Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

Πέμπτη 27 Αυγούστου 2015

ΚΑΘΕ ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΙ ΚΑΗΜΟΣ

ΕΣΤΑΛΗ  ΑΠΟ  ΓΝΩΣΗΣ ΠΑΝΟΡΑΜΑ

ΚΑΘΕ ΛΙΜΑΝΙ ΚΑΙ ΚΑΗΜΟΣ
«Κάθε λιμάνι και καημός», και ο Πειραιάς έχει το δικό του, αφού σύμφωνα με όλα τα επίσημα αλλά και ανεπίσημα στοιχεία δεκάδες χιλιάδες έλληνες ναυτικοί έχουν μείνει ξέμπαρκοι για πάνω από 12 έως 24 μήνες κάτι που όμως έχει δημιουργήσει τεράστια οικονομικά προβλήματα στις οικογένειες τους, ενώ την ίδια στιγμή τα χρέη τους προς τις τράπεζες απειλούν ακόμα και τα σπίτια τους.
Και ενώ θα έπρεπε η Πολιτεία και ειδικά ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, και ο καθ ύλην υπουργός ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης να εξετάσουν σε βάθος το πρόβλημα της ανεργίας που σύμφωνα με τα κόμματα της Αντιπολίτευσης αλλά και της Πανελληνίας Ναυτικής Ομοσπονδίας έχει πάρει τρομακτικές διαστάσεις και να βρουν έστω και κάποιες προσωρινές λύσεις αυτοί κάνουν ότι είτε ότι δεν καταλαβαίνουν είτε σκέπτονται τι ακόμα μέτρα θα πάρουν υπέρ των ελλήνων εφοπλιστών.
Και ασφαλώς το έχουν καταφέρει αφού σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΓΕΝΕ-κρατικη υπηρεσία-τον Μάιο του 2014 συνολικά οι άνεργοι έλληνες ναυτικοί έφτασαν τους 4.059,ενώ την πρώτη θέση στην ανεργία βρίσκονται οι έλληνες θαλαμηπόλοι αφού ο αριθμός τους έφτασε τους 840,κατι που ήδη έχει προβληματίσει έντονα τον πρόεδρο τους Γιάννη Φραγκουλίδη, ο οποίος όμως αν και έχει χτυπήσει «μικρές και μεγάλες πόρτες» δεν έχει καταφέρει ακόμα να πείσει κάποιους εκ των υπευθύνων των ακτοπλοϊκών εταιριών, αλλά και των ξένων εταιριών κρουαζερορόπλοιων (μόνο σε αυτές τις κατηγορίες πλοίων υπάρχουν θαλαμηπόλοι),να προσλάβουν κάποιους εκ των ανέργων.
Την ανεργία, σύμφωνα πάντα με τα επίσημα στοιχεία του ΓΕΝΕ την υπηρεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας που κάποιοι επιθυμούν διακαώς την παύση της λειτουργίας της, ακλουθούν και οι έλληνες πλοίαρχοι όλων των τάξεων αφού ο αριθμός των ανέργων έφτασε τους 820 (Α Τάξης 244,Β Τάξης 225,Γ Τάξης 351) νούμερα που όμως θα έπρεπε να είχαν προβληματίσει ιδιαίτερα τόσο την Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού Πάσης Τάξεως, όσο και την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, κάτι που όμως δεν έχει φανεί τουλάχιστον μέχρι στιγμής.
Και η ιδιαίτερη ανησυχία των συνδικαλιστών εξυπακούεται από το γεγονός ότι αν η ανεργία χτύπησε και τους έλληνες καπεταναίους που μέχρι χθες τουλάχιστον ήταν οι ηγήτορες της Ελληνικής Εμπορικής Ναυτιλίας, μαζί με τους συναδέλφους τους μηχανικούς, τότε τις υπόλοιπες ειδικότητες των ελλήνων ναυτικών θα τις «Φάει η Μαρμάγκα», και ουδείς φυσικά από τους κυβερνώντες αλλά και τους αντιπολιτευόμενους θα έχει πάρει «χαμπάρι».
Στην μαύρη λίστα της ανεργίας του ΓΕΝΕ ακλουθούν οι ναύτες με συνολικά 658 ανέργους, οι μηχανικοί με 334 ανέργους(Α Τάξης 77,Β Τάξης 0,Γ Τάξης 256),οι οικονομικοί αξιωματικοί με 127 ανέργους, οι ναύκληροι-λοστρόμοι-με 312 ανέργους, οι αντλιωροί(μπομαν) με 21 άτομα, ενώ το επίσημο σύνολο των ανέργων ελλήνων ναυτικών για τον Μάιο του 2014 έφτασε τους 4.059 ανέργους έλληνες ναυτικούς όλων των ειδικοτήτων.
Όμως τα μαύρα στοιχεία του ΓΕΝΕ για την ανεργία των ελλήνων ναυτικών δεν είναι τωρινό και ως εκ τούτου θα έπρεπε να είχε κινητοποιήσει τον έλληνα πρωθυπουργό και τον καθ υλην αρμόδιο υπουργό μήπως και μειωθεί ο δραματικός αριθμός οι οποίοι να σημειωθεί ότι κατά κοινή ομολογία είναι οι καλλίτεροι στον κόσμο, κάτι που όμως δεν έχει γίνει τουλάχιστον μέχρι και σήμερα.
Έτσι κατά πως καταγράφει το ΓΕΝΕ τον μήνα Μάιο του 2013 οι άνεργοι πλοίαρχοι όλων των τάξεων ήταν 992(Α Τάξης 299,Β Τάξης 283,Γ Τάξης 410),οι Μηχανικοί 365,(Α Τάξης 104,Β Τάξης 0,Γ Τάξης 261)οι Οικονομικοί αξιωματικοί 117 (Οικονομικός Προϊστάμενος 35,Α Λογιστής 34,Β Λογιστής 26,Δοκιμος 22)Ναύκληροι(λοστρόμοι)319,Αντλιωροι(μπομαν) 7,θαλαμηπολοι 871(Αρχιθαλαμηπόλοι 57,Θαλαμηπολοι Α 345,θαλαμηπολοι Β 51,επικουροι 418).
Όσο για το σύνολο των ελλήνων ναυτικών τον Μάιο του 2013 το ΓΕΝΕ έχει καταγράψει συνολικά 4261 ανέργους έλληνες ναυτικούς όλων των ειδικοτήτων(υπάρχουν και άλλες ειδικότητες εκτός των αναγραφόμενων),ενώ το σύνολο των ανέργων ελλήνων ναυτικών για το 2012 ήταν 4.355 έλληνες ναυτικοί, το 2013 μέχρι και τον Δεκέμβριο 5.091,το 2011 3.643 άνεργοι, το 2010 2550,το 2009 2.677 άνεργοι και τον Δεκέμβρη του 2008 οι εγγεγραμμένοι στο ΓΕΝΕ και τα κατά τόπους λιμεναρχεία ήταν 1.688 έλληνες ναυτικοί.
Και βέβαια για την δραματική διάσταση που έχει λάβει η ανεργία στους έλληνες ναυτικούς μας κύρια ευθύνη έχουν τόσο οι εκάστοτε κυβερνώντες όσο και οι έλληνες εφοπλιστές οι οποίοι έχοντας και κατέχοντας το χρήμα καταφέρνουν να παίρνουν μέτρα υπέρ των βαποριών τους(βλέπε φορολογία, οργανικές συνθέσεις κ.α),μέτρα τα οποία τείνουν(και το έχουν καταφέρει),να εξαφανίσουν τους έλληνες ναυτικούς από τα 4.894 συνολικά εμπορικά πλοία τους όλων των τύπων και χωρητικότητας.
Οι συνεχείς, η μάλλον οι απανωτές μειώσεις των Οργανικών Συνθέσεων που ψήφιζαν υπέρ των εφοπλιστών οι υπουργοί ναυτιλίας των τελευταίων 15 τουλάχιστον χρόνων σε συνδυασμό με την πλήρη απελευθέρωση του Cabotaz στα κρουαζερορόπλοια(νομός που οδήγησε πολλά υπό ελληνική σημαία να αλλάξουν «παντιέρα»)έχουν ρίξει στην ανεργία χιλιάδες έλληνες ναυτικούς, ενώ όσοι έχουν απομείνει(η ΠΝΟ τους υπολογίζει έως και 15.000),σε λίγο και αν συνεχιστεί με αυτούς τους ανεξέλεγκτους ρυθμούς η ανεργία ,θα ψάχνουν για άλλα στεριανά επαγγέλματα, που και εκεί όμως η κατάσταση είναι ίδια και χειρότερη.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι την δεκαετία του 1980 οι έλληνες ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων, σύμφωνα με τον γγ της ΠΝΟ Γιάννη Χαλά αριθμούσαν πάνω από 80.000,ενώ σήμερα δεν ξεπερνούν τους 15.000,εκ των οποίων μάλιστα οι περισσότεροι βρίσκουν δουλειά στα εναπομείναντα ακτοπλοϊκά μας πλοία, ενώ την ίδια περίοδο τα υπό ελληνική σημαία πλοία ήταν κάτι παραπάνω από 3.500,και σήμερα παρά τα ευεργετικά κυβερνητικά μέτρα υπέρ των πλοιοκτητών δεν ξεπερνούν τα 750.
Όλες δε μα όλες οι κυβερνήσεις κι όλοι οι καθ υλην αρμόδιοι Υπουργοί Ναυτιλίας απεδείχθησαν εντελώς ανίκανοι να σταθούν στο πλευρό των ελλήνων ναυτικών και στα προβλήματα τους, τα οποία και φυσικά δεν παρουσιάστηκαν μετά την οικονομική κρίση αλλά προϋπήρχαν από το 1980 ίσως και νωρίτερα, ενώ ουδείς υπουργός ασχολήθηκε σοβαρά και ειδικευμένα με την ναυτική εκπαίδευση(ΑΕΝ),με αποτέλεσμα σήμερα ενώ οι ξένοι καπεταναίοι να εκπαιδεύονται σε εξομοιωτές οι δικοί μας δουλεύουν ακόμα με τον ΕΞΑΝΤΑ,και τον ΑΥΓΕΡΙΝΟ.
Πάντως είναι λυπηρό-λυπηροτατο την ώρα που περίπου 10.000ελληνες ναυτικοί να είναι ξέμπαρκοι για πάνω από 2 χρόνια οι έλληνες πλοιοκτήτες μεγαλώνουν τον στόλο τους ο οποίος με τα 4.894 πλοία που τον απαρτίζουν παραμένει πρώτος στην παγκόσμια ναυτιλιακή πυραμίδα, αλλά λυπηρό είναι ΚΥΡΙΟΙ του ΚΟΥΒΕΡΝΟΥ να υπάρχουν σήμερα πλοία υπό ελληνική σημαία και να απασχολούν κατά μέσον όρο 3-4 έλληνες ναυτικούς ενώ ο αντίστοιχος αριθμός των χαμηλόμισθων αλλοδαπών ναυτικών είναι από 10-18 άτομα.
Αν λοιπόν οι έλληνες πλοιοκτήτες χρησιμοποιούσαν στα υπό ελληνική σημαία πλοία τους(όσα έχουν αφήσει ακόμα στο εθνικό μας νηολόγιο)ελληνικά πληρώματα ΕΔΩ ΛΟΙΠΟΝ ΛΕΩ ΕΓΩ ΟΤΙ ΕΓΙΝΕ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ΕΚΒΙΑΣΤΙΚΑ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΠΑΝ ΟΙ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΕΣ ΕΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΓΥΡΙΣΩ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ΘΑ ΕΧΩ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΒΑΖΩ ΟΤΙ ΠΛΗΡΩΜΑ ΘΕΛΩ ΚΑΙ ΠΗΡΑΝ ΦΙΛΙΠΙΝΕΖΟΥΣ ΚΑΤΑ ΠΛΟΙΟΨΗΦΙΑ...ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΒΕΒΛΗΜΕΝΑ ΜΕ ΣΗΜΑΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ ..... τότε μαθηματικώς θα είχαν δουλειά πάνω από 14.000 έλληνες ναυτικοί, οι οποίοι σήμερα ανεβοκατεβαίνουν σκάλες και Φιλανε κατουρημένες ποδιές για ένα μπάρκο,ΕΔΩ ΣΗΜΕΙΩΝΩ ΕΓΩ ΟΤΙ ΕΤΣΙ ΓΙΝΟΤΑΝ ΑΝΕΚΑΘΕΝ ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΕΔΙΝΑΝ ΕΝΑ ΜΙΣΘΟ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΟΥΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΖΟΥΣΑ ΕΡΓΑΖΟΜΟΥΝ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ΗΜΟΥΝ ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΟΥΝ ΣΑΝ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ ΣΤΟ MASTER ACCOUNT DEPARTMENT
ΕΝΟΣ ΚΟΛΟΣΟΥ ....ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΔΕΙ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΑΚΟΥΣΕΙ ΤΑ ΑΥΤΙΑ ΜΟΥ.... ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που δίνουν και ένα τους μισθό στον σύγχρονο δουλέμπορο που θα τους βρει δουλειά, σε κάποιο ελληνικό η υπό ξένη σημαία εμπορικό πλοίο.
ΕΓΩ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΚΡΕΜΑΣΩ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΥΝΔΗΚΑΛΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ ΝΑ ΔΙΑΛΥΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΘΥΜΗΘΕΙΣ ΤΙ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΠΟΤΕ ΚΑΤΙ ΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΩΡΑ.....?

Του Θανάση Λαμπρόπουλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου