Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


FREE SUNBEDS IN POROS

KEFALONIAN LINES

KEFALONIAN LINES

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

Κυριακή, 25 Ιουνίου 2017

″Άλσος Άννινου″ και να στηθεί εκεί ανδριάντας ή προτομή του

Ν. Γαρμπής. Γεωπόνος -Πολ. Μηχανικός

Εκδότης -αρθρογράφος της τοπικής εφημερίδας "Τα Φραγκάτα" Κεφαλλονιάς

Προς Δήμο Πατρέων, Επιτροπή Ονοματοθεσίας
και προς Δημοτικές Παρατάξεις
ΘΕΜΑ:
″Άλσος Άννινου″ και να στηθεί εκεί ανδριάντας ή προτομή του
Στο πατραϊκό κοινό είναι αγαθή και διατηρείται έντονη η μνήμη του Θεόδωρου Άννινου (1923-2010), επί 14 έτη Δήμαρχου Πατρέων (τις περιόδους 1964-67, 1975-78, 1978-82, 1982-86). Ο φιλολαϊκός χαραχτήρας του, ασυμβίβαστος με την διαπλοκή και την αλαζονεία της εξουσίας, οι γνώσεις του και η ανιδιοτελής προσφορά του σε έργα (πολιτικός μηχανικός, είχε δικό του τεχνικό γραφείο), οι πνευματικές και καλλιτεχνικές του ανησυχίες, όλα αυτά είναι γνωστά.

Ανάμεσα στα άλλα είχε σχέδιο για την δημιουργία αεροδρομίου στην νότια περιοχή της Πάτρας, κατά μήκος της Ακτής Δυμαίων, δημιουργώντας εκεί νέα έκταση γης με εκτεταμένη επίχωση της θάλασσας. Η επίχωση ήταν αναγκαία και για δημιουργία ικανής έκτασης αλλά και για την κατά το δυνατόν απομάκρυνση προς τη θάλασσα και μείωση της όχλησης στην πόλη από θόρυβο κλπ. Επί χρόνια διαβάζαμε τις μεγάλες πινακίδες που είχε τοποθετήσει στην παραλιακή λεωφόρο της Ακτής Δυμαίων «Εδώ θα κατασκευασθεί Αεροδρόμιο». Φορτηγά αυτοκίνητα σε ατελείωτες ουρές μετέφεραν μπάζα, ενώ χωματουργικά μηχανήματα έκαναν επίστρωση και αυξανόταν έτσι ολοένα το εμβαδόν της παραλιακής έκτασης γης. Από την Ιχθυόσκαλα Πατρών μέχρι τις εκβολές του ποταμού Γλαύκου είναι μια απόσταση 3,3 χιλιομέτρων και προσεγγιστικά με πλάτος επίχωσης 100 μέτρα, μπαζώθηκε τότε η θάλασσα και δημιουργήθηκε ξηρά, επί εποχής Άννινου, σε έκταση 3.300 Χ 100 = 330.000 τετραγων. μέτρα ή 330 στρέμματα. Αν θεωρήσουμε μέσο βάθος επίχωσης 5 μέτρα τότε προκύπτει ότι μπαζώθηκαν 1,65 εκατομμύρια κυβικά μέτρα (330.000Χ 5).
Σε μεγάλο μέρος της επιχωθείσας έκτασης, επί δημαρχίας Άννινου, φυτεύτηκαν δέντρα, κυρίως ευκάλυπτοι αλλά και ακακίες, αρμυρίκια και άλλα. Πολλά από τα δέντρα αυτά είναι σήμερα μεγάλα και ομορφαίνουν το μέρος.
Αεροδρόμιο εν τέλει δεν έγινε εκεί. Στο νότιο τμήμα της έκτασης που δημιουργήθηκε, από το ρέμα Διακονιάρη έως τις εκβολές του Γλαύκου, φτιάχτηκε πρόσφατα το νέο λιμάνι της Πάτρας. Στο υπόλοιπο τμήμα, από Διακονιάρη μέχρι την Ιχθυόσκαλα, δημιουργήθηκε έκταση πρασίνου και αναψυχής αποκαλούμενη προσφάτως «Νότιο Πάρκο Πάτρας», στην οποία προτείνω να δοθεί επίσημα  η ονομασία «Άλσος Άννινου». Και να στηθεί εκεί ανδριάντας ή προτομή του.
Η λέξη Άλσος είναι κι αυτή δισύλλαβη, παροξύτονη και έχει 5 γράμματα, όπως ακριβώς και η λέξη Πάρκο. Πλεονεκτεί όμως γιατί είναι αμιγώς ελληνική και παραπέμπει σε δενδρώδη βλάστηση, δηλαδή ό,τι καλύτερο, μας υπενθυμίζει μάλιστα να φυτέψουμε εκεί κι άλλα δέντρα.
Η λέξη Άννινου δικαιωματικά μπαίνει στην ονομασία σύμφωνα με τα προεκτεθέντα και ο Πατραϊκός λαός εκ προοιμίου την αποδέχεται, γλωσσικά και νοηματικά. Έτσι στο βόρειο παραλιακό μέτωπο της Πάτρας έχουμε το Άλσος Αγυιάς και στο νότιο θα έχουμε το Άλσος Άννινου. Ωραίες ονομασίες, με νόημα.
Μετά τιμής

Νικόλαος Γαρμπής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου