Κυριακή, 20 Νοεμβρίου 2016

ΛΙΓΟ ΟΔΥΣΣΕΙΑ




ΡΑΨΩΔΙΑ  Θ - http://pronoikefalonias.blogspot.gr/2013/10/blog-post_2043.html
τον ψάλτη η Μούσα κίνησε να ψάλη αντρώνε δόξες,
από τραγούδι που έφτανε η φήμη του στα ουράνια,
75του Οδυσσέα το μάλωμα και του Αχιλλέα, σαν πιάσαν
μεγάλο λογομαχητό πάς σε ιερή θυσία
και μέσα του ο Αγαμέμνονας χαιρότανε ο μεγάλος
που λογοφέρνανε μαζί των Αχαιών οι πρώτοι.

ΚΑΙ
















«Εσένα απ' όλους τους θνητούς, Δημόδοκε, δοξάζω. Γιά η κόρη του Δία σ' έμαθε η Μούσα,
για κι ο Φοίβος, και τα δεινά των Αχαιών με τόση τέχνη ψέλνεις,

490 τα όσα πράξαν κι έπαθαν και τράβηξαν εκείνοι· κάν ο ίδιος εκεί βρέθηκες, κάν τ' άκουσες απ' άλλους. Τώρα έλα, σε άλλο πέρασε, και τ' άλογο δηγήσου το ξύλινο που ο Επειός κι η Αθηνά σκαρώσαν, και που με δόλο τό 'φερε στο κάστρο ο Οδυσσέας,
495 άντρες γεμάτο, και μ' αυτό κουρσέψαν την Τρωάδα. Ά μας τα δηγηθής κι αυτά σωστά με τη σειρά τους, σ' όλο τον κόσμο τότε εγώ για πάντα θα το κρένω, πως ο θεός σου χάρισε του τραγουδιού το μάγιο.» Είπε, κι αυτός με το θεό αρχινώντας, τραγουδούσε
500 την ιστορία πιάνοντας εκεί που τις σκηνές τους κάψαν, και μπήκαν, φύγανε οι Αργίτες με τα πλοία, μ' άλλοι τους μείνανε μαζί με τον τρανό Οδυσσέα, στη χώρα των Τρωαδιτών μες στ' άλογο κρυμμένοι, τι οι Τρωαδίτες ίδιοι τους το τράβηξαν στο κάστρο.
505 Τ' άλογο στέκονταν εκεί, κι αυτοί πολλά λαλούσαν τριγύρω του· κι ήτανε τρείς οι γνώμες μεταξύ τους· το κούφιο ξύλο ή με γερό να σκίσουνε πελέκι, ή να το σύρουν κάτακρα να πέση απάς στα βράχια, ή να τ' αφήσουνε ιερό για τους θεούς μνημείο·
510 κι αυτό στο τέλος έγινε· γιατ' ήτανε της μοίρας, η χώρα να ξολοθρευτή, σαν παραλάβη μέσα μεγάλο ξύλινο άλογο που όλους τους πρώτους κλειούσε Αργίτες, πόφερναν κακό και φόνο στους Τρωαδίτες. Κι έψελνε πως τη ρήμαξαν οι Αχαιοί τη χώρα,
515 από τα μέσα τα βαθιά χουμίζουντας του αλόγου. Κι έψελνε πως διαγούμιζαν άλλος αλλού τη χώρα, πως ο Οδυσσέας ξεκίνησε στον πύργο του Δηφόβου μαζί με τον ισόθεο Μενέλαο σαν Άρης, κι εκεί, λέει, έπιασε βαρειά και λυσσασμένη αμάχη,
520 κι η μεγαλόκαρδη Αθηνά του χάρισε τη νίκη. Αυτά τραγούδαε ο ξακουστός ο ψάλτης· κι ο Οδυσσέας έλυωνε, και τα δάκρυα στα μάγουλά του τρέχαν.
Γιωργος Γκιαφης http://pronoikefalonias.blogspot.com/.../blog-post_20.html
ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΡΟΝΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
PRONOIKEFALONIAS.BLOGSPOT.COM|ΑΠΟ E-POROS
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Η ιστορία του Δούρειου Ίππου έγινε γνωστή μέσα από την Οδύσσεια, που γράφτηκε περίπου το 750 Π.χ. Σύμφωνα με τον Όμηρο, ο Δούρειος Ίππος ήταν ένα  ξύλινο άλογο-κρύπτη. Σκοπός του Οδυσσέα ήταν να παραπλανηθούν οι Τρώες και να το εκλάβουν ως δώρο και ως δείγμα καλής θελήσεως και ειρήνης από τους Αχαιούς. Στην πραγματικότητα επρόκειτο για μια κατασκευή που έκρυβε εντός της τους σημαντικότερους αρχαίους Έλληνες ήρωες. Εκείνοι, μετά την είσοδο του ίππου στην Τροία, βγήκαν από αυτόν και άνοιξαν τις πύλες στους υπόλοιπους, προκειμένου να ξεκινήσει η λεηλασία της πόλης.
Ο Βρετανός ιστορικός ωστόσο υποστηρίζει ότι "Το ξύλινο άλογο είναι ένα φανταστικό παραμύθι, ίσως εμπνευσμένο από την αρχαίο τρόπο πολιορκίας".



Ο Όμηρος ήταν ένας από τους μεγαλύτερους ποιητές της αρχαίας Ελλάδας. Υπήρχε όμως;
"Δεν είναι μόνο ο Δούρειος Ίππος ένα αποκύημα της πολύχρωμης φαντασίας αλλά και η ύπαρξη του Ομήρου έχει αμφισβητηθεί πολλές φορές, καθώς τίποτα δεν σίγουρο γι 'αυτόν. Το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι, ακόμη και αν η Ιλιάδα και η Οδύσσεια διαδόθηκαν προφορικώς και όχι γραπτώς, κάποια στιγμή γράφτηκαν στην ελληνική γλώσσα, γιατί αυτό και έχουν επιζήσει".

12 σχόλια :

  1. Το αν υπήρξε ο Όμηρος ή όχι ποσώς μας ενδιαφέρει.
    Αν δεν υπήρξε τόσο το καλύτερο γιατί τότε τα έπη τραγουδιόταν από τον κόσμο και άρα τα γεωγραφικά στοιχεία ήταν σίγουρα πραγματικά.
    Είναι σαν να λέμε τα τραγουδάγανε οι Επειοί και να μη βλέπανε ποιο νησί ή νησιά ήτανε δίπλα τσου.
    Θα έτρωε ο τραγουδιάρης βοδινό κόκκαλο στο κεφάλι που θα πήγαινε σύννεφο.

    Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα χα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο Λογος της αναρτησης ,,οπως το θετεις,,, τα έπη τραγουδιόταν από τον κόσμο , ηδη δηλαδη πριν καν ο Οδυσσεας επιστρεψει τα κατορθωματα του ,,τα οποια ο Ομηρος θα γραψει οπως λέγεται πολυ αργοτερααπο την Οδυσσεια, ο κοσμος τα ηξερε απο τα υπάρχοντα τραγουδια.
    Η υπόθεση στο τέλος του πολέμου με τον Δουρειο ιππό ,την αναφέρειη Οδυσσεια, οπως και αρκετες ακομη λπτομέριες της Ιλιαδας, που ισως γι αυτό ο συγραφέας δεν τις επανέλαβε στην Ιλιαδα - http://pronoikefalonias.blogspot.gr/2016/11/blog-post_20.html
    Aλλη μια εκδοχη που αναφέρει η Ιλιαδα,,ο τρωικος πόλεμος ναι μεν κρατησε 10 ετη,αλλα από την στιγμη που ο Πάρης εκλεψε την Ελένη πέρασαν 20 , και 10 που εκανε ο οδυσσεας να επιστρεψει =30. τα 10 πρωτα ηταν τα χρόνια της οργανωσης και προετημασίας του μεγαλιωδη πολέμου,, στον οπόιο συμμετηχαν οπως περιγράφει και η Ιλιαδα και οι θεοι, με τους μισους να υποστηριζουν Αχαιους, και λοιποι τους Τρωες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. και περναμε σε σεναριο δευτερο (συγνωμη για τα ορθογραφικα μου,, παταω δημοσιευση χωρις να προσεχω τα λαθη μου) Οι περιπέτειες του Οδυσσεα στο ταξίδι του περιγράφονται από τον ιδιο στους Φαιακες,, από που πηρε την γνωση ο Ομηρος? Μην τυχών ο ψάλτης (Δημοδοκος) που ηδη τραγουδουσε την Ιλιαδα,, πήρε και τις γνωσεις της περιπέτειας του Οδυσσεα, και συνεχισε τα τραγουδια του! Η δευτερη περίπτωση οπως την εχω ξαναθεσει ειναι οτι ο Οδυσσεας τα εξιστορησε στον Ευμαιο,, ο οποιος με την σειρα του τα ειπε στον Ομηρο, εξου και το οτι παντα ο ομηρος αναφερεται για Ευμαιο στο δευτερο προσωπο. Στοιχεια για Φαιακες ομως με τοση λεπτομερια δεν ηταν δυνατον να τα ηξερε ο Οδυσσεας ωστε να τα εξιστορησει, και μεσω Ευμαιο να εφτασαν σε Ομηρο οπως πχ περιγραφονται παρακάτω
    εκεί πολλοί σηκώθηκαν και διαλεχτοί λεβέντες·
    πετάχτηκαν Ακρόνεος, Ωκύαλος, Ελατρέας·
    Ναυτέας, Πρυμέας ύστερα κι Αχίαλος κι Ερετμέας,
    Ποντέας κι Αναβησίνεος, Θόωνας και Πλωρέας
    κι ο Αμφίαλος του Πολύνεου του Τεχτονίδη ο γόνος·
    115 σηκώθηκε κι ο Ευρύαλος σαν αντροφόνος Άρης,
    κι ο Ναυβολίδης στο κορμί και στη μορφιά περνώντας
    όλους τους Φαίακες, εξόν τον ώριο Λαοδάμα.
    Σηκώθηκαν κι οι τρείς οι γιοί του παινεμένου Αλκίνου,
    ο ισόθεος Κλυτόνεος, ο Άλιος κι ο Λαοδάμας.
    120 Και πρώτα βουληθήκανε στο τρέξιμο να βγούνε.
    Από τη στήλη χούμηξαν όλοι μαζί με φούρια,
    και σκόνη σήκωναν καθώς πετούσανε στο σιάδι.
    Κι ο άξιος ο Κλυτόνεος στο τρέξιμο ήρθε πρώτος·
    κι όσο μουλάρια οργώνουνε σ' άσπαρτους τόπους μάκρος,
    125 τόσο στο πλήθος ζύγωσε, κι εκείνους πίσω αφήκε.
    Κατόπι παραβγήκανε και στη βαρειά παλαίστρα,
    και πρώτος φάνη ο Ευρύαλος απ' όλους τους λεβέντες.
    Στο πήδημα ο Αμφίαλος ξεπέρασε τους άλλους,
    στην πέτρα απ' όλους κρίθηκε παράξιος ο Ελατρέας,
    130 κι ο Λαοδάμας, ο καλός του Αλκίνου ο γιός, στο γρόθο·
    και σάνε καλογλέντησαν με τους αγώνες όλοι,
    του Αλκίνου ο γιός τα λόγια αυτά τους είπε, ο Λαοδάμας·

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η σκέψη του φίλου του “aris” πιστεύω ότι έχει βάση γιατί όπως και να έχουν τα πράγματα για γεωγραφικά στοιχεία που αναφέρονται γύρω από την Ελλάδα δεν μπορεί να υπάρχουν στα έπη μεγάλες αποκλείσεις, επειδή απλά κάποιος με τον καιρό θα τα είχε αναγκαστικά διορθώσει.
    Τα έπη τραγουδιόταν (ψέλνονταν) στα συμπόσια και δεν ήταν δυνατόν να τα ακούνε παράδειγμα οι Αθηναίοι και να διαπιστώνουν ότι τους κάνουνε (τα τραγούδια-έπη) Σπαρτιάτες, χα χα.
    Δεν μπορεί παράδειγμα το Δουλίχιο να ήταν η Ακαρνανία κατά κάποιους, γιατί απλά δεν ήταν νησί. Με αυτή τη λογική και την μισή (Ανατολική Αίγυπτο) νησί θα την λέγανε.
    Τα υπόλοιπα που αναφέρεις περί αγωνισμάτων των Φαιάκων εύκολα περιγράφονται με τα ονόματα κλπ. μυθιστορηματικά, γιατί ποιος τους ήξερε, ή θα ψάχνανε τα ληξιαρχεία? Χα χα. Σημασία για τους Φαίακες είναι οι κατασκευές (στέγαστρα για τα πλοία άρα υψηλές θερμοκρασίες κλπ.) και ο τρόπος ζωής τους όχι και τόσο οικείος στους Έλληνες. Παρουσιάζονται σαν Έλληνες άποικοι επηρεασμένοι από Φοίνικες.
    Αυτό που επίσης γενικώς δεν πολυαναφέρεται είναι ο τόπος της Ιθάκης που ήταν ακατάλληλος για άλογα και είναι ένα καθοριστικό στοιχείο της μορφολογίας του εδάφους της. Μάλλον δεν συμφέρει τους περισσότερους Ομηριστές ή κάνω λάθος??
    Και θα γνωρίζεις βέβαια ότι ο aris ήταν υπέρ των Τρώων και ξέρει πολλά από την άλλη πλευρά.
    Είδες πώς ξεμπρόστιασε τσου Λευκαδίτες στο πάρακάτω άρθρο?
    Ξεπουλημένα τομάρια του Τρωϊκού τσου έβγαλε!!!
    (Ελπίζω να αντέχουνε το χιούμορ γιατί αυτοί είναι και λίγο Ηπειρώτες).
    Χα χα χα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΕΧΩ ΔΙΚΙΑ,, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙς ΟΜΩς ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΩΡΑΙΟς Ο ΤΡΟΠΟς ΠΟΥ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ!
    ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΞΑΝΑΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΟΤΙ ΤΟΣΟ Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΟΣΟ ΚΑΙ Η ΙΛΙΑΔΑ,,ΗΤΑΝ ΚΟΜΑΤΙΑ ΕΡΓΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΜΟΡΦΟΘΗΚΑΝ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΜΕΓΑΛΑ ΕΠΗ,,ΠΙΘΑΝΟΝ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥς ΕΧΟΥΜΕ ΛΙΓΑ ΠΑΡΑΤΡΑΓΟΥΔΑ ΠΟΥ ΙΣΩς ΜΑς ΜΠΕΡΔΕΥΟΥΝ,, ΜΕΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΠΗΡΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΙΝΙΑΔΑ Ο ΒΙΡΓΗΛΙΟς ,,ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΤΑ ΠΗΡΕ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΤΟΤΥΠΑ,, Η ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΑ ΧΑΧΑΧΑΚΑΚΑΚΑΚΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συμφωνώ από ό,τι βλέπεις και εγώ. Όσο για το Βιργίλιο ό,τι του κατέβαζε έγραφε αφού προπαγάνδα έκανε. Υπάρχει και το ενδεχόμενο να ισχύει ότι είπε όταν πέθαινε να καταστρέψουνε την Αινειάδα αλλά ο Οκταβιανός του άρεσε και την κράτησε.
    Το αστείο της υπόθεσης είναι που πέθανε αφού λίγες μέρες πριν είχε περάσει από Κεφαλονιά. Ήρτε στην Ελλάδα, εκόλλησε μπέρμπελη (κάπου εκεί στα Μέγαρα την άρπαξε) και επιστρέφοντας κάπου στο Πρίντεζι νομίζω μην είδατε το Βιργίλιο το λεβέντη!
    Άρα ούτε και αυτουνού είναι σίγουρα δικά του όλα τα γραφόμενα στην Αινειάδα, κάπου θα έβαλε το χεράκι του και ο Ρωμαίος αυτοκράτωρ.
    Έδεπα ήθελα να κάμω Κακακακακα αλλά μου έβαλες χέρι.
    Κά κα κα κα κα .
    Το Νήιο πού το τοποθετείτε εσείς οι απουκάτου στο Πυροβούνι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΤΟ ΝΗΙΟΝ EINAI TO ΠΑΧΝΙ (ΠΑΧΥ-ΝΗΙΟΝ) ΔΑΣΩΜΕΝΟ ,ΤΟ ΒΟΥΝΑΛΑΚΙ ΠΡΙΝ ΤΟ ΠΥΡΟΒΟΥΝΙ (ΙΣΩς ΤΟΝ ΕΡΜΑΙΟΥ ΛΟΦΟ,, ΔΙΟΤΙ Η ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ (ΠΙΕΡ-ΒΟΥΝΟ,, ΚΑΙ ΟΧΙ ΦΥΣΙΚΑ ΗΦΑΙΣΤΕΙΟ)-ΤΟ ΔΑΣΩΜΕΝΟ ΛΟΙΠΟΝ ΝΗΙΟΝ,,,ΦΟΥΛ ΣΕ ΠΕΥΚΑ ,ΙΔΑΝΙΚΟ ΓΙΑ ΞΥΛΕΙΑ ΠΛΟΙΩΝ, ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΥς -ΝΑΥΤΙΚΟς ΟΡΟς ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ, ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟ-ΝΕΙΩΝ , ΙΣΩς ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΗς ΕΠΟΜΕΝΗς ΠΟΛΗς ΠΡΟς ΑΚΡΩΤΗΡΙ -,ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ (ΝΙΠΟΛΑ) ΝΕΑ ΠΟΛΗ ΟΠΩς ΤΟ ΝΑΠΟΛΗ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥς ΝΗΙΟΝ ΠΟΛΗ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΛΛΟΥς ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΡΟ ΛΟΓΟΠΑΙΧΝΙΔΑ ΜΕ ΤΟ ΕΝΑ ΚΑΡΟ ΤΟΠΟΝΥΜΙΑ ΤΗς ΠΕΡΙΟΧΗς ΜΑς (ΣΥΓΝΩΜΗ ΠΟΥ ΣΧΟΛΙΑΖΩ ΣΑΝ ΗΡΑΚΛΗς,,ΑΝΕΒΑΖΩ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΣΤΗΝ ΣΕΛΙΔΑ ΗΡΑΚΛΗ ΦΩΤΟΡΕΠΟΡΤΑΖ ΚΑΙ ΜΙΚΡΑ ΒΙΝΤΕΑΚΙΑ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΑΝ ΠΕΡΑΣΕ ΡΕΛΙΚΑ Ο ΒΙΡΓΙΛΙΟς ΑΠΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΘΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕ ΤΗΝ ΟΜ.ΙΘΑΚΗ,, ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕ ΘΑ ΕΙΧΕ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ Η ΑΙΝΙΑΔΑ!!,,ΧΑΧΑ,, ΡΕ ΜΠΑς ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΟ ΜΑς ΚΑΜΑΝΕ ΤΟ ΝΗΡΙΤΟ ,,ΑΙΝΟ ΟΙ ΠΑΛΙΟΒΕΝΕΤΣΙΑΝΟΙ ΚΑΚΑΚΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. τωρα ας συνεχισω και με το σωστο προφιλ μου (εχω και λογου μου 2-3-4 και βαλε) κακα,, και να πω για τσου Φαιακες,,που η λογικη λεει οτι ειναι Σχερια η Κερκυρα, εκτος ολο αυτο το συγγενολοι λοιπόν αναφερει και πολλα δεντρα,που εχει η Σχερια,,που αν δεν λεει ψεματα ταιριαζει με της Κερκυρας το κλιμα. Θα μου πεις τωρα εδω το καμαμε τροπικο, με τσου φοινικες και τις μπανανες,αλλα δεν παει να πει οτι τα ειχαμε και τοτε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ναί χαμένο στο πέλαο είναι το νησί, ένα μίλι από τους Αγίους Σαράντα, μα τι λες τώρα!
    Και πριν πάνε εκεί τους διώξανε από το δικό τους οι κύκλωπες.
    Και η Κέρκυρα ήτανε ακατοίκητη γιατί τους προηγούμενους κατοίκους τους επείραζε η πολύ ησυχία και η ευμάρεια.
    Δε λες που κάθε καράβι Κερκυραίικο του πλήρωνε και φόρο για να περνάει από τα στενά της Ιθάκης και τον Οδυσσέα τον τρέμανε σαν εμείς την εφορία?
    Η Κέρκυρα για χώρα των Φαιάκων είναι η μεγαλύτερη κοτσάνα των ερμηνευτών της Οδύσσειας. Και φυσικά το έχουν πεί και άλλοι δεν είμαι εγώ ο έξυπνος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΑΝΟΙΓΕΙς ΜΕΓΑΛΟ ΘΕΜΑ ΤΩΡΑ,,ΚΑΛΑ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑς ΤΣΟΥ ΚΑΝΑΜΕ ΟΛΙΚΗ ΑΛΑΓΗ,, ΑΛΛΑ ΤΗΝ ΣΧΕΡΙΑ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΝΑ ΤΗΝΕ ΠΑΜΕ? ειδικα που ο φιλοσμας ο Καμανης εχει κάνει φουλ δουλεια στο κερκυραικο νησι, να βγαλει που ηταν το καθετι και εκει!! Συμφωνα οιπόν με την δική μου υποθετική προσεγκιση αν η Σχερια δεν ειναι η Κερκυρα,,τοτε πρεπει να σκεφτω που αλλου μπορει να ηταν,! Ενα πιθανο σεναριο μα την εβαλε ο Ομηρος για να μαςεξιστορισει ενα πολυ μεγαλο πολιτισμοπου χαθηκε (Ατλαντιδα) καιμε την ευκαιρία να μπορεσει να δωσει την ευκαιρι στον ακροατη της Οδυσσειας να περιγράψει ο ηρωας τις περιπετειες του.Ειναι και λιγο τραβηγμενο το σεναριο ,, να εχει βάλειπλωρη για Ιθακη, και ο καιρος να τον βγάλει Κερκυρα,, πρέπει να ειχε στρογαρμπι καργα
    Λογικα δεν θυμαμαι αν αναγραφει ποσση ωρα ταξιδευαν απο Σχερία σε Ιθάκη ,ααλ εκεινα τα χρονια ,οπως και πριν αιωνα,,πάντα ξεκινουσανε πρωι ,για να εχουνε την μερα μπροστα τους ειδικα απο Εδω (εφοσον το πιστευω μου ειναι οτι ειμαστε Ιθάκη) Πρωι ολοι ξερουμε την δυναμη του Στεριανου,, που στο αψε σβησε σε φτάνει απέναντι. (ΟΞΕΙΕς). Τωρα αν και από εκει εφυγαν ξημερωμα τοτε καμανε περιπου ενα 24ωρο (εφτασαν με την ανατολη του Αυγερινου, και εφυγαν αμεσα για να προλαβουν να γυρισουν ισως το επομενο πρωινο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. περιμένω μια δική σου καλη και μελετημενη υποθετικη τοπογραφια της Σχερίας, εκτος αν τελικα εισαι και εσυ της απόψης οτι η Σχερία ειναι φανταστικη, με μονο λογο την πλωκη του εργου της Οδυσσειας! αναμένω σχολιασο λοιπον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή