Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013

Ο αγώνας σε Όμηρο και στον Ησίοδο


Αγαπητοί φίλοι της Σελίδας του Δημήτρη Λιαντίνη.

Την χρονιά που πέρασε καταφέραμε πολλά. Αναδείξαμε το έργο και την προσωπικότητα του Δημήτρη Λιαντίνη μέσα από τα δικά του κείμενα. Χωρίς αναλύσεις και ερμηνείες δικές μας ή τρίτων. Η απήχηση της σκέψης του υπήρξε πέρα από κάθε προσδοκία εντυπωσιακή!

Με τη δική σας συμβολή καταφέραμε να δημιουργήσουμε μια από τις μεγαλύτερες κοινότητες παγκοσμίως που είναι αφιερωμένη σε πνευματικό άνθρωπο. Μοναδικός μας στόχος ήταν τα βιβλία του Λιαντίνη να γίνουν γνωστά και να διαβαστούν απ’ όσο το δυνατόν περισσότερους αναγνώστες. Η ανταπόκρισή και η συμμετοχή σας δείχνει ότι το πετύχαμε! Χωρίς το παραμικρό υλικό κέρδος (με αρκετά, ωστόσο, έξοδα) και με όπλο την ανόθευτη διάδοση της σκέψης του, καταφέραμε να αναχαιτίσουμε την παραφιλολογία και την παραπληροφόρηση γύρω από τη ζωή και το έργο του.
Και συνεχίζουμε!

Αγαπητοί φίλοι, σας θέλουμε αρωγούς στην προσπάθειά μας.
Όλοι μαζί μπορούμε και πρέπει να διαδώσουμε σε κάθε διαδικτυακή γωνιά τη σκέψη του Δημήτρη Λιαντίνη. Είναι ο λόγος του ανθρώπου, του έλληνα, του δασκάλου. Είναι η ελπίδα για μια καλύτερη παιδεία, δηλαδή για ένα καλύτερο μέλλον. Είναι η αντίσταση στο σκοταδισμό, τη βία και την οπισθοδρόμηση.
Είναι η Ελλάδα στα καλύτερά της!

Καλή χρονιά με υγεία σε όλους και όλες!
Η Ομάδα Διαχείρισης

Ποιος μας το δίδαξε στα σχολεία και στα πανεπιστήμια;
_______________________________
«Λένε πως κάποτε έγινε ένας αγώνας* ανάμεσα στον Όμηρο και στον Ησίοδο για το πρωτείο. Να κριθεί, τέλος πάντων, στους έλληνες, ποιος από τους δύο μεγαλύτερους είναι ο πιο μεγάλος.
Η επιτροπή κρίσης, εκεί κάπου στην Αυλίδα ή στις Θήβες, κάθισε με σεβασμό τους δύο σοφούς στο θρονί τους, και άρχισε να τους ερωτά. Ήθελαν να μετρήσουν, ποιος θα δώσει τις πιο φρόνιμες αποκρίσεις στα ζητήματα.
Ρωτήσανε τον Ησίοδο, και αποκρίθηκε ζυγιασμένα. Οι θέσεις που έλαβε, φανέρωναν τον άνθρωπο με την πλούσια πείρα που έζησε στον κόσμο ζωντανός. Που έκαμε, και έπαθε, και έμαθε.
Ρωτήσανε και τον Όμηρο. Ο γλυκός αοιδός με τη λευκή κεφαλή και τα άδεια μάτια, που κάποια ερμηνεία θέλει να επιμένει πως έχασε το φως του γιατί δεν άντεξε το πολύ κακό που αντίκρυσε στον κόσμο, τους άκουσε μειλίχια.


Πες μας, λοιπόν, αστέρι στις θάλασσες και ήλιε στα βουνά, του είπανε. Πες μας, ποιο είναι το μεγαλύτερο στον άνθρωπο καλό.
«Άριστο σε όλους και σε όλες», αποκρίθηκε ο Όμηρος, «είναι ο άνθρωπος ποτέ να μη γεννιέται!».
Η επιτροπή έμεινε καγκελόξυλο. Ένας πονηρός όμως ανάμεσα στους κριτές, ένας ελληνικά πονηρός, ένας μικρός Οδυσσέας, σκόρπισε την ταραχή που γέννησε η σπαθιά του Ομήρου με μια δεύτερη ερώτηση.
Κανένας, του λέει, δεν μας ζήτησε γνώμη, αν θέλουμε να μας γεννήσει ή όχι. Να μας ειπείς, λοιπόν, ποιο είναι το δεύτερο στον άνθρωπο καλό, που να το κρατά και στο χέρι. Το πάντων αιρετώτατον. Εκείνο που να μπορούμε δηλαδή να το διαλέγουμε κιόλας.

«Το δεύτερο στον άνθρωπο καλό», είπε ο Όμηρος, «είναι όταν γεννηθεί ο άνθρωπος, αμέσως να πεθαίνει»**.

Αυτή η απόκριση κρύβει τη βία της ανάγκης και την αλυπησιά του χάρου. Και κάνει τον Όμηρο να γίνεται ο πρώτος τιμητής του θεού, όπως ο Κάιν είναι ο πρώτος φονιάς του ανθρώπου.
Όσο και να εξερευνά κανείς στη χώρα του θρήνου, δεν θα βρει πικρότερη θέση. Όπως δεν πρόκειται να βρει γυναίκα πιο ωραία από την ωραία Ελένη, που και κείνη την έπλασε ο Όμηρος.
Ωστόσο εμείς μπορούμε να γνωρίζουμε πως πίσω από τον Όμηρο δεν μιλάει ο Όμηρος, αλλά το συλλογικό πνεύμα της Ελλάδας.
Τα λόγια του είναι η δημοτική απήχηση του πνεύματος ενός λαού απάνου σ’ ένα ερώτημα που αγωνίζεται να κλείσει όλα του ανθρώπου τα υπάρχοντα. Είναι μία απόκριση ίδια με τη λύση που προσπαθεί να δώσει σήμερα η θεωρία του ενιαίου πεδίου, όπου μέσα σ’ ένα τύπο οι φυσικοί αγωνίζουνται να κλείσουν όλους τους νόμους της φύσης.
Άλλωστε το ξέρουμε, διακόσιους χρόνους τώρα κοντά, πως ο Όμηρος δεν υπήρξε. Το αθάνατο όνομά του είναι το δημοτικό τραγούδι των παλαιών ελλήνων.»
Δημήτρης Λιαντίνης – "Τα Ελληνικά".
__________________________________
* Το γνωστό "Certamen Homeri et Hesiodi".
** Homeri opera, υπό T.W. Allen. Εκδ. Οξφόρδης, τόμος V, σ. 288: «ἀρχήν μὲν μὴ φῦναι επιχθονίοισιν ἄριστον φύντα δ’ὄμως ὥκιστα πύλας Ἀίδαο περῆσαι»

2 σχόλια:

  1. Ωραία ανάρτηση φίλε, το θέμα είναι πόσοι θα τη διαβάσουν και από αυτούς ποιοι θα καταλάβουν…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ,,, ΤΥΧΑΙΑ ΤΟ ΒΡΗΚΑ ΚΑΙ ΕΓΩ,, ΑΠΛΑ ΟΠΩΣ ΛΕΕΙ ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΦΡΑΣΗ,, ΤΑ ΓΡΑΠΤΑ ΜΕΝΟΥΝ,, ΤΟ ΝΑ ΒΑΖΩ ΠΙΚΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΙΠΑ ΘΕΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΓΙΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟΤΗΤΑ,, ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΟΦΕΛΟΣ,, ΑΥΤΑ ΤΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΛΙΓΟΙ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΝ ΠΟΡΕΙΑ,, ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΟΥΣΙΑ,, ΚΑΙ ΘΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΑ ΞΑΝΑΘΥΜΙΖΩ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή