ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ, ΚΑΙ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ, ΑΓΝΩΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ ΧΑΛΙΚΕΡΑ ΣΤΑ ΜΕΤΑΞΑΤΑ, ΜΕ ΕΠΙΓΡΑΦΕΣ ΚΡΗΤΙΚΩΝ ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΩΝ ΜΙΝΩΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ, ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΜΕΣΑ ΣΕ ΣΠΗΛΑΙΟ , ΩΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΣΤΟΝ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΑΤΩ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΠΟΤΝΙΑΣ ΘΗΡΩΝ. ΛΑΤΡΕΥΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΣΠΗΛΑΙΟΥ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΕΝΤΟΣ ΑΥΤΟΥ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΕΛΑΦΡΑ ΥΠΕΡΟΧΗ ΑΥΤΗΣ ΣΑΝ ΜΕΓΑΛΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΣΤΗΝ ΑΠΑΝΩ ΚΟΣΜΟ.
Στο κεφάλι του ζώου βλέπουμε το κρητικό ιερογλυφικό –da, = Δήμητρα. Πάνω από το ζώο και κάτω από αυτό τα ιερογλυφικά –ma =Μεγάλη μητέρα. Από της δεξιά μεριά και κατά μήκος του ζώου μέχρι πίσω, βλέπουμε την οχτωσχημη ασπίδα σε οριζόντια θέση, όπου παρουσιάζει το κρητικό ιερογλυφικό –ma, Μεγάλη μητέρα και λατρεία της Δήμητρας μέσα στο σπήλαιο κατ ισομοιρίαν για τον πάνω και κάτω κόσμο. Τέλος πάνω και πίσω από το κεφάλι του ζώου υπάρχουν μια σειρά όμοιων ιερογλυφικών, σχηματίζοντας κέρατο και δίνοντας τα ιερογλυφικά –pi –
σπήλαιο.
Συνολικά παρουσιάζεται η λατρεία της Δήμητρας εντος σπηλαίου , ως Μεγάλης μητέρας και πότνια θηρών, κατ ισομοιριαν στον πάνω και στον κάτω κόσμο. Αλλά και εκτός σπηλαίου , ως μεγάλη μητέρα και πότνια θηρών.
7/6/2013
Αντώνης Θωμά Βασιλάκης
Βλυχια Κνωσού
Όχι αρχαιολόγος
ΕΝΕΠΙΓΡΑΦΟΣ ΜΕ ΚΡΗΤΙΚΑ ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ , ΣΦΡΑΓΙΔΟΛΙΘΟΣ ΑΠΟ ΣΤΕΑΤΗΤΗ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΑΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΘΟΛΩΤΟΥ ΤΑΦΟΥ Α, ΣΤΗΝ ΝΕΚΡΟΠΟΛΗ ΚΟΚΚΟΛΑΤΑΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ. Μουσείο Αργοστολίου.
Στο σχέδιο του σφραγιδόλιθου, πάνω δεξιά έχει ιερογλυφικό που λέει ότι μέσα σε κοίλωμα γίνεται όλο το περιγραφόμενο. Εχομε το όνομα της Δήμητρας δεξιά-αριστερά και τέσσερις φορές το ιερογλυφικό της Μεγάλης μητέρας. Δείχνει δηλαδή της λατρεία της Δήμητρας σαν Μεγάλης μητέρας στον πάνω κόσμο και προστάται των καλλιεργειών. Το όνομα της Δήμητρας φαίνεται από το ιερογλυφικό –da, της Μεγάλης μητέρας με το –ma και του κοιλώματος με το ιερογλυφικό –pi , σε συγκεκομμένη μορφή της λέξης, πιά.
Ο σφραγιδόλιθος έτυχε να βγει. Επειδή έχω πάρει με αύξοντα αριθμό τις ηλεκτρονικές σελίδες του κόρπους.
22/5/2013
Αντώνης Θωμά Βασιλάκης
Βλυχιά Κνωσού
Όχι αρχαιολόγος
Στο σχέδιο του σφραγιδόλιθου, πάνω δεξιά έχει ιερογλυφικό που λέει ότι μέσα σε κοίλωμα γίνεται όλο το περιγραφόμενο. Εχομε το όνομα της Δήμητρας δεξιά-αριστερά και τέσσερις φορές το ιερογλυφικό της Μεγάλης μητέρας. Δείχνει δηλαδή της λατρεία της Δήμητρας σαν Μεγάλης μητέρας στον πάνω κόσμο και προστάται των καλλιεργειών. Το όνομα της Δήμητρας φαίνεται από το ιερογλυφικό –da, της Μεγάλης μητέρας με το –ma και του κοιλώματος με το ιερογλυφικό –pi , σε συγκεκομμένη μορφή της λέξης, πιά.
Ο σφραγιδόλιθος έτυχε να βγει. Επειδή έχω πάρει με αύξοντα αριθμό τις ηλεκτρονικές σελίδες του κόρπους.
22/5/2013
Αντώνης Θωμά Βασιλάκης
Βλυχιά Κνωσού
Όχι αρχαιολόγος
ΣΥΝΕΧΙΖΩ ΜΕ ΛΟΙΠΟΥΣ!!! ΣΤΟΥς ΙΣΩΣ ΑΝΩ ΤΩΝ 30 ΣΥΝΟΛΟ!!
ME KAUOΔΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΦΙΛΟΥ ΚΑΙ ΣΥΝΣΥΓΡΑΦΕΑ ΣΑΚΗ
ΠΛΑΚΩΣΕ ΚΙΝΗΣΗ??
ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΠΟΙΗΜΑΤΑΚΙ- ΠΕΡΙ ΟΔΥΣΣΕΑ!!
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ KAI ΑΛΛΟΣ ENAS ΣΦΡΑΓΙΘΟΛΙΘΟΣ!!
Περισσότερες πληροφορίες για τον σπουδαιο σφραγιδολιθο της Κεφαλονιάς.
ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΣΕ ΣΦΡΑΓΙΔΟΛΙΘΟ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Η τύχη και η αριθμητική σειρά που ακολουθώ με έφερε σε ένα σπουδαίο σφραγιδόλιθο του Μουσείου Αργοστολίου Κεφαλονιάς.
ΕΝΕΠΙΓΡΑΦΟΣ , ΜΕ ΚΡΗΤΙΚΑ ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ ΣΦΡΑΓΙΔΟΛΙΘΟΣ ΑΠΟ ΣΤΕΑΤΙΤΗ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΟΛΩΤΟ ΤΑΦΟ Β, ΤΗΣ ΝΕΚΡΟΠΟΛΗΣ ΚΟΚΚΟΛΑΤΑΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ.
Με έκπληξη είδα τις πληροφορίες που δίνει η εικόνα του παρόντος σφραγιδόλιθου. Έχει πάνω το συλλαβόγραμμα της Δήμητρας και το συλλαβόγραμμα της Μεγάλης μητέρας για την Δήμητρα και κυριαρχούσα αυτήν στο πάνω και στον κάτω κόσμο. Δίνει όμως μεγαλύτερη αίγλη στη Θεά , όσον αφορά τον πάνω κόσμο. Το καινούργιο και σαν πληροφορία σπουδαίο , είναι ότι δίπλα και αριστερά της οκτωσχιμης ασπίδας που αφορά την Δήμητρα , έχει ένα συλλαβόγραμμα των κρητικών ιερογλυφικών το οποίο αφορά τον χθόνιο Δία με την μορφή φιδιού. Εχομε δηλαδή στον σφραγιδόλιθο την Δήμητρα Μεγάλη Μητέρα , κυρίαρχο στον πάνω κόσμο , αλλά και στον κάτω κόσμο , συνοδεία του χθόνιου Δια, με την μορφή φιδιού. Νομίζω ότι ανάμεσα στους εκατοντάδες σφραγιδόλιθους που εχομε δει, δεύτερη φορά παρουσιάζεται ο Δίας με μορφή φιδιού. Εκ των υστέρων πρόσεξα άλλη μια ιδιομορφία της παρουσίας του χθόνιου Δια-φιδιού σαν συνοδού της Δήμητρας. Η τοποθέτηση των ιερογλυφικών είναι τέτοια στην αριστερή μεριά του σφραγιδόλιθου, που μας λέει ότι ο Δίας -φίδι συνοδεύει την Δήμητρα και στον πάνω και στον κάτω κόσμο. Γιαυτό έχει βάλει το συλλαβόγραμμα του φιδιού να σημαδεύει το σημείο που σμίγουν οι δυο κύκλοι της οχτωσχημης ασπίδας. Πέραν αυτού και τα αριστερά συλλαβογράμματα για την Μεγάλη μητέρα που ορίζουν την θέση του Δια - φιδιού, έχουν πάρει την ίδια θέση, πλάγια, δηλαδή να αφορά και τους δυο κόσμους, πάνω και κάτω. Είναι πράγματι σπουδαία αυτή η σφραγίδα.
23/5/2013
Αντώνης Θωμά Βασιλάκης
Βλυχια Κνωσού
Όχι αρχαιολόγος
ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΣΕ ΣΦΡΑΓΙΔΟΛΙΘΟ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Η τύχη και η αριθμητική σειρά που ακολουθώ με έφερε σε ένα σπουδαίο σφραγιδόλιθο του Μουσείου Αργοστολίου Κεφαλονιάς.
ΕΝΕΠΙΓΡΑΦΟΣ , ΜΕ ΚΡΗΤΙΚΑ ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ ΣΦΡΑΓΙΔΟΛΙΘΟΣ ΑΠΟ ΣΤΕΑΤΙΤΗ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΟΛΩΤΟ ΤΑΦΟ Β, ΤΗΣ ΝΕΚΡΟΠΟΛΗΣ ΚΟΚΚΟΛΑΤΑΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙΟΥ.
Με έκπληξη είδα τις πληροφορίες που δίνει η εικόνα του παρόντος σφραγιδόλιθου. Έχει πάνω το συλλαβόγραμμα της Δήμητρας και το συλλαβόγραμμα της Μεγάλης μητέρας για την Δήμητρα και κυριαρχούσα αυτήν στο πάνω και στον κάτω κόσμο. Δίνει όμως μεγαλύτερη αίγλη στη Θεά , όσον αφορά τον πάνω κόσμο. Το καινούργιο και σαν πληροφορία σπουδαίο , είναι ότι δίπλα και αριστερά της οκτωσχιμης ασπίδας που αφορά την Δήμητρα , έχει ένα συλλαβόγραμμα των κρητικών ιερογλυφικών το οποίο αφορά τον χθόνιο Δία με την μορφή φιδιού. Εχομε δηλαδή στον σφραγιδόλιθο την Δήμητρα Μεγάλη Μητέρα , κυρίαρχο στον πάνω κόσμο , αλλά και στον κάτω κόσμο , συνοδεία του χθόνιου Δια, με την μορφή φιδιού. Νομίζω ότι ανάμεσα στους εκατοντάδες σφραγιδόλιθους που εχομε δει, δεύτερη φορά παρουσιάζεται ο Δίας με μορφή φιδιού. Εκ των υστέρων πρόσεξα άλλη μια ιδιομορφία της παρουσίας του χθόνιου Δια-φιδιού σαν συνοδού της Δήμητρας. Η τοποθέτηση των ιερογλυφικών είναι τέτοια στην αριστερή μεριά του σφραγιδόλιθου, που μας λέει ότι ο Δίας -φίδι συνοδεύει την Δήμητρα και στον πάνω και στον κάτω κόσμο. Γιαυτό έχει βάλει το συλλαβόγραμμα του φιδιού να σημαδεύει το σημείο που σμίγουν οι δυο κύκλοι της οχτωσχημης ασπίδας. Πέραν αυτού και τα αριστερά συλλαβογράμματα για την Μεγάλη μητέρα που ορίζουν την θέση του Δια - φιδιού, έχουν πάρει την ίδια θέση, πλάγια, δηλαδή να αφορά και τους δυο κόσμους, πάνω και κάτω. Είναι πράγματι σπουδαία αυτή η σφραγίδα.
23/5/2013
Αντώνης Θωμά Βασιλάκης
Βλυχια Κνωσού
Όχι αρχαιολόγος
Στην επιγραφή του παρόντος σφραγιδόλιθου, η οκτωσχημη ασπίδα δεξιά έχει φωνητική αξία , στα κρητικά ιερογλυφικά –ma = Mητέρα, αλλά παριστάνει τον πάνω και τον κάτω κόσμο. Όταν οι δίσκοι δεν είναι ίδιου μεγέθους , τότε μεγαλύτερη έμφαση στην εικόνες αποδίδεται στον μεγαλύτερο δίσκο. Αριστερά στο μέσον της οχτωσχημης ασπίδας υπάρχει ένα ιερογλυφικό το οποίο έχει φωνητική αξία –na=φίδι. Οι καμπύλες δίνουν το κρητικό ιερογλυφικό me = Μεγάλη (μητέρα). Όταν η κοιλότητα είναι προς τα πάνω αφορά τον πάνω κόσμο. Όταν είναι προς τα κάτω , αφορά τον κάτω κόσμο και όταν είναι εντελώς πλάγια και τους δυο κόσμους. Απάνω στον κάτω δίσκο έχουν γράψει με κρητικά ιερογλυφικά το όνομα –da , της Δήμητρας (Δα-μάτερ).
Επειδή στους τάφους από τα Κοκκολατα έχουν βρεθεί και άλλες σφραγίδες τις οποίες έχω μελετήσει, όπως και από τον μυκηναϊκό τάφο των Τζανάτων, μπορώ να πω ότι οι πρώτοι είναι φτιαγμένοι από μινωίτες κορυφαίους μαστόρους, οι δεύτερες από τα Τζανάτα έχουν κατασκευαστεί από κρητομυκηναιους μαστόρους, οι οποίοι χρησιμοποιούν την τεχνολογία των κρητομυκηναϊκών σφραγίδων από τις Αρχανες Ηρακλείου Κρήτης , αλλά στην Κεφαλλονίτικη διάλεκτο. Οι σφραγιδόλιθοι από τις Καγκέλισσες Κοκολάτων Κεφαλονιάς, είναι από πλευράς τεχνικής και ιστορικής αναφοράς των περιεχομένων τους από τις κορυφαίες και πιο αξιόλογες στον ελληνικό χώρο, μετά από το βιβλίο με ιερογλυφικά και τους σφραγιδόλιθους ιερογλυφικών του Δικταιου Άντρου, οι οποίες βρίσκονται δυστυχώς στο Μουσείο Ασμόλεαν της Οξφόρδης, όπως και ίδιας αξίας με τους σφραγιδόλιθους του λαξευτού θολωτού τάφου, της περιοχής Φυλακής Αποκορώνου Χανίων , οι οποίες βρίσκονται στο Μουσείο Χανίων.
25/5/2013
Αντώνης Θωμά Βασιλάκης
Βλυχιά Κνωσού
Όχι αρχαιολόγος.
«Πάνω από το ζώο και κάτω από αυτό τα ιερογλυφικά –ma =Μεγάλη μητέρα»
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτα δύσκολα μπαίνω να αναλύσω σφραγιδόλιθους με πιθανότητα λάθους αλλά είναι μία άποψη.
Σύμφωνα με αναφορές στον Αινήσιο Δία και την παλαιότητά τους υπάρχουν πολλές πιθανότητες ο Δίας της Κεφαλονιάς να είναι παλαιότερος από το Δία της Κρήτης (Κρηταγενή Δία), οι οποίοι με την εξέλιξη της θρησκείας στην Ελλάδα πήραν τη μορφή του μοντέρνου Δία του Ολύμπου.
Στην προελληνική εποχή λατρεύονταν κάνα δυό μυστήριες θεότητες που πήραν τη μορφή του μετέπειτα Ολύμπιου Δία.
Μέσα στα πυκνά δάση του Αίνου λοιπόν ο προελληνικός αυτός «δαίμονας», η αρχή της δημιουργίας, το αθάνατο πνεύμα της μάνας φύσης ελατρεύονταν σαν –ma = Μεγάλη μητέρα.
Άρα μπορεί ο σφραγιδόλιθος να εκφράζει λατρεία του Κεφαλλονίτη Δία του Αινήσιου και όχι της θεάς Δήμητρας.
Άλλωστε στη Μινωική Κρήτη και ο Κρηταγενής Δίας σαν Θεός της βλάστησης και των καρπών της γης λατρεύονταν, ειδικότητα που πήρε αργότερα η θεά Δήμητρα.
(Σιγά – σιγά θα με πούνε οι του Δωδεκάθεου αιρετικό με εσάς που έμπλεξα! Χα χα χα χα χα.)
Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα χα.