Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

Τρίτη 23 Απριλίου 2019

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟ ΜΑΚΗ ΦΟΡΤΕ , ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΚΑΛΑ

ΜΑΚΗΣ ΦΟΡΤΕΣ: ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, γυαλιά και κοντινό πλάνοΓεννήθηκε τον Αύγουστο του 1953 τις μέρες των καταστρεπτικών σεισμών. Είναι
παντρεμένος με τη Ματούλα Γιαννάτου και έχουν δύο κόρες, την Αντωνία και την
Ελβίρα. Τελείωσε το Δημοτικό και το Γυμνάσιο στο Αργοστόλι και, στη συνέχεια,
σπούδασε Βιολογία στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας. Από το 1981 έως το 2011 δίδαξε
σε σχολεία της Κεφαλονιάς ως καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Υπήρξε
ιδρυτικό μέλος του συλλόγου σπουδαστών του Βιολογικού τμήματος του
Πανεπιστημίου Πατρών και πρώτος Γραμματέας του.
Από το 1987 έως και το 1994 διετέλεσε Πρόεδρος και Γραμματέας στην ΕΛΜΕ του
Νομού και υπήρξε αιρετός εκπρόσωπος των καθηγητών στο υπηρεσιακό συμβούλιο
του Νομού, όπως και εκπρόσωπος σε όλα τα συνέδρια της ΟΛΜΕ αυτή την περίοδο.
Το 1990 εκλέγεται δημοτικός σύμβουλος Αργοστολίου και τη διετία 1993-1994 ήταν
Αντιδήμαρχος Αργοστολίου. Το 1994 εκλέγεται Δήμαρχος Αργοστολίου και
επανεκλέγεται και στις δύο επόμενες τετραετίες 1998 – 2002 και 2003 – 2006.
Αποχώρησε οικιοθελώς με την ολοκλήρωση της τρίτης τετραετίας.
Διετέλεσε Πρόεδρος στην Τοπική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων (ΤΕΔΚ)
Κεφαλονιάς-Ιθάκης για 14 χρόνια, στις περιόδους 1991 – 1994, 1995 – 1996, 1998 –
2002 και 2003 – 2006 και υπήρξε μέλος του Περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων
Νησιών και των Επιτροπών Παρακολούθησης του 1ου, 2ου και 3ου ΚΠΣ από το
1991 έως και το 2006. Επίσης, ήταν μέλος της Επιτροπής Παρακολούθησης του
Interreg 3.
Κατά τις περιόδους 1996 – 1998, 2002 και 2003 – 2006 υπήρξε μέλος του
Διοικητικού Συμβουλίου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας
(ΚΕΔΚΕ) οπότε και διετέλεσε Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας και Νεολαίας της
Ένωσης. Την περίοδο 2003 – 2006 ήταν εκπρόσωπος της ΚΕΔΚΕ στο Εθνικό
Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ) και στο Εθνικό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης.
Από το 1999 έως το 2006 διετέλεσε Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Νησιωτικών
Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας.
Στις εθνικές εκλογές του 2009 ήταν υποψήφιος Βουλευτής Κεφαλονιάς και Ιθάκης με
το ΠΑΣΟΚ.
Από το 2011 έως το 2014 ήταν μέλος του πρώτου αιρετού Περιφερειακού
Συμβουλίου Ιονίων Νήσων.
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ  Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ  ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ  ,, ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΚΑΛΑς!
Που οπως και με την περιπτωση Πόρου,, αμεσα απάντησε σε ολες τις ερωτησεις που του εθεσα!

H ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΣΚΑΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ
Η εικόνα ίσως περιέχει: κείμενο

Κύριε Φόρτε ήσουν Δήμαρχος για τρεις τετραετίες στο Αργοστόλι και έχεις  αφήσεις παρακαταθήκη ένα πολύ σημαντικό έργο. 
Παράλληλα όλοι  αναγνωρίζουν ότι από τους Υποψηφίους Δημάρχους εσύ έχεις τις  περισσότερες γνώσεις και τη μεγαλύτερη εμπειρία στο χώρο της Τοπικής
Αυτοδιοίκησης.

Επομένως, είναι πολύ λογικό πολλοί συνδημότες μας να προσβλέπουν σε  σένα για την καλύτερη οργάνωση και την αποτελεσματική λειτουργία του νέου Δήμου.
Όμως μεγαλύτερες προσδοκίες για την ενεργή συμμετοχή σου στην αντιμετώπιση μεγάλων προβλημάτων υπάρχουν και στην περιοχή Ελειού- Πρόννων με δεδομένο ότι κατάγεσαι από εδώ.
Έχεις ισχυρούς δεσμούς με την περιοχή και τους ανθρώπους και γνωρίζεις τα προβλήματα που αντιμετωπίζει.

Μακης Φορτες:
Αγαπητέ Γιώργο
Πραγματικά, όπως αναφέραμε και στην προηγούμενη επικοινωνία μας, έχω
ζήσει και έχω μεγαλώσει σε αυτήν την περιοχή και έχω σχέσεις αγάπης και
εκτίμησης με τον κόσμο της.
Η οικογένεια μου κατάγεται από τη Σκάλα και η γιαγιά μου ήταν από τα
Ανιννάτα. Με το καϊκι του πατέρα μου τον “Άγιο Διονύσιο” προσεγγίζαμε τον
Πόρο, τη Σκάλα και τον Κατελειό και συνδεθήκαμε με τις δραστηριότητες, τη
ζωή και τους ανθρώπους ολόκληρης της περιοχής.
Όλα τα χρόνια που ασχολήθηκα με την Τοπική Αυτοδιοίκηση είχα στενή σχέση
και εξαιρετική συνεργασία με τις Κοινοτικές και τις Δημοτικές Αρχές της
περιοχής. Μαζί δώσαμε μάχες για να εξασφαλίσουμε χρηματοδοτήσεις που
οδήγησαν στην πραγματοποίηση σημαντικών έργων στην περιοχή.
Από την πλευρά μου διαβεβαιώνω ότι θα κάνω κάθε δυνατή προσπάθεια για να
βοηθήσω την περιοχή μας όπως άλλωστε έχω κάνει και μέχρι σήμερα.

Κύριε Φόρτε στην προηγούμενη επικοινωνία μας μιλήσαμε για τον Πόρο και τα προβλήματα του. 
Σήμερα θα ήθελα να μιλήσουμε για την τουριστική περιοχή της Σκάλας και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει.
Τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα στη διάρκεια της τουριστικής περιόδου ακούγονται συνεχώς παράπονα και διαμαρτυρίες για τον “πεζόδρομο” της  
Σκάλας. 
Ποια είναι η γνώμη σας για αυτό θέμα και τι νομίζετε ότι πρέπει  να γίνει?
απαντηση
Αγαπητέ Γιώργο ο λεγόμενος “πεζόδρομος” της Σκάλας είναι ένα έργο στο
οποίο αποτυπώνεται χαρακτηριστικά η ανικανότητα και η αδιαφορίας της
σημερινής Δημοτικής αρχής.
Το έργο αυτό και τα προβλήματα που δημιουργούνται αποδεικνύουν, χωρίς
καμία αμφιβολία, την έλλειψη σχεδίου αλλά και την αδιαφορία της σημερινής
Δημοτικής αρχής για μια τουριστική περιοχή που αναπτύσσεται δυναμικά.
Στην αρχή πρέπει να πούμε ότι ελάχιστα χρόνια πριν είχε ολοκληρωθεί ένα
έργο σημαντικού προϋπολογισμού. Περιλάμβανε την ανακατασκευή των
πεζοδρομίων της κεντρικής λεωφόρου Σκάλας, το στρώσιμο τους με πέτρα και
την τοποθέτηση φωτιστικών σωμάτων.
Πολλοί κάτοικοι της Σκάλας θεωρούν ότι το έργο αυτό δεν έπρεπε να
καταστραφεί. Έπρεπε να διατηρηθεί και να βελτιωθεί με επέκταση των
πεζοδρομίων, διατήρηση ήπιας κυκλοφορίας για την εξυπηρέτηση των
κατοίκων και των επιχειρήσεων και πεζοδρόμηση τμήματος της κεντρικής
λεωφόρου τις βραδινές ώρες.
Αντί για αυτό προτίμησαν να γκρεμίσουν το προηγούμενο έργο που είχε
ολοκληρωθεί λίγο καιρό πριν και να πάνε χαμένα τα χρήματα που είχαν
δαπανηθεί.
Οι κάτοικοι της Σκάλας θεωρούν ότι στο νέο έργο που κατασκευάστηκε, με τη
νέα χρηματοδότηση, τα υλικά και η ποιότητα της κατασκευής δεν είναι και τα
καλύτερα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν συνεχώς σοβαρά προβλήματα.
Δεν υπήρξε πρόβλεψη να γίνουν υπόγεια τα δίκτυα της ΔΕΗ όπως συνήθως
γίνεται στους πεζόδρομους με αποτέλεσμα σήμερα να εξακολουθούν να
υψώνονται στον πεζόδρομο οι κολόνες και τα καλώδια της ΔΕΗ.
Δεν υπήρξε πρόβλεψη για δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης στον οικισμό
της Σκάλας αφού με το έργο της πεζοδρόμησης χάθηκαν όλες οι θέσεις
στάθμευσης της Κεντρικής Λεωφόρου.
Δεν προχώρησε η ολοκλήρωση περιμετρικού δρόμου γύρω από τον οικισμό
ώστε με αυτόν να εξυπηρετείται η πρόσβαση στα ξενοδοχεία και στις
επιχειρήσεις της περιοχής.
Επίσης δεν προχώρησε η δημιουργία Περιφερειακού δρόμου για τη Σκάλα από
την αρχή της παραλίας που θα οδηγούσε την κυκλοφορία έξω από τον οικισμό
στο δρόμο Σκάλα-Ρατζακλί στη θέση “Αλύκη”.

Ο Περιφερειακός δρόμος θα απελευθέρωνε την παραλία της Σκάλας και τον
οικισμό από τη διερχόμενη κίνηση και θα έκανε ευκολότερη τη ζωή κατοίκων
και επισκεπτών.
Όλα αυτά τα θέματα οι Δημοτικοί Σύμβουλοι της αντιπολίτευσης τα έχουν
επισημάνει, τα έχουν αναφέρει πολλές φορές και τα έχουν καταγράψει σε όλες
τις αποφάσεις που έχει πάρει η Οικονομική Επιτροπή και το Δημοτικό
Συμβούλιο του Δήμου Κεφαλλονιάς.
Η Δημοτική αρχή όμως αδιαφόρησε εντελώς για όλα αυτά τα θέματα καθώς και
για τα προβλήματα που δημιουργούνται καθημερινά σε κατοίκους, επισκέπτες
και επιχειρήσεις.
Η Δημοτική αρχή επέδειξε μέχρι σήμερα για το έργο αυτό απελπιστική
ανικανότητα. Δεν κατάφερε σε συνεργασία με κατοίκους και επαγγελματίες να
διαμορφώσει, με συνεννόηση και συναίνεση, ένα πλαίσιο κανόνων το οποίο
στη συνέχεια να εφαρμόσει.
Σήμερα σύμφωνα με τις έντονες διαμαρτυρίες και τα παράπονα των κατοίκων
δεν εφαρμόζεται κανένας κανόνας και καμία ρύθμιση. Υπάρχει ανεξέλεγκτη
κίνηση οχημάτων όλες τις ώρες, ανεξέλεγκτη στάθμευση, αδυναμία
εξυπηρέτησης των επιχειρήσεων, ταλαιπωρία κατοίκων και επισκεπτών και
μεγάλος κίνδυνος να συμβεί σοβαρό ατύχημα.
Ο τρόπος που λειτουργεί ο λεγόμενος “πεζόδρομος” της Σκάλας αποτελεί
δυσφήμηση και υποβάθμιση για την περιοχή.
Ερωτηση:
Κύριε Φόρτε όλα αυτά που αναφέρατε περιγράφουν την υφιστάμενη
κατάσταση για την οποία άλλωστε υπάρχουν συνεχείς διαμαρτυρίες,
παράπονα και καταγγελίες. Κατά τη γνώμη σας τι είναι αυτό που πρέπει να
γίνει για να αντιμετωπιστούν όλα αυτά τα προβλήματα?

απαντηση:
Θεωρώ ότι σε συνεργασία με τους κατοίκους και τους επαγγελματίες πρέπει να
συμφωνηθεί ένα πλαίσιο κανόνων για τη λειτουργία του πεζόδρομου. Από το
Δήμο πρέπει να γίνουν άμεσα οι απαραίτητες ενέργειες για τη γρήγορη
εφαρμογή τους.
Πρέπει να εξευρεθούν και να διαμορφωθούν άμεσα χώροι στάθμευσης κοντά
στο κέντρο και την πάνω πλευρά του οικισμού.
Πρέπει να προχωρήσει άμεσα η ολοκλήρωση περιμετρικού δρόμου γύρω από
τον οικισμό και η δημιουργία Περιφερειακού δρόμου.

Είναι απαράδεκτο η Δημοτική αρχή να αδιαφορεί και να μην αντιμετωπίζει τα
σοβαρά καθημερινά προβλήματα που δημιουργούνται με τον “πεζόδρομο” στην
περισσότερο τουριστική περιοχή της Κεφαλλονιάς.

ΕΡΩΤΗΣΗ:
Τι έχετε να μας πείτε σχετικά με το έργο των Αποχετευτικών δικτύων και
του Βιολογικού Καθαρισμού Σκάλας-Πόρου?
Τα Αποχετευτικά δίκτυα και ο Βιολογικός Καθαρισμός Σκάλας-Πόρου είναι το
μεγαλύτερο έργο που υλοποιείται τα τελευταία χρόνια στην Κεφαλλονιά. Είναι
ένα πολύ σημαντικό έργο υποδομής που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε σε
μεγάλο βαθμό από τις προηγούμενες Κοινοτικές και Δημοτικές αρχές της
περιοχής.
Τα τελευταία χρόνια λόγω της ανικανότητας της σημερινής Δημοτικής αρχής
έχει μετατραπεί σε σύγχρονο “γεφύρι της Άρτας”.
Θεωρώ ότι πρέπει χωρίς μεγαλύτερη καθυστέρηση να ολοκληρωθούν και να
λειτουργήσουν τα έργα που γίνονται στον Πόρο.
Για τη Σκάλα σήμερα πραγματοποιούνται συνδέσεις με το Αποχετευτικό
δίκτυο. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και καθημερινή παρακολούθηση από τη
ΔΕΥΑ Κεφαλλονιάς ώστε να λειτουργήσουν τα δίκτυα, τα αντλιοστάσια και ο
Βιολογικός Καθαρισμός χωρίς προβλήματα για την περιοχή.
Η αρχή της λειτουργίας του γίνεται μέσα στην τουριστική περίοδο που
ουσιαστικά έχει ξεκινήσει και ήδη έχουν αναφερθεί κάποια θέματα. Απαιτείται
επαγρύπνηση και συνεχής επίβλεψη ώστε το έργο να λειτουργήσει χωρίς
προβλήματα.
Εύχομαι και ελπίζω να μην δημιουργηθούν προβλήματα αυτήν την πρώτη
περίοδο λειτουργίας του που κανονικά έπρεπε να έχει ξεκινήσει εκτός
τουριστικής περιόδου.

Ερωτηση
Κύριε Φόρτε ποια άλλα θέματα θεωρείτε ότι έχουν ανάγκη άμεσης
αντιμετώπισης στη Σκάλα?

Απαντηση
Αγαπητέ Γιώργο είμαι ενήμερος για όλα τα προβλήματα που αφορούν τη
Σκάλα. Εκτός από ένα συνολικό σχεδιασμό που έχει ανάγκη η περιοχή για την
ολοκληρωμένη και ποιοτική ανάπτυξη της είναι απαραίτητη η άμεση
αντιμετώπιση προβλημάτων όπως η καθημερινότητα, η καθαριότητα, το οδικό
δίκτυο κλπ.
Σήμερα παρατηρούνται μεγάλες ελλείψεις και αδυναμίες σε αυτούς τους τομείς
και χρειάζεται ενεργοποίηση του Δήμου για να δοθούν άμεσα λύσεις σε αυτά
τα προβλήματα.

Πολύ σημαντικό θεωρώ ότι είναι το θέμα της διαμόρφωσης της παραλιακής
ζώνης. Η παραλιακή ζώνη της Σκάλας είναι βιτρίνα για τον τουρισμό
ολόκληρης της Κεφαλλονιάς. Είναι ανεπίτρεπτο στο χώρο αυτό ο καθένας να
εφαρμόζει τη δική του αισθητική. Είναι απαραίτητο οι παρεμβάσεις να
στηρίζονται σε ένα συνολικό σχέδιο που θα έχει συμφωνηθεί με τους
κατοίκους.
Γνωρίζω ότι είχε συνταχθεί παλαιότερα μελέτη διαμόρφωσης της παραλιακής
ζώνης που είχε προετοιμασθεί από την Κοινότητα Σκάλας και στη συνέχεια
από το Δήμο της περιοχής.
Τα στοιχεία αυτά μαζί με τις απόψεις και τις προτάσεις των κατοίκων, των
επαγγελματιών και των τοπικών φορέων πρέπει να αποτελέσουν τη βάση για
μια ουσιαστική συζήτηση που θα οδηγήσει σε ένα ολοκληρωμένο ποιοτικό
σχέδιο για τη διαμόρφωση της παραλιακής ζώνης της Σκάλας.
Τέλος πολύ σημαντικά θεωρώ τα θέματα της Υγείας και της Παιδείας στην
περιοχή. Τα θέματα αυτά δεν είναι της άμεσης αρμοδιότητας του Δήμου.
Όμως θεωρώ ότι ο Δήμος μπορεί να λειτουργήσει ενισχυτικά και να έχει
άμεσες παρεμβάσεις ώστε οι υποδομές υγείας και παιδείας της περιοχής να
λειτουργούν αποτελεσματικά προς όφελος της κοινωνίας που τις έχει απόλυτη
ανάγκη.

Κύριε Φόρτε όχι μόνο γνωρίζετε πολύ καλά τα προβλήματα της περιοχής μας αλλά έχετε επεξεργαστεί απαντήσεις και λύσεις.
Ευχαριστούμε για την επικοινωνία και την ανταπόκριση σας και ευχόμαστε καλή επιτυχία στην προσπάθεια σας.

2 σχόλια: