Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

55 ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ "ΔΟΥΛΙΧΙΟΝ"


  1. ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ  

    Δευτέρα, 3 Δεκεμβρίου 2012


    Δουλίχιον. Το χαμένο βασίλειο.


    ΑΝΑΝΕΟΜΕΝΟ,,ΓΙΑ ΠΡΟΒΟΛΗ ΚΑΙ ΥΠΕΝΘΙΜΙΣΗ ΣΧΟΛΙΩΝ
    ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ  ΕΦΤΑΣΑΝ  ΤΑ  54,,  ΠΟΛΥ  ΧΡΗΣΙΜΑ  ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ  ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ,,ΠΟΥ ΕΝΑ ΤΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΘΕΜΑ,,ΜΑΣ  ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥΣ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ!
    http://porosnews.blogspot.gr/2012/11/blog-post_3946.html?showComment=1364596112824#c2712596742545531905
    ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ 1 ΣΧΟΛΙΟ ΑΡΙΣ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ,, ΕΝΑ ΔΙΚΟ ΜΟΥ  ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΑΝΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ, ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΥΣ  ΑΥΤΩΝ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ!!
    (ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΦΕΙΣΣΣ!!!)
    Αγαπητέ Άρη
    Φαίνεται ότι δεν έγινα αντιληπτός. Γι’ αυτό επαναλαμβάνω τι έγραψαν κορυφαίοι Ερευνητές για το …Τε…

    1ον) Ο Ευστάθιος ο Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης, κορυφαίος μελετητής του Όμηρου, γράφει για το ...τε... «Οι λέξεις που συνδέουν τα δύο …τε…, αυτές συμπλέκονται, συνδέονται πολύ στενά». Εδώ οι λέξεις που συνδέονται με τα δύο ...τε... είναι το Δουλίχιο και η Σάμη, άρα αυτά τα δύο νησιά συμπλέκονται ή συνδέονται πολύ στενά, που σημαίνει πως είναι πολύ κοντινά, δίπλα - δίπλα, άρα εγώ το μεταφράζω ως δίδυμα μιας και εσαεί θα είναι πάντα γειτονικά, αφού τα νησιά δεν μετακινούνται.
    2ον) Ένα από τα μεγαλύτερα και σοβαρότερα Ομηρικά Λεξικά το An Intermediate Greek-English Lexicon των Liddell H. G. και Scott R., έγραψε: «Μία πολύ κοντινή σύνδεση επισημαίνεται με το … τε … τε …», αλλά τι σημαίνει κοντινή σύνδεση μεταξύ δύο νησιών και μάλιστα σε πάμπολλες επαναλήψεις «Δουλίχιόν τε Σάμη τε» ή κατά τον Βιργίλιο “Dulichiumque Sameque”! Δεν σημαίνει ότι αυτά τα δύο νησιά είναι γειτονικά, πολύ κοντινά, όπως η Κεφαλονιά με το Θιάκι, που λέγονταν γι' αυτόν ακριβώς τον λόγο Κεφαλονιά και Αντικεφαλονιά ή Κεφαλονιά και Μικρή Κεφαλονιά παλιότερα;
    3ον) Το Εγκυκλοπαιδικό Λεξικό Ελευθερουδάκη, στο λήμμα «τε» σημειώνει: «Σύνδεσμος συμπλεκτικός δεικνύων ότι η λέξη μεθ’ ην τίθεται δέον να θεωρηθή εν συναφεία προς άλλην, προηγουμένην ή επομένην». Τι σημαίνει ότι δύο νησιά το Δουλίχιο και η Σάμη είναι σε συνάφεια μεταξύ τους, που για νησιά σημαίνει ακριβώς ότι και πιο πάνω, ότι είναι πολύ κοντινά μεταξύ τους, άρα δίδυμα όπως το ερμηνεύω εγώ, γιατί πως αλλιώς να ερμηνεύσει κάποιος δύο πολύ κοντινά γειτονικά νησιά. Άλλωστε εκτός από αυτά τα δύο γειτονικά νησιά ή δίδυμα, υπάρχουν στο Ιόνιο μόνο δύο άλλα γειτονικά ή δίδυμα νησιά, οι Παξοί και οι Αντίπαξοι, που όμως έχουν το μειονέκτημα να είναι απέναντι από την Θεσπρωτία, όπως ονομάζονταν τότε η Ήπειρος, κι όχι απέναντι από την Ηλεία, όπως είναι η Κεφαλονιά και το Θιάκι και επίσης οι Παξοί και οι Αντίπαξοι δεν έχουν καμία σχέση με το Βασίλειο του Οδυσσέα.
    4ον) Το Ανώτατο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, στην Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα και ιδιαίτερα στην μελέτη για την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, γράφει για το ...τε...: «Είναι ένα εγκλητικό μόριο (βλ. λατινικό que), που σημαίνει ό,τι και το και. Η συχνότητα της χρήσης του δεν είναι μόνο συνάρτηση της εποχής (είναι αρχαϊκό στοιχείο και με το πέρασμα του χρόνου περιορίζεται) αλλά και του κειμενικού είδους. Το βρίσκουμε πολύ συχνά στον Όμηρο και λιγότερο στους κλασικούς. Στην τυπική του εκδοχή είναι διπλασιασμένο (…τε… …τε…) ώστε να συνδέσει δύο στοιχεία τα οποία ζεύγνυνται με φυσικό τρόπο». Το Ανώτατο αυτό Κέντρο μας βεβαιώνει ότι διπλασιασμένο το ...τε..., όπως στο «Δουλίχιόν τε Σάμη τε», τα δύο αυτά στοιχεία - νησιά που συνδέει, ζεύγνυνται με φυσικό τρόπο, δηλ. αποτελούν ζευγάρι τα δύο νησιά Δουλίχιο και Σάμη, μιας και ο Όμηρος τα συνδέει με δύο ...τε... Εγώ λοιπόν το ζεύγος νησιών που τα χαρακτηρίζει ο Όμηρος πολύ κοντινά ή ζευγάρι, τα ονομάζω δίδυμα γιατί είναι αιώνια δίπλα - δίπλα.
    Πιστεύω ότι είναι απλά Ελληνικά, και ο καθένας ξέρει να ερμηνεύει την Ελληνική γλώσσα σωστά. Απλά ορισμένοι όταν δεν τους συμφέρει προσπαθούν να ρίξουν άλλες απόψεις πολύ ανίσχυρες σε σύγκριση με αυτές που δεν τους συμφέρουν, ή να γράφουν αήθεις εκφράσεις για τον απέναντι γράφοντα κάτι που χαρακτηρίζει την αδυναμία των επιχειρημάτων τους αλλά και την παντελή έλλειψη παιδείας και την βλάχικη καταγωγή τους (και δεν εννοώ καθόλου την ωραία φυλή των Βλάχων ή των Σαρακατσάνων της χώρας μας, αλλά ορισμένους παντογνώστες που τοποθετούν το νησί Δουλίχιο στην περιοχή της Ακαρνανίας και μάλιστα εκεί που σήμερα είναι το πλουσιότερο τμήμα της από τις προσχώσεις του Αχελώου, που όμως την εποχή εκείνη δεν υπήρχε αυτή η πεδιάδα, γιατί όπως μας πληροφορεί ο Θουκυδίδης η θάλασσα στην Τρωική εποχή ήταν κοντά στο χωριό Στράτος.
    Απάντηση
  2. ΣΥΝΕΧΕΙΑ
    Στην Ακαρνανία τότε υπήρχαν πλην των Κεφαλλήνων οι Τηλεβόες, οι Τάφιοι και την Ομηρική εποχή μόλις είχαν εμφανιστεί οι Κουρήτες, με αποτέλεσμα να μην έχουν επαφές με τα άλλα τότε ανθούντα Μυκηναϊκά Κέντρα, είτε γιατί ήταν Πειρατές και βρίσκονταν σε διαρκή διωγμό από τους Μυκηναίους, είτε γιατί ήταν ορεσίβιες φυλές όπως οι Κουρήτες όταν πρωτοήρθαν. Οι μόνοι που ήταν ταυτισμένοι με τον Μυκηναϊκό πολιτισμό ήταν οι Κεφαλλήνες, που ήταν Αχαιοί και επί πλέον γιατί τους είχε υποτάξει παλιότερα ο Λαέρτης!
    Είναι αστεία και ανιστόρητα τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούνται για Δουλίχιο στην Ακαρνανία ή για δύο Δουλίχια ή για μετακίνηση του Δουλίχιου στις Εχινάδες. Οι μόνες πόλεις που υπήρχαν στην Ακαρνανία ήταν, Νήρικος, Πάλαιρος, Ανακτόριον, Θύριον, Σόλιον, Αλυζία, Στράτος, Αστακός κλπ. πολλές από τις οποίες δημιουργήθηκαν από τους Κορίνθιους. Αρχηγός των μυθικών λαών της Ακαρνανίας, Ταφίων – Τηλεβόων και Κουρητών, την εποχή του Οδυσσέα, φαίνεται να ήταν ο βασιλιάς Μέντης, φίλος του Οδυσσέα. Στα χρόνια της κυριαρχίας τους οι Τάφιοι (16ος – 12ος αι. π.Χ) ήταν και απαγωγείς παιδιών και γυναικών, καλοί κωπηλάτες, «φίλους του κουπιού» τους ονόμαζαν και καβγάδιζαν συχνά με τους γειτόνους τους Αιτωλούς ή των νησιών εφαρμόζοντας ως πολεμικό όπλο τον αιφνιδιασμό. Ακόμη και το ίδιο το όνομα Τάφος, σημαίνει «το αποτέλεσμα του αιφνιδιασμού». Πολλά παλάτια των βασιλείων της περιόδου αυτής, μυκηναϊκής εποχής και κατασκευής, βρίσκονται στον κοντινό περίγυρο της Αλυζίας. Οι Κουρήτες ήταν μία εξαιρετική φυλή, όπως φαίνεται από προϊστορικά αλλά και ιστορικά δεδομένα. Στην Αλυζία και τη θαλάσσια περιοχή γύρω από την Ιθάκη με τους θρύλους του Ικάριου του πατέρα της Πηνελόπης, του Αλυζέα (ιδρυτή της πόλης) και του Λευκάδιου, αδερφών της Πηνελόπης, η διαπαιδαγώγηση των νέων είχε μπει κάτω από την προστασία των Κουρητών, αυτών των εκπολιτιστών ηρώων, αυτών των μάγων, που ακόμη και στους ελληνιστικούς χρόνους λατρεύονταν με ξεχωριστό σεβασμό. Πουθενά λοιπόν δεν αναφέρονται Δουλιχιείς στην περιοχή της Ακαρνανίας κι όσοι υποστηρίζουν κάτι ανάλογο, βλέπουν υπέροχα όνειρα! Το 13ο αιώνα η περιοχή ελέγχεται ολοκληρωτικά από τους «Οδυσσείς» των Κεφαλλήνων και ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΗΣ «ΑΛΥΖΙΑΣ και της ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ». Ο Οδυσσέας, όπως τον αναφέρει ο Όμηρος στο Β της Ιλιάδας (στ.631-637) οδηγεί, σύμφωνα με τον περίφημο Κατάλογο Πλοίων, τα πλοία και τους πολεμιστές των Κεφαλλήνων της Ιθάκης, της Κροκύλειας, της Αιγίλιπας, της Ζακύνθου, της Σάμου «και των απέναντι ηπειρωτικών ακτών» στην Τροία, δηλαδή ουσιαστικά είναι βασιλιάς όχι ενός κακομοίρικου νησιού, αλλά ενός μέρους τουλάχιστον της Ακαρνανίας και πιθανότατα και των παραλίων πόλεων Αλυζία και Αστακός πιθανότατα.
    Επανέρχομαι στο θέμα μας. Γράφει ο μεγαλύτερος Επικός Ποιητής του Κόσμου «Δουλίχιόν τε Σάμη τε» και όλοι οι κορυφαίοι μελετητές του ερμηνεύουν την χρήση του διπλασιασμένου ...τε... ότι εννοεί απόλυτη γειτνίαση των στοιχείων που συνδέει, ότι αυτά τα στοιχεία (εδώ μιλάμε για τα δύο νησιά Δουλίχιο και Σάμη) ότι έχουν απόλυτη συνάφεια μεταξύ τους, ότι έχουν κοντινή σύνδεση μεταξύ τους και το σπουδαιότερο ότι ζεύγνυνται με φυσικό τρόπο, δηλ. αποτελούν ένα φυσικό ζευγάρι. Με ποιό δικαίωμα εμείς θα πάμε αντίθετα και στον Κορυφαίο Δημιουργό τον Όμηρο ή με ποιές γνώσεις εμείς θα αμφισβητήσουμε τις ερμηνευτικές τοποθετήσεις των κορυφαίων Μελετητών του Όμηρου; Εμείς δεν ψάχνουμε για πετρέλαια για να γράφουμε ωραία βιβλία που τα επαίνεσαν χιλιάδες Πανεπιστημιακοί της πλάκας, χιλιάδες εφημερίδες που βάζουν μόνο ... πληρωμένες ανακοινώσεις, και δεκάδες Εταιρείες που παίζουν παιχνίδια με την Παλική ή άλλες περιοχές.
    Απάντηση
  3. ΣΥΝΕΧΕΙΑ
    Εδώ υπάρχουν και κυκλοφορούν θεωρίες ότι η Ομηρική Ιθάκη είναι στην Βαλτική κι όταν τους ρωτάς και σε ποια γλώσσα μιλούσαν με τους Τρώες σε χλευάζουν σαν τον φίλο σας τον μη Επτανήσιο, ο οποίος λόγω καταγωγής έχει την μοναδική αλήθεια, που σημαίνει πως εμείς οι Επτανήσιοι (συμπεριλαμβανομένων και σας) κατά την άποψή του είμαστε ηλίθιοι, ενώ αυτός διαθέτει την μοναδική αλήθεια.
    Όσον αφορά την Ζάκυνθο, πουθενά δεν αναφέρεται αλλαγή ονόματος της Ζακύνθου, εκτός από τον Πανταζή. Και μόνο το γεγονός ότι ονομάζει την Ζάκυνθο Δουλίχιο και την Λευκάδα Ζάκυνθο είναι εκτός προγράμματος. Το μέγιστο ερώτημα εδώ είναι πως έγινε η αλλαγή ονόματος και γιατί κανείς σοβαρός ερευνητής δεν αναφέρει την Λευκάδα ως Δουλίχιο. Αν η Λευκάδα ήταν μέσα στο βασίλειο του Οδυσσέα αναγκαστικά είναι η Ομηρική Ιθάκη και γιατί ο Όμηρος την αναφέρει σαν δυτικότατη και πιο απόμακρη, την αναφέρει επίσης ότι δεν είναι απέναντι από την Ηλεία, την αναφέρει ότι είναι πολύ κοντά στην ηπειρωτική ακτή και γι’ αυτό περνούσε ο Φοιλίτιος καθημερινά τα σφάγια επί τρία χρόνια με πορθμείο και πορθμείς κι όχι με ναύτες και πλοίο και γι’ αυτό ο Μέντης ρωτήθηκε από τον Τηλέμαχο (επαναλαμβάνεται άλλες 3 φορές το ίδιο ερώτημα) δεν πιστεύω να ήρθες με τα πόδια (σε μια εποχή που δεν υπήρχε η αίσθηση του χιούμορ), γιατί είναι το πρώτο νησί που συναντάς ερχόμενος από την Ήπειρο, και πάμπολλους ακόμη λόγους, όπως η εντελώς ανιστόρητη τοποθέτηση της Αστερίδας στη βραχονησίδα Δασκαλιό ή Μαθηταριό, την οποία ο Ποιητής αναφέρει «ου μεγάλη», που σημαίνει ότι λίγο μεγαλύτερη αν ήταν θα την έλεγε Μεγάλη, άλλωστε όπως ισχυρίζεται ο Απολλόδωρος υπήρχε πόλη πάνω σ’ αυτήν η Αλαλκομενές, της οποίας οι κάτοικοι αργότερα κάτω από την πίεση των Δωριέων εγκατέλειψαν το ου μεγάλο νησί τους και μετακόμισαν στον Πισαετό της Ιθάκης, όπως αποδείχτηκε από τον Νταίρπφελντ, που έβαλε γιαλιά ακόμα και στον φίλο του και συνεργάτη του Σλήμαν, ο οποίος θεώρησε ότι ανακάλυψε την Ομ. Ιθάκη στον Πισαετό κι εξέδωσε και βιβλίο γι’ αυτό. Δυστυχώς για τους Ιθακιστές κυρίως, η βραχονησίδα αυτή δεν έχει απολύτως κανένα από τα χαρακτηριστικά που τις προσδίδει ο Όμηρος (ούτε ανεμοδαρμένα ύψη, ούτε δίδυμα λιμάνια, ούτε χώρο για έστω κι ένα μικρό χωριουδάκι, κυρίως όμως δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να συλλάβουν εκεί και να δολοφονήσουν τον Τηλέμαχο, διότι είχε ένα εκατομμύριο άλλες θέσεις πρόσβασης στην Ιθάκη του και να μην τον πάρει κανείς χαμπάρι. Αντίθετα ο Όμηρος μας βεβαιώνει ότι ήταν αδύνατο να περάσει φυσιολογικά από την ενέδρα αυτή (χωρίς τη βοήθεια της Θεάς Αθηνάς) ούτε πουλί από κει και να γλυτώσει. Αυτό στη θέση του Δασκαλιό ούτε 1% το πληροί. Απόδειξη είναι η φρίκη που ένοιωσε ο Αντίνοος, λέγοντας Ωχού πως οι Θεοί τον βοήθησαν; Ήταν τόσο βέβαιος και σίγουρος και γι’ αυτό άλλωστε δεν έβαλε και 2ο ή και 3ο πλοίο να φυλάει καρτέρι. Αυτό σημαίνει ότι ούτε κατά διάνοια ο Αντίνοος επέλεξε το Δασκαλιό για ενέδρα. Κι αν το Δασκαλιό δεν μπορεί να έχει σχέση με το νησί Αστερίς για τους Ιθακιστές, άλλο τόσο δεν έχει καμία σχέση με Ιθάκη την Κεφαλονιά είτε στον Πόρο – Σκάλα είτε στην Παλική. Θα υπήρχε μόνο μία πιθανότητα να ήταν λογική λύση αν η Ομ. Ιθάκη ήταν στο Φισκάρδο.

    • Haris Koustoumpardis Tora to vrikame den thane pia hameno !


      • Makis Metaxas Βρε Γιώργο είσαι παμπόνηρος !!! προσπαθείς σταθερά και μεθοδικά να με βάλεις σε μια συζήτηση που πολύ θα ήθελα να κάνω αλλά δυστυχώς όπως σου εξήγησα κωλύομαι. Θα μου πεις το κάνεις και για την ενημέρωσή μου, δεκτό και σε ευχαριστώ για αυτό! Με χαρά όμως διαβάζω κάθε σου ανάρτηση με αυτά τα θέματα και συγχαίρω από καρδιάς όλους τους φίλους μας που πιστεύουν (και ορθά) οτι ο ¨ Όμηρος έχει πολλά ακόμη να μας δώσει.

      • ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ είναι σίγουρα μεγάλος ο πειρασμός να θέλεις να απαντήσεις ,,και να μην μπορείς!,, απλά κάθε άποψη των σχολιαστών είναι σεβαστή,, εφόσον όλοι το σίγουρο είναι ότι το βλέπουν από την αγάπη τους να λυθεί αυτό το κουβάρι,,και προσπαθούν να τεκμηριώσουν όλοι την δική τους άποψη!, και στο τέλος οι όποιες αποκαλύψεις έρθουν ,, θα πρέπει να μας κάνουν όλους ακόμη πιο μορφωμένους,, γιατί τελικά μέσα από το ταξίδι της αναζήτησης ,μας μένει και μια μεγαλύτερη γνώση που δεν θα είχαμε την ευκαιρία να έχουμε! Μακάρι να προβλημάτιζαν τα σχόλια και την Νέα γενιά , και να ασχοληθεί με τον Όμηρο!

      • Makis Metaxas Είμαι σίγουρος Γιώργο πως υπάρχουν νέα παιδιά που ακόμη προσφεύγουν στην αρχαία και την νέα γραμματεία των Ελλήνων για να σταθούν στα πόδια τους. Ξέρεις πολύ καλά πως τα Ομηρικά κείμενα έχουν μια ξεχωριστή γοητεία. Ας το εκμεταλλευτούμε αυτό θετικά για να φέρουμε τα παιδιά μας όσο πιο κοντά μπορούμε στις ρίζες του Δυτικού πολιτισμού που αναμφίβολα εδράζονται πάνω και μέσα στην αρχαία ελληνική γραμματεία και κυρίως στα έπη του Ομήρου, του Ησίοδου και των προσωκρατικών φιλοσόφων.

      • Haris Koustoumpardis Gia na gyrisi o ilios theli doulia poly 
        afto to eipe o Elitis , ego leo den theli doulia apla poly apla na megalosoume ta pediamas san Ellinopoula ftani pia o skotadismos i progonimas dosane ta fota ston planiti kai emeis kratisame to keraki kai minane sto kirie eleison , malon tora prepei na leme alo tropario Merkel eleison imas,

1 σχόλιο:

  1. Φίλε Nonta εδώ απόψεις αλλάζουμε άμα ανεβαίνουν και τα αίματα αποκτά και ιδιαίτερο ενδιαφέρον το θέμα, αλλά οι Ομηριστές τολμώ να πω είμαστε λίγο ανεβασμένοι πνευματικά εκτός από κείνο το χρυσοθήρα το Σλίμαν.
    Μη μου λες τον άλλο το φίλο κουτσόβλαχο, θα το θεωρήσω απλά μια ατυχή έκφραση.
    Όλοι μια παλιοπαρέα είμαστε έχουμε κάτι που μας ενώνει και εσένα -τε και - με τους απέναντι μπορεί να πιούμε και κάνα ποτάκι κάποια στιγμή όλοι μαζί.
    Και με έκαμες και φοβάμαι γιατί εδώ κάτου πέφτουνε κάτι μπουστουφέοι ξεγυρισμένοι τώρα τελευταία. Το συγχωρεμένο το Μακρή με τη Βουγιουκλάκη θυμήθηκα θυμάσαι εκείνο το επαναληπτικό σκαμπίλισμα? Χα χα χα χα.

    Λοιπόν με κούρασες λίγο φίλε Nonta αλλά αν και σε προηγούμενο σχόλιο σου έχω απαντήσει θα προσπαθήσω να σε πείσω με πανομοιότυπους στίχους από την Ιλιάδα
    (Δ – 50)

    "Τὸν δ᾽ ἠμείβετ᾽ ἔπειτα βοῶπις πότνια Ἥρη·
    ἤτοι ἐμοὶ τρεῖς μὲν πολὺ φίλταταί εἰσι πόληες
    Ἄργός τε Σπάρτη τε καὶ εὐρυάγυια Μυκήνη·"....

    Μετάφ.
    Κι η μεγαλόφθαλμη θεά του απάντησεν η Ήρα:
    Απ’ όλες υπεραγαπώ τρεις χώρες εις τον κόσμον.
    Το Άργος και (την) Σπάρτην και (και την) πλατύδρομη Μυκήνη.

    Ολοτσούτσουρο που λένε στη πατρίδα μου.
    Τα (τε) τι συνδέουν τις χώρες μεταξύ τους, ή με την Ήρα?

    Και αν τις συνδέουν μεταξύ τους όπως λες ποια είναι πιο κοντά στο Άργος η Σπάρτη ή η Μυκήνη?

    -Δουλίχιόν τε Σάμη τε καὶ ὑλήεσσα Ζάκυνθος
    -Ἄργός τε Σπάρτη τε καὶ εὐρυάγυια Μυκήνη·
    Στα έβαλα και τα δύο μαζί για διευκόλυνση.
    Αυτά εδώ για το θέμα, εγώ στέρεψα, τι άλλο να γράψω?

    Για το δουλίχι τώρα υποστηρίζω ότι είναι η σημερινή Ζάκυνθος όχι όμως ότι η Ομηρική Ζάκυνθος είναι η Λευκάδα, καμία σχέση.
    Με τον Πανταζή απλώς κάναμε την ίδια σκέψη αφού εκεί μας οδήγησε το Δασκαλειό σα Αστερίδα από κει και πέρα ο καθείς το δρόμο του.
    Υ.Γ.
    Για την Αστερίδα θα επανέλθω για απάντηση σύντομα, να πάρω ανάσες που λένε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή