Τετάρτη, 14 Σεπτεμβρίου 2016

Ομιλία του Γιάννου Γραμματίδη, στη ΔΕΘ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, 9 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2016


Τεκμηριωμένες, ρεαλιστικές λύσεις _ σήμερα
Ομιλία του Γιάννου Γραμματίδη, στη ΔΕΘ


Ένα χρόνο πριν οι συνεργάτες μου κι εγώ ξεκινήσαμε από την Αθήνα ένα παράτολμο όσο και προκλητικό ταξίδι με φίλους και φίλες από όλη την Ελλάδα με σκοπό να βοηθήσουμε την χειμαζόμενη χώρα μας και τους πολίτες της, να προτείνουμε λύσεις για το οικονομικό της αδιέξοδο, να δώσουμε ένα ουσιαστικό όσο και ηχηρό παρόν στα πολιτικά δρώμενα. Μακριά από ξύλινες γλώσσες, λαϊκίστικες υποσχέσεις και ανούσιες κομματικές κοκορομαχίες. 

Πολιτικοί μηχανικοί, αγρότες, γιατροί, δικηγόροι, εργάτες, υπάλληλοι, έμποροι, βιομήχανοι, στρατιωτικοί, ένστολοι, ιερωμένοι, φοιτητές και τόσοι άλλοι, άνθρωποι πού είχαν κάτι να πουν, κάτι να εκφράσουν και πού ποτέ μέχρι τότε δεν τούς είχε δοθεί η ευκαιρία από τούς αλαζόνες της πολιτικής. Είναι πικρό, ίσως κι ανήκουστο, η πηγή της εξουσίας, της κάθε εξουσίας, να παγιδεύεται από τούς ίδιους τους εντολοδόχους της. Αναρωτιέμαι αν αυτό δεν αποτελεί μια βαριά μορφή κοινοβουλευτικού ολοκληρωτισμού όπου ο πολίτης δεν έχει το δικαίωμα της επιλογής. Πρόκειται για εκλογικό αυτοματισμό όπου οι επιλογές για τον πολίτη  είναι αυστηρά περιορισμένες.

Για έναν ολόκληρο χρόνο κάναμε ένα οδοιπορικό στην Ελλάδα, καλύψαμε πολλές περιοχές, θα καλύψουμε άμεσα κι άλλες και μάς δόθηκε η ευκαιρία να συναντήσουμε τοπικές αρχές και πολίτες, να δούμε τα προβλήματα κάθε περιοχής, τα προβλήματα κάθε πολίτη ή δημόσιου λειτουργού και να συζητήσουμε μαζί τους λύσεις. Ποιός είχε στ’ αλήθεια ασχοληθεί σοβαρά μέχρι σήμερα με τα προβλήματα αυτά και μάλιστα σε μη προεκλογικές συναντήσεις; Ποιός ασχολήθηκε σοβαρά με τα καθημερινά προβλήματα τού αγρότη, με το κόστος παραγωγής, με το είδος των καλλιεργειών, με το άνοιγμα αγορών γι’ αυτόν; Ποιός νοιάστηκε ποτέ για το εάν μπορεί ο πυροσβέστης να προστατεύσει δάση, περιουσίες κι ανθρώπινες ζωές με φθαρμένα άρβυλα, ακατάλληλες από την πολυκαιρία στολές, με ακινητοποιημένα από ζημιές ή ελλείψεις οχήματα συνεπεία μιας κακώς νοούμενης λιτότητας; Ποιός νοιάστηκε ποτέ για το εάν επαρκούν οι αστυνομικές δυνάμεις κι αν έχουν τα κατάλληλα μέσα σε ευαίσθητες για τη χώρα περιοχές για να επιτελέσουν αποτελεσματικά το έργο τους; Ποιός  νοιάστηκε για το επίπεδο διαβίωσης των εκπαιδευτικών λειτουργών και την διασφάλιση της συνεχούς τους εκπαίδευσης κι αξιολόγησης; Τέλος, ποιός νοιάστηκε για την εξασφάλιση επάρκειας και στοιχειωδώς ανθρώπινων συνθηκών για το νοσηλευτικό μας προσωπικό;  Είναι μακρύς ο κατάλογος των επαγγελμάτων πού είναι πολύ μακριά από την στόχευση τού πολιτικού προσωπικού για δεκαετίες τώρα. Πάνω σα αυτή τη βάση της πραγματικής γνώσης των γενικών και των τοπικών προβλημάτων του κέντρου και της περιφερειακής Ελλάδας ψάξαμε και βρήκαμε τις λύσεις τους πού ήδη εμπεριέχονται μέσα στις προγραμματικές μας θέσεις.

Ένα χρόνο μετά επιλέξαμε τη Θεσσαλονίκη για το νέο μας ξεκίνημα και ιδιαίτερα τον χώρο της ΔΕΘ που μέχρι σήμερα ήταν βήμα υποσχέσεων και λαϊκισμού. Εδώ από αύριο και για μια εβδομάδα θα συγκρουσθεί η «δίκαιη ανάπτυξη» τού κ. Τσίπρα με το «συμβόλαιο αλήθειας» του κ. Μητσοτάκη. Ο ένας βαφτίζει την ανάπτυξη «δίκαιη» όντας ο ίδιος και το κόμμα του ιδεολογικός πολέμιος της ανάπτυξης, ποντάροντας στην ταξική αντίδραση των πολιτών και δήθεν δείχνοντας ένα ανύπαρκτο όπως από τα πράγματα αποδεικνύεται κοινωνικό πρόσωπο. Ο άλλος μιλάει για αλήθεια όταν το κόμμα του από το 2010 και μετά πήρε διαζύγιο από την έννοια της λέξης δίνοντας αβάσιμες ελπίδες στους πολίτες την ίδια στιγμή πού συμφωνούσε τα πιο οδυνηρά για την χώρα μνημονιακά μέτρα με τους δανειστές. Να το καταλάβουν και οι δυο: ο Τσίπρας δεν είναι Ανδρέας Παπανδρέου και ο Μητσοτάκης δεν είναι Κωνσταντίνος Καραμανλής. Είναι και οι δυο τους ατυχείς τους  απομιμήσεις που ακόμα και τώρα, στο σημείο της απόλυτης καταστροφής της χώρας, επιμένουν να θέλουν να διαχειριστούν τα συντρίμμια που οι ίδιοι και τα κόμματά τους διαχρονικά προκάλεσαν. Εμείς, αντίθετα, βλέπουμε το βήμα της ΔΕΘ όχι σαν βήμα υποσχέσεων αλλά σαν βήμα δεσμεύσεων ώστε, όλοι εμείς οι πολίτες μαζί να χαράξουμε μια Νέα Πορεία, να οικοδομήσουμε μια Νέα Ελλάδα.

Αλλά ας γίνουμε πιο συγκεκριμένοι:

Όπως κάναμε και πίσω στο 2009, προτείνουμε τη δημιουργία Εθνικού Σχεδίου Ανάπτυξης τουλάχιστον 10ετούς με αξιολόγηση κάθε 2 έτη. Το σχέδιο δεν θα είναι φιλολογικού χαρακτήρα αλλά ποσοτικοποιημένο με ανάλυση κόστους ωφέλειας με συγκεκριμένους στόχους ενέργειες και δράσεις  και με βάση χρονοδιάγραμμα που θα ακολουθείται πιστά. Ο χρόνος για τη σύνταξη του θα είναι συγκεκριμένος. Θα ζητηθεί η συμμετοχή παραγωγικών φορέων και πολιτών ώστε να υπάρχει κοινωνική συναίνεση για το που θέλουμε να πάει η χώρα.  Θα ζητήσουμε τη δέσμευση όλων των πολιτικών παρατάξεων ότι θα το εφαρμόσουν ενώ παράλληλα θα επιδιώξουμε συμφωνία για την εφαρμογή του με τους δανειστές. Λόγω της σημαντικότητάς του θα δημιουργηθεί οργανισμός στελεχωμένος αυστηρά από τεχνοκράτες (διεθνές προσωπικό)  που θα παρακολουθεί την υλοποίηση του.

Το Εθνικό Σχέδιο Ανάπτυξης θα προβλέπει αλλά και θα στηρίζεται στη λειτουργία ενός Κεντρικού Αδειοδοτικού Οργανισμού πού θα αντικαταστήσει την Εταιρεία Invest in Greece. Στόχος είναι να αδειοδοτείται από το νέο Οργανισμό κάθε επένδυση άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ. Με τον τρόπο αυτό θα καταργηθούν όλοι οι ανάλογοι μηχανισμοί πού υπάγονται σε διάφορα Υπουργεία, θα μειωθεί η ταλαιπωρία των επενδυτών, Ελλήνων και ξένων, ενώ παράλληλα θα αυξηθεί ο αριθμός των επενδύσεων πού ακόμα και σήμερα μπορούν να αρχίσουν να υλοποιούνται χωρίς να έχουν την απαιτούμενη άδεια αναλαμβάνοντας την υποχρέωση να ολοκληρώσουν τον σχετικό αδειοδοτικό τους φάκελο σε σύντομα μετά την έναρξη της επένδυσης χρόνο.

Ένα άλλο ουσιώδες μέρος τού Εθνικού Σχεδίου Ανάπτυξης θα προβλέπει την απλοποίηση των διαδικασιών πού αφορούν στην άσκηση επιχειρηματικότητας και την σχετική νομοθετική απλοποίηση, έτσι ώστε οι νόμοι να είναι πλέον απλοί και κατανοητοί και χωρίς αμέτρητες εγκυκλίους πού πολλές φορές, αν όχι όλες, αλλάζουν ακόμα και αυτό το γράμμα, σίγουρα δε το πνεύμα τού νόμου. Εδώ εντάσσεται και η απλοποίηση της φορολογικής νομοθεσίας με νόμο ισχύος τουλάχιστον 10 ετών για την μεγαλύτερη ασφάλεια των συναλλαγών.

Όπως είπα προ ολίγου για εμάς ο τουρισμός, μαζί με τον πολιτισμό, τον πρωτογενή τομέα και τις εξαγωγές αγαθών, αναμένεται να είναι οι βασικοί τομείς που θα προσελκύσουν επενδύσεις και θα  συμβάλουν στην ανάκαμψη και ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας στα επόμενα χρόνια αλλά και στην ανάκαμψη και των άλλων κλάδων της οικονομίας και στην αύξηση της απασχόλησης.

Ο τουρισμός είναι βασική πηγή πλούτου της Ελλάδας λόγω των συγκριτικών γεωγραφικών της πλεονεκτημάτων. Χρειάζεται άμεσα επαναπροσδιορισμός της πολιτικής για τον τουρισμό και χάραξη μίας μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την ανάπτυξη του τουρισμού που θα εστιάζει όχι πια στον αριθμό, αλλά στην ποιότητα των αφίξεων και στο μέγεθος της κατανάλωσης των επισκεπτών.

Προτείνουμε, δηλαδή, μια στροφή στον ποιοτικό τουρισμό με στόχο, παράλληλα, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στους 12 μήνες με την ενίσχυση ειδικών μορφών τουρισμού (π.χ. ιατρικός, εκπαιδευτικός, θρησκευτικός, γαστρονομικός, συνεδριακός) και με τη σύνδεση του τουρισμού με τον πολιτισμό. Μέσα στα πλαίσια αυτά είναι απαραίτητη η δημιουργία εθνικής σχολής τουριστικών υπηρεσιών.

Είναι βαθιά μας πίστη ότι είναι εντελώς αναξιοποίητος ο πολιτιστικός μας πλούτος, κλασσικός και σύγχρονος. Εδώ στη Β.Ελλάδα για παράδειγμα ζείτε έντονα το πρόβλημα μεγάλης αξίας κλασσικών θησαυρών και μνημείων που δεν είναι στο κέντρο της κρατικής φροντίδας και διαφήμισης με αποτέλεσμα μειωμένη επισκεψιμότητα που καθιστά ουσιώδεις πόλεις απλά κέντρα διέλευσης. Το ίδιο ισχύει σε όλη την Ελλάδα. Είναι καιρός να αναβαθμισθούν οι πολιτιστικές μας υποδομές, να αναδειχθεί και το σύγχρονο πολιτιστικό προϊόν της Ελλάδας ώστε ο πολιτισμός να καταστεί καίριας σημασίας αναπτυξιακό εργαλείο για τον τόπο. Χρειαζόμαστε ένα νέο όραμα για τον πολιτισμό και την ιστορία μας, γιατί δηλαδή να μη μπορούμε εμείς να κάνουμε την Ελλάδα διεθνές Κέντρο Κλασσικών & Βυζαντινών Σπουδών αξιοποιώντας τις ελληνικές έδρες τού εξωτερικού, το πλεονάζον εκπαιδευτικό μας προσωπικό και τις υποδομές μας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό;

Ακρογωνιαίος λίθος της ανάπτυξης πρέπει ασφαλώς να είναι ο πρωτογενής τομέας με ιδιαίτερη έμφαση στη γεωργία, την κτηνοτροφία και την μεταποίηση. Εμείς πιστεύουμε σε μια Εθνική Αγροτική Πολιτική. Ο αγροτικός τομέας, με σημαντική συνεισφορά του στο ΑΕΠ, είναι ένας τομέας με σημαντικές προοπτικές στο πλαίσιο της έξυπνης εξειδίκευσης και της παγκόσμιας αύξησης της ζήτησης αν διασυνδεθεί σωστά με την παραγωγή τροφίμων, την τεχνολογία οργανικών τροφίμων, τον τουρισμό και τον πολιτισμό. Στόχος πρέπει να είναι η ενίσχυση της αγροτοδιατροφικής επιχειρηματικότητας, αλλά και η ενθάρρυνση της συγκρότησης και λειτουργίας «Ομάδων Παραγωγών», σε συντονισμό με στοχευμένες δράσεις με το κράτος για μεσο/μακροπρόθεσμο σχεδιασμό. Παράλληλα, πρέπει να δοθεί έμφαση στη διασύνδεση της αγροτικής παραγωγής με την έρευνα και τις νέες τεχνολογίες, αλλά και στην παραγωγή προϊόντων εντόνου ζήτησης από τις διεθνείς αγορές, όπου είναι αναγκαία επίσης η προώθηση και διευκόλυνση των σχετικών εξαγωγικών δραστηριοτήτων.

Επειδή ανάμεσα σας βρίσκονται και σημαντικά στελέχη της αγροτικής δραστηριότητας και η περιοχή της Β. Ελλάδας είναι μεγάλης αγροτικής σπουδαιότητας θα αναφέρω μερικά ενδεικτικά άμεσα μέτρα που με πολλή προσοχή  και διάλογο με τούς αγρότες σχεδιάσαμε:

1.       Άμεση διάκριση αγροτών σε αυτούς που είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες όπου το 75% του εισοδήματός τους κατ’ ελάχιστο προέρχεται από αγροτική εργασία και σε εκείνους που έχουν αγροτικές εκμεταλλεύσεις και η κύρια απασχόλησή τους είναι διαφορετική. Συναφώς, θα πρέπει να δημιουργηθούν δύο Μητρώα, το Μητρώο Αγροτών και το Μητρώο Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων.
2.       Οι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες θα φορολογούνται με 18% για τα δύο πρώτα χρόνια εφαρμογής του νέου νόμου και στη συνέχεια σταθεροποίηση στο 12,5% και η προκαταβολή φόρου θα είναι στο 25% και όχι στο 100% όπως προβλέπει το 3ο Μνημόνιο
3.       Θα θεσπισθεί φορολογικός συντελεστής 0% για 5 χρόνια για τις νέες γεωργοκτηνοτροφικές μονάδες του Προγράμματος Στήριξης Γεωργοκτηνοτροφικής Επιχειρηματικότητας.
4.       Θα φορολογείται το καθαρό εισόδημα και θα υπολογίζονται στις δαπάνες παραγωγής τα κόστη εργασίας, η οικογενειακή εργασία, οι αποσβέσεις και γενικά όλα τα έξοδα και οι επιβαρύνσεις. Αυτό σημαίνει ότι οι αγρότες θα πρέπει να τηρούν βιβλία απλών προδιαγραφών.
5.       Απαλλαγή των επιδοτήσεων από την φορολόγηση
6.       Θα θεσπισθεί αφορολόγητο ποσό μέχρι 12,000 ευρώ
7.       Θα θεσπισθεί κατάργηση του τεκμαρτού εισοδήματος
8.       Θα προβλεφθεί συνέχιση της προνομιακής μεταχείρισης του αγροτικού πετρελαίου για τους κατ’ επάγγελμα αγρότες και θεμελίωση του ακατάσχετου των ποσών των επιστροφών ΕΦΚ. Επίσης μείωση κατά το ήμισυ της προνομιακής μεταχείρισης του αγροτικού πετρελαίου για τις αγροτικές εκμεταλλεύσεις.
9.       Θα απλουστευθούν οι διαδικασίες καταβολής αποζημιώσεων κι ενισχύσεων
10.   Δημιουργία Προγράμματος Στήριξης Γεωργοκτηνοτροφικής Επιχειρηματικότητας (ΠΣΓΕ) από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων, σύμφωνα με το οποίο θα αποδοθούν με συνοπτικές διαδικασίες όλες οι αγροτικές και χορτολιβαδικές γαίες του Δημοσίου σε νέους αγρότες (γεωργούς και κτηνοτρόφους) με τις αναγκαίες υποδομές χρηματοδοτούμενες από το ΠΔΕ και με την υποχρέωση των δικαιούχων να αποδίδουν στο κράτος 5% της ετήσιας καθαρής κερδοφορίας τους. Το ΠΣΓΕ θα προβλέπει τη σύσταση Κέντρων Στήριξης Γεωργοκτηνοτροφικής Επιχειρηματικότητας (ΚΣΓΕ) που θα εδρεύουν στην έδρα των Περιφερειών και που θα στελεχωθούν με γεωπόνους, κτηνιάτρους, οικονομολόγους, αποσπασμένους υπαλλήλους του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και εθελοντές μέντορες.

Αντιλαμβάνεσθε ότι μεταρρυθμίσεις χωρίς κεντρικό σχεδιασμό για την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας δεν έχουν έννοια. Ο σχεδιασμός αυτός πρέπει να γίνεται μετά από διαβούλευση με όλες τις δυνάμεις της κοινωνίας, την επιχειρηματικότητα, την ακαδημαϊκή κοινότητα, το τραπεζικό σύστημα και την κεντρική εξουσία. Ως γνωστό, υπάρχει – ατυχώς όμως ανενεργό – το Εθνικό Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας & Ανάπτυξης (“Ε.Σ.Α.Α.”) του οποίου η λειτουργία στο παρελθόν υπήρξε άκρως προβληματική κι αναποτελεσματική και λόγω της σύνθεσης και δομής του αλλά και λόγω του τρόπου λειτουργίας του. Το Ε.Σ.Α.Α. ασφαλώς και πρέπει να αποτελεί το ανώτατο γνωμοδοτικό όργανο της πολιτείας, στο οποίο όλοι οι θεσμικοί παράγοντες χωρίς εξαιρέσεις κι αποκλεισμούς να συνομιλούν, συζητούν και καταθέτουν τις προτάσεις τους για θέματα που αφορούν όλες τις πτυχές της Ανάπτυξης και της προώθησης της Ανταγωνιστικότητας. Το Ε.Σ.Α.Α. πρέπει να είναι το δημόσιο βήμα της κοινωνικής διαβούλευσης και του κοινωνικού διαλόγου. Να εξασφαλίζει τη θεσμική συμμετοχή όλων των φορέων – της Κυβέρνησης και των κοινωνικών εταίρων – στη διαμόρφωση των γενικών αξόνων της στρατηγικής, επιδιώκοντας τη μέγιστη δυνατή συναίνεση ή έστω την εξειδίκευση των επιμέρους διαφωνιών.

Θα συσταθεί επίσης Διαρκής Επιτροπής Ανταγωνιστικότητας στη Βουλή των Ελλήνων που σκοπό θα έχει να επεξεργάζεται & να εξετάζει σχέδια ή προτάσεις νόμων σχετικών με τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας. Παράλληλα, θα αποτελεί εφαλτήρια εξειδίκευσης των βουλευτών-μελών της Επιτροπής στο αντικείμενό της. Η νέα Επιτροπή θα καλεί για διαβούλευση κι άλλους επαγγελματικούς κι επιχειρηματικούς φορείς & γενικά τις παραγωγικές τάξεις έτσι ώστε η Βουλή να μπορεί να συμβάλλει στο να μετατραπούν οι οικονομικές προκλήσεις σε ευκαιρίες ανάπτυξης. Τέλος, η νέα Επιτροπή θα συνεργάζεται με την ήδη υπάρχουσα Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής κι Εμπορίου της Βουλής. Έχουμε ήδη εξασφαλίσει την παροχή σχετικής τεχνογνωσίας δωρεάν από την αντίστοιχη επιτροπή της Γερουσίας των ΗΠΑ

Μιλώντας για ανταγωνιστικότητα, αλλά και για διεύρυνση της φορολογικής βάσης ώστε να επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι πού θα συζητηθούν εκ νέου με τους δανειστές , εισάγουμε για πρώτη φορά τη λογική των δυναμικών ισοδυνάμων ξεκινώντας από την θέσπιση Οριζόντιου Φορολογικού Συντελεστή (FLAT TAX RATE) για όλα τα φορολογητέα εισοδήματα Φυσικών και Νομικών Προσώπων ανεξαρτήτως πηγής, στο 18% για τα δύο πρώτα έτη εφαρμογής (με στόχο την ομαλή μετάβαση στο νέο σύστημα) και στο 12,5% για κάθε επόμενο φορολογικό έτος.

Το σύστημα αυτό εφαρμόζεται με επιτυχία στις μισές τουλάχιστον Χώρες – Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ευρωζώνης.  Είναι ένα σύστημα που λειτουργεί ιδιαίτερα αποτελεσματικά σε οικονομίες που εξέρχονται από κύκλο βαριάς ύφεσης και τούτο διότι:
·         Απλοποιεί ιδιαίτερα το φορολογικό θεσμικό πλαίσιο
·         Ενθαρρύνει την ανάληψη επιχειρηματικού ρίσκου και την ανάληψη εργασίας
·         Εξαλείφει πεδία ανάπτυξης διαφθοράς και γραφειοκρατίας
·         Επιφυλάσσει σημαντικά παρεπόμενα οφέλη στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, στην εμφάνιση αδήλωτων εισοδημάτων και στην αποκάλυψη αποκρυπτόμενου ΦΠΑ.
Κατά τον τρόπο αυτό από την εφαρμογή ενός τέτοιου συστήματος προσδοκάται άμεση θετική επίπτωση στα φορολογικά έσοδα και κατ’ αυτήν την έννοια εξυγίανση του σκέλους των φορολογικών εσόδων του προϋπολογισμού.

Description: PHT_1984.JPG

Ειδικότερα προβλέπουμε ελάφρυνση όλων των νησιών μας ανεξαιρέτως από τα βάρη του ποσοστού ΦΠΑ που έχει επιβληθεί (και πού αποτελεί ενιαίο κανόνα για όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ) και θεσπίζεται αντισταθμιστικά μείωση τού φορολογικού συντελεστού κατά 30%. Με τον τρόπο αυτό βοηθάμε και την τουριστική μας βιομηχανία που έχει βάναυσα πληγεί.

Τέλος, σε σχέση με τον ΕΝΦΙΑ προβλέπουμε άμεση κατάργηση του ΕΝΦΙΑ και εισαγωγή Μοναδικού Φόρου Ακινήτων (ΜΟΦΑΚ) ο οποίος θα ενσωματώνει το σύνολο των σήμερα υφιστάμενων επιβαρύνσεων επί των ακινήτων (ΕΝΦΙΑ, ΤΑΠ, ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ κτλ), με διάκριση Αστικών, Βιομηχανικών και Αγροτικών ακινήτων.  Η διαχείριση του φόρου (βεβαίωση - είσπραξη) ανατίθεται απευθείας στους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης βελτιώνοντας κατά τον τρόπο αυτό την οικονομική και διαχειριστική τους αυτοτέλεια.  Οι πόροι από τον φόρο αυτό θα μπορούν να κατευθύνονται στην υλοποίηση έργων υποδομής και ανάπλασης που θα βελτιώνουν τις συνθήκες ζωής των πολιτών.  Για τον υπολογισμό της φορολογικής βάσης κατά τα ανωτέρω θα αφαιρείται το ύψος των ενυπόθηκων δανείων που βαρύνουν τα ακίνητα, ενώ θα προβλέπονται απαλλαγές και ελαφρύνσεις για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες και για υποβαθμισμένες περιοχές. Είναι σαφές ότι ο νέος ΜΟΦΑΚ θα είναι κατά πολύ ελαφρύτερος και ορθολογικότερα δομημένος από τον άδικο κι απάνθρωπο ΕΝΦΙΑ.

Σε σχέση με το σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης προβλέπουμε άμεση κατάργηση του Ν. 4387/2016 (Νόμος Κατρούγκαλου) και διατήρηση του προισχύσαντος καθεστώτος Κοινωνικής Ασφάλισης για μία διετία.  Αυτό σημαίνει ότι και τα επίπεδα συντάξεων αναπροσαρμόζονται στα προ τού 2012 επίπεδα. Ο χρόνος αυτός κρίνεται απαραίτητος προκειμένου να αναπτυχθεί ουσιαστικός και αποτελεσματικός διάλογος με τους φορείς εκπροσώπησης Εργοδοτών, Εργαζομένων και Συνταξιούχων, με στόχο την δόμηση ενός νέου ασφαλιστικού συστήματος στη βάση ολοκληρωμένης αναλογιστικής μελέτης και με ορίζοντα βιωσιμότητας έως το 2060.

Βασικοί πυλώνες στο νέο αυτό σύστημα θα πρέπει να είναι:
1.       Απονομή αξιοπρεπούς κατώτατης Εθνικής σύνταξης (στα επίπεδα του εκάστοτε ισχύοντος κατώτατου μισθού) η οποία θα απονέμεται στους δικαιούχους με επιβάρυνση του Κρατικού Προϋπολογισμού.
2.       Δημιουργία τριών Φορέων Κύριας Ασφάλισης για Μισθωτούς, Αυτοαπασχολούμενους και Αγρότες.  Τα ταμεία αυτά θα χρηματοδοτούνται από τις εισφορές των κατά περίπτωση ασφαλισμένων στη βάση της ανταποδοτικότητας (Κεφαλαιοποιητικό Σύστημα) ενώ θα παρέχεται στους ασφαλισμένους δικαίωμα προσαρμογής των εισφορών τους με βάση την οικονομική τους κατάσταση κατά τη διάρκεια του εργασιακού τους βίου.  Με τον τρόπο αυτό δομείται ένα δίκαιο και ανταποδοτικό σύστημα, όπου ο δικαιούχος απολαμβάνει σύνταξη ανάλογη με τις εισφορές που κατέβαλε. Ταυτόχρονα θα  πρέπει να δρομολογηθεί σταδιακή ελάφρυνση των Εργοδοτών από το βάρος της καταβαλλόμενης Ασφαλιστικής Εισφοράς.
3.       Ανάπτυξη του πυλώνα Ιδιωτικής Ασφάλισης με την παροχή κινήτρων από πλευράς πολιτείας προς τον σκοπό αυτό. Ο πυλώνας αυτός λειτουργεί συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά προς τους δύο προηγούμενους, παρέχοντας έτσι την ευχέρεια για πρόσθετες συνταξιοδοτικές παροχές σε όσους τον επιλέγουν.

Ειδικά με την Απασχόληση και την Αγορά Εργασίας το σχέδιο μας προβλέπει

1.       Διεύρυνση του Κοινωνικού Διαλόγου με μεγαλύτερη και κυρίως αντικειμενικότερη εκπροσώπηση, στη βάση μιας αγοράς εργασίας του παρόντος και όχι του παρελθόντος εκτιμώντας το απελπιστικό ποσοστό ανεργίας, ιδιαίτερα στις γυναίκες και τους νέους.
2.       Επανεξέταση του είδους της πιστοποίησης και της αξιοποίησης των δεξιοτήτων του Ανθρώπινου Δυναμικού (εκτός αγοράς εργασίας)
3.       Γεφύρωση της εκπαίδευσης με την απασχόληση

4.       Ενδυνάμωση και αλλαγή νοοτροπίας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, τα  Εμπορικά και άλλα Τοπικά & Επαγγελματικά Επιμελητήρια ώστε να είναι οι Φορείς της Αλλαγής..

5.       Επανεξέταση κι απλοποίηση νόμων με βάση συγκεκριμένους δείκτες, π.χ. Ανεργία, αδήλωτη εργασία, απασχολησιμότητα γυναικών, διακράτηση ταλέντου, παραγωγικότητα επιχειρήσεων σε σχέση με την αξιοποίηση ανθρωπίνου δυναμικού, εθνική παραγωγή εμπορεύσιμων έναντι μη εμπορεύσιμων αγαθών κλπ…

6.       Δημιουργία Υποδομών (ενδεικτικά) για γυναίκες, όπως ολοήμερο σχολείο, παιδικοί σταθμοί, αμειβόμενη άδεια μητρότητας ή πατρότητας υποστηριζόμενοι από τον δημόσιο προϋπολογισμό κι όχι από έξτρα επιβάρυνση των εργοδοτών, για την ανεργία  και για την Αξιοποίηση ανθρωπίνου δυναμικού.

Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στις Νεοφυείς Επιχειρήσεις με τη θέσπιση Κεντρικού Συντονιστικού Οργάνου για την προώθηση των νεοφυών επιχειρήσεων μέσα στο νέο Οργανισμό Επιχειρηματικών Αδειοδοτήσεων. Υπάρχει σήμερα κατακερματισμός με πλήθος κρατικών/ημι-κρατικών φορέων να προσπαθούν να ενθαρρύνουν τις νεοφυείς Επιχειρήσεις. Θα εφαρμοσθεί φορολογικός συντελεστής 0% για τα πέντε (5) πρώτα χρόνια λειτουργίας νεοφυών επιχειρήσεων με την θέσπιση συγκεκριμένων κριτηρίων υπαγωγής μαζί με σημαντικές θεσμικές κι επιχειρηματικές διευκολύνσεις.

Η Ελληνόκτητη ποντοπόρος ναυτιλία έχει μια σημαντική συνεισφορά στο ΑΕΠ. Έχει, όμως, τη δυνατότητα να συνεισφέρει ακόμα περισσότερο με τις κατάλληλες πολιτικές που έχουν σχέση με την ενδυνάμωση του συνόλου του ναυτιλιακού πλέγματος (cluster), της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας, των υπηρεσιών logistics, των προμηθειών, της αναβάθμισης των λιμένων, της ναυτιλιακής εκπαίδευσης, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Ελληνικού Νηολογίου, την ολοκλήρωση της απελευθέρωσης της ακτοπλοϊκής αγοράς με όρους, παράλληλα, εγγύησης του κοινωνικού συμφέροντος και την διευκόλυνσή της στην αναζήτηση νέων επιχειρηματικών ευκαιριών.

Ειδικότερα σε σχέση με τη ναυτιλιακή εκπαίδευση αυτή θα πρέπει να αναβαθμισθεί ώστε να προσελκύσουμε νέους στο ναυτικό επάγγελμα έτσι ώστε αυτοί να γίνουν μετά στελέχη ναυτιλιακών εταιριών.

Είναι αναγκαίος ένας συνολικός κεντρικός στρατηγικός σχεδιασμός στον τομέα της κρουαζιέρας για την ανάπτυξη και αύξηση των homeporting-turnaround αφίξεων στα ελληνικά λιμάνια και ιδιαίτερα στον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη. Ο σχεδιασμός αυτός θα πρέπει να εκπονηθεί από τις διοικήσεις των λιμένων σε συνεργασία με τις εταιρίες κρουαζιέρας, επιβατικών οδικών μεταφορών και κάθε αρχή που να έχει σχέση με το ευρύτερο cluster της κρουαζιέρας υπό τον συντονισμό της Πολιτείας και με συμμετοχή συναρμοδίων κρατικών φορέων.

Πρώτη προτεραιότητα για όλα αυτά αποτελεί η δημιουργία ενός Ελληνικού Ναυτιλιακού Cluster με πρωτοβουλία και συντονισμό των Υπουργείων Βιομηχανίας και Ναυτιλίας & Νησιώτικης Πολιτικής και με συμμετοχή εκπρόσωπων  όλων των εμπλεκόμενων κλάδων (π.χ. Γενικός Ναυπηγικός, Ναυπηγοεπισκευαστικός-Μηχανουργικός, Logistics, Ηλεκτρονικής & Μικροηλεκτρονικής, Υδραυλικών Συστημάτων, Εξοπλισμού Πλοίων, Εφοδιασμού, Ναυτιλιακών Συνδυασμένων Μεταφορών, Χρηματοδοτικών Υπηρεσιών, Δραστηριοτήτων Έρευνας & Διάσωσης, Σκαφών Αναψυχής, Εμπορίου, Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, Θαλάσσιων Εξορύξεων κ.α. )

Παράλληλα, θα πρέπει να ενθαρρυνθούν τα νέα σχέδια και έργα στα επιβατικά κι εμπορικά λιμάνια της Καβάλας, Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας και Βόλου ώστε να συμβάλλουν στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη των περιοχών αυτών. Τα έργα αυτά περιλαμβάνουν δημιουργία κι εκσυγχρονισμό υποδομών, πλωτών εγκαταστάσεων, μαρίνων, χερσαίων υπαίθριων χώρων διαχείρισης σκαφών, υδατοδρόμια κ.α.

Το νομοθετικό πλαίσιο που αφορά στα Λιμενικά Ταμεία θα πρέπει να εκσυγχρονισθεί έτσι ώστε αυτά να μπορούν χωρίς προσκόμματα και γραφειοκρατικές διαδικασίες να εξυπηρετούν τους στόχους τους με τους πόρους που εισπράττουν σε ποσοστό 3% επί των εισιτηρίων των επιβατών πλοίων.

Τέλος, η Επιβατηγός Ναυτιλία θα πρέπει να απελευθερωθεί από τα κρατικά δεσμά ώστε να γίνει ανταγωνιστική και το κράτος να περιορισθεί στον συντονιστικό του ρόλο απαλλάσσοντας τον κλάδο από παράλογες παρεμβάσεις και διασφαλίζοντας παράλληλα την ομαλή κι ακώλυτη διασύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα.

Άφησα τελευταία την Παιδεία πού εξ ορισμού αποτελεί το βάθρο ανάπτυξης μιας χώρας. Για εμάς είναι  ανάγκη να ολοκληρωθεί η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στη χώρα μας πού να αφορά όλες τις βαθμίδες γιατί το πρόβλημα της παιδείας στην Ελλάδα ξεκινά από το σχολείο. Χρειαζόμαστε μία σύγχρονη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση με μοντέρνα μαθήματα και νέες τεχνολογίες και με ελεύθερη πρόσβαση στο διαδίκτυο για κάθε μαθητή. Η ορθολογική οργάνωση και κατανομή πόρων και η διαχείριση του θέματος των αιώνιων φοιτητών με σαφή κριτήρια είναι απαραίτητα βήματα για το ξεκίνημα μιας νέας πορείας των ΑΕΙ.

Παράλληλα, τα εκπαιδευτικά μας ιδρύματα θα πρέπει να αναπτύξουν συστηματικά την έρευνα και την ανάπτυξη μέσα από συνέργειες με την επιχειρηματική κοινότητα και άλλους φορείς του δημόσιου τομέα. Βασική επιδίωξη θα πρέπει να είναι το νομοθετικό πλαίσιο της παιδείας να είναι σταθερό κι αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με διάλογο του πολιτικού προσωπικού με τους λειτουργούς της παιδείας. Τέλος, η δυνατότητα παράλληλης λειτουργίας μη κρατικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων, ενώ δεν αποτελεί πανάκεια στην επίλυση των προβλημάτων της ανώτατης εκπαίδευσης, θα διευρύνει τις επιλογές των νέων και θα συμβάλλει στον παραπέρα εκσυγχρονισμό της παιδείας. Όραμά μας, τέλος, για την παιδεία είναι η Ελλάδα να γίνει το σπουδαιότερο κέντρο κλασσικών κι ανθρωπιστικών σπουδών στον κόσμο.

Για να γίνουν όμως όλα αυτά απαιτούνται άμεσα:

1.       Κατάργηση των νόμων Φίλη κι άμεση επαναφορά τού νόμου Διαμαντοπούλου που ψηφίσθηκε από πρωτοφανώς συντριπτική κοινοβουλευτική πλειοψηφία.
2.       Άμεση έναρξη διαλόγου με όλους τούς εμπλεκόμενους φορείς χωρίς εξαίρεση γιατί η Παιδεία μάς αφορά όλους.
3.       Απομάκρυνση των πολιτικών κομμάτων από τον χώρο της Παιδείας.

Βασικοί άξονες αλλά και προϋποθέσεις της στρατηγικής μας για την ανάταξη της οικονομίας μας πού βρίσκεται εδώ και 7 χρόνια στην μονάδα εντατικής θεραπείας είναι, πέραν από τη λήψη των μέτρων σοκ πού προανέφερα και (α) η δραστική αύξηση τού κονδυλίου του ΠΔΕ μέσα από νέο χρήσιμο δανεισμό έτσι ώστε να γίνει η Ελλάδα εργοτάξιο έργων υποδομών με τη δημιουργία χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας και την κινητοποίηση χιλιάδων εταιριών πού χρόνια ολόκληρα ήταν συνδεδεμένες με τα δημόσια έργα και (β) η άμεση και κατά προτεραιότητα έναρξη της συζήτησης για την ελάφρυνση τού δημόσιου χρέους μέσα από την επιμήκυνση των ωριμάνσεων και την παροχή ικανής περιόδου χάρητος εξυπηρέτησης  του έτσι ώστε να ελαφρυνθεί δημοσιονομικά η χώρα και να στραφεί στην ανάπτυξη.

Όλες οι αλλαγές που προανέφερα, άμεσα ανακουφιστικές για τούς πολίτες κι απολύτως συμβατές με μια νέα αναπτυξιακή πορεία, δεν είναι «αφήγημα». Είναι σχέδιο εξόδου από την κρίση και χάραξη πορείας προς την ανάπτυξη με βάση την λογική των δυναμικών ισοδυνάμων. Προϋποθέτουν επανασυνεννόηση με τούς δανειστές μας σε βάση ειλικρίνειας, αξιοπιστίας και τεκμηρίωσης. Με ρωτούν: Τί σας κάνει να πιστεύετε ότι οι προτάσεις σας θα γίνουν δεκτές από τους δανειστές; Τι αλλάζει που δεν μπόρεσαν να το κάνουν οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα; Η απάντηση μου είναι ότι ήδη από τον Απρίλιο 2015 μέχρι και δύο μήνες πριν είχα εποικοδομητικές συζητήσεις με το ΔΝΤ στην Ουάσιγκτον πάνω σε ουσιώδη θέματα όπως η ελάφρυνση του δημόσιου χρέους και η λήψη μέτρων βασισμένων στη λογική των δυναμικών ισοδυνάμων. Οι θέσεις αυτές έγιναν ευρέως γνωστές στους πολίτες, στη κυβέρνηση στους αρχηγούς των κομμάτων της αντιπολίτευσης και στον τύπο και μέσω αυτών στους θεσμούς χωρίς να υπάρχει αντίδραση. Πέρα από την ουσία των θέσεών μας, αυτό πού αλλάζει με εμάς είναι ότι εμείς έχουμε ουσιαστικά επιχειρήματα δουλεμένα από ανθρώπους της οικονομίας και της αγοράς, εμφανίζουμε την πραγματική ακτινογραφία της οικονομίας και των δυνατοτήτων της και, παράλληλα, έχουμε και την ικανότητα της διαπραγμάτευσης πάνω σε βάση ισότιμης ηγεσίας και καλής πίστης.

Εμείς αντέχουμε στις διαπραγματεύσεις ενώ παράλληλα έχουμε και την στήριξη παραδοσιακών και σταθερών συμμάχων της χώρας. Και για να μην αφήνω υπονοούμενα λέω ότι  ευθέως ότι θα βασισθώ στις μακρές σχέσεις αμοιβαίας εκτίμησης με ηγέτες και πολιτικούς παράγοντες τόσο στην Ευρώπη όσο και στις ΗΠΑ. Σχέσεις πού σμιλεύθηκαν με τα χρόνια σε βάση ειλικρίνειας και γόνιμης συνεργασίας. Εμείς δεν είμαστε ούτε τζογαδόροι ούτε νταήδες. Δεν είμαστε επίσης υποτελείς, δεν αισθανόμαστε καθόλου έτσι. Εμείς ξέρουμε από έντιμες και τεχνοκρατικά δομημένες διαπραγματεύσεις και δεν ετοιμάζουμε τις θέσεις μας σε χαρτάκια σημειώσεων ή σε χαρτοπετσέτες ξενοδοχείων. Δεν είμαστε διατεθειμένοι να συνεχίσουμε την «παράδοση» της εκχώρησης της εθνικής μας κυριαρχίας στις σουίτες του Χίλτον. Οι πραγματικοί (κι όχι οι ευκαιριακοί) Υπουργοί συζητούν και διαπραγματεύονται περήφανα από τους χώρους των Υπουργείων τους που αποτελούν ναούς διακυβέρνησης του λαού. Συνεπώς, ανάγκη ανάκτησης της χαμένης αξιοπιστίας κι αξιοπρέπειας της πολιτικής, της χώρας.  Στα πλαίσια της νέας συζήτησης σαφώς θα ενταχθεί και το προσφυγικό με αποτελεσματικότητα και ηγεσία έτσι ώστε να πάψει η χώρα να αποτελεί χοάνη άφρονης κι ανεξέλεγκτης απορρόφησης και απάνθρωπης μεταχείρισης ψυχών σε σημείο μάλιστα θέσης σε κινδύνους τόσο των τοπικών κοινωνιών υποδοχής όσο και της ίδιας της εθνικής μας ασφάλειας. Αυτό μπορεί κάλλιστα να αποτελεί κι ένα επιμέρους όραμα για το νέο πολιτικό προσωπικό της χώρας σε σχέση με το πώς πρέπει να χαράσσεται η εξωτερική μας πολιτική και τα σχέδια διασφάλισης της εθνικής μας ασφάλειας.

ές, ﷽﷽﷽﷽﷽﷽﷽γα στη ασφΘα ήθελα τώρα να κάνουμε μαζί μια προβολή στο μέλλον, στη μέρα των βουλευτικών εκλογών όποτε κι αν αυτές γίνουν. Ο Έλληνας ψηφοφόρος θα βρεθεί για μια ακόμα φορά στην κάλπη. Θεωρώ όμως ότι αυτή θα είναι μια μοιραία μέρα για το πολιτικό προσωπικό της χώρας. Θα είναι η μέρα όπου ο πολίτης της μιζέριας, της καταπίεσης, του εξευτελισμού, της κοροϊδίας και της αγανάκτησης θα πάρει την ρεβάνς. Θα είναι η μέρα που περιμένει για να τιμωρήσει όλους εκείνους που τουλάχιστον από το 2010 μέχρι και τότε τον έσυραν ασύστολα κι ανερυθρίαστα στον οικονομικό και κοινωνικό  μαρασμό. Ο απατημένος αγρότης θα μιλήσει, ο εξαθλιωμένος συνταξιούχος θα μιλήσει, ο μακροχρόνια άνεργος θα μιλήσει, ο πτωχευμένος έμπορος θα μιλήσει, ο παραμελημένος πυροσβέστης θα μιλήσει, ο αστυνομικός θα μιλήσει, ο θεσμικά καταεξευτελισθείς στρατιωτικός θα μιλήσει,  ο αβοήθητος από το κράτος  αθλητής θα μιλήσει, η μάνα τού ξενιτεμένου πτυχιούχου θα μιλήσει. Όταν όλοι αυτοί μιλήσουν τότε τα πραγματικά ποτάμια θα ρεύσουν και θα παρασύρουν όλους τους υπεύθυνους. Έντεχνα και εκ τού πονηρού ο πρόεδρος της ΝΔ προετοιμάζει το σύνθημα που θα κυκλοφορήσει από στόμα σε στόμα: «Αυτό που ενδιαφέρει είναι να φύγει ο Τσίπρας» υπονοώντας ότι μόνο η ΝΔ μπορεί να το επιτύχει. Αυτό που ξεχνάει ο Μητσοτάκης είναι ότι ο Τσίπρας την ημέρα εκείνη θα έχει ήδη γίνει παρελθόν. Ήδη δημοσκοπικά αυτό καταφαίνεται. Αυτό που επίσης δεν βλέπει είναι ότι ο ίδιος έχει πετύχει το μέγιστο της κομματικής του συσπείρωσης που φέρνει τη ΝΔ στο επίπεδο της εποχής Μεϊμαράκη. Γι’αυτό κι ενώ ο Σύριζα  καθημερινά πέφτει, δεν ανεβαίνει η ΝΔ η οποία έχει επιπλέον απολέσει τον ιδεολογικό της προσανατολισμό που 40 χρόνια πριν εξήγγειλε από την Χαλκιδική ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Καλλιεργεί δηλαδή την λογική της χαμένης ψήφου σε σχέση με τα μικρά ή τα νέα  κόμματα. Μα εάν ο πολίτης πέσει σε αυτή τη παγίδα, τότε τί πολιτικές θα ακολουθήσει μια κυβέρνηση της ΝΔ χωρίς αυτοδυναμία αλλά στηριζόμενη σε επίσης μνημονιακής πειθαρχίας κόμματα όπως η Δημοκρατική Συμπαράταξη; Το ζήσαμε ήδη έντονα στο πετσί μας αυτό το εφιαλτικό σενάριο. Οι ίδιοι άνθρωποι, τα ίδια τζάκια, οι ίδιες βαρωνίες, η επιτομή της αλαζονείας και του ψευδοελιτισμού.

Εμείς, αντιτάσσουμε τη λογική της χρήσιμης, της λυτρωτικής ψήφου, της ψήφου που θα φέρει νέα κι ακέραια πρόσωπα, τεχνοκράτες και χρήσιμους πολίτες στη Βουλή των Ελλήνων, πολίτες πού βρίσκονται ανάμεσα σας και που κανείς δεν τούς αξιοποίησε μέχρι σήμερα. Η λυτρωτική ψήφος θα φέρει  τη Νέα Πορεία Νέα Ελλάδα στη Βουλή των Ελλήνων. Τότε και μόνο θα υπάρξει ελπίδα για τον πολίτη γιατί εμείς έχουμε και τη γνώση και την εμπειρία αλλά και την διεθνή αναγνώριση ώστε να αποτελέσουμε ουσιαστικό μοχλό πίεσης όλων των άλλων κομμάτων τού συνταγματικού τόξου προς την κατεύθυνση της ουσιαστικής διαπραγμάτευσης με τους δανειστές ώστε η χώρα να βγει σταδιακά αλλά σίγουρα από τα εφιαλτικά σημερινά της αδιέξοδα. Οι σημερινές πολιτικές δυνάμεις το μόνο πού μπορούν να εγγυηθούν είναι ότι αυτά τα αδιέξοδα θα παραμείνουν. Αναλογισθείτε μόνο μια ακόμα 4ετία με τούς ίδιους ανθρώπους στην εξουσία, ένα σενάριο που μόνο εφιαλτικό φαντάζει.

Θα κλείσω αναφερόμενος στον κ. Τσίπρα πού κακή συγκυρία τον κατέστησε ανέλπιστα Πρωθυπουργό της χώρας. Το κάνω σαν αποχαιρετισμό όχι στην αριστερή παρένθεση (γιατί έτσι θα αδικούσα την Αριστερά της χώρας) αλλά στην ομάδα Τσίπρα που ανέβηκε στην εξουσία πουλώντας δήθεν ελπίδα και τάζοντας ό,τι ήθελε να ακούσει ο ανυποψίαστος πολίτης. Δεν ξέρω αν ο κ. Τσίπρας ζει με τις αυταπάτες του. Αυτό πού ξέρω είναι ότι η λέξη είναι σύνθετη: περιέχει και την λέξη «απάτη». Η Ελλάδα δεν μεγαλούργησε με αυταπάτες. Δεν ξέρω ποιός είναι ο αυταπατημένος. Αυτό που σίγουρα ξέρω είναι ότι οι Έλληνες είναι εξαπατημένοι και πρέπει να βρουν επιτέλους δικαίωση.

Σας ευχαριστώ για την παρουσία σας και την προσοχή σας.


   


NEA ΠΟΡΕΙΑ ž ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ
www.neaporeia.org  |  FACEBOOK: LIKE NeaPoreia   |   TWITTER: FOLLOW NeaPoreia_org
Φιλελλήνων 26
Αθήνα 105 58

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου