Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου 2017

ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ, λιγο μπερδεμένη ιστορία

8 σχόλια: σε  


ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
POROSNEWS.BLOGSPOT.PE

  1. Και μένα μου αρέσει ο τρόπος που σκέφτεσαι τροπαιοφόρε Γεώργιε με τη Ποριώτικη λόγχη, αλλά στη περίπτωση που η Κεφαλονιά έχει αποκτήσει το όνομά της την περίοδο του Ακουσιλάου, αμέσως αλλάζουνε τα μέχρι τώρα δεδομένα της εμφάνισης του ονόματος κατά 200 χρόνια πριν τον Ηρόδοτο, που μέχρι τώρα γνωρίζαμε.
    Αν δε είναι γνωστή από τον Ησίοδο τότε θα ήταν και από τον Όμηρο άσχετα αν το είχε αποκτήσει από τον Κέφαλο ή όχι.
    Γιατί δεν την αναφέρει αυτός??
    Και αν την ανέφερε ποιό πρόβλημα θα υπήρχε?
    Μα θα μας περισσεύανε δύο νησιά πλέον, δηλαδή το μέχρι τώρα Δουλίχιο, αλλά και η Κεφαλονιά!
    Οπότε τινάζεται ή δε τινάζεται στον αέρα η μέχρι τώρα Ομηρική τοπογραφία του Οδυσσειακού βασιλείου?
    Και αν ισχύει ότι υπήρχε η ονομασία Κεφαλληνία πριν τον Κέφαλο, από πού την πήρε???

    Λοιπόνε άμα δε βγάζεις άκρη τράβα τη ρομφαία σου και κόψε τούτονε το «γόρδιο δεσμό», όχι που έβρηκες την έρημη τη δράκαινα την ώρα που κοιμότανε έδεκει αηπάνου στη σπηλιά και τήνε ξέκαμες…

    Κάκα κα κα κα κα κα κα κα κα, Κάκαβα.
    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ωραια η συζητηση που ανοιξαμε,, ας το πιασουμε υποθετικα,,,,, Πριν φτασει λοιπον ο Κεφαλος -Αμφυτριωνας και Ελειος και ουλοι οι αλλοι,, τουτοδω τοκουρλονησι που τοχανε οι Τηλεβοες θα ειχε καποια αλλη ονομασια!!!!!!!
    Εγινε λοιπόν το μακελειο,, και ουλη η περιοχη την κατελαβαν οι "ΚΑΛΟΙ" ΠΟΥ ΜΑς ΛΥΤΡΩΣΑΝΕ ΑΠΟ ΤΣΟΥ πΕΙΡΑΤΕς .Ηταν και τιμωρια στα εγκληματα που ειχανε κανει στους βασιλιαδες των Μηκυναιων, οποτε η Νικη ,, (χρονια της πολλα και για την ημερα κιολας χαχα) εκαμε τους μελλοντικους κατοικους να ονομαζονται Κεφαλληνες, και αργοτερα ο εγγονος του Κεφαλου να τσου οδηγησει στην Τροια,! Αν τωρα εσυ μελλοντικα περιεγραφες τσι τοποθεσίες για να μας κανεις να καταλαβουμε για ποιο νησι μιλάμε δενθα το ονομαζες με την τωρινή του ονομασία?

  3. Περελάου (Πτερελάου) παίδες Ίθακος και Νήριτος, από Διός έχοντες το γένος, ώκουν την Κεφαλληνίαν.
    Αρέσαν δε αυτοίς τούτο, καταλιπόντες τα σφέτερα ήθη, παραγίνονται (από το παραγίγνομαι – παρευρήσκονται) εις την Ιθάκην.
    Και τόπον ιδόντες εύ πεποιημένον εις συνοικισμόν, δια των παρατεθειμένων υψηλότερον είναι, [και] κατοικήσαντες δεύρο την Ιθάκην έκτισαν.

    ΤΣΟΥ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΜΕΡΟς ΚΑΙ ΕΚΤΙΣΑΝ ΤΗΝ ΙΘΑΚΗ,, Τι δεν καταλαβαινει καποιος???

  4.  εφοσον λοιπόν αργοτερα εφκοινοι οι σοφοι αναφερουν Κεφαλληνια,, πήγε και η Ιθακη καλιά της,, μεταποικησαν για σιγουρια καιοι Σαμικοι στην Αρχαια Σαμη ,, και σου λεει μετ ο ξυπνιος ιστορικος,, εφοσον εχει Σαμη η κεφαλονια θα ηταν η ομηρικη Σαμη, οποτε το κοντινο της νησι απέναντι ειναι η Περιβοητη Ιθακη του Οδυσσεα, Το Δουλιχι δεν το ξαξααναφερε κανεις, οποτε Ζακυνθος θα ειναι το απου κατω απο τα δυο! Τωρα ξανρχιζουμε να ψαχνουμε του Δουλιχι,, αλλα η σουπα ξίνισε κακακακα
  5. Όχι ορέ Μεγαθυμία θα το ονόμαζα!
    Λοιπόνε για να σοβαρευτούμε και λίγο με τη λογική σου θα έπρεπε Κεφαλληνία να λέγεται όλο το βασίλειο του Οδυσσέα, αλλά όμως στο κατάλογο των πλοίων (Ιλιάδα Β - 625), ξεχωρίζουν Δουλίχιο και Εχινάδες γιατί δεν αναφέρονται σαν Κεφαλλήνες, όμως σαν Κεφαλλήνες ήταν μνηστήρες τση Πηνελόπης.
    Αντίθετα σαν Κεφαλλήνες με τη λογική του βασιλείου Κεφαλληνίας παρουσιάζονται οι Λευκαδίτες και κάποιοι Ακαρνάνες που όμως δεν αναφέρονται σαν μνηστήρες!
    Άσε που τσου μνηστήρες τσι περισσότερες φορές σαν Αχαιούς μακρυμάλληδες τσου αποκαλεί.
    Γιατί?
    Με όλα αυτά τα μπλεξίματα και πάλε λοιπόνε, πιο αληθοφανής φαίνεται η άποψη του Ησίοδου.

    Τώρα σεβαστή η τελευταία άποψή σου, εκεί που έχω αντίρρηση είναι στο χρόνο του ξινίσματος τση σούπας.
    Λέω λοιπόν ότι μάλλον κάτι ξίνιζε στον Όμηρο ή σε εκειούς που καθαρογράφανε τα έπη του όσο αφορά το όνομα Κεφαλληνία και μας ξινίσανε και εμάς, γιατί τα έπη του Ομήρου όπως και όλα τα έπη τση τότε, τση πριν και μετά εποχής έκρυβαν κάποιους σκοπούς.
    Για αυτό πάντα ισχύει το «ερευνάτε τας γραφάς»…

    Χα χα.
  6. Λοιπονε να σε μπερδεψω και αλλο.Ο   Σιισυφος το ξερεις οτι τα χε με την αντικλεια πριν την παρει ο Λαερυης.Ο θησρας μετα τον μινοταυρο σαν βασιλιας πηρε την 12χρονη ωραια Ελενη πριν τηνε παρει ο Μενελαος και ο παρης.Ο κεφαλος ειχε παρει την προκριδα του Μινωα.Ο θησεας ηταν ηρωας φυσικα μετα τον Ηρακλη.Στον τρωικο πολεμο δεν εχω βρει Μινωα και Αιγαιο πελαγος.Μπερδεμενες ιστοριες δεν νομιζεις χαχα

  7. Ο ηρακλης γιος Αμφιτρύωνα ειχε παει αργοναυτικη οπως και ο. Αγκαιος  οποτε οι χρονολογιεε ειναι πολυ κοντα ολες.  (ΙΑΣΩΝΑς-ΗΡΑΚΗΣ-ΘΗΣΕΑΣ-ΜΙΝΩΑΣ-ΚΕΦΑΛΟΣ κ.α

  8. Χα χα… Πριν το Τρωικό πόλεμο είχε γίνει και ο Αθηναϊκός πόλεμος για να πάρουνε πίσω πάλε την Ελενίτσα! Έχω την εντύπωση ότι άμα θέλανε να κάμουνε γιουρούσι για μπικικίνια εστέλνανε την Ελένη για «επίσκεψη» και μετά ορμάγανε να τήνε πάρουνε πίσω τάχα μου! Κά κα κα
    Μας έχει φάει η διαπλοκή και εξ΄ αρχαιοτάτων χρόνων κάνουμε ότι δε γλέπουμε.

    Ουπς ουπς ουπς.

  9. πολλες ροζ ιστοριες και Σκανδαλα εφκεινη την εποχη,,τελικα    , οταν  ρωτησα τι ητανε η ωραια Ελενη,, ξερεις τι απαντηση μου εδωσε  καποιος    "Πουτ@ν@   χαχα, και απο την άλλη η ξαδελφη της υποδειγμα συζηγουνν να περιμενει καρτερικα τον αντρα της,, οποιος μπορει και να εσπειρε ενα καρο απογονους! Ο πανουργος Σισιφος ηταν που ειχε αφησει λενε εγκυο την Αντικλια στον Οδυσσέα?, Ο Κεφαλος αφου ειχε τσι ιστοριες του με την ΗΩ , εκλεψε την προκριδα του Μινωα,, και η οποια τον ζηλευε , καικαταλαθως (μπορει και εξεπιτιδες) την ξεκανε στο κινηγι.Τωρα ποια παιδια τελικα εκαμε και με ποια ,, και φτασμε στον Οδυσσεα,, εχει πλοκη το θεμα
και  

1 σχόλιο:   σε 

 https://porosnews.blogspot.gr/2015/10/blog-post_730.html...
ΝΕΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΜΕ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΜΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ
POROSNEWS.BLOGSPOT.PE
  1. Στα αρχαιολογικά μας λοιπόν έτσι για να ξεφεύγουμε και λίγο από την μπίχλα της καθημερινότητας και ας βάλουμε σαν αρχή μια προσπάθεια ένωσης όλων των πληροφοριών που έχουμε ώστε να φτάσουμε σε κάποια άκρη βάζοντας μακριά τοπικισμούς και ατομισμούς.
    Μη ξεχνάμε δε ότι μιλάμε για την ώρα πάντα υποθετικά.
    Τί ήταν οι Τάφιοι – Τηλεβόες? Μα προέλληνες, όχι τούρκοι βρε παιδιά και κατά που φαίνεται λιγότερο πειρατές από τους Κεφαλλήνες του Οδυσσέα. Δεν είναι και πολύ «εύηχο» αυτό έ?
    Ποιο κομμάτι της Κεφαλονιάς ήταν πιο πρόσφορο για κατοίκιση? Αναμφισβήτητα η Σάμη, άρα εκεί πρωτόκατσαν γιατί δεν ήταν και βλάκες και φυσιολογικά δεν είχαν κανένα λόγο να φύγουν όσο «έλεγχαν» το διαμετακομιστικό εμπόριο του Ιονίου και είχαν το κάμπο και το ασφαλές λιμάνι της Σάμης δικό τους.
    Προφανώς από κάποια κατάσταση ζορίστηκαν και αυτό θα ήταν η έλευση του Κέφαλλου στην περιοχή. Τώρα το Σάμος σημαίνει ύψωμα- βουνό κοντά στη θάλασσα όπως και το όνομα Συρία εκ του Φοινικικού «Σαμ». Οι Φοίνικες είχαν αναμειχθεί σχεδόν ειρηνικά την εποχή εκείνη με τους λαούς της Μεσογείου ελέγχοντας το εμπόριο χωρίς να είναι κατά βάση πειρατές, πράγμα που φαίνεται από την μορφή των πλοίων τους.
    Κάτι που πρέπει να μας προβληματίζει είναι το χρώμα των πλοίων του Οδυσσέα που είναι το ίδιο με το χρώμα των πλοίων των μετέπειτα Σαμίων του Αιγαίου.
    Η θέση της Ομηρικής Ιθάκης πάντα υπήρξε «ελεγχόμενη» γιατί μέχρι και την πτώση της Κωνσταντινούπολης από τους σταυροφόρους ποτέ από όσα τουλάχιστον εγώ γνωρίζω δεν αποδόθηκε σε συγκεκριμένο νησί.
    Τα ιστορικά έγγραφα του Βυζαντίου βασιζόμενα στην επιτομή του Ερμόλαου (περίοδος Ιουστινιανού) που είχε πληροφορίες από Ηρόδοτο, Πολύβιο, Εκαταίο, Παυσανία δεν δίνουν σαφή εικόνα θέσης.
    Η δε Λευκάδα σαν Ιθάκη από αυτά τα έγραφα έχει αρχή και όχι από το λαμόγιο τον Δαίπερφιλ.
    Αν κάποιος τα αμφισβητεί αυτά δεν έχει παρά να κάνει διάλογο ώστε να ξεπεραστούν αρχικές διαφορές μέσα από τοποθετήσεις όσων έχουν τεκμηριωμένες κατά το δυνατόν γνώσεις.
    Δεν είναι πιστεύω χρήσιμο να μη λαμβάνεται το στοιχείο της υπόθεσης όταν αναφερόμαστε στην Ομηρική Ιθάκη και να βρίσκουμε μέχρι και χιλιομετρικές αποστάσεις ακόμα όπως στο άρθρο «Τα ΕΥΡΗΜΑΤΑ της βόρειας ΙΘΑΚΗΣ, κλπ ». Τώρα για τον τάφο του Οδυσσέα στα Τζαννάτα, μεγαλοπρεπής τάφος μεν αλλά έχει τόση ακρίβεια «ιδιοκτησίας» όσο ο τάφος του Αγαμέμνονα στις Μυκήνες.
    Και αν θέλετε μερικοί να μεταφέρουμε όλο το βασίλειο του Οδυσσέα στο Αιγαίο, η Δήλος κάποτε λεγότανε Αστερία αλλά και Ζάκυνθος, εύκολο και αυτό λοιπόν!
    Λίγη προσοχή γιατί στο τέλος να αεροβατούμε μας βλέπω…
    Όλες οι απόψεις είναι σεβαστές αλλά όταν εκφράζονται μέσα σε κάποιο μέτρο υπόθεσης και έρευνας είναι χρησιμότερες νομίζω.

    Σπ. Ρόκκος
12 Αυγ 2013
Ο Περσέας απόκτησε, με την Ανδρομέδα, εφτά παιδιά: ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΤΑ ΕΙΝΑΙ Ο Ο ΜΗΣΤΩΡ,,ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΟΛΥΛΟΓΟΥΜΕ ΕΚΑΝΕ ΤΗΝ ΙΠΠΟΘΟΗ,, ,, ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΤΑΦΙΟ, Αργότερα, .
13 Ιαν 2013
Ο Περσέας απόκτησε, με την Ανδρομέδα, εφτά παιδιά: ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΤΑ ΕΙΝΑΙ Ο Ο ΜΗΣΤΩΡ,,ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΟΛΥΛΟΓΟΥΜΕ ΕΚΑΝΕ ΤΗΝ ΙΠΠΟΘΟΗ,, ,, ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΤΑΦΙΟ, Αργότερα, ...
Χα χα. Ωραίες προσαρμογές!Μόνο ένα λάθος υπάρχει, το γυμνό σε έργα τέχνης είναι τέχνη.Θα μπορούσες λοιπόν να αφαιρέσεις φίλε Αβραάμ το μαγιό. Χα χα χα χα.Η Πηνελόπη λοιπόν ήταν ξαδέλφη της ωραίας Ελένης και πιο όμορφη.Την είδε όταν πήγε για μνηστήρας στη Σπάρτη ο Δυσσέας και τάπαιξε !Έμαθε και από τ…


ΣΙΣΥΦΟΣ
Ένας από τους πιο ιδιόμορφους μύθους της ελληνικής μυθολογίας είναι αυτός του Σίσυφου, γιου του Αίολου.


Ο  Πανούργος Σίσυφος ήταν ιδρυτής και βασιλιάς της αρχαίας Εφύρας, που έγινε κατόπιν γνωστή ως Κόρινθος. Η περιπέτεια του Σίσυφου άρχισε όταν ο Δίας αποπλάνησε την Αίγινα, κόρη του ποταμού-θεου Ασωπού. Όταν ο πατέρας του κοριτσιού πήγε στην Κόρινθο αναζητώντας την κόρη του, συμφώνησε με τον Σίσυφο, που γνώριζε πολύ καλά τι είχε συμβεί, ότι, αν του έδινε πληροφορίες, εκείνος θα έκανε να αναβλύσει στην ακρόπολη της Κορίνθου μια αστείρευτη πηγή.
Έτσι, ο Σίσυφος είπε όλα όσα γνώριζε στον Ασωπό κι εκείνος καταδίωξε άγρια τον πατέρα των θεών για να πάρει εκδίκηση. Όταν τελικά ο Δίας κατάφερε να γλιτώσει από την οργή του, πρόσταξε τον Άδη να πάρει στα Τάρταρα τον Σίσυφο και να του επιβάλει αιώνια τιμωρία. Όμως ο Σίσυφος με πονηριά κατόρθωσε να αλυσοδέσει τον ίδιο τον Άδη και να τον φυλακίσει.
Για όσο διάστημα ο Άδης βρισκόταν φυλακισμένος, κανείς δεν μπορούσε να πεθάνει. Η κατάσταση που είχε δημιουργηθεί ήταν τόσο περίεργη, που ακόμη και φρικτά σακατεμένοι άνθρωποι και ζώα περιφέρονταν παντού σαν να μη συνέβαινε τίποτα. Τότε, ο Άρης, ο θεός του πολέμου, αποφάσισε να δώσει ένα τέρμα σε αυτή την κατάσταση. Πήγε στο παλάτι του Σίσυφου κι αφού απελευθέρωσε τον Άδη, του παρέδωσε τον Κορίνθιο βασιλιά.
Ο Σίσυφος όμως δεν είχε πει ακόμη τον τελευταίο του λόγο. Προτού κατεβεί στα Τάρταρα, είχε δώσει εντολή στη σύζυγο του Μερόπη να μη θάψει το σώμα του. Έτσι, μόλις έφτασε στον Κάτω Κόσμο, αξίωσε πως, αφού ήταν άταφος, δεν έπρεπε να βρίσκεται εκεί. Με αυτό τον τρόπο εξαπάτησε την Περσεφόνη, τη γυναίκα του Άδη, που του έδωσε άδεια να επιστρέψει στη γη για τρεις ημέρες, ώστε να κανονίσει να ταφεί το σώμα του. Βέβαια, ο Σίσυφος δε σκόπευε να τηρήσει τη συμφωνία. Γι αυτό ο Ερμής ανέλαβε να τον φέρει πίσω ξανά.
Για να τον τιμωρήσουν, οι Κριτές των Νεκρών του ανέθεσαν να ανεβάζει σπρώχνοντας στην κορυφή ενός λόφου έναν τεράστιο βράχο. Κάθε φορά που πλησίαζε στην κορυφή, ο βράχος κυλούσε πίσω. Έτσι, ο Κορίνθιος βασιλιάς ακόμη σπρώχνει εκείνον τον ογκόλιθο και θα εξακολουθεί να το κάνει ακατάπαυστα στην αιωνιότητα.
Ομολογουμένως, πολύ παράξενη ιστορία... Το έγκλημα του Σίσυφου ήταν ότι κατόρθωσε να νικήσει το θάνατο και να ανατρέψει τη φυσική τάξη. Κατόρθωσε να κάνει πραγματικότητα ένα από τα πιο ουτοπικά όνειρα ολόκληρης της ανθρωπότητας.
Ο Λαέρτης είναι ομηρικός ήρωας και βασιλιάς της Ιθάκης, γνωστότερος ως ο πατέρας του Οδυσσέα. Ονομαζόταν επίσης και Λαέρτιος. Από τον τύπο αυτό, τον οποίο βρίσκουμε στους επικούς ποιητές, δημιουργήθηκε και το πατρωνυμικό "Λαερτιάδης". Οι περισσότερες αναφορές του Λαέρτη γίνονται στην Οδύσσεια. Θεωρείται γιος του Αρκεισίου, σύζυγος της Αντίκλειας και πατέρας πολλών θυγατέρων. Ο Οδυσσέας ήταν το μόνο αρσενικό του παιδί. Ως μητέρα του Λαέρτη μνημονεύεται η Χαλκομέδουσα και ως πατέρας του ο Κέφαλος, επώνυμος ήρωας της Κεφαλλονιάς. Ο Λαέρτης ήταν ισχυρός βασιλιάς, και σύμφωνα με μεταγενέστερη παράδοση πήρε μέρος στην Αργοναυτική Εκστρατεία. Κατά τον Διόδωρο πληγώθηκε στη μάχη που έγινε μεταξύ Ελλήνων και Κόλχων. Θεραπεύθηκε όμως από τη Μήδεια. Σύμφωνα με ορισμένες παραδόσεις ο Λαέρτης δεν ήταν πατέρας του Οδυσσέα γιατί η Αντίκλεια πριν από το γάμο της με το Λαέρτη βιάσθηκε από τον Σίσυφο. Τον Λαέρτη τον παντρεύθηκε ενώ ήταν έγκυος.


Αφού είδε πια πως ο Οδυσσέας δεν γυρνούσε και στεναχωρημένος από τον θάνατο της Αντίκλειας, έφυγε από το παλάτι αφήνοντας την εξουσία στον εγγονό του Τηλέμαχο και πήγε να ζήσει στην εξοχή. Είχε μαζί του μόνο δυο υπηρέτες για να τον βοηθούν, επειδή ήταν πολύ γέρος. Επίσης, περνούσε όλη του την ημέρα σκάβοντας στα χωράφια, παρ' όλη την ηλικία του.
Στη ραψωδία ω της Οδύσσειας περιγράφεται η συνάντηση του Οδυσσέα με τον πατέρα του μετά τη Μνηστηροφονία και ο Λαέρτης πολεμάει στο πλευρό του γιου του κατά των ξεσηκωμένων (από τον θάνατο των μνηστήρων) Ιθακησίων. Για το λόγο αυτό η Αθηνά με ένα μαγικό λουτρό έκανε πάλι νέο το Λαέρτη. Ο Λαέρτης σκότωσε και τον Ευπείθη, πατέρα του Αντινόου. Πέθανε από φυσικό θάνατο σε βαθιά γεράματα.
Παραστάσεις του Λαέρτη σώζονται επάνω σε ελληνικό ανάγλυφο που βρέθηκε στη Ρώμη, επάνω σε ελληνιστικό αγγείο, όπου εικονίζονται ο Σίσυφος, η Αντίκλεια, ο πατέρας της Αντίκλειας, ο Αυτόλυκος και ο Λαέρτης. Επίσης πάνω σε μεγάλο κρατήρα, προερχόμενο από τη Λευκανία εικονίζονται οι γάμοι του Λαέρτη με την Αντίκλεια.

Ο Αυτόλυκος
  1. Γιος του θεού Ερμή και της Χιόνης ή του Δαιδαλίωνα και της Φιλωνίδας. Ο Αυτόλυκος ήταν δίδυμος αδελφός του Φιλάμμωνα. Νυμφεύθηκε την Αμφιθέα ή τη Νεαίρα και απέκτησαν την Αντίκλεια, τη μητέρα του Οδυσσέα. Παιδιά του Αυτόλυκου ήταν ακόμα η Πολυμήδη, μητέρα του Ιάσονα, και ο Αίσιμος. Σύμφωνα με άλλη παράδοση, ο Αυτόλυκος είχε σύζυγό του τη Μήστρα, κόρη του Ερυσίχθονα. Ο Αυτόλυκος ζούσε στον Παρνασσό και έλαβε μέρος στην Αργοναυτική Εκστρατεία. Επίσης είναι αυτός που έδωσε το όνομα στο βρέφος Οδυσσέα ως παππούς του. Ο Αυτόλυκος είχε κληρονομήσει από τον πατέρα του Ερμή την ικανότητα να κλέβει και να μεταμορφώνει τα κλεμμένα: Από τον Αμύντορα έκλεψε ένα χάλκινο κράνος και το δώρισε στον Οδυσσέα, που το φορούσε στη νυχτερινή εισβολή του μαζί με τον Διομήδη στην πόλη της Τροίας. Ο Αυτόλυκος όμως νικήθηκε από τον Σίσυφο, του οποίου προσπάθησε ανεπιτυχώς να κλέψει τα ζώα.
  2. Γιος του Δημάχου από την Τρίκκη, ήρωας της Σινώπης. Αυτός ο Αυτόλυκος φέρεται ως ιδρυτής μαντείου. Ο Ηρακλής τον είχε αφήσει στη Σινώπη όταν περνούσε για την εκστρατεία του κατά των Αμαζόνων. Από εκεί, ύστερα, περνώντας οι Αργοναύτες τον πήραν μαζί τους.

ΗΡΑΚΛΗΣ
Ονομάστηκε Ηρακλής, δηλαδή αυτός που θα αποκτήσει κλέος (=δόξα) εξαιτίας της Ήρας. Παρόλο που καταγόταν από έναν άλλο σημαντικό μυθικό ήρωα, το βασιλιά της Αργολίδας, τον Περσέα, γεννήθηκε στη Θήβα, όπου και πέρασε τα πρώτα χρόνια της ζωής του. Στη Θήβα κατέφυγαν η μητέρα του Αλκμήνη και ο σύζυγός της Αμφιτρύονας, για να καθαρθεί ο τελευταίος από το μίασμα της κατά λάθος δολοφονίας του πεθερού του Ηλεκτρύωνα, γιου του Περσέα και βασιλιά των Μυκηνών.Στη διάρκεια μιας απουσίας του Αμφιτρύονα από τη Θήβα σε εκστρατεία, ο Δίας θαμπωμένος από την ομορφιά της Αλκμήνης αποφάσισε να την πλανέψει. Πήρε λοιπόν τη μορφή του Αμφιτρύονα και προσποιήθηκε ότι γύρισε νικητής από την εκστρατεία.

Η νύχτα εκείνη ήταν πολύ μεγάλη, τριπλάσια της κανονικής, και συνευρέθηκαν με την Αλκμήνη και ο Δίας και ο Αμφιτρύονας, που στο μεταξύ είχε επιστρέψει από την εκστρατεία. Καρπός αυτής της νύχτας ήταν δίδυμα αγόρια, ο Ηρακλής από τον Δία και ο Ιφικλής από τον Αμφιτρύονα. Ο Δίας, όμως, ήταν αλαζονικός και καυχησιάρης. Έτσι, όταν πλησίαζε η μέρα της γέννησης του Ηρακλή, ανακοίνωσε μπροστά σ' όλους τους θεούς ότι θα γεννηθεί κάποιος απόγονος του Περσέα που θα γίνει βασιλιάς των Μυκηνών

Ελληνική Μυθολογία: Οδυσσέας και Πηνελόπη
GREEK MYTHOLOGY: Ulysses & Penelope

Η Πηνελόπη, γνωστή ηρωίδα από την Οδύσσεια του Ομήρου, ήταν κόρη του βασιλιά των Αμυκλών Ικαρίου και της Περίβοιας. 

Waterhouse J.W., Η Πηνελόπη υφαίνοντας
Το όνομά της είναι ακόμη και σήμερα σύμβολο της πιστής και αφοσιωμένης συζύγου.
Παντρεύτηκε τον μυθικό βασιλιά της Ιθάκης Οδυσσέα, και για τον γάμο της υπάρχουν δυο εκδοχές.  
Σύμφωνα με την πρώτη, ο Ικάριος είχε προκηρύξει αγώνα δρόμου, ο Οδυσσέας νίκησε τους αντίζηλους του και πήρε την Πηνελόπη. Κατ' άλλους, ο Οδυσσέας παντρεύτηκε την Πηνελόπη χάρη στον Τυνδάρεω που έπεισε τον αδερφό του να του την δώσει. 
Πρωτύτερα ο Οδυσσέας είχε αποτύχει στην διεκδίκηση της Ελένης, κόρη του Τυνδάρεου, αλλά για την βοήθεια που είχε προσφέρει στον Τυνδάρεω πήρε ως αντάλλαγμα την Πηνελόπη

ΚΕΦΑΛΟΣ
Κατά μία εκδοχή, ο Κέφαλος δικάσθηκε από τον Άρειο Πάγο και καταδικάσθηκε σε εξορία από την Αττική. Τότε ακολούθησε τον Αμφιτρύωνα. Αφού επεκράτησε στην Κεφαλληνία, ο Κέφαλος ρώτησε το Μαντείο των Δελφών πώς θα αποκτούσε γιους. Η απάντηση του μαντείου ήταν ότι θα έπρεπε να ενωθεί με το πρώτο θηλυκό πλάσμα που θα συναντούσε στον δρόμο του. Ο Κέφαλος συνάντησε μια θηλυκή αρκούδα και, αφού ενώθηκε μαζί της, το θηρίο μεταμορφώθηκε σε όμορφη γυναίκα, τη Λυσίππη, και ο Κέφαλος μπόρεσε να την νυμφευθεί. Από τον γάμο τους γεννήθηκε ο Αρκείσιος, πατέρας του Λαέρτη και παππούς του Οδυσσέα.
Αργοναυτική εκστρατεία:
Το καράβι κατασκευάστηκε, σύμφωνα με την παράδοση που τότε επικρατούσε, για πενήντα κωπηλάτες. Πρωτομάστορας ήταν ο ξυλουργός ’ργος, γι' αυτό και ονομάστηκε "ΑΡΓΩ". ’λλωστε, στην αρχαία ελληνική γλώσσα η λέξη "αργός" έχει τελείως διαφορετική σημασία απ' ό,τι στη σημερινή της χρήση. Σημαίνει "ταχύς, γρήγορος". Και πραγματικά. Η "Αργώ" είχε όλες τις αρετές: Ήταν ανθεκτική στα κύματα, εύστροφη και γρήγορη.
Ο Ιάσονας μετά έστειλε κήρυκες σ' όλη την Ελλάδα για να ζητήσει παλικάρια ικανά για να στελεχώσουν το καράβι. Για μια τέτοια αποστολή τα κίνητρα, φυσικά, δεν ήταν μονάχα ηθικά, δηλαδή η ενεργός συμπαράσταση στην αποκατάσταση της δικαιοσύνης και η αλληλεγγύη σε κάποιον ομόφυλο για την επιτυχία ενός απώτερου στόχου του. Μπορούσαν να είναι πολλά και διάφορα, ανάλογα με τις πεποιθήσεις, την ιδιαιτερότητα του χαρακτήρα και τις επιδιώξεις του καθενός. Ωστόσο, υπήρχε κάτι κοινό στους ανθρώπους της εποχής εκείνης. Η λαχτάρα για την περιπέτεια. Η περιπέτεια για την περιπέτεια. Η γνώση για τη γνώση. Το καινούριο, το άγνωστο, το απόμακρο, το πρωτόγνωρο, με την πηγαία ομορφιά και την ακαταμάχητη μαγεία που ασκούν στην ψυχή του ανθρώπου, τραβούσαν, σαν μαγνήτης, τους Έλληνες εκείνης της εποχής, που πιθανότατα, μπορεί να χρονολογηθεί γύρω στο 13ο αιώνα π.Χ., έναν αιώνα δηλαδή πριν από την περίφημη τρωική εκστρατεία.
Οι αντιλήψεις, άλλωστε, που επικρατούσαν τότε, καλλιεργούσαν τις φιλοδοξίες του λαού για υπερπόντιες αναζητήσεις, για μια καλύτερη τύχη. Καθώς τέτοια ταξίδια, με τα πενιχρά τεχνολογικά δεδομένα που διέθεταν και την πειρατεία που οργίαζε, ήταν επικίνδυνα και επίπονα, όσοι είχαν την απαραίτητη τόλμη και το κουράγιο ν' αναλάβουν και να φέρουν σε αίσιο πέρας μια τέτοια αποστολή, εκτός των υλικών οφελών που είχαν, συγκέντρωναν την εκτίμηση, το σεβασμό και την αναγνώριση όλων, μικρών και μεγάλων. Τους αποδίδονταν τιμές ηρώων και η δόξα τους δεν είχε πρόσκαιρο χαρακτήρα. Τους ακολουθούσε και μετά το θάνατό τους. Αλλά η δόξα εκείνη της επιτυχίας δε θα έμενε μονάχα σ' αυτόν το θνητό κόσμο. Θ' ακολουθούσε τους ήρωες και στον ’δη, όπου η ζωή ήταν αιώνια.
Αυτά λοιπόν τα κίνητρα πυροδότησαν τον ενθουσιασμό πολλών εκλεκτών νέων απ' όλα τα μέρη της Ελλάδας, που έσπευσαν να καταταγούν στο πλήρωμα της Αργώς. Τελικά επιλέχτηκαν 50 απ' αυτούς, οι ικανότεροι, μερικοί από τους οποίους ήταν ημίθεοι, δηλαδή είχαν θεϊκή καταγωγή. Ενδεικτικά μπορούν ν' αναφερθούν οι γιοι του Δία Ηρακλής και Διόσκουροι (Κάστορας και Πολυδεύκης), οι γιοι του Ποσειδώνα Εύμαινος από το Ταίναρο και Περικλύμενος από την Πύλο και οι δίδυμοι από τη Μεσσηνία Ίδας και Λυγκέας, οι γιοι του Ερμή Εχίονας και Έρυτος, ο Αιθαλίδης, κήρυκας των Αργοναυτών, οι γιοι του Απόλλωνα Φιλάμμονας (που ήταν αοιδός) και Ίδμονας (που ήταν μάντης). Επίσης πήραν μέρος ο Ορφέας, ο θεσπέσιος μουσικός από τη γενιά του Απόλλωνα ο μάντης Μόψος, που τον είχε διδάξει ο Απόλλωνας, ο Πηλέας και ο Τελαμώνας, γιοι του Αιακού και εγγονοί του Δία, ο ’δμητος, που ήταν ξάδερφος του Ιάσονα και μάλιστα και ο γιος του Πελία ’καστος, που ήρθε χωρίς τη θέληση του πατέρα του.
Η  ιστορία, ο μύθος αν θέλετε της Αργοναυτικής εκστρατείας, είναι λίγο-πολύ σ όλους  γνωστός.
            Το θέμα είναι πότε έγινε και ποιοι πήραν μέρος.  Διότι πολλοί που αναφέρονται στη μυθολογία, όπως π.χ.   ο Ηρακλής, ή  δεν είχαν γεννηθεί ακόμη,  ή  είχαν  προ  πολλού εγκαταλείψει  το  μάταιο  κόσμο της  αρχαιότητας.
        Από την  έρευνά  μου, μελέτη-βιβλίο « ΤΟ   ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΚΟ ΔΕΝΔΡΟ   ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ»  προκύπτει ότι  αυτή έγινε  γύρω στο 1400 –1380, εποχή που έζησε ο Ιάσων. (Κατωτέρω πίνακας-τμήμα του γενεαλογικού δένδρου):
 
       Πριν προχωρήσουμε να πούμε  λίγα λόγια για τη σύνταξη του  «Γενεαλογικού Δένδρου»:
    Κατήρτισα  το  «Γενεαλογικό Δένδρο  των αρχαίων  Ελλήνων» ( 3.000  πρόσωπα) και υπολόγισα τα χρόνια , βάσει των γενεών, ξεκινώντας από ένα πανελλήνιο γεγονός,  τον Τρωικό πόλεμο, που είναι γνωστό πότε έγινε (1200-1180 πΧ).
     Το  «Γενεαλογικό  Δένδρο  των      αρχαίων    Ελλήνων» είναι ένας  οδηγός για  πάρα  πολλά πράγματα.  Παίρνοντας ένα  όνομα, μπορείς  να ανατρέξεις      περισσότερο  και  να βρεις  το  πληρέστερο   γενεαλογικό του δένδρο, πέρα από  αυτό  πού ήδη  αναφέρεται, όπως π.χ. του Μεγάλου  Αλεξάνδρου , που οι ρίζες του    κρατάνε  από τον  Ηρακλή  κ.λ.π.
          Μπορείς   να   κάνεις διάφορες  συγκρίσεις και   παράλληλα   πολλές   διαπιστώσεις, να καταλήξεις σε πιο παραδεκτές χρονολογίες, και  άλλα  όπως   το γεγονός ότι, μετά τον κατακλυσμό  του Δευκαλίωνα, όλοι οι  τότε  αρχαίοι  ΄Έλληνες είχαν συμπεθεριάσει  πανελλαδικά.  Επειδή   δε  είχαν μείνει λίγοι   παντρεύονταν και αδέλφια μεταξύ τους.  Ακόμη ότι  ο Ηρακλής  ήταν ο πολυγαμικότερος  αρχαίος Έλληνας. 
         Προσδιορίζοντας  με το σύστημα αυτό   τα   χρόνια   που  λέγεται ότι  έζησε  κάθε μυθικό  πρόσωπο,   με προσέγγιση   +  --    20  χρόνια,  από μυθικό γίνεται ιστορικό. Και  πολλά άλλα, ανάλογα με  τον παρατηρητή  και τις γνώσεις του. Όπως π.χ.   ότι  η θυσία  της Ιφιγένειας και του Ισαάκ  έγιναν την ίδια  εποχή,  το  1200 π.Χ.

Προετοιμασία της Αργούς

          Ακόμη  στα  1530 π.Χ., όσοι   απέμειναν  πρέπει  να  είχαν  πάθει ένα είδος σύγχυσης αφού θεωρούσαν    ότι τους γέννησαν  Θεοί, νύμφες, ποτάμια, βουνά  κλπ., ή  ότι φύτρωσαν  από σπορά.  Διότι  το  ανθρώπινο γένος  και  ιδιαίτερα το Ελληνικό     είχε  πολλές χιλιετηρίδες ενσυνείδητης   ύπαρξης   και δεν  ήταν δυνατόν να μη   γνώριζε ποιός γεννάει   ποιόν.

                                             Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ    ΤΟΥ ΟΡΦΕΑ

     Στη μυθολογία  αναφέρεται  ότι στην Αργοναυτική εκστρατεία  συμμετείχε  και  ο Ορφέας, μία από τις μεγαλύτερες  φυσιογνωμίες  που επηρέασε και τον Χριστιανισμό. Αυτό είναι  πάρα πολύ πιθανό, αφού   έζησε την ίδια εποχή.
    Η αρχαιολόγος κα Εφη Παντερμαλή, ανακάλυψε στα Λείβηθρα του Ολύμπου, πατρίδα του  Ορφέα, πάρα πολλά στοιχεία, που πείθουν ότι ο Ορφέας έζησε την εποχή εκείνη.
  Αν ο παππούς του Θάροψ έζησε στη Θράκη το 1470, ο πατέρας του Οίαγρος και η μητέρα του  Καλλιόπη το 1440 π.Χ.,  ο Ορφέας, όπως και ο Ιάσονας  έζησε  το 1410.
   Στην  Αργοναυτική εκστρατεία  αποδίδεται,  εξ άλλου, το  ποίημα του Ορφέα και οι ύμνοι  του    κατά  τους οποίους : « η Ανάγκη και ο Κρόνος , δηλαδή   ο χρόνος γέννησε τον Αιθέρα  και  τον διφυή Έρωτα»,  δηλαδή  το ανδρόγυνο.

     Άλλωστε  ο  Αθάμας και η Νεφέλη  έζησαν  στα 1470 π.Χ, και τα παιδιά τους  Φρίξος και  Έλλη   στα 1440.
     Έτσι αποκλείεται να πήραν μέρος στη  Αργοναυτική εκστρατεία,  ο Ηρακλής, ο  Θησέας, ο Κάστωρ και ο Πολυδεύκης, ο   Αμφιδάμας, ο Περικλύμενος, ο Τελαμών  ο  Πηλεύς,  ο  Αυγείας  και άλλοι που έζησαν  που  150 χρόνια αργότερα.
   Στην Αργοναυτική εκστρατεία  πήραν  μέρος  εκτός από τον Ορφέα, - αναφέρονται και έζησαν την ίδια  εποχή -  τα παιδιά του Φρίξου, Αργος- Φρόντις-Μέλαν-Κυτίσωρος,  οι Βούτης, Ερυτος, Εχίων, Ιδμων, Εργίνος, Φάληρος, Φύλακος,  Αλκαίος, Αζωρος, Ιδας, Λυγκεύς, Αγκαίος, Ζήτης,  και   άλλοι  που έζησαν  1420-1380  π.Χ.
   Αυτά βέβαια  εφ όσον  πραγματικά έγινε η Αργοναυτική  εκστρατεία,  διότι  στο «Πάριο Χρονικό»,   στήλη που βρέθηκε  στην Πάρο και  αναφέρει όλα  τα γεγονότα, από τον κατακλυσμό και μετά, η Αργοναυτική εκστρατεία  δεν περιλαμβάνεται.
                                                                             ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΥΤΟΥΖΗΣ
                                                                     Δημοσιογράφος- Ερευνητής



3 σχόλια:

  1. Πίστευε και μη ερεύνα φίλτατε Γεώργιε.
    Διότι το (Ευαγγέλιο) κατά Οδυσσέαν, η Οδύσσεια δηλαδή γράφει:

    (Ραψωδία π – 117)
    … «Νά, πῶς ὁ Δίας μᾶς ἔκαμε μονόκληρο τὸ γένος•
    μοναχογιὸ τὸν γέννησε ὁ Ἀρκείσιος τὸ Λαέρτη•
    τὸν Ὀδυσσέα μοναχογιὸ τὸν εἶχε κι ὁ Λαέρτης•
    καὶ πάλε ὁ Ὀδυσσέας ἐμὲ μοναχοπαίδι μὲ εἶχε,
    καὶ στὸ παλάτι μ' ἄφησε, καὶ δὲ μὲ καλοχάρη».

    Τάδε έφη Τηλέμαχος!

    Μόνο που εγώ έχω μετρήσει τουλάχιστο 22 γιούς του Οδυσσέα! Κα κα κα κα.
    Βάλε και τσι κόρες???
    Θα μου πείς ο Τηλέμαχος που να τα ξέρει…
    Ναι αλλά ο « Όμηρος» τα ΄ξερε αλλά έκανε τη κότα, χα χα.
    Έπειτα η Τηλεγόνια που χάθηκε με το Τηλέγονο από ποιόν ήτανε γραμμένη?
    Άρα είναι φτιαγμένα σε κάποια μέτρα τα έπη για όχι??
    Και σα παλιοκουτσομπόλα που με έχετε κάμει γνωρίζω και μια άλλη περιπλάνηση έτσι σα του Οδυσσέα, εκατοντάδες χρόνους πριν.

    Κά κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα.



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και άμα σκεφτούμε σα βέροι Κεφαλλονίτες, πώς διάολο χάθηκε το τρίτο έπος η Τηλεγόνια ??
    Μπας και την εξαφανίσανε γιατί δε ταίριαζε ή υπήρχε κάτι στραβό στα λεγόμενά της σε σχέση με τσι διδαχές των άλλων δύο!
    Εδώ ολόκληρο βασιλιά εφάανε πριν λίγα χρόνια και του κάνανε βόρτες πεθαμένονε και χαιρέταε και τον κόσμο!

    Κά κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΚΑΛΑ ΤΟΝ ΠΑΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ , ΜΕΧΡΙ ΠΟΥ ΚΑΠΟΙΟΙ ΘΑ ΜΑς ΣΤΕΙΟΥΝΕ ΣΤΟΝ ΔΙΑΟΛΟ ΧΑΧΑΧΑ ΕΙΔΕς ΣΥΜΜΕΤΡΙΑ
    http://porosnews.blogspot.com/2017/12/blog-post_21.html

    ΤΡΩΙΚΟς ΠΟΛΕΜΟΣ,,ΤΟΝ ΜΑΘΑΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΧΩΝΕΥΣΗ ΑΠΟ ΠΟΛΟΥς, ΤΟ ΤΕΛΟς ΤΟ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙΟ ΟΜΗΡΟς ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ ,,ΠΟΥ ΤΟ ΕΞΙΣΤΩΡΕΙ ΣΤΟΥς ΦΑΙΑΚΕς Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ, ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ,, ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΤΣΑΚΩΜΟ ΑΓΑΜΕΜΝΩΝΑ ΑΧΙΕΑ ΜΕΕ ΤΣΙ ΒΡΥΣΙΔΕς-ΧΡΥΣΙΔΕς, Η ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΗΤΑΝ ΤΡΙΑ ΕΡΓ ΠΟΥ ΤΑ ΣΥΧΟΝΕΥΣΑΝ ΣΕ ΕΝΑ, ΚΑΙ ΨΑΞΕ ΤΩΡΑ ΝΑ ΒΡΕΙς ΑΚΡΗ ΧΑΧΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή