ΛΟΓΟ ΟΤΙ ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ
ΤΟΥ ΑΗ-ΛΙΑ ,,ΑΣ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΟΗΤΟ ΚΟΥΠΙ
"Η παράδοση αυτή δεν είναι δημιούργημα του σημερινού λαού' όλα της τα στοιχεία τα βρίσκουμε στον αρχαίο μύθο, το σχετικό με τον εξιλασμό του Οδυσσέα. Όπως είναι γνωστό, στη Νέκυια της Οδύσσειας (λ121 κ.ε.) ο ήρωας, αφού σκοτώσει τους μνηστήρες, παρακινείται απ'τον Τειρεσία να πάρει ένα κουπί και να πάει σε τόπο, όπου οι άνθρωποι δε γνωρίζουν τι είναι θάλασσα, πλοίο και κουπί' θα καταλάβει πότε πρέπει να σταματήσει, όταν συναντήσει έναν οδοιπόρο που θα του πει, πως το κουπί είναι φτυάρι. Τότε να μπήξει το κουπί στη γη και να θυσιάσει στον Ποσειδώνα. Προφανώς διασκευή του αρχαίου μύθου είναι η νεοελληνική παράδοση που θέλει να εξηγήσει διατί τον άι-Λια τον βάνουν πάντα στα ψηλώματα."
(η εικόνα από το "Νεώτερον Εγκυκλοπαιδικόν λεξικόν Ηλίου")
"Αλλά όπως απέδειξε ήδη ο Ν.Γ.Πολίτης (Λαογρ.Σύμμ.Β'147) η λατρεία του αγίου
πάνω στις κορυφές των βουνών είναι υπόλειμμα της αρχαίας θρησκείας, καθώς ο άγιος Ηλίας
συνταυτίστηκε με τον ήλιο. Ο χριστιανικός δηλαδή άγιος Ηλίας μπορεί λόγω των ιδιοτήτων
που του αποδίνονται, να θεωρείται αντικαταστάτης του κεραύνιου και νεφεληγερέτη Δία,
αλλά συνδέεται και με τον Ήλιο, με τον οποίο ταυτίζεται κατά το όνομα, αλλά έχει κι άλλες
πολλές ομοιότητες. Άλλωστε και στην αρχαιότητα ο Ήλιος ταυτιζόταν με το Δία, που ως
θεός των μετεωρολογικών φαινομένων λατρευόταν πάνω στις βουνοκορφές.
Επειδή λοιπόν κι ο ήλιος όταν ανατέλλει, φαίνεται να ανεβαίνει λαμπρός
απ'τις κορυφές που φωτίζει πρώτες με τις ακτίνες του, αλλά και ο "όμβριος και ερίγδουπος"
θεός που σηκώνει την κακοκαιρία στη διάρκεια των καταιγίδων, φαίνεται να έχει την έδρα του
πάνω στις βουνοκορφές, αυτές ήταν οι πιο κατάλληλες και για τη λατρεία του αγίου Ηλία,
με την οποία η εκχριστιανισμένοι Έλληνες αντικατέστησαν τη λατρεία του θεού Ηλίου."
πάνω στις κορυφές των βουνών είναι υπόλειμμα της αρχαίας θρησκείας, καθώς ο άγιος Ηλίας
συνταυτίστηκε με τον ήλιο. Ο χριστιανικός δηλαδή άγιος Ηλίας μπορεί λόγω των ιδιοτήτων
που του αποδίνονται, να θεωρείται αντικαταστάτης του κεραύνιου και νεφεληγερέτη Δία,
αλλά συνδέεται και με τον Ήλιο, με τον οποίο ταυτίζεται κατά το όνομα, αλλά έχει κι άλλες
πολλές ομοιότητες. Άλλωστε και στην αρχαιότητα ο Ήλιος ταυτιζόταν με το Δία, που ως
θεός των μετεωρολογικών φαινομένων λατρευόταν πάνω στις βουνοκορφές.
Επειδή λοιπόν κι ο ήλιος όταν ανατέλλει, φαίνεται να ανεβαίνει λαμπρός
απ'τις κορυφές που φωτίζει πρώτες με τις ακτίνες του, αλλά και ο "όμβριος και ερίγδουπος"
θεός που σηκώνει την κακοκαιρία στη διάρκεια των καταιγίδων, φαίνεται να έχει την έδρα του
πάνω στις βουνοκορφές, αυτές ήταν οι πιο κατάλληλες και για τη λατρεία του αγίου Ηλία,
με την οποία η εκχριστιανισμένοι Έλληνες αντικατέστησαν τη λατρεία του θεού Ηλίου."
ΑΡΑΚΛΙ!!!! ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΠΡΟΝΝΟΙ ΛΑΤΡΕΥΑΝ ΤΟΝ ΗΡΩΑ ΗΡΑΚΛΗ¨;
ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ,ΜΙΑ ΜΠΕΡΔΕΜΕΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ!!
ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΞΕΤΥΛΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΥΘΩΝ
ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΜΙΑ ΑΚΡΗ!! ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΤΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ
ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΤΟ ΜΠΛΟΚ POROSNEWS ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ ή ΕΔΩ
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΜΕ ΘΕΩΡΕΙΕΣ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΟΜΗΡΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ.
δική του άποψη στο θέμα είναι η εξής:
Η διαπιστωμένα εκτεταμένη λατρεία του Ηρακλή στήν αρχαία Κεφαλλονιά και ειδικά στην περιοχή μας
δεν μπορεί παρα να έχει σχέση με τον μύθο(;)που αναφέρεται στόν πόλεμο του Αμφιτρίωνα εναντίον
του Πτερέλαου. Μεταξύ των συμμάχων και συμπολεμιστές του Αμφιτρίωνα ( πατέρα του Ηρακλή)
ο εξ Αττικής Κέφαλος και ο Επειός Ελειος.
Εικασία μόνο: Αν ο Κέφαλος έδωσε το όνομα στό νησί ΜΗΠΩΣ, λέω μήπως, και ο Ελειος έδωσε το όνομα
στήν περιοχή του Ελειού;;;
Με τη Εληά δεν νομίζω να έχει σχέση όπως διατείνονται κάποιοι, λόγω ετυμολογίας αλλά και
ορθογραφίας.
Αναφορικά με την προέλευση του μύθου που περιγράφει τον εν λόγω πόλεμο τώρα, πολλοί εκφράζουν
την άποψη οτι πρόκειται για μιά εκστρατείατων Αχαιών Μυκηναίων στα δυτικά όρια της επικράτειας
τους με σκοπό να εξουδετερώσουν τον ναυτικό αλλά και πειρατικό λαό των Ταφίων και να απαλλάξουν
το εμπόριο τους απο αυτόν τον κίνδυνο.
Φαίνεται δε ότι οι Τάφιοι μετά την ήττα τους περιορίστηκαν στις Εχινάδες τον κάλαμο το νυδρί κλπ συνεχίζοντας
να εξασκούν το μόνο επάγγελμα που ήξεραν την πειρατεία.
Ετσι ο Ομηρος θέλει τον Λαέρτη να λέει ω 376-378:
"αι γαρ Ζεύ τε πάτερ και Αθηναίη και Απόλλων
οίος Νηρικον είλων ευκτίμενον πτολίεθρον
ακτήν ηπείροιο Κεφαλληνέσιν ανάσσων"¨
ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΣΧΕΤΙΚΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ
Έδεπα λοιπόνε με τη θεωρία σου που θέλει τσου Τάφιους τσού πειρατές να οργώνουν την περιοχή Εχινάδων και την οποία ασπάζομαι και επαυξάνω διότι λημέρια πειρατών ήτανε την εποχή του Ομήρου και όχι μόνο, υπάρχει πρόβλημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓι΄ αυτό φαίνεται πηαίνανε όλοι προς τσι Οξειές πριν κατευθυνθούν προς Κεφαλονιά – Ιθάκη!
Τσου άρεσε το φυστίκωμα των πειρατών!
Εφκείνοι οι πειρατές όπως γράφουνε τα αρχαία κείμενα, αφού σου τα παίρνανε όλα και γλύτωνες και από σκλάβος, σου προσφέρανε και ένα αγγειό με φιστίκια Αιγίνης ξεφλουδισμένα. Χα χα.
Τέτοια να γράφεις να σε πάρουνε στο κυνήγι κάποιοι Θιακιοί και κάτι Νοτιοκεφαλλήνες!
Επίσης με κάτι τέτοια με κάνεις και εμένα περισσότερο φίλο!
Κάκα κα κα κα κα κα κα κα κα
https://porosnews.blogspot.gr/2017/07/blog-post_963.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλε Σπυρο,, το αναρτησα σε μια ενημερωση που τα λεω στην πορτα να τα ακουνε τα παραθυρα!Εχει σχεση με συγκεκριμενο φιλο που διεγραψα και ξερει τον λογο,, και ειμαι και σιγουρος και θα το πιασει το υπονοουμενο!!
υπαρχει πολυ κακια σε αυτο το κολοχωριο ρε γαμωτο!!
Φίλε απάντησα διαβάζοντας λάθος το «δική ΤΟΥ» άποψη σαν «δική ΜΟΥ» άποψη και πιθανολόγησα ότι το γράφεις εσύ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε συγχωρείς λάθος, το παίρνω πίσω.
Τώρα περί κακίας τυχερός είσαι άμα το ανακάλυψες τώρα, κάποιοι άλλοι το έμαθαν από τη κούνια τους.
Μη κολλάς όμως σε κάτι τέτοια.
Για να περνάς καλά, στα παλιά σου τα παπούτσια μεν, πρόσεχέ την δε.
Χα χα χα χα χα.