Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Δευτέρα 25 Δεκεμβρίου 2017

Ιστορια μας,,αμαρτια μας


Αινήσιος Δίας και όχι Νηρίτιος ή Νηρίσιος Δίας!!!
H υψηλότερη κορφή του Αίνου είναι ο Μέγας Σωρός, σε ύψος 1628 μέτρα. Η μυθολογία, αλλά και ο Ησίοδος ( 8ος π.Χ ) που υπήρξε ο δεύτερος σε σπουδαιότητα αρχαίος ποιητής μετά τον Όμηρο, αναφέρουν ότι στην κορφή αυτή υπήρχε θυσιαστήριο αφιερωμένο στον Δία, όπου λατρευόταν με το όνομα Αινήσιος.

Πουθενά δεν αναφέρεται Νηρίτιος Δίας.
Όσον αφορά την Παλική ας μας βρουν ένα βουνό που να αντιστοιχεί στο Νήριτον!
Απλά για αποκατάσταση της Ιστορικής και Γεωγραφικής αλήθειας.
Γιωργος Γκιαφης ειναι μια καλη αναφορα -πατημα,, αλλα με λιγο ¨πονηραδα" το δικαιολογουμε και αυτο!! (εκ νησιου Διας πχ)



Στην ελληνική μυθολογία με το όνομα Νήριτος είναι γνωστός ένας Ιθακήσιος, γιος του Πτερελάου και αδελφός του Ιθάκου και του Πολύκτορα. Σύμφωνα με τη μυθική παράδοση, το βουνό της Ιθάκης Νήριτο πήρε το όνομά του από τον Νήριτο. Ο Νήριτος αναφέρεται στην Οδύσσεια του Ομήρου (ραψωδία ρ, στίχος 207) ως ένας από τους τρεις δημιουργούς (οι άλλοι δύο ήταν οι αδελφοί του) της χτιστής βρύσης κοντά στην πρωτεύουσα του νησιού, από όπου υδρεύονταν οι πολίτες.


Υπάρχουν στοιχεία ότι η Κεφαλλονιά κατοικείται από την παλαιολιθική εποχή [4]. Οι πρώτοι γνωστοί κάτοικοι ήταν Λέλεγες,[5] οι οποίοι κατοίκησαν το νησί προφανώς την εποχή του 15ου αι. π.Χ.,[5] φέρνοντας μαζί τους τη λατρεία του Ποσειδώνα.[5] Την εποχή του χαλκού, ένας άλλος αρχαίος Ελληνικός λαός, οι Ταφίοι ή Τηλεβόες είχαν εγκατασταθεί στην γύρω θάλασσα, και κατοικούσαν στο νησί, ή διατηρούσαν εμπορική βάση στο νησί και συναλλάσσονταν στενά με τους κατοίκους του νησιού.[5]
Η ορθή ονομασία της νήσου είναι "Κεφαλληνία" προερχόμενη από τους αρχαίους ορεσίβιους κατοίκους της, τους Ομηρικούς "Κεφαλλήνες" (Δωριστί "Κεφαλλάνες") και όχι "Κεφαλονία-Κεφαλονιά" από τον μυθικό ήρωα της Αττικής τον Κέφαλο, που κατά τους Αθηναίους υποτίθεται πως κατέλαβε την νήσο και της έδωσε το όνομά του. Τούτο το διέδιδαν εντέχνως οι αποικιοκράτες Αθηναίοι, προκειμένου να αποκτήσουν δικαιώματα επί της νήσου. Κακώς σήμερον, από έλλειψη ορθής παιδείας επεκράτησε το Κεφαλονιά. Στα Ομηρικά κείμενα δεν εμφανίζεται το όνομα της νήσου ως έχει, αλλά με άλλες ονομασίες όπως Δουλίχιον, Σάμος ή Σάμη. Σε αυτή τη μορφή διατηρείται το όνομα μίας εκ των πόλεων της νήσου από την αρχαιότητα έως σήμερα. Παρ' όλα αυτά ο Όμηρος αναφέρει σαφέστατα ότι ο λαός στον οποίο ηγείται ο Οδυσσέας, είναι οι Κεφαλλήνες[6]. Τα δύο "λ" τα χρησιμοποίησε ο Όμηρος χάριν ευφωνίας του μέτρου του δεκαπεντασύλλαβου, όπου το σύμφωνο "λ" στους "Κεφαλλήνες", είχε κάποιαν μεγαλυτέρα διάρκεια κατά την εκφώνησή του, ακριβώς όπως συμβαίνει και με την λέξη "Έλληνες".
πηγη  wikipedia
συν μια αναρτηση του Ρισσιανου,, με υποσυνδεσμο στο μπλοκ του ,συν 4 σχολια - https://porosnews.blogspot.gr/2017/01/blog-post_680.html...

ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ…
POROSNEWS.BLOGSPOT.PE
ΚΑΙ  ΦΥΣΙΚΑ  ΑΠΟ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΚΗ ΜΕΤΑΞΑ!!!  "ΤΟΝ ΜΕΝΤΟΡΑ  ΜΟΥ ΣΤΑ ΟΜΗΡΙΚΑ"

ἀλλ᾽ ἄγε τοι δείξω Ἰθάκης ἕδος, ὄφρα πεποίθῃς…τοῦτο δὲ Νήριτόν ἐστιν ὄρος καταειμένον ὕλῃ  (οδ. ν 344 & 351)

Έλα, σκοπεύω τώρα να σου δείξω σήματα της Ιθάκης για να πεισθείς…και αυτό είναι το Νήριτον, βουνό κατάφυτο από δένδρα.

 Ο σπουδαίος αρχαιολόγος της προϊστορικής περιόδου Σπυρίδων Μαρινάτος[5]   επισημαίνει ότι :  «η σπουδαιότης της Κεφαλληνίας συνίστατο εις την ξυλείαν του βουνού της. Αυτή της έδωκε τον τόνο του προβαδίσματος ήδη εις προϊστορικούς χρόνους [...……] ετονίσθη ήδη ότι το καύχημα της νήσου ήτο το δασώδες όρος της ο Αίνος [……….] Μετά την Μυκηναϊκήν και Ομηρικήν εποχήν, ένθα τα δάση της ελάτης έδωκαν τον τόνον της υπεροχής εις την νήσον, δεδομένου ότι και του ανακτόρου της Κνωσού οι κίονες ήσαν από Κεφαλληνιακήν ελάτην, ως απέδειξεν η μικροσκοπική εξέτασις του ξύλου.

Πάνω σε αυτές τις πλαγιές σύμφωνα με την παράδοση  φέρεται  να γεννιέται και να πεθαίνει ο Οδυσσέας σε βαθιά γεράματα αφού είχε δει το βιός του να σπαταλιέται στα άνομα γλέντια των «Πρωνίων»(!) όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Λυκόφρονας. 

λοῖσθον δὲ καύηξ ὥστε κυμάτων δρομεύς,       
ὡς κόγχος ἅλμῃ πάντοθεν περιτριβείς,
κτῆσίν τε θοίναις Πρωνίων λαφυστίαν
πρός τῆς Λακαίνης αἰνοβακχεύτου κιχών
σῦφαρ θανεῖται, πόντιον φυγών σκέπας,
κόραξ σύν ὅπλοις Νηρίτων δρυμῶν πέλας.        (Λυκόφρoνος «Αλεξάνδρα» στιχ.789-794)

Τέλος, σαν γλάρος των κυμάτων δρομέας,

σαν κοχύλι που ολούθε η αλμύρα το γυάλισε,
θα βρεί φαγωμένο το βιός του στων Πρωνίων
τα γλέντια εξ αιτίας της μαινάδας της Λάκαινας
και γέρος θα σβήσει μακριά από την σκέπη της θάλασσας,
κοράκι στα όπλα, στου Νηρίτου κοντά τους δρυμούς.
                                   (Λυκόφρoνος «Αλεξάνδρα» στιχ.789-794, Μτφρ. Φ. Παϊδή Εκδ. Στιγμή)

Πρωνίων (Πρώνοι, Πρόννοι) = Το νοτιοανατολικό τμήμα της νήσου Κεφαλληνίας.

Αλήθεια πόσο τυχαία μπορεί να είναι αυτή η αναφορά;


και σε ενα αλλο  μπλοκ ,με ομηρικα
http://porosvress.blogspot.gr/2015/09/blog-post_38.html

kefalonia,κεφαλονια,πορος,επαγγελματα,αρχαια,ομηρικη ιθακη
POROSVRESS.BLOGSPOT.PE

3 σχόλια:


  1. Μα η Ιθάκη αναφέρεται ως χθαμαλή (χαμηλή) αλλά ευδείελος (τρανή) όπως λέει και η Αθηνά μέχρι τη Τροία. Και το βουνό της (Νήριτο) ψηλότερο πάντα από αυτή, δεν πρέπει να ήταν τόσο γνωστό αλλά μάλλον από το νησί Ιθάκη διαφημίστηκε. Χα χα.
    Έπειτα ο αποκαλούμενος ομηρικός ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΑΠΟΛΛΩΝΑ, είναι ένα ποίημα του 7ου πχ. αιώνα αμφίβολης πατρότητας οπότε γιατί να δεχθούμε αυτά που λέει και όχι τα γραφόμενα από τον Ησίοδο που αναφέρονται στα άρθρα μου:
    www.portoassos.gr/ομηρική-ιθάκη-κατά-τον-οδυσσέα
    www.portoassos.gr/τα-νησιά-εχινάδες-του-ομήρου.
    Στη συνέχεια αν δεχθούμε τον ανωτέρω ύμνο δεν στέκουν τα γεωγραφικά στοιχεία όπως κατά σειρά παρουσιάζονται γιατί:
    Και έφτασε [το πλοίο] στους Κρουνούς και την Χαλκίδα και τη Δύμη
    και την ιερή την Ήλιδα όπου κατοικούν οι Επειοί.
    Καθώς πλησίαζε [το πλοίο] στις Φερές …

    Αν είχε φτάσει στη Χαλκίδα και τη Δύμη έχει περάσει τον Άραξο προς Πάτρα και βλέπει τις Φαρές (λίγο ψηλότερα από τη Δύμη) άρα καμία σχέση με Κατάκολο και την οπτική γωνία που παρουσιάζεται.
    Ο Αίνος πιθανότατα είχε άλλο όνομα την εποχή του Τρωϊκού πολέμου αλλά αμφιβάλω αν λέγονταν Νήριτο και όχι Anus, μια και υπάρχει και η τοποθεσία Βααλ Σαμάν, ονομασία Σημιτικοφοινικικού θεού των ουρανών (σημερινά Βαλσαμάτα) στο οροπέδιό του τα Μαλά .
    Αυτά τα λίγα γιατί αναφέρονται πάρα πολλά και θα με βαρεθείτε.

    Κα κα κα κα κα κα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λες να βρουμε ακρη;θα κατσω το βραδυ να ξαναμελετησω τις αναρτησεις σου.παντως αν δεν ηταν εδω η Ιθακη. Η θεωρεια σου ειναι βασιμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κοίτα ορέ μη βασίζεσαι τόσο πολύ τσι θεωρίες γιατί μπορεί να φας καμιά τούμπουλα και είμαι ανασφάλιστος και θα πας σαν σκυλί στ΄αμπέλι.

    Κά κα κα κα κα κα κα κα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή