Σελίδες

Σελίδες

Σελίδες

Σάββατο 30 Δεκεμβρίου 2017

Aς Μελετησουμε τι γραφει το portoAssos

Φωτογραφία του Spyros Matiatos.
ανω Ένας πίνακάς  Σπυρου Ματιάτου!!   με τίτλο: "Ραντεβού στην Άσσο". Λάδι 80Χ60


και 
Ας ξεκινήσουμε όμως με το γνωστό κατάλογο πλοίων της Ιλιάδας:
(Β-625)
…«Οι δ΄ έκ Δουλιχίου Εχινάων θ΄ ιεράων
Νήσων, αι ναίουσι πέρην αλός Ήλιδος άντα»…
Μετάφρ.
…«Οι δε από τα ιερά νησιά Δουλίχιο και Εχινάδες,
που βρίσκονται πέρην θαλάσσης άντα Ήλιδος»…

Τα νησιά Εχινάδες του Ομήρου 16 Σχόλια Επειδή πολύ μπέρδεμα έχει γίνει με την Ομηρική ταυτοποίηση των νήσων ΕΧΙΝΑΔΩΝ και συνεπαγωγικά του Δουλιχίου, καλό θα ήταν να ...
PORTOASSOS.GR

και από την ανάρτηση

Ομηρική Ιθάκη κατά τον Οδυσσέα Γράψτε σχόλιο Τα παρακάτω είναι μια προσπάθεια ανάλυσης λέξη προς λέξη των γεωγραφικών στοιχείων και όχι μόνο, που παρέθεσε ο Οδυσσέ...
PORTOASSOS.GR

Έχετε σκεφτεί αλήθεια ότι σε όλο αυτό το σύμπλεγμα των νησιών του βασιλείου του Οδυσσέα, υπάρχει ένα νησί, το Δυτικότερο μάλιστα, που ανά τους αιώνες δεν αναφέρεται με την ιδιότητα του νησιού από κανέναν, ούτε έχει κάποια ιδιαίτερη ονομασία, αλλά το ίδιο ονομάζεται αόριστα νησί και στα αρχαία Ελληνικά, και στα Λατινικά, όπως και τώρα άμα συνοδευτεί με άρθρο ??

Ανέκδοτο μοιάζει, αλλά αν ψάξετε και το βρείτε θα διαπιστώσετε πόσες ομοιότητες έχει με τις περιγραφές της Ομηρικής Ιθάκης (σαν τοποθεσία της πόλης).

Σας χαιρετώ από την Νάσσο, (την Άσσο χάριν ευφωνίας) τση Κεφαλλονιάς και το «ταίρι» της την Ιθ – ακίς (ευθεία ακίδα) κατά τους αρχαίους μας προγόνους και Άκανθα  (Έρισσο) Ericius κατά τους Ρωμαίους.
Και μη ξεχνάμε τον προσδιορισμό της Ιθάκης από τον Ησίοδο:
«Περελάου (Πτερελάου) παίδες Ίθακος και Νήριτος, από Διός έχοντες το γένος, ώκουν την Κεφαλληνίαν.
Αρέσαν δε αυτοίς τούτο, καταλιπόντες τα σφέτερα ήθη, παραγίνονται (από το παραγίγνομαι – παρευρήσκονται) εις την Ιθάκην.
Και τόπον ιδόντες εύ πεποιημένον εις συνοικισμόν, δια των παρατεθειμένων υψηλότερον είναι, [και] κατοικήσαντες δεύρο την Ιθάκην έκτισαν.
Και εκ μεν του Ιθάκου η νήσος επωνομάσθη Ιθάκη, το δε παρακείμενον (γειτονικό) όρος εκ του Νηρίτου, Νήριτον».
Η δε ιστορία παρά Ακουσιλάου.
(σημ., η ακριβής ορθογραφία δεν μπορεί να αποδοθεί)
(μετάφραση):
Τα παιδιά του Πτερελάου λοιπόν ήλθαν στη Κεφαλονιά και επειδή τους άρεσε εγκατέλειψαν τους δικούς τους τόπους και [κάποια στιγμή] παραβρέθηκαν στην Ιθάκη.(Η Ιθάκη δηλαδή τόπος της Κεφαλλονιάς όχι ξεχωριστό νησί).
[Στην οποία] ιδόντες ένα τόπο πολύ καλό για να γίνει οικισμός «των παρατεθειμένων υψηλότερον», δηλαδή που ήταν των γύρωθεν υψηλότερος (άρα οχυρός) και σε αυτόν (δεύρο-εδώ) την Ιθάκη έκτισαν. (Προφανώς αναφέρεται στην πόλη Ιθάκη).
Και εκ μεν του Ιθάκου το νησί (που ήταν κτισμένη πάνω του η πόλης προφανώς) επωνομάσθη Ιθάκη, το δε παρακείμενο (πολύ κοντά της) όρος εκ του Νηρίτου, Νήριτον.
Υλήεσσα = που παράγει καλή ξυλεία, από το «ύλη» = ξύλα, με διαφορά από την «εινοσίφυλλον» δηλαδή την δενδρώδη με δένδρα διαφόρου ποιότητας.
Παράδειγμα:
και  σημερινοι σχολιασμοι στο δικο μου Αχυρωνα:


  1. Μα η Ιθάκη αναφέρεται ως χθαμαλή (χαμηλή) αλλά ευδείελος (τρανή) όπως λέει και η Αθηνά μέχρι τη Τροία. Και το βουνό της (Νήριτο) ψηλότερο πάντα από αυτή, δεν πρέπει να ήταν τόσο γνωστό αλλά μάλλον από το νησί Ιθάκη διαφημίστηκε. Χα χα.
    Έπειτα ο αποκαλούμενος ομηρικός ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΑΠΟΛΛΩΝΑ, είναι ένα ποίημα του 7ου πχ. αιώνα αμφίβολης πατρότητας οπότε γιατί να δεχθούμε αυτά που λέει και όχι τα γραφόμενα από τον Ησίοδο που αναφέρονται στα άρθρα μου:
    www.portoassos.gr/ομηρική-ιθάκη-κατά-τον-οδυσσέα
    www.portoassos.gr/τα-νησιά-εχινάδες-του-ομήρου.
    Στη συνέχεια αν δεχθούμε τον ανωτέρω ύμνο δεν στέκουν τα γεωγραφικά στοιχεία όπως κατά σειρά παρουσιάζονται γιατί:
    Και έφτασε [το πλοίο] στους Κρουνούς και την Χαλκίδα και τη Δύμη
    και την ιερή την Ήλιδα όπου κατοικούν οι Επειοί.
    Καθώς πλησίαζε [το πλοίο] στις Φερές …

    Αν είχε φτάσει στη Χαλκίδα και τη Δύμη έχει περάσει τον Άραξο προς Πάτρα και βλέπει τις Φαρές (λίγο ψηλότερα από τη Δύμη) άρα καμία σχέση με Κατάκολο και την οπτική γωνία που παρουσιάζεται.
    Ο Αίνος πιθανότατα είχε άλλο όνομα την εποχή του Τρωϊκού πολέμου αλλά αμφιβάλω αν λέγονταν Νήριτο και όχι Anus, μια και υπάρχει και η τοποθεσία Βααλ Σαμάν, ονομασία Σημιτικοφοινικικού θεού των ουρανών (σημερινά Βαλσαμάτα) στο οροπέδιό του τα Μαλά .
    Αυτά τα λίγα γιατί αναφέρονται πάρα πολλά και θα με βαρεθείτε.

    Κα κα κα κα κα κα.
    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λες να βρουμε ακρη;θα κατσω το βραδυ να ξαναμελετησω τις αναρτησεις σου.παντως αν δεν ηταν εδω η Ιθακη. Η θεωρεια σου ειναι βασιμη.

  1. Απάντηση στο e-poros19 Δεκεμβρίου 2017 - 2:28 μ.μ.

    Άμα πάρουμε τα λεγόμενα του Βιργίλιου που γνώριζε και αυτός ό,τι και ο Στράβωνας πιστεύω λόγω χρόνου γεννήσεως, τότε η σημερινή Λευκάδα είναι πιο πάνω από την Ιθάκη (γιατί περιγράφει το ακρωτήριο Λευκάτα σαν πιο πάνω από την Ιθάκη) και πριν την Ιθάκη ανεβαίνοντας από Στροφάδια συναντά τη Ζάκυνθο (έτσι ονομαζόταν τότε), το Δουλίχιο, τη Σάμο και μετά το Νήριτο και μάλιστα τα απότομα βράχια του.
    Άρα η Ιθάκη είναι πριν τη Λευκάδα και μετά Ζάκυνθο, Δουλίχιο, Σάμο άρα ή η Έρισσος ή η σημερινή Ιθάκη. Από την πιο λεπτομερή περιγραφή του υποτίθεται ότι Ιθάκη είναι η Άσσος (Έρισσος) γιατί προφανώς εκεί υπήρχαν από τότε αρχαία τείχη (τα πολυγωνικά θεμέλια των τωρινών Βενετσιάνικων), που περνώντας πλοίο από εκεί τα έβλεπε να ξεχωρίζουν σαν αρχαία πόλη.
    Τώρα για τον Αίνο όπως έχω αναλύσει στο blog μου είχε ανέκαθεν όνομα σχετικό με τον θεό Άνου των Φοινίκων όπως και η Αλ Σαμ – Σάμος – Συρία χα χα.
    Άρα το Νήριτο ξεχωριστό βουνό.
    Για τον Άδη οι τότε αρχαίοι πίστευαν ότι μετά τη στεριά που ήξεραν γύρω τους (η γη ήταν επίπεδη σαν ταψί για αυτούς), κυκλοφορούσε ένας ποταμός ο Ωκεανός που χώριζε τους ζωντανούς από τσου ψόφιους χα χα.
    Και ειδικά μετά το Γιβραλτάρ που επήε ο Οδυσσέας, έκαμε μια μέρα ταξίδι για να τον διαπλεύσει. Τα άλλα περί Αχέροντα δε ξέρω πότα βγήκανε, αλλά το ταξίδι αφού τα τίναζες μάλλον γινόταν μόνο από κάτω από τη γή και όχι εναερίως. Λίγο μπέρδεμα βέβαια…
    Και να πείς σε όσους ανάβουνε καντήλια τσου τάφους, ότι καντήλια (λυχνάρια δηλαδής) ανάβανε τσου τάφους από πριν τον Οδυσσέα για να δείχνει επιφανής ο τάφος, άσχετα ποιο κερατά είχε μέσα (καλόν ή κακόν), άρα πλήρως ειδωλολατρικό έθιμο και ίσως σιχτιρισμένο από τον Χριστό.
    Το πεζός ή όχι μάλλον δεν έχει κάποια αξία να αναλύεται γιατί απλά στο νησί της Ιθάκης δεν έχω διαβάσει κάποιον να πήγε ή έφυγε με τα πόδια.
    Αυτό ομολογουμένως δεν περίμενα να έχει τεθεί για έρευνα.
    Βέβαια ο καθείς κατά τα μυαλά του και εγώ αυτά τα λιγουλάκια έχω…

    Κά κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα.
    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Mαλλον αντι να με ξεμπερδεψεις με μπερδεψες χειροτερα χαχα.,,, Εφκιο το αλλο εθιμο με τα κερματα στα ματια του νεκρου,, (για τον Βαρκαρη που θα το παει στον Αδη) ηταν πολυ καλο,, και χρησιμο,,γιατι τωρα μπορουμε με βαση το νομισμα να βρουμε την χρονολογια περιπου ταφης, και επισης συνηθως οι βασιλικοι ταφοι,,χτιζοταν οπως εχω ακουσει κοντα σε ποταμια,, (λογο του ταξιδιου ισως) Εξου και των Τζαννατων ειναι ακριβως στην διακλαδωση δυο ποταμιων,,αυτου που ερχεται απο Πυργι, και αυτου που ερχεται από Αγια Ειρηνη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου