Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010

Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΒΟΥΛΗ , ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΜΟΣΧΟΠΟΥΛΟΥ

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 23/11/2010 ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ «ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ, ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΕΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ»

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Η σημερινή οικονομική και πολιτική συγκυρία επιβάλλει σε όλους μας να πάρουμε γενναία μέτρα για να περιορίσουμε τον σπάταλο Δημόσιο Τομέα και ταυτόχρονα να δημιουργήσουμε μια αποτελεσματική και αποδοτικότερη δημόσια διοίκηση προς όφελος των πολιτών. Σε αυτή την αρχή πιστεύω ότι συμφωνούν όλες οι πολιτικές δυνάμεις, όλες οι πτέρυγες της Βουλής.
Το νομοσχέδιο το οποίο συζητάμε σήμερα που αναφέρεται στην «Κατάργηση και συγχώνευση υπηρεσιών, οργανισμών και φορέων του Δημόσιου Τομέα» επιδιώκει αυτό ακριβώς. Δηλαδή επιδιώκει την ορθολογική αναδιάρθρωση του Δημόσιου Τομέα με σκοπό μια αποδοτική και αποτελεσματική διοίκηση με το λιγότερο λειτουργικό κόστος.
Ταυτόχρονα εξασφαλίζεται η εργασία σε όλους τους εργαζόμενους στους καταργούμενους ή συγχωνευόμενους φορείς με την αξιοποίηση τους σε άλλες υπηρεσίες και φορείς του Δημόσιου Τομέα που είναι υποστελεχωμένοι και υπάρχει ανάγκη. Μέσα στο πλαίσιο της αυστηρής δημοσιονομικής πολιτικής και του προγράμματος σταθερότητας το παρόν νομοσχέδιο προχωρεί:
• Στην κατάργηση και συγχώνευση υπηρεσιών, οργανισμών Δημόσιου Τομέα και των ανωνύμων εταιριών του Δημοσίου.

• Στη μεταφορά αρμοδιοτήτων καταργούμενων φορέων σε άλλους φορείς ή υπηρεσίες του Δημοσίου.

• Στην κατάργηση και ενοποίηση Διοικητικών Συμβουλίων των Φορέων.

• Στη ρύθμιση θεμάτων

α) υπηρετούντος προσωπικού στους φορείς που καταργούνται

β) της περιουσίας και του ταμειακού τους υπολοίπου

γ)της σύνθεσης, της λειτουργίας και των αρμοδιοτήτων των Διοικητικών Συμβουλίων

και τέλος προχωρεί:

• Στην παραχώρηση εξουσιοδοτήσεων από τους αρμόδιους Υπουργούς για τη ρύθμιση κάθε άλλης αναγκαίας πράξης για την ολοκλήρωση των διαδικασιών κατάργησης και συγχώνευσης υπηρεσιών και ενοποίησης των Δ.Σ. . Η ορθολογικότερη αναδιάρθρωση του Δημόσιου Τομέα αρχίζει με την κατάργηση ή συγχώνευση ή τη λύση και εκκαθάριση υπηρεσιών και φορέων, που παρατηρήθηκε:

o Πλήρης αδράνεια ή

o Μερική επικάλυψη αρμοδιοτήτων με άλλους φορείς ή

o Εκπλήρωση της αποστολής τους που δεν δικαιολογεί πλέον τη νομική μορφή με την οποία λειτουργούν.

Για παράδειγμα αναφέρω:

• Τι χρειάζεται το Ινστιτούτο Μεταναστευτικής Πολιτικής σήμερα -ΝΠΙΔ με έδρα την Αττική- όταν υπάρχει η Διεύθυνση Αλλοδαπών και Μετανάστευσης της Περιφέρειας Αττικής και η Γενική Γραμματεία Μεταναστευτικής Πολιτικής;

• Τι χρειάζεται το Εθνικό Κέντρο Ερευνών Υγείας και το Ινστιτούτο Έρευνας και Ελέγχου Ποιότητας Υπηρεσιών Υγείας, όταν υπάρχουν Υπηρεσιακές Μονάδες με ίδιες ή συναφείς αρμοδιότητες του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης;

• Τι χρειάζεται το Κέντρο Κληρονομικών Νόσων Αίματος αφού υπάρχει το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας που μπορεί να αναλάβει τις αρμοδιότητες;

• Τι χρειάζεται το Ινστιτούτο Κοινωνικής Δημογραφίας όταν υπάρχει το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών;

Υπάρχουν και άλλα παραδείγματα που αναλυτικά αναφέρονται στο νομοσχέδιο.

Με αυτήν τη λογική, με αποφασιστικότητα, με πολιτική βούληση, με επαρκή τρόπο και μελέτη η ηγεσία του Υπουργείου Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και η Κυβέρνηση προχώρησε:

• Σε κατάργηση 15 φορέων σε 7 αντίστοιχα Υπουργεία, μεταφέροντας ταυτόχρονα κάποιες αρμοδιότητες που εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον σε άλλους φορείς.

• Προχώρησε σε λύση και εκκαθάριση τεσσάρων Ανωνύμων Εταιριών του Δημοσίου -την «ΔΕΠΟΣ», την «ΙΧΘΥΚΑ», την «ΑΓΡΟΓΗ» και την «ΛΕΥΚΙΠΠΟΣ»- που κρίθηκε ότι τελείωσαν το χρόνο ζωής τους. Και αυτό είτε γιατί ολοκληρώθηκε η αποστολή τους είτε γιατί το υψηλό κόστος λειτουργίας τους είναι δυσανάλογα υψηλό σε σύγκριση με το όφελος.

• Προχωρεί σε συγχώνευση 7 ΝΠ Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου και Ανωνύμων Εταιριών σε 4, λόγω συνάφειας του αντικειμένου τους.

• Τέλος, καταργείται το ΔΣ του Οργανισμού Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού ΑΕ και την διοίκηση ασκεί το ΔΣ του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων.

Όλα αυτά, Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι, έγιναν μετά από διαβούλευση μέσω του διαδικτύου με τους πολίτες και εργαζόμενους, μετά από ακρόαση στην Επιτροπή όλων των σχετικών με το Ν/Σ φορέων και μετά από εκτενέστατη συζήτηση στην Επιτροπή της Βουλής.

Η Κυβέρνηση και η ηγεσία του Υπουργείου με τους συνεργάτες τους, που θα πρέπει να τους συγχαρούμε, άκουσαν, συζήτησαν και δέχθηκαν προτάσεις – τροποποιήσεις που έγιναν στο τελικό σχέδιο Νόμου, όπως σήμερα έρχεται στην Ολομέλεια.

Ως παράδειγμα αναφέρω κάτι σημαντικό για την Περιφέρεια και ιδιαίτερα τις Νησιωτικές περιοχές.

Έγινε δεκτό οι υπηρετούντες με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στα Τοπικά Κέντρα Αγροτικής Ανάπτυξης που καταργούνται, στις Νησιωτικές περιοχές που δεν υπάρχουν υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, να μπορούν να μεταταγούν στις Υπηρεσίες Αγροτικής Ανάπτυξης των ΟΤΑ πρώτου και δευτέρου βαθμού που εδρεύουν στο ίδιο νησί.

Είναι πολύ σημαντικό γιατί η αναπλήρωση αυτού του επιστημονικού προσωπικού, που είναι απαραίτητο για τα Νησιά μας και συμβάλλει στην ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα, είναι πολύ δύσκολο να γίνει, ιδιαίτερα σήμερα με την αυστηρή δημοσιονομική πολιτική που εφαρμόζεται λόγω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας.

Κύριε Υπουργέ,

Η διαδικασία που ακολουθήθηκε για την πρόσληψη των 270 ατόμων στην ΑΓΡΟΓΗ ΑΕ παραμονές εκλογών του 2009, είναι αδιαμφισβήτητα άκρως ρουσφετολογική και εμφανέστατα παράνομη. Ήταν μια φαύλη διαδικασία. Κανένας μας αυτό δεν το αμφισβητεί.

Οι ημερομηνίες, το πλήθος των αιτήσεων με τα βιογραφικά (3.425 για 270 θέσεις) και η αναιτιολόγητη πρόσληψη που ήλθε μόλις μετά από οκτώ ημέρες το μαρτυρούν. Δεν τηρήθηκε ούτε το ηθικό αλλά ούτε και το τυπικό για να εξασφαλισθεί η αρχή της διαφάνειας και της ίσης ευκαιρίας.

Όμως, κύριε Υπουργέ, θα ήθελα να εξαντλήσουμε όλες τις δυνατότητες που μας δίνει ο Νόμος. Θα πρέπει να ενσκήψουμε – και είμαι σίγουρος ότι θα το έχετε κάνει – με συμπάθεια στο πρόβλημα των εργαζομένων. Κάποιοι μπορεί να άφησαν τη δουλειά τους για να προσληφθούν ή να έχασαν κάποια ευκαιρία κατά τη διάρκεια της εργασίας τους και είναι αυτοί που δε φταίνε, ή φταίνε λιγότερο για την ακολουθούμενη τότε φαύλη διαδικασία. Όλους αυτούς τους εκμεταλλεύτηκε το τότε ρουσφετολογικό καθεστώς, το καθεστώς της συναλλαγής και της αδιαφάνειας, για να υφαρπάξει την ψήφο τους στις Εκλογές που έγιναν μετά από ένα μήνα.

Αυτή ήταν – και μη μας ξενίζει – η Κυβέρνηση του κυρίου Καραμανλή, και γι’ αυτό ο λαός μας την έβαλε στην Αντιπολίτευση και θα την έχει για αρκετά χρόνια, όπως εξάλλου έδειξαν και οι πρόσφατες Αυτοδιοικητικές Εκλογές.

Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,

Σε κάθε περίπτωση το Ν/Σ αυτό είναι ακόμη ένα βήμα για την ορθολογική αναδιάρθρωση του Δημόσιου Τομέα με σκοπό την αποτελεσματικότερη – αποδοτικότερη και λιγότερη δαπανηρή δημόσια διοίκηση προς όφελος των πολιτών.

Γι’ αυτό δίνω τη θετική ψήφο μου και σας καλώ όλους να το υπερψηφίσουμε.

Λεωφ. Βεργωτή 33, Τ.Κ. 28100 – ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ, Τηλ. 26710 25482 begin_of_the_skype_highlighting              26710 25482      end_of_the_skype_highlighting, Φαξ 26710 25481

Βουλής 4, Τ.Κ. 10562 – ΘΗΝΑ, Τηλ. 210 3235903 begin_of_the_skype_highlighting              210 3235903      end_of_the_skype_highlighting, Φαξ 210 3706541


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου