Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2013

ΕΝΑ ΝΗΣΙ ΓΕΜΑΤΟ ΣΦΡΑΓΙΘΟΛΙΘΟΥΣ , ΑΡΑΓΕ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΝΗΣΙ ΛΕΤΕ ΝΑ ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ?

ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ  ΤΟΝ  ΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ

 ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ, ΚΑΙ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ, ΑΓΝΩΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ ΧΑΛΙΚΕΡΑ ΣΤΑ ΜΕΤΑΞΑΤΑ, ΜΕ ΕΠΙΓΡΑΦΕΣ ΚΡΗΤΙΚΩΝ ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΩΝ ΜΙΝΩΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ, ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΜΕΣΑ ΣΕ ΣΠΗΛΑΙΟ , ΩΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΣΤΟΝ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΚΑΤΩ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΠΟΤΝΙΑΣ ΘΗΡΩΝ. ΛΑΤΡΕΥΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΣΠΗΛΑΙΟΥ ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΟ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΕΝΤΟΣ ΑΥΤΟΥ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΕΛΑΦΡΑ ΥΠΕΡΟΧΗ ΑΥΤΗΣ ΣΑΝ ΜΕΓΑΛΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΣΤΗΝ ΑΠΑΝΩ ΚΟΣΜΟ.

Στο κεφάλι του ζώου βλέπουμε το κρητικό ιερογλυφικό –da, = Δήμητρα. Πάνω από το ζώο και κάτω από αυτό τα ιερογλυφικά –ma =Μεγάλη μητέρα. Από της δεξιά μεριά και κατά μήκος του ζώου μέχρι πίσω, βλέπουμε την οχτωσχημη ασπίδα σε οριζόντια θέση, όπου παρουσιάζει το κρητικό ιερογλυφικό –ma, Μεγάλη μητέρα και λατρεία της Δήμητρας μέσα στο σπήλαιο κατ ισομοιρίαν για τον πάνω και κάτω κόσμο. Τέλος πάνω και πίσω από το κεφάλι του ζώου υπάρχουν μια σειρά όμοιων ιερογλυφικών, σχηματίζοντας κέρατο και δίνοντας τα ιερογλυφικά –pi –

σπήλαιο.
Συνολικά παρουσιάζεται η λατρεία της Δήμητρας εντος σπηλαίου , ως Μεγάλης μητέρας και πότνια θηρών, κατ ισομοιριαν στον πάνω και στον κάτω κόσμο. Αλλά και εκτός σπηλαίου , ως μεγάλη μητέρα και πότνια θηρών.

7/6/2013

Αντώνης Θωμά Βασιλάκης
Βλυχια Κνωσού
Όχι αρχαιολόγος




ΕΝΕΠΙΓΡΑΦΟΣ ΜΕ ΚΡΗΤΙΚΑ ΙΕΡΟΓΛΥΦΙΚΑ , ΣΦΡΑΓΙΔΟΛΙΘΟΣ ΑΠΟ ΣΤΕΑΤΗΤΗ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΙΑΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΘΟΛΩΤΟΥ ΤΑΦΟΥ Α, ΣΤΗΝ ΝΕΚΡΟΠΟΛΗ ΚΟΚΚΟΛΑΤΑΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ. Μουσείο Αργοστολίου.
Στο σχέδιο του σφραγιδόλιθου, πάνω δεξιά έχει ιερογλυφικό που λέει ότι μέσα σε κοίλωμα γίνεται όλο το περιγραφόμενο. Εχομε το όνομα της Δήμητρας δεξιά-αριστερά και τέσσερις φορές το ιερογλυφικό της Μεγάλης μητέρας. Δείχνει δηλαδή της λατρεία της Δήμητρας σαν Μεγάλης μητέρας στον πάνω κόσμο και προστάται των καλλιεργειών. Το όνομα της Δήμητρας φαίνεται από το ιερογλυφικό –da, της Μεγάλης μητέρας με το –ma και του κοιλώματος με το ιερογλυφικό –pi , σε συγκεκομμένη μορφή της λέξης, πιά.
Ο σφραγιδόλιθος έτυχε να βγει. Επειδή έχω πάρει με αύξοντα αριθμό τις ηλεκτρονικές σελίδες του κόρπους.

22/5/2013

Αντώνης Θωμά Βασιλάκης
Βλυχιά Κνωσού
Όχι αρχαιολόγος


ΣΥΝΕΧΙΖΩ  ΜΕ ΛΟΙΠΟΥΣ!!!  ΣΤΟΥς ΙΣΩΣ ΑΝΩ ΤΩΝ  30  ΣΥΝΟΛΟ!!
ME  KAUOΔΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΦΙΛΟΥ  ΚΑΙ  ΣΥΝΣΥΓΡΑΦΕΑ   ΣΑΚΗ 

ΠΛΑΚΩΣΕ ΚΙΝΗΣΗ??



ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΠΟΙΗΜΑΤΑΚΙ- ΠΕΡΙ ΟΔΥΣΣΕΑ!!




  • Porosnews 4 ΦΩΤΟ 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ -"Παλαιόκαστρο", το αρχαίο Φρούριο των Πρόννων. (AΠΟ ΦΩΤΟ ΣΑΚΗ)





ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ   KAI  ΑΛΛΟΣ  ENAS   ΣΦΡΑΓΙΘΟΛΙΘΟΣ!!

1 σχόλιο:

  1. «Πάνω από το ζώο και κάτω από αυτό τα ιερογλυφικά –ma =Μεγάλη μητέρα»

    Στα δύσκολα μπαίνω να αναλύσω σφραγιδόλιθους με πιθανότητα λάθους αλλά είναι μία άποψη.
    Σύμφωνα με αναφορές στον Αινήσιο Δία και την παλαιότητά τους υπάρχουν πολλές πιθανότητες ο Δίας της Κεφαλονιάς να είναι παλαιότερος από το Δία της Κρήτης (Κρηταγενή Δία), οι οποίοι με την εξέλιξη της θρησκείας στην Ελλάδα πήραν τη μορφή του μοντέρνου Δία του Ολύμπου.
    Στην προελληνική εποχή λατρεύονταν κάνα δυό μυστήριες θεότητες που πήραν τη μορφή του μετέπειτα Ολύμπιου Δία.
    Μέσα στα πυκνά δάση του Αίνου λοιπόν ο προελληνικός αυτός «δαίμονας», η αρχή της δημιουργίας, το αθάνατο πνεύμα της μάνας φύσης ελατρεύονταν σαν –ma = Μεγάλη μητέρα.
    Άρα μπορεί ο σφραγιδόλιθος να εκφράζει λατρεία του Κεφαλλονίτη Δία του Αινήσιου και όχι της θεάς Δήμητρας.
    Άλλωστε στη Μινωική Κρήτη και ο Κρηταγενής Δίας σαν Θεός της βλάστησης και των καρπών της γης λατρεύονταν, ειδικότητα που πήρε αργότερα η θεά Δήμητρα.

    (Σιγά – σιγά θα με πούνε οι του Δωδεκάθεου αιρετικό με εσάς που έμπλεξα! Χα χα χα χα χα.)

    Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα χα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή