Τρίτη, 29 Νοεμβρίου 2016

σχολιασμοι πάνω στο ταξίδι Οδυσσέα

7 σχόλια :


  1. Δηλαδή μπορεί να ήσασταν και η Ομηρική Τεμέση (Ταμασός) ?
    Δεν βγαίνει Ταμασός και Ιθάκη μαζί όμως.
    ΄Αφησε που κατά μερικούς Ταμάς ή κάπως έτσι λεγόταν στην αρχαιότητα και το Πρίντεζι οπότε μπερδεύεται περισσότερο η υπόθεση Μέντη, Ταφίων κλπ.
    Με την εποχή του χαλκού του σιδήρου και τα έπη υπάρχει ένα πρόβλημα πάντως.
    Μπας και είχε καμιά Ομηρική υψικάμινο απά στο Πυροβούνι που μας τα εξηγεί όλα?
    Χα χα
    «Με τί υλικό πελεκηθηκαν τα κυκλώπεια τείχη του Παχνιού, και των λοιπων ακροπόλεων του νησιού μας/?».
    Υπήρχε και η στουρναρόπετρα (πυρίτης λίθος) μη ξεχνιόμαστε…

  2. Ο Μεντης εχει την πρόθεση να μεταφέρει σιδηρομεταλευμα και να φερει χαλκο,,λεει η Οδυσσεια.
    Ρειθρο από το ρημα Ρεω, και με ακόμη και σημερα ενδηξεις αρκετου σιδηρου, και σιδηροπετρων.Εξου και το εγραφο της αναρτησης που αναφερει για αδεια ορυχειου σιδηρου στην περιοχη μας
  3. Ναι έχεις δίκιο τα παίρνω πίσω μέχρι κάποιο σημείο και αφήνω την υψικάμινο. Χα χα.
    Αλλά λέει ότι ήρθε με σίδερο, όχι να πάρει σίδερο και μετά να πάει στη Τεμέση.
    Πιθανόν ο σίδηρος να είναι από Νοτιοδυτική Ιταλία λοιπόν.
    Βέβαια ο σίδηρος για τα μέχρι τώρα δεδομένα ανήκει σε άλλη εποχή του Τρωικού πολέμου.
    Από εκεί και πέρα υπάρχει λίγο χάος, μια και οι Δωριείς με σιδερένια όπλα κατεβήκανε σχεδόν την ίδια εποχή.
  4. Το «αἴθωνα σίδηρον» τί να υπονοεί? Ακατέργαστο στιλπνό- αστραφτερό μετάλλευμα ή κατεργασμένο?
  5. Στο νησιωτικό σύμπλεγμα της Μάλτας είναι πολύ πιθανό να υπήρχαν έποικοι Έλληνες και ανακατεύτηκαν αργότερα με Φοίνικες μια και στους πρώτους κατοίκους της Σικελίας συγκαταλέγονται και οι Ελυμοί που μάλλον είχαν έρθει από την περιοχή του Αιγαίου.
    Έπειτα τα ήθη και τα έθιμα τους όπως τα παρουσιάζει ο Όμηρος φαίνονται κατά το πλείστον αρχαιοελληνικά αλλά και με Φοινικικά στοιχεία.
    Είναι λοιπόν πιθανότατο να ήταν Ελληνική αποικία εκεί και μη ξεχνάμε ότι στην Κύπρο οι Αχαιοί ήταν από το 1500 π.χ.
    Και γιατί δε με ρωτάς πώς ήξεραν Ελληνικά στη Σχερία?
    Προσωπικά δε δίνω και μεγάλη δόση αλήθειας στα ταξίδια του Οδυσσέα και άμα σκεφτούμε ότι μάρτυρες δεν επέζησαν ό,τι ήθελε η κούτρα του επούλαε στους άλλους.
    Σιγά μπας και γύρναε πίσω από το νησί τση Καλυψώς που ήθελε να τόνε κάμει και αθάνατο και ήτανε και θεά ψυχή και σώματι !!
    Και γιατί δε ξαναγύρναε πίσω αλλά μετά πήγε απά τσου βλάχους τσου Θεσπρωτούς και έκατσε 10 χρόνια?

    Κα κα κα κα κα κα.
  6. ας πιασουμε υποθετικα σεναρια, κουβεντα να γινεται εξάλου,,(το θερμο επεισοδιο το προγραματιζουμε για Ανοιξη,, για να ανοιξει και ο καιρος),,λοιπόν ειχα γράψει τρία σενάρια στο πως να πηρε τσι πληροφορίες ο Ομηρος (από τον ψαλτη στην Σχερία, από τον Οδυσσεα που τα ξανααφηγηθηκε σε καποιον, και στην περίπτωση που τα σκεφτηκε μόνος του για να γραψει το εργο.
    Τώρα ανέβασα και συσχετισμους σε σχεση με την Αργοναυτικη γιατι κατι μου λέει οτι αυτές οι δυο εκστρατιες προς ανατολη έχουν ομοιοτητες , και κοινους στόχους.
  7. στην αναρτηση https://porosvress.blogspot.gr/2016/11/12.html, εχω αντιγραψει τους 12 σταθμους του Οδυσσέα, η καλή φίλη το χειμωνα ΓΝΩΣΗ ΠΑΝΟΡΑΜΑ μας τους συσχέτησε με τα 12 ζωδια, (και τσου μηνες) , ΕΓΩ ΘΑ ΚΆΜΩ ΜΙΑ ΆΛΛΗ ΥΠΟΘΕΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ.Αν γνωριζε την υπόθεση του ταξιδιου του Ιασωνα , οπότε και της γνωσης για τον χρυσο στον Καυκασο,εφόσον επεσε η Τροια, που έλενχε την διάβαση προς εκει, μιας και ο πιθανός σκοπός ήταν να γυρίσουν με λάφυρα, γιατι αντι να γυρίσει πίσω να μην ακολουθούσε το ιδιο ταξίδι για να γεμισει και τα αμπάρια με λάφυρα? Οι κικωνες ο πρωτος σταθμός εξάλου ήταν εκει πάνω,,πως διαολο τον πέταξε εξαρχης τοσο μακρυα ο καιρος? Τις συμπληγάδες τις αναφέρει προς το τέλος βεβαια των περιπετειων αλλά πολύ πεταχτα, οπότε μπάς και δεν ειναι οι στασεις του με την σωστη σειρα, και οι συμπληγάδες (αν και σαν τοπίο εχει και μια ομοιοτητα πάλι με τον πλωτό βοχυνα) να ήταν ο ελησποντος που αναγκαστικα σε αυτο το σενάριο περασε ο Οδυσσέας,.! Υποθεση Τειρεσία, ισως πάλι με λάθος σειρα ,,για να πας στον κάτω κοσμο,,ισως υπονοει διελευση ποταμου (Δουναβη) και με την ολη αυτή πορεία ,,ξαναβρέθηκε σε μεσόγειο,, οπου μετα θα έπρεπε να πάρει την πορεια γυρισμου για Ιθακη!! πως το βλέπεις το υποθετικο παραμυθακι,,? Τα πανω κάτω τα έκαμα? αςβάλουμε όλα τα σενάρια στο μυαλό μας μπας και βγει άκρη,,! παω να φερω μου φαινετε την ιστορια στην θεωρεία του φιλτατου Παυσανια, που χαθηκε από την παρέα μας,! Μπορει να κατάλαβε ότιν τονε σνομπάρετε οι Ρισιανοι

ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΡΑΨΩΔΙΑ  μ.

 Του Ωκεανού τα ρέματα το πλοίο σαν αφήκε,
κι απάνω από τα κύματα του διάπλατου πελάγου
ήρθε στης Αίας το νησί, που κατοικεί η Αυγούλα,
και σε γλυκούς χορότοπους χρυσανατέλνει ο Ήλιος,
5εκεί στον άμμο φτάσαμε κι αράξαμε το πλοίο,
και πήγαμε πλαγιάσαμε στο περιγιάλι απάνω,
προσμένοντας τη λαμπερή να γλυκοφέξη Αυγούλα.

     Κι έφεξ' η ροδοδάχτυλη της νύχτας κόρη Αυγούλα,
και στέλνω τους συντρόφους μου στης Κίρκης τα παλάτια,
10το λείψανο του Ελπήνορα να πάρουν και να φέρουν.
Πήγαμε, κόψαμε κλαριά, στην άκρη στο περγιάλι,
τον θάψαμε βαριόκαρδοι και δάκρυα χύνοντάς του.
Και σαν καλοκαήκανε ο νεκρός και τ' άρματά του,
μνημούρι του σηκώσαμε και στήσαμε του στήλη,
15και το ίσιο μπήξαμε κουπί πάς στην κορφή του τάφου,
και  λιγο πιο κατω

Από τη μιά είναι κρεμαστές οι πέτρες που ολοένα
60με κύματα η γλαυκόματη τις δέρνει η Αμφιτρίτη·
αυτές Πλανούμενες τις λεν οι θεοί οι μακαρισμένοι.
Κι ουδέ πουλί τις προσπερνάει, και μήτε οι περιστέρες
την αμβροσία που φέρνουνε στο Δία τον πατέρα,
μόνε κι αυτές κάθε φορά τις παίρνει η γλιστροπέτρα·
65μα στέλνει κι άλλην ο θεός, λειψές να μην τις έχη.
Θνητού καράβι εκείθενε δεν έφυγε, κι αν ήρθε,
μόνε καραβοσάνιδα και ανθρώπινά κουφάρια
κυλιούνται από τα κύματα κι απ' της φωτιάς τη λύσσα.
Ένα μονάχο διάβηκε της θάλασσας καράβι,
70η κοσμολάλητη η Αργώ, γυρνώντας απ' του Αιήτη-
κι αυτή σε βράχους θά 'σπανε τρανούς, χωρίς το χέρι
της Ήρας, που λυπήθηκε τον Ιάσονα απ' αγάπη.
     Από την άλλη, οι βράχοι οι δυό, που ο ένας ανεβαίνει
στους ουρανούς, κι η σουβλερή κορφή του τους αγγίζει
75μαύρη τον ζώνει συννεφιά, που πάντα 'ναι απλωμένη,
μηδέ λαμπρύνει η ξαστεριά ποτές το μέτωπό του,
μα ας είναι θερισμού καιρός, ας είναι χινοπώρι.
Ν' ανέβη εκεί ή να κατεβή θνητός δε θα μπορούσε
ποτές κανένας, κι είκοσι χέρια και πόδια αν είχε·
γιατ' είναι ο βράχος γλιστερός, σαν πέτρα λιστρωμένη
80Και σπήλιο ανοίγει σκοτεινό μες στην καρδιά του βράχου,
στη Δύση, και προς στο Έρεβος· και κατακεί την πλώρη
του καραβιού θα στρέψετε, περίλαμπρε Οδυσσέα,
Μηδέ πιδέξιος τοξευτής μέσ' από το καράβι
ρίχνοντας τη σαγίτα του δε θά 'φτανε στο σπήλιο.
85Κει μέσα η Σκύλλα κατοικεί και φοβερά γαυγίζει·
έχει φωνούλα σκυλακιού νιογέννητου, κι ως τόσο
είναι κακότροπο θεριό, κι ούτε θνητός κανένας,
κι ούτε θεός θα χαίρονταν θωρώντας το αντικρύ του.
Έχει και πόδια δώδεκα, που ξέκρεμα είναι όλα,

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου