Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Τρίτη 10 Ιουνίου 2014

ΠΟΛΛΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΑΦΟΥ ΤΖΑΝΝΑΤΩΝ, συν νεότεροι σχολιασμοι






    • Νικόλαος Καμπάνης Δεν έχει ο οικισμός σχέση με την Ιθάκη του Οδυσσέα, απλά οι Ιθακήσιοι υποχωρώντας κατέλαβαν την περιοχή, πέταξαν έξω από τον Τάφο τα οστά των προγενέστερων (εγώ πιστεύω ότι ήταν απομεινάρια Μινωιτών στο νησί), και εναπόθεσαν τα οστά του Οδυσσέα... ... ... Αυτήν την "ανώμαλη" πληροφορία συνέλαβε το αυτί του Ομήρου εκεί που τραγουδούσε και συνέθετε την Οδύσσεια - σε Χίο ή Μικρασία - και εμπνεύστηκε την κάθοδο του Οδυσσέα στον Κάτω Κόσμο ώστε να πληροφορηθεί από τον έγκυρο Μάντη του Θηβαίκού κύκλου Τειρεσία, ότι θα φτιάξει τον τάφο του μακριά από την πατρίδα, τόσο ώστε να χρειάζεται κουπί για να πάει,... και να περπατήσει στο εσωτερικό του νησιού εκεί που δεν φαίνεται θάλασσα, ... και τελικά αφού μπήξει το κουπί να μπορεί να γυρίσει με τα πόδια. ... ... ... Άρα θα πρέπει όλα αυτά να γίνονται στο ίδιο μεγάλο και αχανές νησί της Κεφαλλονιάς.
    • Makis Metaxas Αγαπητέ μου Νίκο ο οικισμός έχει απόλυτη σχέση με τον τάφο, ποιο στενή σχέση δεν θα μπορούσε να έχει. Για τον σκοπό αυτό και για την διασύνδεσή του με τον οικισμό, κατασκευάστηκε αυτός ο εντυπωσιακός μνημειώδης λατρευτικός δρόμος που διασυνδέει την νεκρόπολη με τον οικισμό. Ο χρόνος κατασκευής του, η λατρευτική του χρήση και τι σηματοδοτεί για την αξιολόγηση του μυκηναϊκού κέντρου που εντοπίστηκε στην θέση Ρίζα Τζαννάτων είναι προφανώς υπόθεση της επιστήμης της αρχαιολογίας, της εδώ υπεύθυνης Λ Ε αρχαιολογικής υπηρεσίας και των επιστημονικών αποστολών που εργάστηκαν διαχρονικά σε αυτή την περιοχή (Δρ Λάζαρος Κολώνας, Δρ Αντώνης Βασιλάκης),Όσοι όμως έχουν κάνει τον κόπο να διαβάσουν προσεκτικά τις ανακοινώσεις των υπεύθυνων αρχαιολόγων που έχουν σχέση με αυτό το ζήτημα προφανώς έχουν καταλάβει το αυτονόητο, οτι δηλαδή αυτοί οι Άνακτες που είχαν ταφεί στον μνημειώδη θολωτό τάφο των Τζαννάτων είχαν απόλυτη σχέση με τον παρακείμενο οικισμό. Εάν λοιπόν υπήρξε ο Οδυσσέας και αυτός είναι ο τάφος του όπως εσύ διατείνεσαι τότε ο οικισμός (Αστυ) ή μέρος του οικισμού (Άστεως) έχει απόλυτη σχέση με τους νεκρούς του θολωτού τάφου (και ο νοών νοείτω) , Με άλλα λόγια ο οικισμός και ο τάφος ( μαζί με τις πρωιμότερες φάσεις του) έχουν απόλυτη διαχρονική σχέση μεταξύ τους, η δε χρήση του τάφου σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα δημοσιευμένες επιστημονικές έρευνες διαπερνά και καλύπτει όλες τις φάσεις της Υστεροελλαδικής περιόδου μέχρι και την σύλησή του (1050 π.Χ). Λυπάμαι που δεν μπορώ να μπω σε έναν διάλογο που μπορεί να μου είναι απόλυτα σεβαστός και ελκυστικός αλλά αγνοεί και δεν λαμβάνει υπόψη τις μέχρι σήμερα αδιάσειστες επιστημονικές αποδείξεις. Τουλάχιστον εγώ δεν νομιμοποιούμαι να λέω οτι δεν ξέρω το τι έχει συναντήσει η αρχαιολογική σκαπάνη στην επίδικη περιοχή και οχι μόνο. Βεβαίως εσείς και μπορείτε και δικαιούσθε να έχετε τις απόψεις σας τις οποίες διαβάζω με πολύ προσοχή σεβασμό και ενδιαφέρον άλλοτε συμφωνώντας και άλλοτε διαφωνώντας απλά θέλω να γνωρίζετε οτι σε πολλά θέματα τεκμηρίωσης (στρωματογραφία, χρονολόγηση, ταυτοποίηση, κτ.λ) όταν η επιστήμη της αρχαιολογίας αποφαίνεται με αδιάσειστες αποδείξεις τα λόγια περιττεύουν.



    Παλιότερα σχόλια,,σε αναρτηση  Μακελειου,, και φεις




  1. Ποια είναι η Ομηρική Ιθάκη; ∼ Οι νέοι Φάκελοι · ΣΚΑΪ

    folders.skai.gr/main/theme?id=49&locale=el

    Το φυλλάδιο όμως γρήγορα αποσύρθηκε αφού ακόμα δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι αυτός είναι ο τάφος του Οδυσσέα. Ο κος Μεταξάς πιστεύει ότι η στάση που ...

ΒΡΕΘΗΚΕ Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ....ΟΔΥΣΣΕΑ - patrinaki - Blogger


patrinaki.blogspot.com/2012/09/video_24.html


24 Σεπ 2012 - ΒΡΕΘΗΚΕ Ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ....ΟΔΥΣΣΕΑ ??? [ video ]. Μια αναδρομή έκανε ο Αντ. . Βασιλάκης από το σπήλαιο της Δράκαινας μέχρι σήμερα στις











  • Ανακαλύφθηκε ο τάφος του Οδυσσέα;; Απίστευτο ...

    www.axortagos.gr/anakalifthike-o-tafos-tou-odissea-apistefto-arxaiologi...


    26 Μαρ 2014 - Πόρος, Νησί της Κεφαλονιάς, Ελλάδα. Ο τάφος του Οδυσσέαβρέθηκε(;) και η τοποθεσία της θρυλικής πρωτεύουσας της Ιθάκης ανακαλύφθηκε ...
  • Ανακαλύφθηκε ο τάφος του Βασιλιά Οδυσσέα!!! Απίστευτο ...

    myblogs.gr/.../anakalyfthike-o-tafos-toy-vasilia-odyssea-apisteyto-arhaio...

    24 Μαρ 2014 - Πόρος, Νησί της Κεφαλονιάς, Ελλάδα. Ο τάφος του Οδυσσέα βρέθηκε και η τοποθεσία της θρυλικής Διαβάστε περισσότερα 
  • 34 τα σχολια
    μερικα από τα σχόλια

    • Agni Vamvaka Δεν νομίζω πως θα είχαν πρόβλημα η Ιθάκη και το Αργοστόλι αν γινόταν γνωστός ο Πόρος σαν αρχαιολογικός χώρος. Εξάλλου, πέραν αυτού, ήδη έχει πολλά πλεονεκτήματα (ωραία θαλάσσα, το σπήλαιο, και άλλα μέρη κοντά που είναι όμορφα για να επισκεφτείς), ώστε αυτό θα αποτελούσε ήδη πρόβλημα στα άλλα μέρη. Η Ιθάκη δεν έχει ιδιαίτερα μεγάλο τουρισμό ούτως ή άλλως. Στο Αργοστόλι θα πάει κάποιος που επισκέφτεται την Κεφαλονιά, οπότε ούτε αυτό κινδυνεύει. Αντιθέτως, νομίζω πώς μία αρχαιολογική ανακάλυψη και αξιοποίηση θα έφερνε περισσότερο τουρισμό στον ευρύτερο χώρο του νησιού και στην Ιθάκη που είναι πολύ κοντά.
    • ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ Εισαι πάρα πολύ σωστή,, μακάρι να λυθει ο γρίφος στο που είναι,, και όντως και εμένα η θέση μου αν και είμαι απόλυτα βέβαιος για την θέση,, δεν θα με πειραζε αν τελικά βρισκόταν και σε άλλο μέρος,,διότι θα ήταν ευχής κατάληξη για όλα τα Ιόνια,, και την χώρα μας
    •  και συνεχεια  σε μερικά  σχόλια της ανάρτησης Μακελειου
    • ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ ΓΑΒΡΙΗΛ ΠΕΛΕΚΙΔΗΣ 27/03/2014 at 12:50 am Reply
      Ὁ τάφος αὐτὸς ἀποκλείεται νὰ εἶναι τοῦ Ὀδυσσέως. Μετὰ τὸν ἐμφύλιο πόλεμο στὴν Τροία, ὁ βασιλικὸς θεσμὸς ἄρχισε νὰ ἀτονεῖ καὶ τὰ ἡνία τῆς ἐξουσίας περιῆλθαν στοὺς ἀριστοκράτες. Οἱ μνηστῆρες ἦσαν γόνοι τῶν ἀ
      ριστοκρατικῶν οἰκογενειῶν οἱ ὁποῖες κατὰ τὸ διάστημα τῆς ἀπουσίας τοῦ Ὀδυσσέως εἶχαν σφετερισθῆ τὴν ἐξουσία. Γιὰ νὰ ην παρεξηγούμεθα τὸ βασιλικὸ καθεστὼς τῶν ἡρωϊκῶν χρόνων ἦταν ἀπείρως δημοκρατικώτερο ἀπὸ ὁποιοδήποτε καθεστὼς μεταγενεστέρας βασιλείας. Ἡ γνώμη τοῦ λαοῦ μετροῦσε. Ἡ ἐπιστροφὴ λοιπὸν τοῦ Ὀδυσσέως (ὁ ὁποῖος -μὴν ξεχνᾶμε- ἦρχε Κεφαλλήνων μεγαθύμων) συνέπεσε μὲ τὴν ἀλλαγὴ αὐτὴ καθεστῶτος. Ὁ ἥρωάς μας μετὰ τὴν μνηστηροκτονία ἐξορίσθη καὶ ἀπεβίωσε ἐκτὸς Ἰθάκης. Κάποιοι ἰσχυρίζονται ὅτι ἐξορίσθη στὴν Ἤπειρο ἄλλοι στὴν Μ. Ἑλλάδα ὅπου οἱ ντόπιοι ἐπεδείκνυαν τὸν τάφο του. Κατὰ τὴν ἄποψή μου πρέπει νὰ πέθανε στὴν Ἤπειρο ὅπου εἶχε συγγενεῖς. Μῃν ξεχνᾶτε ὅτι οἱ ἀρχαῖοι πρόγονοί μας ἦσαν κατὰ τὸ ἥμισυ Ἠπειρῶτες. Ἄρα ὁ τάφος αὐτὸς προφανῶς ἀνήκει σὲ κάποιον ἰσχυρὸ βασιλέα ἀλλὰ ὄχι στὸν ἴδιο τὸν Ὀδυσσέα (πιθανότατα προγενέστερο τοῦ Όδυσσέως.
      Δὲν θὰ ξεχάσω ὅτι, πρὸ ἀμνημονεύτων χρόνων, ὅταν ἤμουν στὴν α’ γυμνασίου καὶ κάναμε Ὄμηρο ἀπὸ τὴν μετάφραση Πάλλη στὸ σημεῖο ποὺ περιέγραφε ὁ Ὀδυσσεὺς τὸ Νεώριό του στὸ μυαλὸ μου ἐρχόταν χωρὶς νὰ ξέρω γιατὶ ἡ τοποθεσία τοῦ Πόρου ὅπου δίπλα σὲ ρεματιὰ εἶχε ἡ θεία μου Βαρβάρα ἕνα ξενῶνα. Τότε ἀκόμα δὲν εἶχα κἂν ἀκούσει ὅτι ἡ ἀρχαία Ἰθάκη ἦταν στὴν Κεφαλονιά, ἀλλὰ νόμιζα ὅτι ἡ Ἰθάκη ἦταν τὸ νησὶ τοῦ Δαῖρπφελντ.

    •  Homeric Ithaca 28/03/2014 at 12:19 am Reply
      Αγαπητέ κύριε Πελεκίδη απατώντας αποκλειστικά και μόνο ως προς την διάρκεια της χρήσης του τάφου που κατασκευάστηκε κατά την Μυκηναϊκή περίοδο για τις ανάγκες των ταφών του γένους των ηγεμόνων που είχε την έδρα του στην κοιλάδα των Τζαννάτων (Ν.Α Κεφαλληνία) σύμφωνα με τις προδημοσιεύσεις που έχουν γίνει σε διάφορα συνέδρια, αρχαιολογικές ημερίδες και έντυπα από τον υπεύθυνο αρχαιολόγο της ανασκαφής Δρ Λάζαρο Κολώνα ο συγκεκριμένος τάφος που είναι δομημένος πάνω σε μια παλαιότερη φάση με ενσωματωμένα στοιχεία και δομικό υλικό ενός πρωιμότερου θολωτού τάφου, ξεκινά την νέα του χρήση περίπου από το 1350 π.Χ (ΙΙΙ Α-Β) και φτάνει μέχρι το τέλος της Μυκηναϊκής περιόδου (1050 π.Χ). Προφανώς ο τάφος αυτός έχει χρησιμοποιηθεί για τις ταφές των προγόνων αλλά και των απογόνων του βασιλικού γένους που ήταν η άρχουσα τάξη στην επίδικη εποχή που συμπίπτει με την άλωση της Τροίας (εποχή του Οδυσσέως). Η άλωση της Τροίας σύμφωνα με τις νεότερες θεωρίες και έρευνες υπολογίζεται οτι έγινε γύρω στο 1184 π.Χ. Συνεπώς ο Οδυσσεύς εάν υπήρξε όντως ένα υπαρκτό φυσικό πρόσωπο, που σύμφωνα με τον Όμηρο προέρχεται από το γένος του Αρκεισίου και αποδειχθεί οτι είχε όντως την έδρα του στο συγκεκριμένο τόπο, τότε μπορούμε να υποθέσουμε οτι είναι πολύ πιθανόν να έχει ενταφιαστεί στον συγκεκριμένο τύμβο. Ούτως ή άλλως θα πρέπει να αναμένουμε εντός των προσεχών μηνών την επίσημη δημοσίευση της ανασκαφής από τον Δρ Λάζαρο Κολώνα όπου και θα δημοσιοποιήσει τα αποτελέσματα μιας πολύχρονης έρευνας.
    • ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ ΓΑΒΡΙΗΛ ΠΕΛΕΚΙΔΗΣ 27/03/2014 at 12:06 am Reply
      Δὲν λέγεται Ο-ΔΥ-ΣΣΕᾹΣ λέγεται Ὀδυσσεὺς, – έως καὶ κλινεται κατὰ τὸ βασσιλεύς,-έως
    • ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ Αθηνά 25/03/2014 at 6:55 pm Reply
      ΜΗΝ ΕΙΣΤΕ ΤΟΣΟ ΕΝΤΟΥΣΙΑΣΜΕΝΟΙ Η ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΘΑΨΟΥΝ ΜΕ ΤΣΙΜΕΝΤΟ ΚΙ ΑΥΤΟ ΕΝΩ ΤΟ ΙΕΡΑΤΕΙΟ ΤΗΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΟΤΙ ΠΕΡΝΑΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΝΑ ΧΤΙΣΤΕΙ ΕΠΑΝΩ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΒΡΑΑΜ! ΕΞΑΛΛΟΥ ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΥΧΑΙΑ ΙΔΡΥΣΑΝ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΥΜΜΙΑ ΤΟΥ ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΣΤΗΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΛΥ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟ ΟΝΟΜΑ – ΝΕΑ ΙΕΡΟΥΣΑΛΙΜ!?…..
    • Agni Vamvaka Η τελευταία διευκρίνηση είναι η καλύτερη!  Μάλιστα... Δεν αποκλείεται καθόλου πάντως να ήταν κάπου στον Πόρο.. βάσει των τοποθεσιών που διάλεγαν οι αρχαίοι για τις πόλεις τους. Έχω να πω και κάτι ακόμη... Είμαστε σίγουροι ότι εκείνη την εποχή η νυν Κεφαλονιά και Ιθάκη ήταν διαφορετικά αποκομμένα νησιά και ότι δεν ενώνονταν με κάποιο τμήμα στεριάς που κάποια στιγμή κατέρρευσε; Αλλά ακόμα κι αν ήταν χωριστά, μικρή η πιθανότητα να ήταν υπό διαφορετική ίδια ηγεμονία;
    • ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ TEO 26/03/2014 at 12:28 am Reply
      ΔΥΟ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΕΙΡΑ.ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΚΑΙ Η ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΒΛΑΚΕΙΑ.ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ. Α.ΑΙΝΣΤΑΙΝ
    • ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ http://pronoikefalonias.blogspot.gr/2014/03/blog-post.html

      pronoikefalonias.blogspot.com
      ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ, ΤΟΥ POROSNEWS, ΣΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ,, ΕΝΑ ΣΥΜΑΖΕΜΑ ΤΩΝ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΚΑΤΑΓΡΑΦΤΗΚΑΝ
    • ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ http://homericithaca.blogspot.gr/ 25/03/2014 at 10:28 am Reply
      Αγαπητοί φίλοι το συγκεκριμένο κείμενο δεν το έγραψε κανένας τσαρλατάνος είναι του δημοσιογράφου Thomas Elias της εφημερίδας The Madera Tribune, γράφτηκε στην εφημερίδα MADERA TRIBUNE,την 5/12/2005 προφανώς στην Αγγλική γλώσσα. Μπορεί κανείς να συμφωνεί ή να διαφωνεί με τα συμπεράσματα και τις εκτιμήσεις του συγκεκριμένου δημοσιογράφου ως προς τα αίτια της συγκάλυψης αυτής της ανακάλυψης όπως επίσης και με την πιστή μετάφραση του κειμένου από την Αγγλική γλώσσα στα Ελληνικά, τίποτα όμως δεν μπορεί να αλλάζει το ίδιο το γεγονός και την σημασία του για την ταυτοποίηση του αναζητούμενου από την αρχαιολογική σκαπάνη μυκηναϊκού κέντρου στην δυτική νησιωτική Ελλάδα. Για όσους ενδιαφέρονται να μελετήσουν τα νέα δεδομένα και την πορεία των ερευνών τους συντείνουμε να επισκεφτούν το Blog http://homericithaca.blogspot.gr/ και στο fecebook την σελίδα της “Εταιρείας Μελετών Προϊστορικής Κεφαλληνίας” όπως επίσης και την σελίδα
      Homer’s Ithaca.


      homericithaca.blogspot.com
      This blog is dedicated to a great mystery of the ancient world, Homer’s Ithaca. Searching for Homeric Ithaca, the kingdom of Ulysses.
    • ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ Νίκος Καμπάνη; 24/03/2014 at 3:17 pm Reply
      Ο Τάφος αυτός είναι γνωστός εδώ και δύο δεκαετίες… Στην έρευνά μου με τίτλο: “ΤΟ ΝΗΣΙ ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΘΕΙΕΣ”, κατέληξα, το 2004, στο συμπέρασμα ότι, λόγω του ευρήματος του σφραγιλόλιθου, και του γεγονότος ότι ο Οδυσσέας, όπως είχε μαντεύσει και ο μάντης Τειρεσίας στο Κάτω Κόσμο, είναι θαμένος μακρυά από την πατρίδα του, αλλά στο ίδιο νησί,… Ταιριάζει ως ο ΤΑΦΟΣ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ στην θεωρία της Παλλικής ως ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ.
    • ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ Μάκης Μεταξάς 24/03/2014 at 2:28 am Reply
      Αγαπητέ Κώστα είμαι ο Μάκης Μεταξάς που ο άγνωστος σε μένα συντάκτης αυτού του κειμένου με τον εντελώς αντιφατικό τίτλο που μου προσέδωσε ως «ερασιτέχνης αρχαιολόγος» σε οδήγησε στην κοινοποίηση του συγκεκριμένου σχολιασμού. Αφού πρώτα κρατήσω τον τίτλο του ερασιτέχνη που με εκφράζει απόλυτα και αποποιηθώ τον τίτλο του επαγγελματία αρχαιολόγου που ουδέποτε ήμουνα ¬- και στην ηλικία που είμαι δεν βλέπω ότι θα μπορούσα να τον αποκτήσω έστω και εάν θα το επιθυμούσα,- θέλω να σου πω ότι η όποια διαφωνία ενός επαγγελματία αρχαιολόγου με έναν ερασιτέχνη δεν θα κριθεί από τα πτυχία των κατ’ επάγγελμα αρχαιολόγων ούτε βεβαίως και από τις ευφάνταστες και ενθουσιώδεις πολλές φορές απόψεις και «αποκαλύψεις» των ερασιτεχνών αλλά από αποκλειστικά και μόνον από την αποκάλυψη της αλήθειας εάν και όποτε αυτή μπορεί να αποδοθεί. Χωρίς να παραβλέπω τον αναντικατάστατο ρόλο της αρχαιολογικής κοινότητος που συμβάλει καθοριστικά στην ορθή ανάγνωση και επιστημονική τεκμηρίωση των αποτελεσμάτων μιας έρευνας θα μου επιτρέψεις να αντιστρέψω έστω και για λίγο τον τρόπο σκέψης σου και να σε ρωτήσω : «Πως θα σου φαινόταν σήμερα το δομημένο περιβάλλον π.χ της Σαντορίνης ή της Οίας εάν το είχαν διαμορφώσει οι πτυχιούχοι μηχανικοί και αρχιτέκτονες της μεταπολεμικής Ελλάδος;» Είναι αλήθεια ή είναι ψέμα ότι μια από τις ομορφότερες αρχιτεκτονικές συνθέσεις παγκοσμίως στην σύγχρονη εποχή που ζούμε έγινε αποκλειστικά και μόνο από «ερασιτέχνες αρχιτέκτονες» και πολίτες που αγαπούσαν την ιστορία του τόπου τους; Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι οι δικές μας απόψεις κατ’ αντιπαραβολή του επιτυχημένου εγχειρήματος των «ερασιτεχνών αρχιτεκτόνων» της Σαντορίνης πρέπει να τύχουν της όποιας ασυλίας. Είναι όμως ενθαρρυντικό που υπάρχουν ακόμη επαγγελματίες αρχαιολόγοι που διαφωνούν όπως επίσης και ερασιτέχνες που διαταράσσουν την ηρεμία της αδράνειας .
    • ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ konstas 25/03/2014 at 9:25 pm Reply
      Κάποτε υπήρχε έδαφος για ερασιτέχνες …οτιδήποτε. Ερασιτέχνες αρχαιολόγοι ανακάλυψαν πολλά πράγματα αλλά οι ίδιοι ερασιτέχνες αρχαιολόγοι ήταν αυτοί που προκάλεσαν και σοβαρές ζημιές στα αρχαία που ανακάλυψαν.
      Ζούμε στο 2014. Οι επιστήμες πλέον είναι ανεπτυγμένες και η πρόσβαση σε αυτές πολύ ευκολότερη από το παρελθόν. Όποιος θέλει να καλείται αρχαιολόγος κατά την γνώμη μου θα πρέπει να έχει σπουδάσει αρχαιολογία (όπως επίσης όποιος θέλει να καλείται ιατρός να έχει σπουδάσει ιατρική κ.ο.κ.) Απλά πράγματα. Τώρα εάν ο τίτλος σου αποδόθηκε από τον συντάκτη του άρθρου χωρίς να τον ενστερνίζεσαι ο ίδιος, συγγνώμη, αυτό είδα, αυτό σχολίασα.

      Όσον αφορά το επιχείρημά σου σχετικά με την Σαντορίνη, δεν έχει βάση. Εκεί αναφέρεσαι στη δημιουργία κάτι νέου και μάλιστα προφανώς σε σχέση με την αισθητική του (και όχι την δομική αντοχή του π.χ.). Το θέμα αισθητικής είναι υποκειμενικό, ενώ το θέμα της ταυτοποίησης ενός αρχαίου είναι αντικειμενικό. Ή ταυτοποιείται πέραν πάσης λογικής αμφιβολίας με επιστημονικά στοιχεία ή όχι. Πέραν τούτου πάντως, εάν είχαν διαμορφώσει το οικιστικό περιβάλλον της Σαντορίνης κάποιοι τυχαίοι πτυχιούχοι μηχανικοί και αρχιτέκτονες πιθανόν να το είχαν διαμορφώσει (πολύ) χειρότερα. Αν το είχαν διαμορφώσει κάποιοι κορυφαίοι, όπως π.χ. ο Μανόλης Κορρές πιθανόν να το είχαν διαμορφώσει καλύτερα. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα αναθέσουμε στους ερασιτέχνες αρχιτέκτονες να χτίσουν τα σπίτια μας.
    • ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ Μάκης Μεταξάς 26/03/2014 at 12:31 am 
      Αγαπητέ μου φίλε(η;) “Sta” επειδή εγώ όντως δεν έχω ακολουθήσει σπουδές στο αρχαιολογικό- ιστορικό αλλά ούτε και την έχω δει αρχαιολόγος (αρκετοί από την οικογένειά μου ευτυχώς ή δυστυχώς επέλεξαν να ακολουθήσουν αυτόν τον κλάδο) θα σε παρακαλούσα πολύ επειδή εγώ έχω μάθει από την παιδεία που μου μετέδωσαν οι δάσκαλοί μου να έχω επωνύμως λόγο και άποψη εσύ ως αρχαιολόγος που είσαι έχεις να μου πεις την δική σου τεκμηριωμένη άποψη για όσα επωνύμως και με το όνομά μου έχω δημοσιεύσει; Εάν έχεις κάτι να μου πεις πάνω σε όσα έχω δημοσιεύσει παρακαλώ απάντησέ μου με το επώνυμό σου και όχι με ψευδώνυμο. Το όνομά μου είναι Μάκης Μεταξάς και μερικά από όσα έχω δημοσιεύσει στην αγγλική γλώσσα θα τα βρεις στο blog : http://homericithaca.blogspot.gr/ και στην σελίδα της “Εταιρείας Μελετών Προϊστορικής Κεφαλληνίας’ της οποίας είμαι ο Πρόεδρος. Το βιβλίο “Ομηρική Ιθάκη ένα αταύτιστο μυκηναϊκό κέντρο στα νησιά των Κεφαλλήνων” από τις εκδόσεις Κάκτος που έχω συγγράψει με την σύζυγό μου Henriette Putman Cramer έχει πλέον εξαντληθεί.

      Μάκης Μεταξάς 26/03/2014 at 2:06 am Reply
      Αγαπητέ Konstas επειδή όπως λέει ο λαός μας « τα ράσα δεν κάνουν τον παπά» θα μου επιτρέψεις να αναζητώ την αλήθεια όχι με το ποιος το λέει αλλά με τι ακριβώς λέει. Θα συμφωνήσω όμως απολύτως μαζί σου ότι το θέμα της ταυτοποίησης ενός αρχαίου είναι αντικειμενικό και πρέπει να γίνεται με απολύτως επιστημονικά στοιχεία. Εγώ παραδείγματος χάριν ουδέποτε είπα ότι ο τάφος αυτός είναι ο τάφος του Οδυσσέα. Είχαμε όμως πει και δημοσιεύσει έναν χρόνο πρίν εντοπισθεί ο τάφος ότι σε αυτήν ακριβώς την περιοχή σύμφωνα με μια μελέτη που καταθέσαμε το 1990 θα πρέπει να βρίσκεται το αναζητούμενο εδώ και διακόσια χρόνια το κέντρο της Ομηρικής Ιθάκης που περιγράφεται στα έπη του Ομήρου. Μήπως πρέπει λοιπόν να απολογηθούμε για αυτό επειδή το 1991 εντοπίσαμε τον τάφο ενώ δεν είμαστε αρχαιολόγοι; Μήπως πρέπει για τον λόγο αυτό να ξαναμπαζώσουμε τον τάφο και τον οικισμό και να σιωπήσουμε επειδή και πάλι δεν είμαστε αρχαιολόγοι; Μήπως τελικά κάτι άλλο συμβαίνει και εμείς δεν το έχουμε καταλάβει; Αλήθεια ποιοι είναι αυτοί που ενοχλούνται στο άκουσμα ότι πιθανόν αυτός ο τάφος μπορεί να είναι του Οδυσσέα; Θα ήταν τόσο κακό για την Ελλάδα να ανακοινωθεί ότι εντοπίστηκε επιτέλους το αναζητούμενο εδώ και διακόσια χρόνια μυκηναϊκό κέντρο της δυτικής νησιωτικής Ελλάδος που είχε ως Άνακτα των Κεφαλλήνων την εποχή του τρωικού πολέμου τον Οδυσσέα; Τι κακό κάναμε και δεν το ξέρουμε;


      homericithaca.blogspot.com
      This blog is dedicated to a great mystery of the ancient world, Homer’s Ithaca. Searching for Homeric Ithaca, the kingdom of Ulysses.

    • Γαβριήλ Μανωλάτος Κουβέντα που ίσως είχε νόημα και ενδιαφέρον αν δεν ξέφευγε από το θέμα του ποιου είναι ο τάφος... Γίνεται επομένως και βαρετή…
    • ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ ΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΝΑ ΕΙΠΩΘΕΙ!,, ΚΑΙ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΑΠΟ ΠΟΛΛΟΥΣΔ ΑΙΡΕΤΟΥΣ !
    • Γαβριήλ Μανωλάτος Καλημέρα Γιώργο
      Αν αντί του διαλόγου για τους ερασιτέχνες και τους επαγγελματίες, είχαμε αντιπαράθεση επιχειρημάτων και αποδείξεων για το ποιος θάφτηκε στον περιβόητο τάφο, θα ήταν ενδιαφέρουσα η συζήτηση και το καπέλο μου εγώ θα έβγαζα…
    • Οδυσσεας Εστιατοριο φιλοι κεφαλλονιτες δεν νομιζω και δεν νομιζει κανενας οτι ολα αυτα που λετε ισχυουν. ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ και το παλατι του,,και ο ταφος του υπαρχουν και ανηκουν στην ιθακη.οσο στενο μαρκαρισμα να κανετε ..οτι και να δειξετε οσα λεφτα και αν μπλοκαρετε οπως πριν δυο χρονια μεσω υπουργειου πολιτισμου τον ΟΔΥΣΣΕΑ δεν τον παιρνετε,αλλωστε τα ευρηματα και το πανεπιστιμιο ιωαννινων το εχουν αποδειξει.το μονο μειονεκτημα μας ειναι οτι ειμαστε λιγοι και χωρις ανθρωπους στην κυβερνηση μα η αληθεια παντα λαμπει και λαμπει πολυ..αν σας θαμπωσει θα δουμε!!!!!
    • Οδυσσεας Εστιατοριο ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΚΑΘΙΣΩ ΝΑ ΒΡΩ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΜΕ ΤΟ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ..ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΕΣΑ ΣΕ ΜΙΑ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΗΓΗ ΓΙΑ ΝΕΡΟ ΣΤΗΝ ΣΥΧΡΟΝΗ ΙΘΑΚΗ ΕΝΩ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΗΓΗ ΤΗΣ ΙΘΑΚΗΣ ΠΟΥ ΧΡΟΝΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΥ ΕΖΗΣΕ Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ 300 ΜΕΤΡΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΤΟΙΧΟΙ ΤΟΥ ΑΝΑΚΤΟΡΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑΕΙ ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΜΕ ΤΡΕΛΑ ΚΥΒΙΚΑ ΝΕΡΟΥ
    • Δικέλης Βλιχός Αλλά, αδυνατώ να πιστέψω πως ο Οδυσσέας ("σύμφωνα με τον Όμηρο: "αυτάρ Οδυσσεύς ήγεν Κεφαλλήνας μεγαθύμους") είχε το παλάτι του σε ένα μικρό νησί και όχι στο μεγαλύτερο της περιοχής.
    • ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΠΩς Η ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΒΟΗΘΑΕΙ ΣΕ ΤΙΠΟΤΕ,, ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΕΤΕ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΜΟΡΦΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΤΩΡΙΝΗς ΙΘΑΚΗς ,, ΑΥΤΟ ΜΑς ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΟΛΟΥς ,,! ΕΓΩ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΦΩΝΑΖΩ,, ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΒΙΟΝΕΤΕ ΚΑΙ ΕΚΕΙ,,Η ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΑΠΟ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΕΙ!
    • ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ ΔΥΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ
    • ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ ΕΓΩ ΚΑΤΑΓΡΑΦΩ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ,,ΔΙΟΤΙ ΠΡΟΣΜΕΝΩ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕς ΕΞΕΛΙΞΕΙς ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΕΣ,, ΣΤΟΥς ΟΠΟΙΟΥς ΣΥΓΚΑΤΑΛΕΓΕΣΤΕ ΚΑΙ ΕΣΕΙς, ΚΑΙ ΜΑς ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΥς
    • Ομηρική Ιθάκη "Μου παρεπονέθησαν οι Ιθακήσιοι ότι τριών χιλιάδων ετών δόξαν τους την παίρνω δια μιάς. Τους απεκρίθην : " ΄Οχι, φίλοι μου. Το εναντίον! Να σας αποδώσω δικαιοσύνην ζητώ. Πραγματική πατρίς σας είναι η Λευκάς. Τα χωράφια και τα κτήματα εκεί πέρα είναι ιδικά σας, όχι των Λευκαδίων. Κάμετε το ταχύτερον μίαν αίτησιν εις τον ΄Αρειον Πάγον και ζητήσατέ τα. Μάρτυρες δια το δίκαιόν σας: Εγώ και ο ΄Ομηρος!" " Γουλιέλμος Δαίρπφελδ

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου