«Θα δοθεί συνέχεια με νέους αγώνες» δήλωσαν… Δυναμική ήταν η παρουσία εκπροσώπων σωματείων και συλλόγων γονέων στην παράσταση διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία των Διευθύνσεων Α΄βάθμιας και Β΄βάθμιας εκπαίδευσης. Η παράσταση ήταν μέρος των δράσεων - κινητοποιήσεων που αποφασίστηκαν σε πρόσφατη σύσκεψη την οποία προκάλεσαν οι τοπικές γραμματείες του ΠΑΜΕ και της ΠΑΣΕΒΕ, με τη στήριξη της ΕΛΜΕ-ΚΙ. Κεντρικό ζήτημα ήταν η έκφραση αντίθεσης στις προωθούμενες καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολείων από το Υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο του λεγόμενου «Καλλικράτη στην παιδεία». Αναδείχθηκε το αίτημα της δημόσιας δωρεάν παιδείας και του ενιαίου αναλυτικού προγράμματος. Επιπλέον, η παράσταση έγινε για να τεθούν τα ογκούμενα προβλήματα των σχολείων όπως: η μη λειτουργία των αθλητικών σχολείων, οι ελλείψεις σε προσωπικό - υποδομές, η δραματική μείωση των λειτουργικών δαπανών, η προσπάθεια μετακύλισης του κόστους θέρμανσης – μεταφορών στις πλάτες των γονιών κ.ο.κ. Την αντιπροσωπεία υποδέχτηκε η Διευθύντρια της Α΄ βάθμιας κ. Μαροπούλου και ο Προϊστάμενος Εκπαιδευτικών Θεμάτων της Β΄βάθμιας κ. Μιχόπουλος, ως εκπρόσωπος του Διευθυντή Β΄βάθμιας, που απουσίαζε για λόγους υγείας. Το ότι η μεταβίβαση της αρμοδιότητας των σχολείων στους δήμους και η μείωση της κρατικής χρηματοδότησης έχει επιφέρει τεράστιο πλήγμα στην εκπαίδευση φάνηκε από το γεγονός ότι ακόμη και οι ίδιες οι Διευθύνσεις παραπονέθηκαν πως δεν έχουν στα γραφεία τους θέρμανση – παρά μόνο από τα ανθυγιεινά aircondition, ότι πληρώνουν οι ίδιοι τα γραμματόσημα και ότι κανένα μαγαζί δεν τους δίνει χαρτικά!!! Μετά από παλινωδίες που διάρκεσαν μεγάλο διάστημα ανακοινώθηκε ότι οι μεταφορές στο αθλητικό γυμνάσιο του Αργοστολίου θα ξεκινήσουν την Παρασκευή, αφού υπογράφηκε σύμβαση μεταξύ Δήμου Αργοστολίου και ΚΤΕΛ. Για τις λειτουργικές δαπάνες η κ. Μαροπούλου διέψευσε πως έχει μπει θέμα σε οποιοδήποτε σχολείο για να πληρώσουν το πετρέλαιο ή οτιδήποτε άλλο οι γονείς. «Μοιάζει να ζείτε σε διαφορετικό κόσμο», είπε χαρακτηριστικά εκπρόσωπος της ΠΑΣΕΒΕ. Και συνέχισε ότι «καταγγελίες για σχολεία έχουν γίνει και τις μαθαίνουμε στα σωματεία μας από τους γονείς που διαμαρτύρονται γιατί δεν έχουν να πληρώσουν». Για τις μεταφορές δήλωσε ότι δεν περνούν στο δήμο αλλά θα παραμείνουν στην περιφέρεια. Οι συγκεντρωμένοι αμφισβήτησαν αρκετά από τα λεγόμενα και θεώρησαν ότι σε κανένα από τα προβλήματα που έθεσαν δεν πήραν σαφείς απαντήσεις. Οι εκπρόσωποι των Διευθύνσεων δεσμεύθηκαν να δώσουν αρνητικές εισηγήσεις προς τους προϊσταμένους τους για καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολείων στην Κεφαλονιά. Μάλιστα η κ. Μαροπούλου, μετά από σχετική παρέμβαση γονέα, δήλωσε ότι θα τους κοινοποιήσει την εισήγησή της. Ωστόσο, δεν δόθηκε απάντηση στην απαίτηση της αντιπροσωπείας των φορέων για το πώς συγκεκριμένα θα αντιδράσουν εφόσον ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης, στον οποίο έχει μεταβιβαστεί η αρμοδιότητα, προβεί σε κάτι τέτοιο. «Δε νομίζω να προχωρήσει, με αρνητικές εισηγήσεις», δήλωσε. Η κ. Μαροπούλου ήρθε σε αντίθεση με όσα υποστήριξε περί μη εισήγησης για καταργήσεις σχολείων όταν είπε ότι «όσα σχολεία δε λειτούργησαν για 5-6 χρόνια θα κλείσουν». Όπως υποστήριξαν οι εκπρόσωποι των φορέων «δε μπορεί να γίνεται τόσος ντόρος για σχολεία που δε λειτουργούν», και τόνισαν ότι «η ουσία είναι ότι η κυβέρνηση πραγματοποιεί έναν ελιγμό, ανοίγοντας όμως τη συζήτηση για το ποια σχολεία θα κλείσουν και θεωρώντας δεδομένο ότι κάποια θα κλείσουν άμεσα π.χ. συστεγαζόμενα». Ιδιαίτερος θόρυβος προκλήθηκε από την αποστροφή του λόγου της κ. Μαροπούλου ότι «οι όροι διεξαγωγής μαθήματος στα πολυθέσια είναι καλύτεροι από τα ολιγοθέσια». Αυτό ερμηνεύθηκε ως υιοθέτηση μιας εκλεπτυσμένης επιχειρηματολογίας που διοχετεύει το Υπουργείο Παιδείας όχι μόνο το κλείσιμο ολιγοθέσιων σχολείων αλλά και των σχολείων που έχουν γενικότερα μικρή αναλογία εκπαιδευτικών / μαθητών. Δηλαδή, αξιολογείται / δικαιολογείται η ύπαρξη η μη ενός σχολείου από το κόστος λειτουργίας του. Αυτό το στοιχείο, του κόστους αλλά και η δυνατότητα εφαρμογής ελαστικών προγραμμάτων σπουδών διαφορετικών ανά περιοχή, προαπαιτεί μεγάλες – απρόσωπες σχολικές μονάδες. Στην ΕΕ κάθε σχολείο είναι αυτόνομο, δήλωσε διοικητικό στέλεχος που παραβρισκόταν στη συνάντηση. Κι αυτή η δήλωση ήρθε ακριβώς τη στιγμή που οι γονείς έθεταν στο τραπέζι «το τι άλλο θα επωμιστούν από τη μεριά του κόστους». Τι σημαίνει όμως αυτόνομο σχολείο αν όχι σπόνσορες και ιδιωτική οικονομική λειτουργία; Τι σημαίνει αυτό για τις φτωχές περιοχές και τα διαφορετικά προγράμματα που θα παρακολουθούν τα παιδιά; Δεν είναι σαφέστατη υποβάθμιση της μόρφωσης; Και αν σ΄ αυτά συνυπολογίσει κανείς τα μεγάλα τμήματα, την εφαρμογή της αναλογίας πέντε καθηγητές φεύγουν – ένας προσλαμβάνεται που οδηγούμαστε; Κάτω από το «σφυροκόπημα» που δέχτηκαν οι διευθύνσεις κάποια στιγμή άρχισαν να εφαρμόζουν τη λεγόμενη τακτική «μπαλάκι», δηλαδή της παραπομπής και νουθεσίας στους εκπρόσωπους των φορέων να απευθυνθούν στους «αρμόδιους». Προσπάθησαν, ακόμη, να πουν ότι τα προβλήματα στην τάξη δεν είναι θέμα όρων διεξαγωγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά «επάρκειας» ή «ανεπάρκειας» των εκπαιδευτικών. Κλιμακώνοντας δε την επιθετική τακτική έφθασε στο σημείο να δηλώσει η Διευθύντρια της Α΄βάθμιας ότι «εσείς εκφράζεται μια πλευρά των γονέων. Είναι και οι άλλοι που τάσσονται υπέρ των καταργήσεων – συγχωνεύσεων σχολείων, όπως συμβαίνει με το σύλλογο του δημοτικού της Σκάλας»!!! Από τους φορείς δηλώθηκε ότι η υπεράσπιση από τις Διευθύνσεις των επιχειρημάτων της κυβέρνησης δείχνει ότι δρομολογούνται διαφορετικά πράγματα από όσα δηλώνονται επίσημα. «Υποστήριξη της προβληματικότητας στην μικρή αναλογία μαθητών – καθηγητών, αυτονομία της σχολικής μονάδας σημαίνει στήριξη της πολιτικής των καταργήσεων – συγχωνεύσεων που αποτελούν τμήμα αυτής της πολιτικής», τόνισαν. Καυτηρίαζαν δε την προσπάθεια διαίρεσης, τροφοδότησης του κοινωνικού αυτοματισμού και σπίλωσης των καθηγητών και δασκάλων που αντιδρούν, ως προβληματικών στα παιδαγωγικά τους καθήκοντα. Οι γονείς έφυγαν περισσότερο ανήσυχοι από όσο ήρθαν στη συνάντηση και όλοι τόνιζαν την ανάγκη να δοθεί συνέχεια με μαζικότητα και δυναμισμό, τόσο σε επίπεδο δημοτικού συμβουλίου όσο και σε επίπεδο γενικής κινητοποίησης που θα αναδείξει την παιδεία σαν υπόθεση όλου του λαού. |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου