δύο λάμδα (λ). Τώρα θα μου πείς γνωρίζουμε μήπως το όνομα Έλληνας από πού βγήκε? Και τι μας νοιάζει θα σου πουν οι άλλοι, χα χα.
    Αυτό που δεν έχουμε καταλάβει είναι ότι αυτό το δε μας νοιάζει για το ένα, δε μας νοιάζει για το άλλο, μας οδηγεί σε ένα μεγάλο κοπάδι προβάτων εύκολη λεία για κάθε τι που υπονομεύει τη ζωή μας.
    Παράδειγμα η σημερινή και όχι μόνο κατάσταση, έχουμε και σχετικά πρόσφατο παρελθόν βλέπεις ακόμα «καλύτερο», χα χα.
    Αλλά και αυτά πάλι δεν είναι κατανοητά και περνάνε στα ψιλά γράμματα του Έλληνα.
    Στο θέμα μας τώρα. Δεν είμαι υπέρμαχος της Λευκάδας για Ομηρική Ιθάκη αλλά θα σε διαβάσω όποτε τα βρώ αναρτημένα, ή κατάλαβα λάθος?
    Μη μου πεις ότι παρακολούθησες και το φετινό «Σπάρταθλο»?
    Καλώς ήρθες στη παρέα μας φίλε.
    Σπ. Ρ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. http://porosnews.blogspot.com/2015/10/blog-post_28.html
    αν φιλε φιλτατε σπύρο ειναι η ιθακη στην Ασσο,,τότε πάω πασο,,!
    αν πάλι είναι Παλικη,, πάμε όλοι μας εκει!! αν ομως ειναι στα Τζαννατα
    φκιος ο κουρλοποριοτης σας τα πε μπονορα τα μαντατα ,, καλο μηνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή