Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Σάββατο 22 Ιανουαρίου 2011

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΛΜΠΟΥΜ Kefalonites Karabolatres

11/12 17.30 ΠΡΩΤΗ ΑΦΙΞΗ ΤΟΥ ''ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ'' ΣΤΟΝ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ.
ΤΟ AΓΙΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΜΠΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΠΟΡΟΥ ΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ '60...
Για να θυμούνται οι παλιοί...

ΔΗΛΟΣ, ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ...Ίσως να είναι από τα κάπως αδικημένα πλοία της ''Παλιάς Ακτοπλοίας'' αφού η φήμη που είχε αποκτήσει το αδελφό του και γνωστό ως ''Αντικείμενο του Πόθου'', ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ, το είχε επισκιάσει. Η πλειοψηφία όμως αυτών που είχαν εργαστεί και στα 2 πλοία θυμούνται τις αξεπέραστες για την εποχή δυνατότητες του ΔΗΛΟΣ και όλοι εμείς τη ''βροντερή φωνή'' του που μας συντρόφευε γλυκά στα ταξίδια κι έκανε αισθητή την παρουσία του στα λιμάνια..!
Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΑΦΙΞΗ ΤΟΥ ΔΗΛΟΣ ΣΤΗ ΣΥΡΟ ΠΡΙΝ ΤΟ '90.
photo: fakta
ΓΙΑ  ΤΟΥΣ  ΚΕΦΑΛΟΝΗΤΕΣ  ΚΑΡΑΒΟΛΑΤΡΕΣ  , ΠΑΤΗΣΤΕ  Ε Δ Ω
ΚΑΙ  ΓΙΑ  ΝΑ  ΨΗΦΙΣΕΤΕ  ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑ ΜΑΣ ΕΩΣ 5 ΚΑΡΑΒΙΑ  Ε Δ Ω
EXPRESS ATHINA ΕΠΙ HELLENIC SEAWAYS, ΠΟΡΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2007. . .ΔΙΑΚΡΙΝΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΠΟΡΕΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ. . .
Σε πρόσφατο ταξίδι στον Πόρο της Κεφαλλονιάς, ένας καλός φίλος, ο Σπυροδιονύσης Θεοδωράτος, μου έδειξε φωτογραφίες από τον πρώτο κατάπλου του "Άννα Μαρία" στον Πόρο, τον Μάϊο του 1965.
Η φωτογραφία προέρχεται από το αρχείο του μεγάλου Τζαννιώτη φωτογράφου Διονύση Γουλιμή.

Το πλοίο ήρθε και προσέγγισε στο κεφαλόσκαλο του παλιού μώλου.
Ο μώλος αυτός δημιουργήθηκε σε διαδοχικές φάσεις από την επέκταση του παλιού εγγλέζικου μώλου.
Η πρώτη επέκταση πρέπει να έγινε στα 1930 και η δεύτερη περίπου στα 1960, οπότε και πήρε τη μορφή που βλέπουμε παρακάτω και δεν διαφέρει πάρα πολύ από τη σημερινή.

Εδώ, λοιπόν, έρχεται να προσεγγίσει για πρώτη φορά το Άννα-Μαρία.
Το δρομολόγιο του ήταν Πάτρα-Πόρος.

Προσέξτε τη σκηνή.
Το κεφαλόσκαλο του μώλου είναι τόσο μικρό, ώστε θα πρέπει να χρειάστηκε μεγάλη επιδεξιότητα από τον πλοίαρχο για να το δέσει.
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των καλών φίλων, τα δρομολόγια του πλοίου δεν πρέπει να κράτησαν πάνω από ένα μήνα, όσον αφορά το λιμάνι του Πόρου.
Μάλιστα, κάποια φορά/φορές δεν θα πρέπει να προσέγγισε, κάτι που δεν πρέπει να προκαλεί καμία έκπληξη.

Ο ανταγωνισμός με το "Κεφαλληνία" αποδείχτηκε πολύ σκληρός για το "Άννα-Μαρία", το οποίο είχε εξαρχής κάποια μειονεκτήματα.
Σύντομα αποσύρθηκε από τη γραμμή, μετονομάστηκε σε "Μεγαλόχαρη" και μετανάστευσε στο Αιγαίο για δρομολόγια προς Άνδρο-Τήνο από Πόρτο-Ράφτη, αρχικά, και στη συνέχεια από Ραφήνα.

Αν το "Άννα-Μαρία" δεν είχε φύγει τότε άρον-άρον από τη γραμμή, δεν αποκλείεται να είχαν εξελιχθεί καλύτερα τόσο η ανάπτυξη του Πόρου όσο και η ανάπτυξη της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας της Κεφαλλονιάς.
Ο ανταγωνισμός είναι πάντα καλύτερος από τα μονοπώλια.
Και αυτό ο Πόρος δεν είναι εύκολο να το ξεχάσει.

Η συγκεκριμένη φωτογραφία δόθηκε στον πατέρα μου, Θεμιστοκλή Λαζαρή, από τον Μπάμπη τον Γουλιμή, τον γιο του φωτογράφου.

Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΛΑΖΑΡΗΣ
TO ANNA MAΡΙΑ ΜΠΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟΝ ΠΟΡΟ
photo: porosnews.blogspot

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου