Νικόλαος Καμπάνης
Μπας και είναι βάση αγάλματος του Γυισκάρδου;
- Σημερα εδωσα ΕΝΑ σημαντικο στοιχειο .Τη θεση του Ταφου της ΠΗΝΕΛΟΠΗΣ.Ο χωρος εκει σημερα αναφερεται ως καθισμα η' Θρονος της Φισκαρδας.Αγνωστος ο λογος.Ομως σε αυτο το μερος προηγηθηκε η ταφη χιλιαδες χρονια πριν.Δεν μπορω να καταλαβω μερικους Ομηριστες που δεν διαβαζουν προσεκτικα τα αρχαια κειμενα.Αρχικα ο Ομηρος εγραψε την ΙΛΙΑΔΑ κι υστερα την ΟΔΥΣΣΕΙΑ. Στην ΙΛΙΑΔΑ λοιπον αναφερει τα νησια του Ιονιου που συμμετειχαν στον Τρωικο αφου δεν συμμετειχαν ολα.Επομενως εχουμε..1) Το ΔΟΥΛΙΧΙΟΝ κι Εχινες η' Εχιναδες,μικρες νησιδες υπο την Ηγεμονια του Μεγη (-τα),γιος του Φυλεα κι εγγονος του ΑΥΓΕΙΑ , Βασιλια της Ηλιδας.Τα παραπανω ηταν αποικιες φων Ηλειων και2) Ο Οδυσσεας ηταν Ηγεμων κι οδηγουσε Κεφαλληνες απο (5) νησια.α) ● ΙΘΑΚΗ= Κεφαλληνιαβ) - ΖΑΚΥΝΘΟΣ= το ιδιογ) - ΣΑΜΗ = Θιακιδ) -ΚΡΟΚΥΛΕΙΑ=Καλαμοςε) -ΑΙΓΙΛΙΨ = Καστος.□ Επι πλεον διοικουσε κι αντιπερα " ηπειρον" =στερια της Ακαρνανιας κι οχι μερος της σημερινης ΗΠΕΙΡΟΥ.Επομενως ας προσεξουν τα αναγλυφα των νησιων αυτων και να κανουν τις υποδειξεις τους.Η δικη που γνωμη για την Ομηρικη Ιθακη ηταν και ειναι η νησος Κεφαλληνιαπου ειναι το μεγαλυτεροΤο υψηλοτερο και το δυτικωτερο ( προς ζοφον = δυτικα )απο αυτα της συμμετοχης. Ειχε δυο βουνα το ΝΗΡΙΤΟΝ και το ΝΗΙΟΝ στα ριζα του δευτερου ηταν το Αστυ,η πολις ,ο Δημος της ΙΘΑΚΗΣ,δηλ.ολοκληρη η χερσονησος της Ερισσου. Το Φισκαρδο λοιπον ηταν ηΟμηρικη Ιθακη με το πολυβενθες λιμανι της.Το αλλο λιμανι το αθεατο κοντα κι εξω απο την πολη ,το ΡΕΙΘΡΟ= Το ΦΩΚΙ,αποπου εφυγε ο Τηλεμαχος για την Πυλο του Νεστορα. Ενω το αλλο της επιστροφης τοσον του Οδυσσεα απο τους Φαιακες,οσον και του Τηλεμαχου.απο την Πυλο,ηταν κσι ειναι αυτο της Ασσου,το θεικο κι απανεμο του ΦΟΡΚΥΝΑ.,εχοντας ολα τα στοιχεια που αναφερει ο Ομηρος.Αυτα και καλη ενημερωση...!!!


Το λοιπόνε με το Νήιο υπάρχει πρόβλημα ακόμα και ύπαρξής του. Αναφέρεται δασώδες (ὑπὸ Νηίῳ ὑλήεντι) και εκ του ονόματος καλό για ναυπήγηση, χαρακτηριστικά του Αίνου όμως, που κάποιοι τον θέλουν σαν το Νήριτον.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό πώς ξεμπλέκει?
Η Αιγίλιψ και τα Κροκύλεια περισσότερες πιθανότητες έχουν για περιοχές της Ομ. Ιθάκης παρά για νησιά. Διαφορετικά θα τα ανέφερε και ο Εύμαιος όταν παρουσιάζει στον «ζητιάνο» Οδυσσέα την περιουσία του.
Αλλά και ποια ασφάλεια παρουσίαζαν για εκτροφή ζώων ή κατοίκιση ανθρώπων μικρά νησάκια την εποχή του Οδυσσέα, που όλοι οι αξιόλογοι από πειρατεία σκλάβους είχαν αποκτήσει τα περισσότερα πλούτη?
Και για να συμφωνήσω με τον κ Ανδρουτσόπουλο για την ορθή ανάγνωση των επών, σας δίνω μια πληροφορία που (κατά το δυνατόν πάντα), λύνει σε συνδυασμό και με κάποια άλλα στοιχεία την υπόθεση όσον αφορά την εικόνα της Ομηρικής Ιθάκης
Αὐτὰρ Ὀδυσσεὺς ἦγε Κεφαλλῆνας μεγαθύμους,
οἵ ῥ᾽ Ἰθάκην εἶχον
Το “οἵ ῥ᾽ Ἰθάκην εἶχον” μπορείτε να το ερμηνεύσετε επακριβώς??
Σπύρος Ρόκκος.
προφανως εννοει το βασιλειο της ιθάκης!!Απλα εφκιος ο Αινος,, που κατα εσε ειναι το βουνο Ζακυνθου, και κατα καμπανη τα συνορα Δουλιχιου,δικης του ιθακης ,, που φτανουν στα συνορα με ερισσο, καπου κατι δεν μας ταιριαζει στο παζλ! Ο καμπανης θελει να αναφερει και Δημο Κεφαλληνων οτι λεει ο ομηρος
ΑπάντησηΔιαγραφήΤην εποχή του Οδυσσέα υπήρχαν βασίλεια ή καλύτερα Δήμοι Κεφαλλήνων και όχι ένας Δήμος τα οποία δεν ανταποκρίνονται επακριβώς από τον τόπο καταγωγής των μνηστήρων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒασικά πρέπει να ερμηνευτούν λεπτομερώς και σωστά τα έπη και όχι σύμφωνα με τις ήδη υπάρχουσες ερμηνείες. Η μέχρι τώρα βιβλιογραφία βοηθάει μεν αλλά πρέπει να συμβαδίζει με λογικές του τρόπου ζωής και μέσων της τότε εποχής.
Ελπίζω να υπάρξει κάποια προσπάθεια επίλυσης της παραπάνω ερώτησής μου, γιατί θα βοηθούσε και μένα ως προς την ερμηνεία που έχω δώσει και θα προσθέσει νομίζω ένα σημαντικόν λίθον χα χα, για την ταυτοποίηση της Ομηρικής Ιθάκης.
Κουά κα κα κα κα κα
Aπο ΚΑΜΠΑΝΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιωργος ευχαρίστησέ τους όλους για το ενδιαφέρων περί τα Ομηρικά και ειδικά της Ομηρικής Γεωγραφίας.
Για το ῥ᾽ ειδικά προέρχεται από το ῥα, δηλαδή το ἄρα και αν θυμάμαι καλά είναι συμπερασματικό.
Προσωπικά πιστεύω ότι η παρουσία του -ρ προσδίδει ενέργεια στη λέξη και συνεπώς εδώ αποκαλύπτει ότι οι Ιθακήσιοι ήταν τα αφεντικά μέσα στους υπόλοιπους Κεφαλλήνες.
Σωστό αν και το ότι ήταν αφεντικά οι Θιακοί φαίνεται από τον αρχηγό Οδυσσέα.
ΔιαγραφήΑυτό που δείχνει το ρ΄ είναι ότι φυσιολογικότατα οι Θιακοί ήταν Κεφαλλήνες αφού ο αρχηγός ήταν από το Θιάκι.
Ευχαριστώ
ΤΩΡΑ Ο ΚΑΜΠΑΝΗΣ ΕΧΕΙ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΚΑΤΩ ΚΟΣΜΟ-- https://homericithaca.com/threads/159/?fbclid=IwAR0mZJ4DCfZXVT51XZ-iswOMYedbvGaOQLdDWasGeCepaSIwHF1a04gL9tE
ΑπάντησηΔιαγραφήΓεράσιμος Δρακάτος
Έχω να καταθέσω τις εξής σκέψεις μου: Η επίσκεψη στον Άδη είναι η μόνη κυκλική ραψωδία. Ο ήρωας στο τέλος της γυρνάει ακριβώς στο σημείο που ήταν στην αρχή της. Από μόνος του το κάνει, χωρίς παρέμβαση εξωτερικού παράγοντα. Το νησί του Αιόλου δεν είναι το ίδιο, γιατί την επιστροφή την προκάλεσαν οι ναύτες. Ο Άδης λοιπόν δεν είναι μια ραψωδία που προωθεί την εξέλιξη των γεγονότων. Είναι ένα διάλειμμα στην αφήγηση. Ο ποιητής σταματά την Οδύσσεια γιατί θέλει να μας πει για άλλα πράγματα. Μας λέει για το τέλος του Τρωϊκού πολέμου και για το τι επακολούθησε. Γιατί να το κάνει αυτό; Αν αυτή η ραψωδία δεν υπήρχε, το κενό της θα περνούσε απαρατήρητο. Ρωτώ, γιατί να το κάνει; Γιατί έφτιαξε μια εμβόλιμη ραψωδία στην Οδύσσεια για να αναφέρει γεγονότα του Τρωϊκού πολέμου μεταγενέστερα της Ιλιάδας; Αυτή είναι η αναζήτηση για εμένα. Όχι η γεωγραφική τοποθεσία της πύλης του Άδη. Γιατί είναι κυκλική ραψωδία. Δεν έχει σημασία η γεωγραφική της απεικόνιση
fotisfamily
οπως και η αφηγηση στους φαιακες, που μας εξιστορει ολες του της περιπετειες, και επιπλεον μας δινει και την γνωση,,οτι ηταν ο μονος που τις γνωριζε,, οποτε πρεπει να αναλογιστουμε στο πως εφτασαν στον ομηρο να της περιγραψει!!!! Οποτε μην οντως ολα ειναι του οδυσσεα