Οι χοροί αποτελούν μια «Από τις εθνικότερες εκδηλώσεις των παλαιοτέρων πολιτισμών». Μέσα από το χορό το άτομο μπορεί να εκφραστεί πιο χαρακτηριστικά από τα λόγια, να εκδηλώσει πιο έντονα τα συναισθήματά του, να αφηγηθεί πιο παραστατικά πράξεις της ζωής του ή να προβάλλει πιο αναλυτικά πόθους, όνειρα και προσδοκίες του. Η γλώσσα των κινήσεων είναι πλουσιότερη και πιο εντυπωσιακή ακόμα από τη γλώσσα των λέξεων και σαν πιο πρωτόγονη από αυτή είναι και πιο εκφραστική. Ο χορός για τον άνθρωπο που ζει στο περιθώριο των κοινωνικών εξελίξεων, και για τούτο στέκει αδύναμος να συγχρονιστεί με την ηλιγγιώδη ταχύτητα μεταβολής των συνθηκών της ζωής, αποτελεί το δικό του προαιώνιο φραστικό λόγο που τον βοηθά να ερμηνεύσει όσα η γλώσσα αδυνατεί να αρθρώσει.
Ο άνθρωπος της Κεφαλονίτικης υπαίθρου, μέχρι τα τέλη του περασμένου αιώνα, ήταν ο άνθρωπος αυτού του στατικού κοινωνικά χώρου, που ζούσε και εβίωνε κάτω από τις επιρροές που επήγαζαν από το στενό του περιβάλλον, το κοινωνικό και γεωγραφικό, ελάχιστα γνώστης του τι συντελείται πίσω από τα βουνά του, που πίστευε πως είναι και το τέρμα του κόσμου. Για τούτο και διατήρησε καθαρό και ανόθευτο, μέχρι την πρόσφατη εποχή, τον μέσα από τον χορό εκφραστικό λόγο του.
Οι χοροί της Κεφαλονιάς χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Τους ομαδικούς και τους ατομικούς. Οι δεύτεροι, οι ατομικοί, αποτελούν ένα μονόλογο κινήσεων και ρυθμικών φράσεων και απαιτούν μία εξαίρετη δεξιοτεχνία, στηριζόμενη κυρίως στην ικανότητα του αυτοσχεδιασμού. Στους χορούς αυτούς περιττεύει η μεταμφίεση, γιατί αποβλέποντας ο εκτελεστής να εκφράσει με το ρυθμό και την κίνηση μία δυναμική εσωτερικότητα, επιδεικνύοντας σύγχρονα και τις σωρευμένες ικανότητές του, που αντανακλούν και στην ατομική του προβολή, εμφανίζεται αποκαλύπτοντας πρόσωπο, όνομα και προσωπικότητα, για να βοηθήσει σ’ αυτήν την αναγνώριση.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΤΟΝ http://www.kefalonitis.com
Ο άνθρωπος της Κεφαλονίτικης υπαίθρου, μέχρι τα τέλη του περασμένου αιώνα, ήταν ο άνθρωπος αυτού του στατικού κοινωνικά χώρου, που ζούσε και εβίωνε κάτω από τις επιρροές που επήγαζαν από το στενό του περιβάλλον, το κοινωνικό και γεωγραφικό, ελάχιστα γνώστης του τι συντελείται πίσω από τα βουνά του, που πίστευε πως είναι και το τέρμα του κόσμου. Για τούτο και διατήρησε καθαρό και ανόθευτο, μέχρι την πρόσφατη εποχή, τον μέσα από τον χορό εκφραστικό λόγο του.
Οι χοροί της Κεφαλονιάς χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Τους ομαδικούς και τους ατομικούς. Οι δεύτεροι, οι ατομικοί, αποτελούν ένα μονόλογο κινήσεων και ρυθμικών φράσεων και απαιτούν μία εξαίρετη δεξιοτεχνία, στηριζόμενη κυρίως στην ικανότητα του αυτοσχεδιασμού. Στους χορούς αυτούς περιττεύει η μεταμφίεση, γιατί αποβλέποντας ο εκτελεστής να εκφράσει με το ρυθμό και την κίνηση μία δυναμική εσωτερικότητα, επιδεικνύοντας σύγχρονα και τις σωρευμένες ικανότητές του, που αντανακλούν και στην ατομική του προβολή, εμφανίζεται αποκαλύπτοντας πρόσωπο, όνομα και προσωπικότητα, για να βοηθήσει σ’ αυτήν την αναγνώριση.
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΤΟΝ http://www.kefalonitis.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου