Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΙ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΟΜΗΡΟΥ

2 σχόλια:  ΣΤΟ  

  1. Η συγγραφή της ιστορίας γενικώς και αορίστως είναι μόνο ένα ταρατατζούμ – ταρατατζούμ.
    Είναι με δυο λόγια ένα παραμύθι όπως η ζωή.
    Ας μπούμε όμως στο κυρίως θέμα.
    Τίποτε από τα αναφερόμενα εκτός από μερικά κομμάτια δεν είναι σίγουρο.
    Δεν μπορούμε να θέσουμε την έκρηξη στη Σαντορίνη σαν τέλος και αρχή του περί αυτής πολιτισμού, με τι στοιχεία? Όλα είναι υπό αμφισβήτηση.
    Πως καταστράφηκαν οι Μινωίτες? Δηλαδή με ένα σεισμό 5,5 ρίχτερ την εποχή εκείνη έμενε τίποτε όρθιο εκτός ίσως από τα τείχη που τα έκαναν προφανώς τόσο ογκώδη για να αντέχουν σε τέτοιες καταστάσεις?
    Αυτά ούτε τανκς δε τα γκρεμίζουν, είχαν τανκς οι αρχαίοι? Προς τι τόσος κόπος??
    Στην Κρήτη όλες οι πόλεις ήταν παραθαλάσσιες για να καταστραφούν από τσουνάμι?
    Ήδη έχει ανακαλυφθεί και ανασκαφεί πόλις σαν τη Κνωσό και μεγαλύτερη πολύ ψηλότερα. Τα πλοία όσα καταστρέφονταν σε ελάχιστο χρόνο μπορούσαν να αντικατασταθούν, άλλωστε πόσο χρόνο ζωής είχαν τότε?

    Ποιήματα προς ψυχαγωγία ήταν τα Ομηρικά μια και απευθύνονταν σε πολέμους και σε πολεμιστές. Όσο και αποκρουστικές εικόνες και να είχαν όλοι με μια χατζάρα κυκλοφορούσαν τότε, με άλλα λόγια έβλεπαν άντερα χυμένα και μυαλά τιναγμένα και την έβρισκαν. Δε μπορώ να καταλάβω πως βάζετε σημερινές ευαισθησίες στα ήθη της τότε εποχής.
    Τα έπη του Ομήρου το πιο πιθανόν είναι ότι ήταν δημοτικά τραγούδια της τότε εποχής τα οποία συμμάζεψε ο Όμηρος, ή αυτό που ονομάζουμε «Όμηρο» και έφτιαξε τα «άπαντα» της τότε δημώδους ποίησης. Ίσως της πιο «ηρωικής» εποχής μια και ήταν μια μεταβατική εποχή προς κάποιο πολιτισμό και το πιο πριν φαινόταν διαφορετικό και παραμυθένιο.
    Εξιστορούν λοιπόν μόνο ένα χρονικό διάστημα ούτε πιο πριν ούτε πιο μετά δεν έγραφε ιστορία ο απλός άνθρωπος κατορθώματα ηρώων και με λίγο σάλτσα οπωσδήποτε εξιστορούσε.
    Τα πολλά στοιχεία ιστορικά και γεωγραφικά που ενυπάρχουν είναι τελείως τυχαία μα και λογικά γιατί σε κάθε περιοχή που εκτυλίσσονταν μια περιπέτεια οι ντόπιοι τη τραγουδούσαν και είχαν κάποια αμεσότητα γεωγραφική μα και ιστορική.
    Ο « Όμηρος» κατά τη γνώμη μου μπόρεσε να τα συνδέσει μεταξύ τους προσαρμόζοντας κομμάτια, ρετουσάροντας μερικά, προσθέτοντας δικά του, ώστε να υπάρχει μια αρχή και ένα τέλος σε όλο αυτό το δημιούργημα.
    Τα περί τυφλού και τα τοιαύτα είναι για μικρά παιδιά.
    Γιατί κανείς δεν έχει διερωτηθεί με τις λογικές του άρθρου αφού ο «Όμηρος» έζησε αργότερα από τα αναφερόμενα δε γράφει τίποτε για την εξέλιξη του βασιλείου του Οδυσσέα?
    Απλά δεν προσπάθησε να γράψει ιστορία δε νομίζετε?

    Προφανώς όλα αυτά είναι απόψεις και όλοι παίζουμε με τις πιθανότητες, άρα μπορεί να είμαι και εγώ λάθος μα και οι «επαΐοντες» θεσούλες έπιασαν για βιοπορισμό και μάλλον δεν έχουν άλλο σκοπό πλην του καλά να περνάμε. Κρίμα….

    Χουά χα χα χα χα χα χα χα.

  2. Eυχαριστώ για την τόσο "πιασάρικη" άποψη που κατέθεσες Άρη. Αυτά κατάλαβες διαβάζοντας το συγκεκριμμένο άρθρο; ή αυτό "βολεύει" να περναει ακόμα; Είναι τα ίδια ακριβώς που οι "επαίοντες" μας σερβίρουν χρόνια τώρα, με τις ίδιες ακριβώς "δικαιολογίες". Δεν σε κατηγορώ, αυτά μας δίδαξαν όλους μας. Αυτά ακόμα μας διδάσκουν...ΑΛΛΑ, πάνω στην ίδια λογική που εσύ άθελά σου αναπαράγεις...την λογική του περισσότερο πιθανού, αγνοόντας βασικά ιστορικά δεδομένα, που για λόγους που "λίγοι" γνωρίζουν τα θάβουν με αντίστοιχες κοινές λογικές. Ποιοί μπορεί να είναι οι "λίγοι"; Πχ διαμορφωτές της Πίστης ή Θρησκείας, διαμορφωτές της καταγωγής του ανθρώπου...από τον πίθηκο, (όλοι είμαστε ένα λάθοις της φύσης, άρα δεν υπάρχει η αρμονία, το τέλειο, το θείο κοκ, διαμορφωτές μιας κάστας ΕΛΙΤ που σκοπό έχουν να συσκοτίζουν και να παραποιούν με ωφέλη προφανή για τους ίδιους, κλπ, κλπ). Γιατί δεν είναι απλά "μια αθώα πιθανολόγηση" και η Συμβατή Χρονολόγηση του ανθρώπου στη Γή (δεν ξέρω αν είδες τα τρία βίντεο που ακολουθούν το αντίστοιχο άρθρο στην αρχή του θέματος)...και τα δύο όμως μαζί (με την χρονολόγηση της ιστορίας έργων του ανθρώπου), "δένει" την όλη ιστορία περί αποκρύψεως της αλήθειας. Εγώ, δεν βγάζω συμπεράσματα, ερωτήματα θέτω για αναζήτηση χαμένων "μονοπατιών" της ιστορίας. Η όποια αντιμετώπιση των όσων καταγράφω με μορφή ερωτημάτων, θα ήταν ΑΠΟΔΕΚΤΗ μόνο άν οι απαντήσεις είχαν σοβαροφανή επιστημονικά αντίστοιχα δεδομένα...μα κάτι τέτοιο δεν βλέπω.Απεναντίας βλέπω, σκοταδισμό, όμοιο με αυτόν που αντιμετώπιζα χρόνια πίσω, όταν μαθητής όντας στο Γυμνάσιο Αρρένων Αργοστολίου, στις απορίες-ενστάσεις μου για ανωτερω θέματα με αφορμή αντίστοιχο μάθημα, λάμβανα "αποστομοτικές" απαντήσεις από τους καθηγητές μου, του τύπου, "μια ερώτηση τέτοια ακόμα και θα πάρεις 6ήμερο αποβολή" ή "είσαι αντιδραστικός" ή "θές να μας κάνεις και τον καθηγητή;"...κ.α. πολλά...
    Πάντως για ακόμη μία φορά σε ευχαριστώ...γιατί "ακολουθείς πιστά τις γραφές" τους, επιβεβαιώνοντας τις απόψεις μου.

1 σχόλιο:

  1. Χα χα χα χα. Και εγώ στο Γυμνάσιο ήμουνα ο «σωτήρας» της τάξης φίλε Gerasimos.
    Όταν υπήρχε δύσκολο μάθημα στα θρησκευτικά με σπρώχνανε να αρχίσω τις ερωτήσεις στο θεολόγο, πέρναγε η ώρα και γλυτώναμε!
    Λοιπόν για να μη παρεξηγούμαι απόψεις πάνω στα έπη του Ομήρου και μόνο εξέφρασα μη το γυρνάμε σε φιλοσοφία ζωής και θρησκείες γιατί δε συζητιούνται σε δυο αράδες. Και θα μου άρεσε τέτοια συζήτηση…
    Μόνο που δε κατάλαβες και εσύ το ταρατατζούμ – ταρατατζούμ.
    Ψαγμένο άτομο φαίνεσαι ξανασκέψου το αν δε σε ενοχλεί.
    Και οι προστάτες της θρησκείας μας μας προστατεύουν και εμάς και τη θρησκεία με ένα κουμπί που άμα το πατήσουν μπορεί ο πλανήτης να γίνει αστρική σκόνη.
    Ρε φίλε νομίζεις ότι βυζαίνω το δάκτυλο?
    Φιλοσοφίες πολλές περάσανε και θα περάσουνε, στη πράξη όμως ο Χριστός πάντα σταυρώνεται, πως γίνεται?
    Βάλε κάποιες «κόκκινες ζώνες» που είναι και της μοδός μπας και προλάβεις σε αυτή τη ζωή τη ρημάδα να βγάλεις κάποια άκρη γιατί και ο Λιαντίνης δεν έβγαλε ποτέ σπαθί να κόψει το «Γόρδιο δεσμό» και μας στέρνει χαιρετίσματα από τον Ταΰγετο λες και ο κόσμος δεν τον είχε ανάγκη.
    Και μου αρέσει και η Επτανησιακή σου ευγένεια με τα ευχαριστώ σου!
    Μήπως είναι τση λύπησης ορέ?
    (Συμπάθα με για τη ντοπιολαλιά αλλά με φίλους πάντα μου βγαίνει η ρημάδα).
    Να είσαι καλά και θα σε διαβάζω, κέρδος υπάρχει για μένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή