Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2017

"Πύλαρος" και "Άσσος". Δυο πλοία, θρύλοι της Κεφαλλονίτικης ναυτιλίας

 Πιο παλιά, ξύλινα καράβια, όπως το «ΠΥΛΑΡΟΣ» και εν συνεχεία πιο μοντέρνα, σιδηροκατασκευές, όπως το «ΓΛΑΡΟΣ», το «ΜΙΑΟΥΛΗΣ», το «ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ», το «ΚΩΣΤΑΚΗΣ ΤΟΓΙΑΣ» και άλλα, έφερναν βόλτα το Ιόνιο ή καμιά φορά και από Πρίντεζι της Ιταλίας, κι αφού περνούσαν από Κεφαλονιά, κατέληγαν στον Πειραιά. Εμπορικά ξύλινα καΐκια μετέφεραν τα εμπορεύματα και αργότερα μικρά μότορσιπ, όπως το «ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ», το «ΤΑΡΖΑΝ», το «ΠΑΝΑΓΙΑ κ.ά. Αργότερα, η εξέλιξη άρχισε να φέρνει κι άλλα πλοία.



Γιωργος Γκιαφης http://porosnews.blogspot.gr/2013/11/blog-post_6407.html...

ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
POROSNEWS.BLOGSPOT.COM

ANAΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ http://eftanhsa.blogspot.gr/2015/11/blog-post_6.html

"Πύλαρος" και "Άσσος". Δυο πλοία, θρύλοι της Κεφαλλονίτικης ναυτιλίας.

Κεντρική φωτογραφία για τον μήνα Νοέμβρη.
Κέρκυρα. Το Παλαιό Φρούριο.

Όλοι με την “Πύλαρο” και μια μακαρονάδα.

Η Αγία Ευφημία. Επίνειο της Πυλάρου.
Έχουν περάσει στην ιστορία τα λόγια αυτά που ξεφώνιζαν κείνη την αξέχαστη εποχή οι “υποτακτικοί” της ακτοπλοϊκής εταιρείας του Ν. Αθανασούλη, που είχε δικό του το παπόρι "Πύλαρος", προκειμένου να αποσπάσουν επιβάτες από την ανταγωνιστική εταιρεία των Δεστούνη – Γιαννουλάτου που είχαν το πλοίο “Άσσος” Ήταν μια εποχή που η κεφαλλονίτικη τρέλα, η γνωστή “κουρλαμάρα” των ιδιόρρυθμων αυτών κατοίκων του Ιόνιου νησιού κυριαρχούσε παντού, σε όποιο σημείο του κόσμου και αν βρισκόντουσαν. Επόμενο ήταν η κουρλαμάρα αυτή να κυριαρχήσει και στην ιστορία αυτών των δύο πλοίων.
Στ΄αλήθεια πρόκειται για μια ιστορία, αυτή των δύο καραβιών, “Πύλαρος” και “Άσσος” που μόνο η Κεφαλλονιά με τους παράξενους ανθρώπους της θα μπορούσε να γεννήσει. Έχουν μείνει ιστορικές οι παράτολμες θαλάσσιες κόντρες τους. Κόντρες από τα πληρώματα αλλά και από απλούς συντοπίτες τους και οπαδούς τους, κόντρες σε όλα τα λιμάνια τα οποία πλησίαζαν τα δυο πλοία.
Πολλές φορές τα πληρώματα των δυο παποριών έρχονταν στα χέρια ενώ δεν έλειπαν και οι πυροβολισμοί, αν η αστυνομία είχε την καλοσύνη να απουσιάζει, αφήνοντας τους φανατικούς των δύο πλοίων να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους. Ευτυχώς όλα γινόντουσαν χωρίς θύματα.


"Η Πύλαρος" σε κάποιο λιμάνι παραλαμβάνει επιβάτες.
Φτιαγμένη στην Κοπεγχάγη το 1864 η “Πύλαρος” άρχισε τη ζωή της με το όνομα “Χέρμοντ” Πολύ μικρό πλεούμενο 310 τόννων. Ξεκίνησε ταξίδια στη Βόρεια θάλασσα για αρκετά χρόνια και το 1895 το αγόρασαν οι Γερμανοί οι οποίοι αφού του άλλαξαν καζάνια και μηχανή το έστειλαν με το όνομα “Κάρμεν Σίλβα” να συναγωνισθεί στο Δούναβη τα ποταμόπλοια των Ρουμάνων.
Γρήγορο καράβι, με ταχύτητα 13 μιλίων, κάτι πολύ μεγάλο για την εποχή του, καθαρό και κομψό, κέρδισε αμέσως την συμπάθεια και την προτίμηση όλων. Κι΄ενώ ανεβοκατέβαινε τον Δούναβη, εκεί το είδε το 1889 ο Κεφαλλονίτης εφοπλιστής Ν. Αθανασούλης και το αγόρασε για 12.000 λίρες, ποσό που οπωσδήποτε ήταν υπερβολικό για την εποχή εκείνη. Όμως επικράτησε η αγάπη του για τον τόπο του, που ήθελε να του προσφέρει μια κάποια εξυπηρέτηση. Του έδωσε λοιπόν το όνομα “Πύλαρος” για να τιμήσει την ιδιαίτερη πατρίδα του και το έβαλε στη γραμμή, Πειραιά-Ιτέα-Πάτρα-Σάμη- Πύλαρο- Πρέβεζα..
" Η Πϋλαρος" στον Πειραιά.
Η “Πύλαρος” γίνεται σύντομα γνωστή σε όλη την Ελλάδα, αγαπιέται από τον κόσμο και για τριάντα χρόνια ταξιδεύει ανάμεσα Πειραιά και Αμβρακικό. Οι Κεφαλλονίτες αισθάνονται περήφανοι για το πλοίο τους το οποίο ήταν γρήγορο αλλά και από τα πολύ καλά πλοία της τότε ακτοπλοΐας. 
Μια όμορφη γωνιά στην Αγία Ευφημία.
Όπως ήταν επόμενο κάθε φορά που το καράβι έφτανε στη Αγία Ευφημία, επίνειο της Πυλάρου, το γεγονός γιορταζόταν από τους κατοίκους του οικισμού. Καλωσορίσματα στο λιμάνι, τραγούδια, χορός. Μέχρι και οι καμπάνες των εκκλησιών χτυπούσαν χαρμόσυνα.
Όλα αυτά όμως ήταν επόμενο να γίνει η αφορμή για να δημιουργηθεί ένας οξύς ανταγωνισμός με τις άλλες ακτοπλοϊκές εταιρείες που εξυπηρετούσαν την ίδια γραμμή και όλοι έπεσαν πάνω να σπάσουν την πρωτιά του καραβιού. Ό,τι πιο καλό και πιο γρήγορο είχαν όλες οι άλλες εταιρείες έπεσαν πάνω στην “Πύλαρο” για να κόψουν τις δουλειές. 
Έφτασαν στην Αγία Ευφημία με την "Πύλαρο" και αποβιβάζονται.
Κι΄αφού τίποτα δεν κατάφεραν άρχισαν να χτυπούν τους ναύλους. Φώναζαν λοιπόν για τα φτηνά εισιτήρια που προσέφεραν. Ο Αθανασούλης, σαν Κεφαλλονίτης απάντησε με κάτι πιο πρωτότυπο που πέρασε στην ιστορία της ελληνικής ναυτιλίας.
-Όλοι με την Πύλαρο και μια μακαρονάδα, διαλαλούσαν οι άνθρωποι του Αθανασούλη.
Κι΄η φράση αυτή έμεινε να χαλάει κόσμο σε κάθε λιμάνι που έπλεε το καράβι. Όλοι οι επιβάτες γνώριζαν ότι μαζί με το ταξίδι θα απολάμβαναν και μια μακαρονάδα. 



Το καράβι "Ασσος" αντίπαλος της "Πύλαρος"
Στα 1890 είχε φανεί η μεγάλη ανταγωνίστρια της “Πυλάρου” Ήταν η άλλη Κεφαλλονίτισσα, η “Άσσος” της ακτοπλοϊκής εταιρείας Δεστούνη-Γιαννουλάτου.
Ναυπηγημένο στη Γλασκόβη η "Άσσος" στα 1883 με το όνομα “Γιώτ Τράβελ” σαν έφτασε στην Ελλάδα πήρε το όνομα της ιδιαίτερης πατρίδας των ιδιοκτητών της. Άσσου. Για την εποχή του ήταν ένα όμορφο άσπρο καράβι, 400 τόννων και μηχανή 81 ίππων.
Στην ίδια γραμμή και αυτό κουβαλούσε τους πάντες και τα πάντα.
Εκτός από τα δρομολόγιά του πήρε μέρος σε όλους τους τότε πολέμους μεταφέροντας αξιωματικούς, στρατιώτες, τραυματίες, πολεμοφόδια, ζώα και άλλα.
Μια άποψη του οικισμού Άσσος.
Όμως η μεγαλύτερη προσφορά της “Άσσου” ήταν κάθε φορά που ήταν εκλογές. Όλοι ταξίδευαν χωρίς να πληρώνουν. Ένα μήνα πριν από τις εκλογές όποιος ήθελε να πάει στην Κεφαλλονιά ανέβαινε στην “Άσσο” Υποτίθεται πως θα πήγαινε να ψηφίσει, όμως αφού δεν μπορούσε να γίνει κανένας έλεγχος πολλοί απολάμβαναν ένα ταξίδι τελείως δωρεάν. Την παραμονή των εκλογών η “Άσσος” μάζευε όλους τους υπόλοιπους Κεφαλλονίτες και περήφανα τραβούσε για Κεφαλλονιά.
Σαν έφτανε στο λιμάνι της Άσσου γινόταν το μεγάλο πανηγύρι. Ο κόσμος όλος έβγαινε να τους υποδεχτεί. Φωνές, τραγούδια, χοροί και πυροβολισμοί έπεφταν στον αέρα. Ακόμα και οι καμπάνες των εκκλησιών χτυπούσαν χαρμόσυνα.
Τα ίδια συνέβαιναν και στην άλλη αντίθετη ακτή της Κεφαλλονιάς, στην Αγία Ευφημία, όπου βρισκόταν το αντίπαλο παπόρι, η “Πύλαρος”
Το μίσος των δύο παποριών ήταν τόσο μεγάλο ώστε το 1903 συγκρούστηκαν στο λιμάνι της Ιθάκης – λεπτομέρειες γι΄αυτό σε άλλη ανάρτηση – . Η “Άσσος” εμβόλισε την “Πύλαρο” την οποία κυριολεκτικά την έκοψε στα δύο. Υπήρξαν τέσσερις νεκροί και κάποιοι τραυματίες. Μάλιστα ο Μολφέτας στο “Ζιζάνιο”'εγραψε.
Κατακαημένη Πύλαρο
με τη διπλή σουρίστρα
σούκοψε τα παΐδια σου
η Άσσο η μεθύστρα.
Κάποια στιγμή έγινε το σχετικό δικαστήριο και η δικαστική απόφαση βγήκε σε βάρος της “Άσσου” Η “Πύλαρος” παρ΄όλο τον βαρύ τραυματισμό της επισκευάσθηκε και συνέχισε μέχρι το 1931 όπου και “έδεσε” στον Πειραιά. Την επόμενη χρονιά, 1932 η “Άσσος” σταμάτησε και αυτή. Με την απόσυρσή τους έκλεισε μια πραγματική ηρωική εποχή της ελληνικής ακτοπλοΐας και φυσικά γράφτηκε μια πραγματικά ”κεφαλονίτικη” ιστορία.

ΠΗΓΕΣ
w. inkefalonia.gr
w. damoulianata.grΔ
ΚΑΙ
Περιοδικό λόγου και τέχνης με θέματα φιλολογίας, λογοτεχνίας, λαογραφίας, ιστορίας, αρχαιολογίας, ναυτιλίας, φιλοσοφίας, επιστήμης, τέχνης, ειδήσεων,…
EPTANISIAKA.BLOGSPOT.COM

25 σχόλια:

  1. Τι ιστορία και αυτή με τα δυο κεφαλλονίτικα πλοία. Ο ανταγωνισμός κάνει πολλά, αλλά αυτοί έφτασαν μέχρι και στον εμβολισμό. Τραγικό αφού είχε και θύματα.
    Την Δευτέρα Θεού θέλοντος και λιμενεργατών επιτρέποντος(μην έχουν πάλι απεργία, όπως είχαν αυτή την εβδομάδα) θα βρίσκομαι στην όμορφη Κεφαλλονιά.
    Καλημέρα και καλό Σαββατοκύριακο!
    Απάντηση

    Απαντήσεις





    1. Ελένη μου καλή σου μέρα.
      Και σήμερα δεν ζούμε τίποτε άλλο από τον πόλεμο του κεφαλαίου να κερδίσουν όσο γίνεται πιο πολλά.
      Σε ζηλεύω που την Δευτέρα θα βρίσκεσαι στο όμορφο νησί μας.
      Καλά να περάσεις. Την αγάπη μου.
  2. Και διάβαζα χαμογελώντας, απολαμβάνοντας ανάμεσα τις φωτογραφίες, ώσπου έφτασα στο τέλος και πάγωσε το χαμόγελο στα χείλη μου!

    Καλό Σαββατοκύριακο Ντένη!
    Απάντηση

    Απαντήσεις





    1. Μαρία μου καλή σου μέρα.
      Στ΄αλήθεια εκείνη την εποχή είχε παγώσει όλη η Ελλάδα παρ΄όλο που αυτός ο ανταγωνισμός έδειχνε ότι θα έχει ένα άσχημο τέλος.
      Νάσαι καλά φίλη μου καλή μου.
  3. Είναι κάποια πλοία που έχουν ταυτιστεί με συγκεκριμένους τόπους...
    Και όχι άδικα. Πολλές φορές ακόμη και συναισθηματικοί δεσμοί δημιουργούνται...
    Αν είσαι νησιώτης μπορείς να το καταλάβεις αυτό.... Δεν είσαι ένας απλός τουρίστας που είναι περαστικός. Αν μένεις μόνιμα σε νησί, το πλοίο είναι το Α και το Ω για τις μετακινήσεις σου εκτός νησιού... Δεν έχεις επιλογές άλλες συνήθως...
    Πραγματικά υπέροχη ανάρτηση... Δεν γνώριζα την ιστορία των πλοίων αυτών... Πολύ χαίρομαι που μου δόθηκε η ευκαιρία να μάθω... (Μα, να υπάρχουν και νεκροί εξαιτίας τις "αντιζηλίας" των πλοίων? Αν είναι δυνατόν....)
    Καλό Σαββατοκύριακο, Ντέννη!!!
    Να είσαι καλά!
    Απάντηση

    Απαντήσεις





    1. Γιάννα μου καλή σου μέρα.
      Στ΄αλήθεια το πλοίο για το κάθε νησί είναι ένα κομμάτι της ζωής του. Τα έχω ζήσει. Τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια από την Κέρκυρα περνούσε κάθε Πέμπτη η "Πίνδος" Το πως περίμενε όλο το νησί τον ερχομό του δεν περιγράφεται. Και πιο πολύ εμείς τα παιδιά που περιμέναμε να μας φέρει τα παιδικά περιοδικά.Όταν φαινόταν, πάνω στο σταυρό του φρουρίου (δες κεντρική φωτογραφία) ανέβαζαν μια σημαία. Μόλις την βλέπαμε τρέχαμε στην παραλία περιμένοντας να φανεί.
      Όσο για το δυστύχημα τι να πω; Αυτά προσφέρει ο αγώνας του κεφαλαίου για το χρήμα.
      Καλό σου Σαββατοκύριακο φίλη μου καλή μου.
  4. Καλησπέρα. Την ευχαριστήθηκα την ανάρτησή σου, καθώς αναφέρεται σε ένα πολύ "ειδικό" κομμάτι της ιστορίας που οι περισσότεροι αγνοούμε. :-)
    Απάντηση
  5. Καλησπέρα σου αγαπητή μου Διονυσία.
    Σ΄ευχαριστώ για την επίσκεψη.
    Χαίρομαι που σου άρεσε και εκτιμώ τα λόγια που χάραξες εδώ.
    Νάσαι πάντα καλά και θα χαίρομαι τις επισκέψεις σου.
    Απάντηση
  6. Ντένη Καλημέρα σήμερα Σάββατο!
    Όπως ξέρεις είμαι από την "Πύλαρο" εκεί γεννήθηκα.
    Ο ιδιοκτήτες του παποριού Πύλαρος το επώνυμο Αθανασούλης, άνθρωποι της Ρουμανίας και της Ρωσίας, πριν της Σοβιετικής Ένωσης όπως και τα αδέλφια του πατέρα μου, (ένας μου μπάρμπας κατάφερε και γύρισε στην Κεφαλονιά μέσω ερυθρού σταυρού το 1947, από Ρουμανία)
    Το σπίτι τους ήταν δίπλα απ’ το δικό μας, με τον πόλεμο πέθανε και η τελευταία ρουμάνα υπηρέτρια που είχαν κι έμεινε έρημο.
    Από αυτούς μερικοί είχαν κλειστεί Ρουμανία, άλλοι είχαν φύγει Αθήνα ή Πεταλά, έτσι τα σπίτια τα προσέχαμε εμείς, στην κατοχή είχαμε κότες στο μαγεριό που ήταν ξεχωριστό από το σπίτι, μια μέρα ψάχνοντας κάτω απ το κομό βρήκα μάτσα ολόκληρα χαρτονομίσματα ρωσικά ρούβλια πριν επικρατήσουν οι σοβιετικοί, Με αυτά παίζαμε τα παιδιά στο χωριό μερικά γλύτωσαν 3-4 όπου τα έχω μαζί μου για ενθύμιον μιας άλλης μου, ζωής που φαίνεται σαν ψέμα, μάλιστα τα είχα δημοσιεύσει στο ΠΥΛΑΡΟΣ
    Χαιρετώ

    Γαβριήλ 
    Απάντηση

    Απαντήσεις





    1. Καλημέρα φίλε.
      Σαν Πυλαρινός γνωρίζεις πολλά για τους Αθανασούληδες.
      Η αλήθεια είναι ότι είχανε δώσει πολλά στην Κεφαλονιά.
      Θα τα πούμε φίλε.
      Νάσαι καλά.
  7. Δεν ήξερα τίποτε για αυτά τα δυο πλοία!!! Ώστε κουρλαμάρα μέχρι αυτού του σημείου έτσι; Και με θύματα!!! Ντροπή!! Σ'ευχαριστώ για την ανάρτηση αυτή Ντένη μου που αγνοούσα παντελώς
    Να σαι καλά
    Καλή Κυριακή να περάσεις
    Απάντηση

    Απαντήσεις





    1. Αννούλα μου γλυκιά μου.
      Δεν μπορείς να φανταστείς την κεφαλονίτικη κουρλαμάρα αν δεν την ζήσεις.
      Αυτός ο ανταγωνισμός των δύο πλοίων δεν είχε σαν αντικείμενο το χρήμα, πίστεψέ με, αλλά τον εγωισμό της πρωτιάς. Ο αγώνας όλος ήτανε ποιός θα είναι ο πρώτος. Αυτή είναι η Κεφαλονιά ακόμη και σήμερα πίστεψέ με.
      Νάσαι καλά αγαπητή μου Αννούλα. Θα τα πούμε.
      Καλή σου Κυριακή.
  8. Δεν την ήξερα την ιστορία και ευχαριστήθηκα πολύ που την έμαθα εκτός βέβαια από το τραγικό γεγονός του ανταγωνισμού. Σ ευχαριστούμε που μας γράφεις ιστορίες τόσο ενδιαφέρουσες !!!! Πολλά χαιρετίσματα !!!!!
    Απάντηση

    Απαντήσεις





    1. Σ΄ευχαριστώ Ράνια μου για την επίσκεψη και τα καλά σου λόγια.
      Έχει πάρα πολλές ιστορίες το νησί μας και σιγά σιγά θα τις μάθουμε όλες.
      Νάσαι καλά καλή μου φίλη.
  9. Μίσος ανάμεσα σε καράβια...πωπω!
    Την Πύλαρο ως όνομα τη γνώρισα πέρυσι μέσω του αγαπητού μας Γαβρίλη!
    Να΄σαι καλά Ντένη για όσα μας δίνεις από τα Ιόνια νησιά μας! :)))
    Απάντηση

    Απαντήσεις





    1. Αριστέα μου καλή μου φίλη καλησπέρα.
      Απ΄την Πύλαρο ο φίλος Γαβρίλη και μάλιστα καμαρώνει για την περιοχή του η οποία στ΄αλήθεια είναι πάρα πολύ όμορφη. Στη γειτονιά του είναι και η παγκισμίως γνωστή και πολυβραβευμένη παραλία του Μύρτου. Μια απίθανη ομορφιά.
      Νάσαι καλά καλή μου φίλη.
  10. Αυτή η αληθινή ιστορία ανάμεσα στα δυο καράβια άγνωστη και σε μένα καθ΄ότι η Πύλαρος μου θυμίζει τον καλό μας φίλο Γαβρίλη !!!
    Φωτογραφίες μια άλλης εποχής και νερά καθάρια με γέμισαν συναίσθημα !!!
    Να είσαι καλά με ότι κάνεις!!!
    Απάντηση
  11. Δεν μπορείς να φανταστείς την κεφαλονίτικη κουρλαμάρα αν δεν την ζήσεις.
    Αυτός ο ανταγωνισμός των δύο πλοίων δεν είχε σαν αντικείμενο το χρήμα, πίστεψέ με, αλλά τον εγωισμό της πρωτιάς. Ο αγώνας όλος ήτανε ποιός θα είναι ο πρώτος. Αυτή είναι η Κεφαλονιά ακόμη και σήμερα πίστεψέ με. ...ΔΚ

    Τρομερή ...παραδοχή!

    Τρομερή και η ΙΣΤΟΡΙΑ!!!

    Φιλιά,
    Υιώτα
    Απάντηση
  12. Δεν είχα ιδέα για την ιστορία των δυο καραβιών και σε ευχαριστώ πολύ που την μοιράστηκες μαζί μας. Στην αρχή δείχνει αστείο όλο αυτό αλλά τελικά η ύπαρξη των νεκρών μόνο απογοήτευση αφήνει. Μα είναι δυνατόν να φτάσουν μέχρι εκεί; Τόσο πια κουρλαμάρα;
    Καλό ξημέρωμα και καλή εβδομάδα εύχομαι!
    Απάντηση
  13. Βγάλανε και τραγούδι..μια χαρά... !! Και σκοτώθηκε και κόσμος!! Ωωω.ω.. δεν πάμε καλά!!!...
    καλή εβδομαδΑ!! Με υγεία, χωρίς ναυάγια.. και συγκρούσεις!!!
    Υ.Γ. Κατα λάθος , Ντέννις... έσβησα σχόλιό σου... εδώ: http://musicpicturesartetc.blogspot.gr/2015/11/nxatz.html
    Το ξαναέβαλα, κι απάντησα βεβαίως... Τα λέμε...
    Απάντηση
  14. Δεν ήξερα την ιστορία τους και φυσικά χάρηκα πάρα πολύ που την έμαθα.
    Ευχαριστώ που τις μοιράστηκες μαζί μας.
    Μου αρεσει να μαθαίνω πράγματα.
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα
    Απάντηση
  15. Απιστευτη ιστορια σαν αυτες του ελληνικου σινεμα
    Το οτι λενε ξεροκεφαλους τους κεφαλονιτες μαλλον θα αληθευει?
    Απάντηση
  16. Όμορφη ανάρτηση
    Φιλάκια ...
    Απάντηση
  17. Καλησπέρα κύριε Ντένη!! Δεν γνώριζα καθόλου την ιστορία των δυο αυτών πλοίων!! Τι κρίμα με αυτόν τον ανταγωνισμό!! Μάλλον θα το χουμε στο αίμα μας αυτό το να τρωγόμαστε μεταξύ μας σαν λαός, τι να πω..
    Από αρχαιοτάτων μέχρι αχ....τις μέρες μας..
    Το τραγικό είναι που υπήρξαν και θύματα.. Και τουλάχιστον να μαθαίναμε κι από την ιστορία μας καλά θα τανε!!
    Να στε καλά και σας ευχαριστούμε για τις πληροφορίες!! Καλό σας βράδυ!!
    Απάντηση
  18. Για περισσότερες πληροφορίες και φωτό των δύο πλοίων μπορείτε να επισκεφτείτε το Ρισσιάνικο blog, www.portoassos.gr

1 σχόλιο:

  1. Χα χα.
    Καλές οι προθέσεις του άρθρου αλλά το μπλογκ «Δαμουλιανάτα» έχει γράψει ευγενικότατα και τις πηγές του ενώ πολλές αναδημοσιεύσεις τίποτις. Ο φίλος ο aris γλέπω το τσίμπισε! Χα χα.
    Μερικές διευκρινίσεις για τις φωτό:
    Και οι δύο αποβιβάσεις επιβατών είναι στο Λουτράκι. Η φωτό (πίνακας λαδιού) του πλοίου Άσσος είναι άλλο πλοίο αλλά κάπως να μοιάζει αρκετά και η φωτό του Πύλαρος στο Πειραιά είναι μετά τη σύγκρουση. Υπάρχουν και κάτι ψιλοανακρίβειες στην εξιστόρηση και εκειό που δεν ήξερα είναι ότι το χωριό μου παλιά τότε το λέανε Αγιά Θημιά! Κακακα.
    Άμα θέλει κανείς λεπτομέρειες και την εικόνα του πλοίου Άσσος μπορεί να βρεί στο:
    https://www.portoassos.gr/plia-assos-pilaros/
    Είπαμε έχω και «γένια»
    Κά κα κα κα κα κα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή