Επιστροφή απο το πανηγύρι του Σωτήρος, στην Ιθακη ,
Με την γαϊτα του Οδυσσέα Τσελεντη η Λιμπέριου .
Return from the religious fair of the transfiguration of the
Lord in Ithaca on the boat of Odysseus Tselentis or Limperios.
ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΩ ΕΙΚΟΝΑ
Σε αυτη την ακτή αποβιβάστηκε ,για να βρει το θάνατο
ο Νορμανδός άρχοντας της Νότιας Ιταλίας και Σικελιάς
Ροβέρτος Γυισκαρδος.Το Φισκαρδο οφείλει την ονομασία του σ'αυτον.
It was on this shore that Norman Duke,Robert Guiscard ,conqueror of South Italy and Sicily disembarked to meet his death.Fiscardo was named after him .
Αύριο η συνέχεια !!!!!!!!!!!
More tomorrow!!!!!!!!!!
ο Νορμανδός άρχοντας της Νότιας Ιταλίας και Σικελιάς
Ροβέρτος Γυισκαρδος.Το Φισκαρδο οφείλει την ονομασία του σ'αυτον.
It was on this shore that Norman Duke,Robert Guiscard ,conqueror of South Italy and Sicily disembarked to meet his death.Fiscardo was named after him .
Αύριο η συνέχεια !!!!!!!!!!!
More tomorrow!!!!!!!!!!
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩραία φωτό φίλε Γερμενή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦωτογραφίες της Ερισσοθιακής φιλίας με τη προστασία του Κυρίου! Χα χα χα χα.
Καλά ορέ και δε μας είχετε φέρει και κάνα παπά να αγιάσει στα Άγια μέρη μας.
Έτσι εγκαινιάστηκε και ο θρησκευτικός τουρισμός, πάντα πρωτοπορούσαμε εμείς οι «Βόρειοι»!!
Τώρα με τον Γυϊσκάρδο μην πολυανοίγεσαι γιατί θα έχεις κόντρες μεγάλες με το φίλο μου το Σπύρο τον Ασσιώτη που από ό.τι εδιάβασα τσι προάλλες πρέπει να έχει ταυτοποιήσει που πέθανε ο Διάολος τση Απουλίας και δεν είναι το Φισκάρδο.
Και είμαι και «ψηφοφόρος» του γιατί τώρα τελευταία μου έχει βρεί και τη πλατεία μου, plazza di Arini
(Πλατεία του Άρεως) στο κέντρο του κάστρου τση Άσσου. Ταυτοποιημένη πλήρως! Με χάρτες και παραδόσεις!
Θα βρεθείς σε εμπόλεμη κατάσταση και έχει υπεροπλία!!! Φίλε μεταξύ μας δεν παίζεται σε τέτοια θέματα. Χα χα χα.
Άσε που μπορεί να σου αμολάρω και εγώ καμιά μπομπίτσα και να βρεθείς σε κλοιό.
Υ.Γ.
Μη κοιτάς τι λέω γράψε τίποτα γιατί άμα δε τονε κουρδίσεις δεν αρπάει ευκειός χα χα χα.
Να ξεφύγουμε και λίγο ντε, όλο υποψήφιους Δημαρχέους ακούω τώρα τελευταία.
Μπας και να τσου μαζέψουμε σε καμιά γαίτα να ησυχάσουμαι?
Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα.
Αφού ξαναδηλώσω ότι έχω κάποια ιδιαίτερη αδυναμία στους Ομηριστές και ότι είναι μία ευγενής και ωραία προσπάθεια να ασχολείται κανείς με τέτοιου είδους θέματα γιατί φανερώνουν έναν παραμέσα «όμορφο» άνθρωπο και επειδή καιρό τώρα διαβάζω ότι «πετάει» σχετικά με την Ομηρική Ιθάκη θα απαντούσα στη Φισκαρδιώτικη θεωρία τα ακόλουθα:
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πόρτο Φισκάρδο πράγματι αναφέρεται βάσει της ιστορικής αφήγησης του θανάτου του Γυϊσκάρδου να έχει σχέση με την «Βυζαντινή» Ιθάκη με ένα πρόβλημα:
Ο Γυϊσκάρδος δεν πέθανε στο χωριό Φiσκάρδο αλλά μέσα στο πλοίο του που είχε προσορμιστεί στο ακρωτήριο Αθέρας που προφανώς ήταν όρμος – ακρωτήριο, γιατί δεν υπάρχει λογική πλοίο να βρίσκεται σε αναμονή στην άκρη ακρωτηρίου.
Ο γνωστότατος χαρτογράφος του ο Αλ Ιντρίσι κατά δεύτερον, προφανώς δεν είναι δυνατόν να ονόμασε προς τιμή του Γυϊσκάρδου ένα μικρό κολπάκι με το όνομά του, αλλά κάτι μεγαλύτερο.
Οι πιθανότητες που μάλλον αποδεικνύονται είναι ότι πόρτο Φισκάρδο ονομάστηκε όλος ο κόλπος και η θαλάσσια περιοχή του σημερινού κόλπου του Μύρτου και από παλιές χαρτογραφήσεις ο άλλος φίλος ο Ρισσιάνος μάλλον αποδεικνύει, ή τουλάχιστο έχει πολλά στοιχεία, ότι ο Αθέρας ήταν το σημερινό πόρτο Άσσος.
Όταν ταξιδευτής στις αρχές του 1500 μχ, λέει ότι από το πόρτο Φισκάρδο βλέπει τα τείχη (όχι τα Ενετικά) της αρχαίας Άσσου, προφανώς διαπλέει το κόλπο του Μύρτου και δε βρίσκεται αγκυροβολημένος στο σημερινό Φισκάρδο.
Τι έχει συμβεί προφανώς?
Το σημερινό Φισκάρδο σαν καλό Αγκυροβόλιο και πολλαπλώς άρα χρησιμοποιούμενο, τρόπο τινά έκλεψε το όνομα του παλιού κόλπου του Φισκάρδου (σημερινού κόλπου Μύρτος).
Φαίνεται δε και αδύνατον λόγω πειρατών να ήταν την εποχή εκείνη κατοικημένος όρμος, κάπου πιο ψηλά θα πρέπει να ήταν κτισμένο το χωριό για προστασία.
Άλλωστε σε χάρτες του 15ου αιώνα η Κεφαλονιά φαίνεται με τρείς μεγάλους κόλπους του Αργοστολιού, του Φισκάρδου και του Φόκι (όχι Φώκι). Αν ήταν οι σημερινά ονομαζόμενοι τότε θα είχαν βγεί εκτός ο κόλπος του Μύρτου και της Σάμης, λίγο αδύνατο δεν είναι?
Η Θεωρία Φισκάρδου, Γυϊσκάρδου και «Βυζαντινής» Ιθάκης είναι μάλλον επιεικώς πολύ μετέωρη θα έλεγα.
Υ.Γ.
Όταν κάποιος «Ομηριστής» συγγραφέας (δεν αναφέρομαι στον συγκεκριμένο), θέλει μέσω του συγκεκριμένου χώρου να εκφράσει τις απόψεις του μήπως θα ήταν καλύτερο να τις εκφράζει τμηματικά ώστε να μη κουράζει τον αναγνώστη,
αλλά και να υπάρχουν οι τυχών αντιπαραθέσεις από τους άλλους?
Ποιος θα κάτσει να διαβάζει ολόκληρο βιβλίο όταν μάλιστα δεν έχει τέτοια ενδιαφέροντα?
Και εγώ που μου αρέσει όλη αυτή η έρευνα ομολογώ δε μπορώ να διαβάζω «σεντόνια».
Καλό είναι να γίνει μια προσπάθεια για το καλό αυτής της ενδιαφέρουσας έρευνας.
Έπειτα είναι και ευκολότερο να κατανοήσουν και οι μη ψαγμένοι πέντε πράγματα, να εκφράσουν και αυτοί άποψη γιατί όπως λέει και η λαϊκή ρήση καμιά φορά «από μικρό και παλαβό μαθαίνεις την αλήθεια».
aris.