Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2017

περι της Ομηρικης Ιθακης

ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ :

Φλωρεντια Φλαμιατου Ο τόπος γυρισμού κάθε ταξιδιωτη ειναι η ΙΘΑΚΗ του.....Εξ αλλου ο ¨Ομηρος ΔΕΝ αναφερεται σε πολλα εδαφια της Ιλιάδος Β 631 , Δ329 , Οδύσσεια ω-429 , ω 378 ,υ 210 στην Ιθάκη , αλλά στην Κεφαλλονια. Την Ιθάκη αναφέρει Β631 , σαν ξεχωριστο νησι στην δικαιοδοσία της ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΆΣ,,,....

Γιωργος Γκιαφης http://pronoikefalonias.blogspot.gr/.../blog-post_6851.html

ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΡΟΝΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ…
PRONOIKEFALONIAS.BLOGSPOT.COM|ΑΠΟ E-POROS

Γιωργος Γκιαφης τὸν δ᾿ αὖ Λαέρτης πεπνυμένος ἀντίον ηὔδα:
«αἲ γάρ, Ζεῦ τε πάτερ καὶ Ἀθηναίη καὶ Ἄπολλον,
οἷος Νήρικον εἷλον, ἐϋκτίμενον πτολίεθρον,
ἀκτὴν ἠπείροιο, Κεφαλλήνεσσιν ἀνάσσων,
τοῖος ἐών τοι χθιζὸς ἐν ἡμετέροισι δόμοισιν,


Κι ο μυαλωμένος του αποκρίθηκε Λαέρτης μ᾿ έτοια λόγια:
«Να᾿ μα-τον πατέρα Δία κι Απόλλωνα και συ Αθηνά, σαν τότε
που πήρα το καστρί τ᾿ ωριόχτιστο του Νήρικου απαντίκρυ,
στη γλώσσα της στεριάς, κι αφέντευα Κεφαλωνίτες — τέτοιος
να᾿ μουν μαθές και χτες στο σπίτι μας, και να φορώ στους ώμους
 που τον παράξιο μου έχασα τον Οδυσσέα, που μ' είχε
210 πρώτο στα βόδια από μωρό στη γης των Κεφαλλήνων.

Γιωργος Γκιαφης http://pronoikefalonias.blogspot.gr/.../blog-post_6482.html

ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΡΟΝΝΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ…
PRONOIKEFALONIAS.BLOGSPOT.COM|ΑΠΟ E-POROS

Γιωργος Γκιαφης Οἳ δ᾽ ἐκ Δουλιχίοιο Ἐχινάων θ᾽ ἱεράων
νήσων, αἳ ναίουσι πέρην ἁλὸς Ἤλιδος ἄντα,
τῶν αὖθ᾽ ἡγεμόνευε Μέγης ἀτάλαντος Ἄρηϊ
Φυλεΐδης, ὃν τίκτε Διῒ φίλος ἱππότα Φυλεύς,
ὅς ποτε Δουλίχιον δ᾽ ἀπενάσσατο πατρὶ χολωθείς·

Εκείνοι που ήταν από το Δουλίχιο και τις Εχινάδες,
τα ιερά νησιά, που βρίσκονται πέρα από τη θάλασσα,
αντίκρυ στην Ήλιδα, είχαν αρχηγό τον Φυλείδη Μέγη,
τον όμοιο με τον Άρη, που τον γέννησε ο αγαπημένος
του Δία αρματομάχος Φυλέας, πού κάποτε μετανάστεψε στο Δουλίχιο,

630 τῷ δ᾽ ἅμα τεσσαράκοντα μέλαιναι νῆες ἕποντο. 
Αὐτὰρ Ὀδυσσεὺς ἦγε Κεφαλλῆνας μεγαθύμους,
οἵ ῥ᾽ Ἰθάκην εἶχον καὶ Νήριτον εἰνοσίφυλλον
καὶ Κροκύλει᾽ ἐνέμοντο καὶ Αἰγίλιπα τρηχεῖαν,
οἵ τε Ζάκυνθον ἔχον ἠδ᾽ οἳ Σάμον ἀμφενέμοντο,

 γιατί θύμωσε με τον πατέρα του. Αυτόν τον ακολουθούσαν σαράντα
μαύρα πλοία. Ο Οδυσσέας πάλι οδηγούσε τους γενναίους Κεφαλλήνες,
που είχαν την Ιθάκη και το πυκνόφυλλο Νήριτο, και ζούσαν στα Κροκύλεια
και στην τραχιά Αιγίλιπα, και αυτούς που είχαν τη Ζάκυνθο και αυτούς
που κατοικούσαν στη Σάμο, και αυτούς που είχαν τη στεριά και αυτούς
- ραψωδια β Ιλιαδα
που κατοικούσαν αντίπερα. Σ᾿ αυτούς αρχηγός ήταν ο Οδυσσέας ο ίσος
με το Δία στη σύνεση, και μαζί μ᾿ αυτόν ακολουθούσαν δώδεκα καράβια
με κοκκινοβαμμένα τα πλευρά τους

Γιωργος Γκιαφης ραψωδια Δ - 
αὐτὰρ ὃ πλησίον ἑστήκει πολύμητις Ὀδυσσεύς,
330 πὰρ δὲ Κεφαλλήνων ἀμφὶ στίχες οὐκ ἀλαπαδναὶ 
ἕστασαν· οὐ γάρ πώ σφιν ἀκούετο λαὸς ἀϋτῆς,
ἀλλὰ νέον συνορινόμεναι κίνυντο φάλαγγες
Τρώων ἱπποδάμων καὶ Ἀχαιῶν· οἳ δὲ μένοντες
ἕστασαν ὁππότε πύργος Ἀχαιῶν ἄλλος ἐπελθὼν
και πλάι του εστέκουνταν οι αδείλιαστοι Κεφαλλονίτες όλοι᾿
μες στα φουσάτα τους ο τάραχος δεν είχε φτάσει ακόμα,

πολλά τα σχολια  και σε δική μου ανάρτηση  



ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
POROSNEWS.BLOGSPOT.COM|ΑΠΟ ΠΟΡΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ
και
Yangos Metaxas
 Αυτό το blog είναι αφιερωμένο στην επίλυση ενός από τα μεγαλύτερα μυστήρια του αρχαίου κόσμου, αυτό της Ομηρικής Ιθάκης.
Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει σημαντικές ανασκαφές στην ΝΑ Κεφαλονιά, που έφεραν στην επιφάνεια σημαντικές ανακαλύψεις από την εποχή του Οδυσσέα και την Μυκηναική περίοδο.
Σε αυτό το blog θα διαβάζεις από πρώτο χέρι τα σχετικά με την αναζήτηση της Ιθάκης του Ομήρου και το κέντρο του βασιλείου του Οδυσσέα.


This blog is dedicated to a great mystery of the ancient world, Homer’s Ithaca. Searching for Homeric Ithaca, the kingdom of Ulysses.
HOMERICITHACA.BLOGSPOT.COM|ΑΠΟ HOMERIC ITHACA

και ανανεομένο με σχολιασμους σε φεις:

Φλωρεντια Φλαμιατου "ιρόν νυμφάων , αι νηιάδες καλέονται, εν δε κρητήρες τε αμφιφορήες έασι λάινοι. ένθαδ΄έπειτα τιθαιβώσσουσι ΜΕΛΙΣΣΑΙ " ν 105 ...μηπως Η ΜΕΛΙΣΣΆΝΗ ???????


Yangos Metaxas Γιωργος, είναι πολύ σημαντικό ότι υπάρχει ενδιαφέρον για την Ομηρική Ιθάκη και είναι σπουδαίο να υπάρχουν διαφορετικές απόψεις. Θα έρθει κάποια στιγμή, όχι στο πολύ μακρινό μέλλον που θ' αρχίζουν να ξεκαθαρίζουν τα πράγματα. Τότε όλοι θα ξέρουν ότι και το δικό σου blog θα έχει συνεισφέρει στην διαλεύκανση του μυστηρίου.

Γιωργος Γκιαφης αυτος ειναι και ο λογος υπαρξης του,, να κρατησω οσες περισσοτερο αναφορες,, σε αυτο το ομορφο ταξιδι αναζητησης! Καλή σας μέρα

Γιωργος Γκιαφης στο μονο προβληματισμο με Φορκυνα,,αν και φανερα δεν μπορει να ειναι αλλος απο τον καραβομυλο, και μελισσανη,, με προβληματιζει λιγο το θεμα ,, που σε εκεινο το σημειο,,εχει μια περιεργη θεα,, οπου μπροστα ειναι η σημερινη Ιθάκη , και ο κολπος φανταζει σαν μια μεγάλη Λιμνοθάλασσα.! Το λογικο θα ηταν στην αναφορα της Αθηνας να του το ονόμαζε ότι απέναντι ειναι η Ομηρική Σάμη!

Γιωργος Γκιαφης Και κοντά της είναι ωραίο σπήλαιο και σκοτεινό
ιερό των Νυμφών οι οποίες καλούνται Ναϊάδες
Αυτό είναι το σπήλαιο το ευρύχωρο και θολωτό,
όπου εσύ θυσίαζες προς τιμήν των Νυμφών τέλειες εκατόμβες
Και εκείνο είναι το όρος Νήριτον κατάφυτο από δένδρα

Γιωργος Γκιαφης Λογο Δρακαινας, λογο περιγραφης Φορκυνα (μοιαζει με το στενο) λογο συνεκατάληξης (φορκυνας-βοχυνας) λόγο της τελευταιας φρασης Αυτά όταν είπε η Θεά σκόρπισε την καταχνιά και φάνηκε η χώρα
ίσως και τελικά να υπάρχει και μια μικρη φυσικά πιθανοτητα,,,να μας περιγραφει πάλι εδω και τον Φορκυνα

Makis Metaxas Γιωργος Γκιαφης Φίλε Γιώργο παρακολουθώ κατά καιρούς τους προβληματισμούς σας πόσα λιμάνια περιγράφονται ή αναφέρονται οτι υπήρχαν στην Ομηρική Ιθάκη και επειδή νομίζω πως κάπως αυτό το θέμα πρέπει να απαντηθεί για να μην περιπλέκουμε έτι περαιτέρω ένα εντελώς απλό για μένα θέμα θα καταθέσω την άποψή μου πιστεύοντας οτι ενδεχομένως θα μπορούσα να συνεισφέρω για να αποσαφηνιστεί αυτό το ζήτημα. Σύμφωνα με το ομηρικό κείμενο το λιμάνι του Φόρκυνα (οδ ν 344-352) που είχε κοντά του το σπήλαιο των Νυμφών ήταν τουλάχιστον επτά ώρες πεζοπορία από το το Άστυ το οποίο ήταν χωροθετημένο κοντά στην "πρώτη ακτή" της Ιθάκης (Οδ.ο 33-39) και την "Κόρακος πέτρη" (Περιοχή Κορωνών) (οδ.ν 405-410). Εάν μελετήσετε το κείμενο θα δείτε οτι ο Οδυσσέας έφυγε από το λιμάνι του Φόρκυνα μετά τις πρωινές ώρες και αφού πέρασε πολλές βουνοκορφές έφτασε στην περιοχή που ήταν ο Εύμαιος (περιοχή Κορωνών) αργά το απόγευμα την ώρα που έμπαιναν τα ζώα στις μάντρες ( οδ. ξ 1-7). (Εκεί κοντά σύμφωνα με το πλάνο της Θεάς Αθηνάς θα άραζε και το πλοίο του ο Τηλέμαχος ερχόμενος από την Πύλο). Από την άλλη μεριά το λιμάνι του Ρείθρου (Οδ. α. στιχ 185-186) που ήταν έξω από το Άστυ (την πόλη) ήταν τόσο κοντά από τα Ανάκτορα που οι μνηστήρες μπορούσαν να δουν δια γυμνού οφθαλμού τούς άλλους μνηστήρες να μπαίνουν στο λιμάνι και να σέρνουν το πλοίο τους στην στεριά (Οδ.π, 342-362). Άρα το λιμάνι του Φόρκυνα δεν έχει απολύτως καμία σχέση - ούτε κατά διάνοια - με το λιμάνι του Ρείθρου, Το ένα είναι 15 λεπτά μακριά από την περιοχή του Άστεως (την πόλη) και το άλλο αρκετές ώρες. Τώρα το αποκαλούμενο λιμάνι του Ρείθρου είναι ακριβώς το ίδιο λιμάνι που αποκαλείται "ο υμέτερος λιμένας" και "πολυβενθύς". Το γιατί είναι το ίδιο είναι πολύ εύκολο να απαντηθεί αλλά το αφήνω σε σας ως άσκηση εργασίας. Συνεπώς τα Ομηρικά έπη καταγράφουν δύο λιμάνια και όχι τρία ή τέσσερα. Το ¨ένα είναι το λιμάνι του Φόρκυνα (σημ. περιοχή Καραβομύλου και το άλλο το επονομαζόμενο "λιμάνι του Ρείθρου" , ο "ημέτερος" και "πολυβενθής" λιμήν που ήταν έξω από την πόλη στην σημερινή θέση Αράγια Πόρου. Δύο λοιπόν τα λιμάνια σύμφωνα με τα κείμενα, ούτε ένα, ούτε τρία, ούτε τέσσερα. (Θα μπορούσαμε στα όρια της νομιμότητας να λέγαμε οτι και η περιοχή που άραξε το πλοίο του ο Τηλέμαχος στην "πρώτη ακτή" (Οδ.ο 33-39) και "εσχατιή" (οδ. ξ 96 -108) - δηλαδή στην ακτή της Σκάλας- ήταν και αυτή ένα σημείο πρόσδεσης σκαφών, ενδεχομένως ένα ακόμη λιμάνι, αλλά δεν καταγράφεται με απόλυτη σαφήνεια στο κείμενο).

Γιωργος Γκιαφης Λιμάνι καλ'ό εκεινα τα χρονια θεωρουταν λογικα,, και περιοχες με αμωδη παραλία,, γιατι ηταν και ευκολη η προσαραξη , οπως επισης και ακινδυνη,, Κάπου ο Σακης αναφέρει για το Θεο Φορκυ,, οτι μεταφέρθηκε στο λιμάνι που πηρε και το ονομα του,, το οποιο πρεπει να ειχε και αυτό Αμμο, και χωρις να θελω να αμφισβητισω ολα τα ανωθεν,, ισως και η περιοχη Λιμένια (λιμιωνας) να αποτελουσε εδεδρικό λιμάνι , με πρόσβαση μέσω Παχνιου στο Αστυ,, αποφευγοντας το περασμα από το τωρινο στενο

Γιωργος Γκιαφης όπου εσύ θυσίαζες προς τιμήν των Νυμφών τέλειες εκατόμβες-- Ισως και αυτο το στοιχειο του να πηγαινει απο Τζαννατα σε Καραβομυλο κοπάδι Βοδια για θυσίες ειναι και αυτό ενα θεματάκι,,ξεροντας οτι και στο σπηλαιο Δρακαινας (πολυ διαφορετικο απο σημερα, και πιο προσβασιμο) να αφηνει μια πολυ μικρη πιθανοτητα,, στο που ητανε ο Φορκυνας,, και οτα ξεθολωνει το τοπιο φανηκε η Χώρα λεει στην Οδυσσεια,, πίσω από Δημισιανατα,, προς Ανδριολάτα υπαρχει ακομη το τοπονύμιο Χώρες

11 σχόλια:

  1. Ναι αλλά δεν βλέπω «βοήθειες» φίλε Poros μόνο σε αφήσανε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. καλησπέρα!!! Δεν πειραζει φιλε Σπύρο,,οταν με το καλο θα βγουνε στην φορα,,, θα λεω σας το φωναζα αλλα κανεις δεν εδινε σημασια!! χαχαχα,, ασε που αμα καθυστερησουνε πολυ,, και δεν προλαβω να το ζησω,, θα με καμουν μετα θανατο Προφητη χαχαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και για δε μου λέτε ορέ γιατί έχω και εγώ σαν άσχετος τσι απορίες μου:
      Ο Αίνος από τί στοιχεία βγαίνει σα το παλιό Νήριτο?
      Γιατί και εγώ τη νόνα μου θα εμπόραα να τηνε πω νόνο αλλά δεν υπήρχανε αποδειχτικά στοιχεία άμα και την εκοίταα, ούτε καν ενδείξεις.
      Το ίδιο παθαίνω και με τον Αίνο.
      Για σε άσχετους δεν απαντάει κανένας?
      Και τότε πως θα μάθουμε ορέ???
      Εκτός και αν η έρευνα εδώ μέσα βασίζεται στο γνωστό «Πίστευε και μη ερεύνα».
      Αλλά αυτό γίνεται με τσου Θεούς.
      Μπας και εφτού κάτου είσαστε Θεοί και δε το ξέρω?
      Χα χα.
      Σπ.Ρόκκος

      Διαγραφή
  3. ΑΝΕΒΑΣΑ ΣΗΜΕΡΑ,, ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΛΟΓΟ ΙΩΣΗς ΚΑΘΟΜΑΙ ΚΡΑΒΑΤΟΜΕΝΟΣ,, ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΩΤΟ ΣΕ ΠΟΡΟΣ ΒΡΕΣΣ,, ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΥΣ ΠΑΛΙΟΥΣ ΧΑΡΤΕΣ ΜΕ ΠΑΛΙΕς ΟΝΟΜΑΣΙΕς ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΒΓΑΛΕΙς ΑΚΡΗ! ΤΩΡΑ ΠΩς Ο ΑΙΝΟΣ ΗΤΑΝ ΤΟ ΝΗΡΙΤΟ,, Ας ΤΟ ΠΙΑΣΟΥΜΕ ΑΝΑΠΟΔΑ , ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΤΙΚΑ! ΑΙΝΟΣ ΣΤΟΝ ΟΜΗΡΟ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ, ΑΠΛΑ ΜΟΝΟ ΑΙΝΙΑΣ,, ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΚΑΤΙ ΠΑΡΕΜΦΕΡΙ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΓΙΑ ΙΤΑΛΟΥς,, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΜΑς ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΑΝ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ, ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΣΕΙΡΑ ΜΑς ΝΩΡΙΤΕΡΑ,, ΕΙΧΑΜΕ ΚΑΜΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΤΟΥΣ! ΤΩΡΑ Ας ΠΑΜΕ ΣΤΟΝ ΑΙΝΟ,, ΠΡΙΝ ΠΑΡΕΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΤΟΝ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΜΕ ΕΝΑ ΚΑΡΟ ΑΛΛΕς ,,,ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΙΤΑΛΙΚΕΣ ...,,,, σΩΣΤΑ? ΛΟΓΙΚΟ ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΕΙΧΑΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΕς? ΛΟΓΙΚΟ ΔΕΝ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΤΟΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΚΑΙ Ο ΟΜΗΡΟς,, ΑΦΟΥ ΣΤΑ ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΨΗΛΟΤΕΡΟ ΒΟΥΝΟ? ΠΟΙΟ ΛΟΙΠΟΝ ΗΤΑΝ ΤΟ ΟΜΗΡΙΚΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΑΝ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΝΗΡΙΤΟ? ΕΤΣΙ ΑΠΑΝΤΑΩ ΜΕ ΕΡΩΤΗΣΗ,, ΝΑ ΔΩ ΤΙ ΜΠΟΜΠΕς ΕΧΕΙς ΧΑΧΑΧΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ψηλό βουνό το λέει ο Όμηρος σκέτα, όχι το ψηλότερο των νησιώνε.
    Έπειτα γιατί να μη το λέγανε Solatium, (Λατινιστί παρηγοριά), θα ταίριαζε περισσότερο σε μερικούς Ομηριστές.
    Έτσι λοιπόν που το έψαξα από περιέργεια ανάθεμάτι και ένας κεφαλλονίτης έχει γράψει κάτι που να έχει κάποια έστω μυθολογική βάση.
    Το να ρίχνω μπόμπες όμως μου έχει γίνει ανιαρό, κάτι δηλαδή σα τον κυνηγό με τον Αρκούδο που στο τέλος του λέει ο Αρκούδος όλο βαριεστιμάρα: Μπας ορέ και τελικά δε σου αρέσει το κυνήγι?? Το ξέρεις?
    Καλά ορέ πάλε σε κρεβατώσανε? Τα χιόνια φταίνε που δε τα έχουμε συνηθίσει !
    Και δε γράφει και ο Όμηρος κάνα γιατρικό! Μόνο για ανεμογκάστρια γράφει…
    Περαστικά ορέ.
    Βγες όξου να ρίξεις καμιά δεκαριά τρίποντα, μπές γρήγορα μέσα, φάε μία ζούπα από δυνατό κρασί στη χόβολη και σε τρείς ώρες θα είσαι περδίκι.

    Κα κα κα κα κα κα κα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Έλα, σκοπεύω τώρα να σου δείξω σήματα της Ιθάκης για να πεισθείς…και αυτό είναι το Νήριτον, βουνό κατάφυτο από δένδρα.
    Ο Οδυσσέας κυβερνούσε τους μεγάθυμους Κεφαλλήνες,
    που κατείχαν την Ιθάκη και το σύδεντρο Νήριτον,
    κατοικώ στην περίβλεπτη Ιθάκη
    πάνω σ’ αυτήν υπάρχει ένα μεγαλοπρεπές και σύδεντρο όρος το Νήριτον
    Καθώς πλησίαζε [το πλοίο] στις Φερές (το σημερινό Κατάκολο) καμαρωτό απ’ του Δία τον ούριο άνεμο,
    κάτω από τα νέφη φάνηκε σ’ αυτούς το απόκρημνο όρος της Ιθάκης,
    το Δουλίχιο και η Σάμη και η δασώδης Ζάκυνθος
    το όρος Νήριτον είναι πανταχού παρών σε κάθε περιγραφή της ομηρικής Ιθάκης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Άμα θες να «κλέψω εκκλησιά» εγώ κλέβω αλλά εσύ θα είσαι ο ηθικός αυτουργός απέναντι του «Κυρίου».
    Μου έβαλες ιδέες λοιπόν έτσι στα καλά των καθουμένωνε!
    Επειδή όμως πριν 2-3 χρόνια έγραψα ένα άρθρο σε άλλο ιστότοπο και το πήρανε κάποιοι και το κάμανε βιβλίο μόνο που βιαστήκανε και γράψανε μπαρούφες, θα το μελετήσω καλά το πράμα αλλά τη μπόμπα θα τη φάτε. Κακακα΄.
    Δε πιστεύω να έβρω το μπελιά μου ως τζιχαντιστής ορέ??
    Υ.Γ.
    Οι Φερές δεν είναι οι Φεές του Κατάκολου αλλά οι Φερές ή Φαρές τση Αχαγιάς λίγο πιο πίσω και Ανατολικά τση αρχαίας Δύμης, αλλά τη Δύμη που αναφέρετε λίγο πριν στον ύμνο την έφαε το μαύρο σκοτάδι. Μπές στο χάρτη της Gοοgle να τα βρείς μετά τον Άραξο, ή ψάξε «αρχαία Δύμη». Τα υπόλοιπα τα ανατρέπω εν ριπή οφθαλμού, αλλά στο μπλόγκ μου μελλοντικά γιατί μπορεί να δούμε άλλο βιβλίο πάλε!!
    Είδες βαράω πάντα με προειδοποίηση και όποιος θέλει κάθεται στο θυσιαστήριο αμαχητί.
    Χα χα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΠΑς ΝΑ ΜΕ ΑΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΕΙς,, ΕΓΩ ΔΕΝ ΣΟΥ ΕΙΠΑ ΓΙΑ ΤΙς ΦΕΕς ΚΑΙ ΤΙΣ ΦΕΡΕς ή ΦΑΡΕς. ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΥΜΗ , ΚΑΙ ΤΣΟΥ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥς ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΤΟΠΟΥς, ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗς ΜΟΥ ΗΤΑΝ ΤΟ ΝΗΡΙΤΟ!
    Οπως στην περιπτωση που εχω αναφερει με Φορκυνα,,ο μονος μου προβληματισμός ειναι οτι αν ηταν ο καραβόμυλος ,,θα έπρεπε να υπαρχει και η αναφορα στο απεναντι νησι, ετσι και στις Ομηρικές αναφορές το σημερινο Βουνο της Κεφαλονιας σιγουρα υπηρχε με καποια ονομασία, και λογικα θα απότελουσε το σημα κατατεθεν! Στην δική μας λοιπόν θεωρεια το Νηιον ,,που εχει αμεση σχεση με την Ναυσιπλοια,, δεν μπορει να ειναι αλλο από το Πευκοδασωμενο Παχνι (Παχυ-Νηιον) και στο βαθος πισω από αυτό να δεσπώζει το Νηριτο,, με Δάσος από Ελατα,,βασικη υλη για την κατασκευη πλοιων, καταρτιων, κουπιων και ολων των ειδων ναυσιπλοιας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Και άμα σε αποπροσανατολίσω θα κερδίσω τη κουλούρα?
    Εδώ ψάχνουμε, δεν πάει να κοροϊδέψει ο ένας τον άλλονε, τί νόημα έχει άμα εσύ κοροϊδέψεις εμένα ή το ανάποδο??
    Το σημείο στο Κατάκολο το αναφέρω γιατί η θεωρεία σας το παίρνει σαν απόδειξη ότι από εκεί το μόνο βουνό που φαίνεται είναι ο Αίνος και επειδή ο Ύμνος λέει ότι από εκεί φαίνεται το Βουνό της Ιθάκης σας ταιριάζει γάντι, μόνο που το πραγματικό σημείο (αποδεδειγμένα από την περιγραφή) είναι στο κέντρο του Πατραϊκού (μετά τον Άραξο προς Πάτρα) από όπου όμως φαίνονται και άλλα βουνά.
    Έπειτα το Νήιον είναι αυτό που έχει σχέση ίσως με ναυσιπλοΐα (αν γίνεται σωστή μετάφραση) και έδινε τα ξύλα για πλοία όχι το Νήριτο που είχε τα έλατα.
    Βγάζεις άκρη? Άκρη βγαίνει βέβαια αλλά πάντα υποθετικά βασιζόμενη σε κάποια λογικά στοιχεία πάντα που είναι όμως τα περισσότερα ενδείξεις.
    Σα τον Σωκράτη με τον Πλάτωνα καταντήσαμε εδώ μέσα!
    Χα χα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πλατωνικες καταστασεις,, σαν την περιπτωση του Πλατωνικου ερωτα χαχα,, οταν δεν το εχει στο χερι τον φανταζεσαι!!! Ετσι λοιπον εφοσον Τα υπουργεια Πολιτισμου δεν κοπτονται να βρουν το τροπο να βρουμε τις αποδειξεις,, μενουμε στην δυνατοτητα μας, και χομπι μας,, με την ελευθερια που υπάρχει ακόμη να κανουμε σεναρια και υποθέσεις! κουβεντα την κουβεντα ομως θα λυθει ο γριφος που θα παει

    ΑπάντησηΔιαγραφή