Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

Τρίτη 30 Αυγούστου 2011

ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ,;;;;;;;;; ΑΡΘΡΟ ΕΝΟΣ ΕΤΟΥΣ ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΣΙΜΩΤΑ

Ακούει κανείς????
Η γέφυρα του Πόρου είναι έτοιμη να γκρεμοτσακιστεί

γράφει ο Κώστας Σιμωτάς
gefyra_porou01.jpg
gefyra_porou05.jpg
Πόρος 29/08/2010
Μπορεί το καλοκαίρι να φτάνει σιγά σιγά στο τέλος του και τα ηγετικά στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης να έχουν επιδοθεί σε έναν πρωτόγνωρο προεκλογικό αγώνα ενόψει των επερχόμενων δημοτικών και περιφερειακών εκλογών του Νοεμβρίου με το νέο σύστημα ‘‘Καλλικράτης’’, εντούτοις όμως, τα προβλήματα στις πόλεις και στα χωριά του νησιού πληθαίνουν συνεχώς. 
Με την παρούσα επιστολή μου θα επιθυμούσα να αναφερθώ και να παραθέσω τις απόψεις μου σχετικά με τη γέφυρα του Πόρου, αυτήν που συνδέει το κέντρο της πόλης με τη συνοικία ‘‘Αράγια’’. Πιο συγκεκριμένα, η εν λόγω γέφυρα κατασκευάστηκε νωρίτερα από τη δεκαετία του 1960 με τα μέσα και την τεχνογνωσία της εποχής εκείνης, γεγονός που στις μέρες μας την καθιστά επιεικώς προβληματική και μη λειτουργική για ένα σύνολο παραγόντων. Tα βασικότερα μειονεκτήματα που μπορεί κανείς να εντοπίσει σχετικά με αυτήν την κατασκευή κατηγοριοποιούνται ως εξής :  
Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες παρακάτω, η μεταλλική κατασκευή της γέφυρας έχει υποστεί μεγάλη φθορά λόγω της πολυετούς χρήσης της και της ανύπαρκτης συντήρησης των τελευταίων χρόνων.
Επιπλέον, δεν υπάρχουν απλά οπτικές ενδείξεις καταπόνησης της κατασκευής, αλλά τα ξύλα που αποτελούν το κατάστρωμα της γέφυρας έχουν ανοίξει επικίνδυνα ενώ ο ασφαλτοτάπητας που τα επικαλύπτει είναι κομματιασμένος και έχει χρόνια να επιδιορθωθεί έστω και τμηματικά.
Επιπρόσθετα, η υπάρχουσα γέφυρα είναι στενή (περίπου 3 μέτρα πλάτους) για τις σημερινές ανάγκης της περιοχής και δεν υπάρχει ειδικός χώρος σε αυτήν για τη διάβαση των πεζών – γεγονός υπερβολικής επικινδυνότητας  που τους καλοκαιρινούς μήνες δημιουργεί πρόβλημα και καθυστέρηση στη διέλευση των αυτοκινήτων.
Τελευταίο και σπουδαιότερο είναι το εξής: ενώ στην είσοδο της γέφυρας υπάρχει σήμα που απαγορεύει τη διέλευση φορτηγών αυτοκινήτων, καθημερινά πάνω από την ήδη καταπονημένη γέφυρα περνούν φορτηγά και λεωφορεία που κατά τους χειμερινούς μήνες μεταφέρουν τους μαθητές στα σχολεία τους.
Λαμβάνοντας υπόψιν όλα τα παραπάνω, ως ενεργός πολίτης θα ήθελα να καλέσω τους αρμόδιους τοπικούς φορείς να αντιληφθούν τη σοβαρότητα της κατάστασης, να εξετάσουν λεπτομερώς το θέμα και με κλιμάκιο εξειδικευμένων μηχανικών να αποφανθούν για την πορεία της γέφυρας. Με κάθε εκτίμηση προς τους προαναφερόμενους φορείς, θα μπορούσα να ισχυριστώ πως λόγω του γεγονότος ότι η γέφυρα έχει ξεπεράσει τα πενήντα (50) χρόνια ζωής, η αντικατάστασή της μέσα στην επόμενη πενταετία κρίνεται αναγκαία. Χωρίς να αναφερθώ σε τεχνικές – κατασκευαστικές λεπτομέρειες, οι οποίες θα επιλεγούν από την ομάδα των μηχανικών που θα την σχεδιάσουν με βάση τις ανάγκες του κόμβου και το κόστος της κατασκευής, συνοπτικά θα πρότεινα η νέα γέφυρα να έχει ωφέλιμο πλάτος αυτοκινητόδρομου τουλάχιστον τέσσερα (4) μέτρα και ξεχωριστή διάβαση πεζών (που θα χωρίζεται με μπάρες)  πάνω στην ίδια γέφυρα πλάτους τουλάχιστον ενός (1) μέτρου.
 Η ιδανική λύση θα ήταν η γέφυρα να είχε πλάτος ικανό ώστε να συνεχίζει το δρόμο διπλής κατεύθυνσης. Κάτι τέτοιο όμως λόγω της ιδιαιτερότητας του συγκεκριμένου σημείου δεν είναι εύκολα πραγματοποιήσιμο. Γι΄αυτό το λόγο, για τους μήνες αυξημένης τουριστικής κίνησης (από το Μάιο έως και τον Οκτώβριο) μια ενδιαφέρουσα ιδέα θα ήταν η μονοδρόμηση του τριγώνου όπως φαίνεται στην αντίστοιχη φωτογραφία (οι αριθμοί αντιστοιχούν στις οδούς με τα ίδια χρώματα ενώ το λευκό τμήμα στη φωτογραφία αποτελεί τη γέφυρα). Σημειωτεόν δε, ότι αυτούς τους μήνες το ποτάμι δε διαρρέεται από νερό, οπότε αυτοί που κατευθύνονται προς τα ‘‘Αράγια’’ μπορούν να ακολουθήσουν το δρόμο 3. Τέλος, για την ίδια περίοδο θα είναι απαραίτητη η απαγόρευση του παρκαρίσματος στο δρόμο 2, κάτι που δεν αποτελεί πρόβλημα αφού το εσωτερικό του ποταμού μπορεί να φιλοξενήσει αυτά τα οχήματα. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, όσο υπάρχει η παλιά γέφυρα αλλά και μετά την κατασκευή της νέας, όποτε αυτό γίνει, η αυστηρή τήρηση των σημάτων της τροχαίας είναι επιτακτική για την ασφάλεια των πολιτών.    
Ελπίζω ότι η Πολιτεία και οι αρμόδιοι εκπρόσωποί της θα κατανοήσουν έγκαιρα την εξαιρετική σοβαρότητα του συγκεκριμένου ζητήματος και θα ενεργήσουν μεθοδικά και κυρίως προληπτικά δηλαδή πριν συμβεί το μη επιθυμητό έως δυσάρεστο γεγονός.
 
Κώστας Σιμωτάς
Πόρος Κεφαλονιάς

 gefyra_porou02.jpg
 gefyra_porou03.jpg
 gefyra_porou04.jpg
gefyra_porou06.jpg
 gefyra_porou07.jpg
 gefyra_porou08.jpg
 gefyra_porou09.jpg
gefyra_porou10.jpg
 gefyra_porou11.jpg
 gefyra_porou12.jpg
 gefyra_porou13.jpg

1 σχόλιο:

  1. ΕΝΑ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΤΟ ΘΕΤΟΥΝ ΟΛΟΙ ΣΑΝ ΕΠΕΙΓΟΝ, ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΕΚΛΟΓΕΣ .
    ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΤΟΥΣ ΘΑ,, ΚΑΙ ΦΟΒΑΜΑΙ ΠΩΣ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ, ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ!!
    ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΕΚΛΟΓΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ , ( ΜΗΝ ΕΚΤΥΠΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΕΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΛΑΔΗ!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή