- ΠΕΡΙ ΑΣΤΕΡΙΔΟς
- Προς άρση κάθε παρεξηγήσεως:
Δεν πιστεύω ο κ. Καμπάνης να βλέπει σαν κακοπροαίρετη την αντιπαράθεσή μου στη θεωρία του, κάθε άλλο, από εμένα δεν υπάρχει τέτοια πρόθεση ούτε υπήρξε για κανένα ερευνητή ποτέ.
Καλοπροαίρετες αντιπαραθέσεις και τοποθετήσεις κάνω με απώτερο σκοπό κάποια ευτυχή κατάληξη του θέματος Ομηρική Ιθάκη.
Συνεχίζω λοιπόν :
Ας πάρουμε εκτός από την γεωγραφική αφήγηση της Οδύσσειας κάποια λόγια από τον Ομηρικό ύμνο προς τον Απόλλωνα, που έχει περίπου την ίδια χρονολογία γραφής:
,.. «Κι έφτασε στους Κρουνούς και στην Χαλκίδα και στην Δύμη
και στην ιερή την Ήλιδα όπου αρχοντεύουν οι Επειοί.
Καθώς πλησίαζε στις Φερές καμαρωτή απ’ του Δία τον ούριο άνεμο,
κάτω απ’ τα νέφη φάνηκαν σ’ αυτούς το απόκρημνο όρος της Ιθάκης
και το Δουλίχιο και η Σάμη και η δασώδης Ζάκυνθος»…
Καταλήγουμε στα ακόλουθα:
Ένα πλοίο μπαίνει την εποχή εκείνη στο Πατραϊκό κόλπο και οι επιβάτες μπορούν να δουν το Δουλίχιο, τη Σάμο, τη δασώδη Ζάκυνθο και το απόκρημνο βουνό της Ιθάκης. (Ολόκληρο το κείμενο κυκλοφορεί στο διαδίκτυο).
Σχεδόν λεπτομερής και ακριβής η περιγραφή της διαδρομής του πλοίου στα Δυτικά παράλια της Πελοποννήσου και άρα μπαίνει το ερώτημα:
Πως από το Πατραϊκό μπορεί να βλέπει κανείς το βουναλάκι της Παλλικής, αν την εκλάβουμε σαν Ομηρική Ιθάκη??
Τώρα για την Αστερίδα άσχετο με το ποιο νησί θέλει να εννοεί ο καθένας μας, η παλιά ονομασία Διδασκαλειό της σημερινά γνωστής Αστερίδας δεν πρέπει να αποτελεί εμπόδιο παραδοχής του ονόματος, γιατί αποδεδειγμένα οι Λατίνοι χαρτογράφοι πολλά μικρά νησιά τα ονόμαζαν απλά Scoglio όπως ο γνωστός χαρτογράφος του 1670 μχ., περίπου Coronelli, που και το νησάκι κάτω από τη Σφακτηρία εδώ στο Ιόνιο το ονομάζει με το ίδιο όνομα.
Το Scoglio Ελληνοποιήθηκε και έγινε σκολειό – διδασκαλειό - μαθηταριό λοιπόν και αυτό το θέμα μάλλον πρέπει να τελειώσει.
Ρόκκος Σπύρος. - ρταρόστρωτη και καρπερή τη λέει ο Όμηρος και τώρα αποκαλύπτεται όλη η ψευτιά, όλο βουνό και ξέρα είναι η αφιλότιμη.
6.Και καλά εκείνη η στραβομάρα των αρχαίων μανία τους να βλέπουν απέναντι από την Κυλλήνη τη Ζάκυνθο και να τη λένε Δουλίχι, ενώ το Δουλίχι ήταν η σημερινή Ιθάκη όπως μας λένε αυτοί οι Οξφορδικοί; - 7.Ασε πάλι εκείνη τη χερσόνησο του Αργοστολιού την κάμαμε νησί (Αστερίς) γιατί λέει έτσι τη βλέπανε οι αρχαίοι. Χερσόνησος είναι και η Παλλική εφτείνη γιατί δεν τη βλέπανε νησί οι αρχαίοι παρά ρίξαμε τόσα λεφτά για να βρούμε το ΚΑΝΑΛΕ; Ας το πάρει ο οξ΄αποδώ να δεχτούμε ότι και κανάλε υπήρχε και η Παλλική νησί ήτανε, με τα υπόλοιπα τι θα κάμουμε θα γυρίσουμε τούμπα τα θεία άσματα Οδύσσεια και Ιλιάδα και θα φτιάξουμε την Καναλιάδα επειδή τον Οδυσσέα το είπαμε Οδδυσέα;
Εντέλει αυτοί οι Οξφορδικοί αρχίζουν και με εκνευρίζουν γιατί βρήκαν τον ΟΔΔΥΣΕΑ να λέει και μια αλήθεια εκεί στον Αλκίνοο ότι η Ιθάκη «βλέπει» δύση.
Μια αλήθεια είπε και αυτός και την πιάσανε οι μπαγάσηδες, τυχαίο είναι ή έχουνε τεχνολογία; τους μπέρδεψε η Παλλική με εκείνο το κανάλε κολλήσανε και το φχαριστήθηκα.
Καρπενήσι: Στο κέντρο του χιονοδρομικού φαίνεται το παλάτι του Οδυσσέα
Όσο για τα ψαξίματα ας βγάλουν ότι θέλουν κατά μία έννοια και το Καρπενήσι νησί είναι και έχει κυνηγήσει εκεί ο ΟΔΔΥΣΕΑΣ μπεκάτσες ( τον αγριόχοιρο τον σκότωσε λίγο πιο χαμηλά). Έτσι και αλλιώς και η Παλλική κάποτε όπως φαίνεται από τα πετρώματα χωριζόταν από τον κορμό της Κεφαλονιάς όπως και η Έρυσσος από Μύρτο έως Αγία Ευφημία, αλλά αρκετές χιλιάδες χρόνια πριν την Ομηρική εποχή.
Κατά καιρούς έχουν γίνει λεπτομερείς και εμπεριστατωμένες μελέτες και με σεισμικά για ανεύρεση υδρογονανθράκων και υπάρχουν χάρτες ελληνοευρωπαϊκής συνεργασίας που δείχνουν τα κατά τόπους ρήγματα και πετρώματα και ηλικίες πετρωμάτων όπως και την πιθανότητα ύπαρξης υδροφόρων κοιτασμάτων και δεν νομίζω ότι προσθέτουν τίποτε παραπάνω με τις ερασιτεχνικές έρευνές τους.
Έπειτα υπάρχουν και κάτι μαγνητόμετρα πρωτονίου και κάτι μαγνητικές και ηλεκτρικές διασκοπήσεις που ανήκουν στις λεγόμενες γεωφυσικές διασκοπήσεις και επιτρέπουν τη χαρτογράφηση του υπεδάφους των αρχαιολογικών χώρων και την οριοθέτησή τους.
Με αυτές τις γεωφυσικές έρευνες έγινε δυνατό χωρίς ανασκαφικές δραστηριότητες να ριχθεί φως κάτω από το υπέδαφος και να χαρτογραφηθεί και οριοθετηθεί ο αρχαιολογικός χώρος της αρχαίας πόλης της Λευκάδας που ονομαζόταν Νήρικος από το εργαστήριο Γεωφυσικής – Δορυφορικής Τηλεπισκόπησης και Αρχαιοπεριβάλλοντος του Ινστιτούτου Μεσογειακών Σπουδών σε συνεργασία με την ΙΒ΄ Ευφορία Προϊστορικών και Κλασσικών αρχαιοτήτων το 2002.
Ας πάνε λοιπόν καμιά βόλτα στον Αγιό μας να ανάψουν και καμιά λαμπάδα μήπως τους φωτίσει (δεν ξέρω αν πιάνει σε εγγλέζους) και αφήσουν τα φούμαρα και ψάξουν για την Ιθάκη σε πιο πιθανές μεριές, και αφού από κάπου εκταμιεύουν χρήματα να κάνουν πιο σοβαρές έρευνες ώστε να πιάσουν τόπο, γιατί το κέρδος για την ώρα είναι μόνο η κατά κάποιο τρόπο διαφήμιση πριν αρχίσει να έχει ίσως αρνητικές διαστάσεις και μια τρύπα εκεί στο Λιβάδι που μας άφησαν.
Ξέρουμε ότι δεν είναι εύκολο να ξετυλίξεις ένα μύθο και να τον κάνεις πραγματικότητα αλλά κάπου χρειάζεται και λίγη σοβαρότητα εκτός και αν o σκοπός αγιάζει τα μέσα.
Και για να μαθαίνουμε:
Ξέρετε ποιο ήταν το τεστ στο οποίο υπέβαλε η Πηνελόπη τους μνηστήρες για να παντρευτεί τον ικανότερο; μην ακούτε τις ψευτιές του παγαπόντη ΟΔΔΥΣΕΑ για τα πελέκια με τις τρύπες κ.λ.π. Έβαλε μια τρύπια παδέλα στη στεριά και μια πάλι τρύπια πάνω στην Κουνόπετρα και έπρεπε να περάσουν το βέλος από τις δύο τρύπες. Ο ΟΔΔΥΣΕΑΣ τα κατάφερε γιατί ήξερε ότι στις 11.23 π.μ. ακριβώς η Κουνόπετρα μένει ακίνητη για 10 δευτερόλεπτα. (Καναλιάδα, ω΄ - 115).
Σπύρος Κοσμάς Ρόκκος
Σήμα Facebook
Πέμπτη 3 Απριλίου 2014
ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΟΣ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΠΥΡΟΥ ΡΟΚΚΟΥ!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
πριν κάτι χρόνια. Το χιούμορ συμπληρώνει τις απόψεις μου βέβαια.
Σ΄ αυτό το διαολότοπο την Κεφαλονιά σύμπτωση να γεννηθεί κάποτε πριν από 3.000 χρόνια και βάλε ένα παιδάκι μα τι παιδάκι διαόλου κάλτσα λόγω και καταγωγής βέβαια.
Σκεφθείτε ότι στο όνομά του ΣΕΑΣ του προσθέσανε και το ΟΔΔΥ μπας και μείνει στα αζήτητα. Αλλά μάταιος κόπος πάντα ήταν μέσα στα κόλπα ο μπαγάσας ψεύτης και παγαπόντες σαν αυτούς που θέλουν να σε σαμαρώσουν με καμιά εικοσαριά ασφάλειες ζωής.
Ξεκίνησε τα μεγάλα ψέματα με εκείνο τον Παλαμήδη που προσπάθησε να του πουλήσει βιολογικό αλάτι για σπορά και αν δεν έβρεχε την ώρα της επίδειξης θα του το πούλαγε, συνέχισε κάνοντας τον πραματευτή εκεί στο Αιγαίο, μπας και ανακαλύψει καμιά κοπελιά της προκοπής και εκεί που βρήκε την Αλεξανδράτου του προέκυψε ο Αχιλλέας μεταμφιεσμένος. Την τρίτη φορά όμως τα κατάφερε.
Έφτιαξε εκείνο το Δούρειο Ίππο τόσο πετυχημένο που μαζευτήκανε γύρω του όλες οι φοράδες των Τρώων και εκείνοι οι συμφοριασμένοι την πατήσανε και τον τραβήξανε μέσα στην πόλη για να βγάλουν καλής ράτσας αλόγατα μια και από την κλεισούρα δέκα χρόνων τα αλόγατά τους είχαν υποστεί παντός είδους εκφυλισμούς.
Τα δε αποτελέσματα του πολλαπλασιασμού των αλογάτων τους είναι εδώ και χιλιάδες χρόνια γνωστά παγκοσμίως. Παρά ταύτα και εδώ ο ψευταράς ο ΟΔΔΥΣΕΑΣ ανακοίνωσε ότι με μια δοξαριά εσούβλισε τριάντα πέντε ανοματαίουις και τρόμαξε τόσο τον Αλκίνοο που τον έστειλε από τη Φαιακία σε τρεις μέρες στην Ιθάκη και από το φόβο του ακόμη αλλάζει βρακιά, οι δε κωπηλάτες τράβα- τράβα κουπί να γλιτώσουνε κλατάρανε και ακόμα τους περιμένουν πίσω γιατί η Φαιακία δεν ήταν στην Κέρκυρα την παραμυθιασμένη αλλά αρκετά μακρύτερα.
Που να αντέξουνε οι μαγκούφηδες. Παγαποντιά και ψέμα λοιπόν ο ΟΔΔΥΣΕΑΣ μέχρι και τα δημοτικά τραγούδια που ψάλανε οι αοιδοί για πάρτη του λάδωσε και τα αλλάξανε (το λάδωμα ήταν πάντα της μόδας) και έκανε και εκείνον τον μισόκουρλο τον Όμηρο να κουρλαθεί τελείως και να γράψει άντε να μην το πω βλακείες τέλος πάντων και να μας έχει μπερδέψει όλους. Γράφει λοιπόν σε αυτά τα άσματά του ο θεόκουρλος :
1.ότι ο Τηλέμαχος ο γιος του ΟΔΔΥΣΕΑ όταν του δίνανε εκεί κάτω στην Πύλο κάτι ωραία αλόγατα δεν τα ήθελε γιατί η Ιθάκη του ήταν όλο βράχια και αγκωνάρια, σκέτος βραχότοπος και που να τρέξουν τα έρημα όλη μέρα στο ΚΑΤ θα ήτανε και τα παράτησε. Μεγάλο ψέμα (οι βράχοι και τα αγκωνάρια) γιατί η Ομηρική Ιθάκη, η Παλλική έχει και άσε τα ισώματα, το πιο ίσο μέρος της Κεφαλονιάς, μέρος όχι μόνο να τρέξουνε αλόγατα αλλά και να χορέψουν και καντρίλιες.
2.ότι η Ιθάκη έχει ένα επιβλητικό βουνό στο κέντρο της το Νήριτο που με το κιάλι να ψάχνεις δέκα ώρες δεν το βλέπεις σ΄ούλη την Παλλική. Εκτός αν το κατεβάσανε για αμμοχάλικο με τα νταμάρια τους αυτοί οι αρχαίοι Λήξουρες και χώσανε το αυλάκι από Αγία Κυριακή μέχρι Λιβάδι για να την σπάσουνε στους Αργοστολιώτες κακό χρόνο νάχουνε.
3.άσε εκεί που τούλεγε του ΟΔΔΥΣΕΑ ο Εύμαιος να βάλει πάνω του κάνα σκουτί γιατί κάνει κρύο και είναι μακριά το παλάτι του από το μαντρί με τα γουρούνια. Δίπλα το βρήκαμε εμείς το μαντρί με τα ραδιογωνιόμετρα τρέλα πούλαγε;
4.και εκειός ο Φείδωνας ο Θεσπρωτιώτης που πήγαινε στο Δουλίχι πού άφησε το κανόε του και επισκέφθηκε τα ανάκτορα; Δεν μπήκε στον Αθέρα αλλά πήγε στο Ρείθρο, που ήταν αυτό λιμάνι και τον βόλευε αφού αν πούμε Δουλίχι τη σημερινή Ιθάκη πρέπει να του είχε χαλάσει ο αυτόματος και έκανε το γύρο τση Κεφαλονιάς;
5.και εκείνη (η σημερινή Ιθάκη) το αρχαίο Δουλίχι την κάμανε σιτοβολώνα τση Ευρώπης, χο