Την δυσαρέσκεια την δική του και των
περισσοτέρων κατοίκων της Σκάλας εκφράζει με επιστολή του προς τον δήμαρχο κ.
Αλέξανδρο Παρίση , ο τέως πρόεδρος του χωριού κ. Άγγελος Τσιμάρας σχετικά με
την αλλαγή του τρόπου λειτουργίας πεζοδρόμησης και του κυκλοφοριακού εντός του
οικισμού. Ο κ. Τσιμάρας ζητάει να πάρει πίσω τις «παράνομες αποφάσεις» ο
δήμαρχος.
Κύριε δήμαρχε,
Θέλω να εκφράσω σε σας και στο Δημοτικό
Συμβούλιο του Δήμου Κεφαλονιάς την αντίθεση και δυσαρέσκειά την δική μου αλλά
και των περισσοτέρων κατοίκων του χωριού μου για την πρόσφατη απόφασή σας να
αλλάξετε τον τρόπο λειτουργίας της πεζοδρόμησης και του κυκλοφοριακού εντός του
οικισμού της Σκάλας.
Θέλω να σας ενημερώσω διότι οι
περισσότεροι από τους δημοτικούς συμβούλους λόγω αποστάσεως δεν γνωρίζουν καλά
το χωριό μου αλλά και τις ανάγκες του.
Έτσι ενώ στις προθέσεις σας σίγουρα θα
ήταν να διευκολύνετε και να ανακουφίσετε την καθημερινότητά μας, στην
πραγματικότητα την δυσκολέψατε.
Μετά από εισήγηση του Τοπικού Συμβουλίου
Σκάλας και του νέου αντιδημάρχου της περιοχής μας αλλάξατε την μέχρι πρότινος
μελέτη του καθηγητού συγκοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Ευάγγελου
Ματσούκη και της ομάδας του που ήταν στη σωστή κατεύθυνση γιατί ήταν βασισμένη
στις ανάγκες αλλά και δυνατότητες του χωριού μου.
Αυτό δεν ήταν σωστό να το πράξετε γιατί
πρέπει να γνωρίζετε ότι η συγκεκριμένη μελέτη δεν είχε μόνο τις ομόφωνες
αποφάσεις του Τοπικού και Δημοτικού Συμβουλίου του τέως Δήμου Ελειού-Πρόννων,
αλλά και την μεγάλη αποδοχή των κατοίκων γιατί τότε είχαμε ζητήσει την γνώμη
τους-είχαμε πραγματοποιήσει τρεις διαδοχικές λαϊκές συνελεύσεις.
Η μελέτη που την αποδέχθηκε το Τοπικό
και Δημοτικό Συμβούλιο επί Δημαρχίας Μάκη Μεταξά του 2003 προέβλεπε ενοποίηση
των δύο πλατειών του οικισμού, των κοινόχρηστων κτιρίων (Εκκλησία, Δημοτικό
Σχολείο, Κέντρο πολλαπλών χρήσεων) και ένα μέρος της κεντρικής λεωφόρου.
Για την ομαλή και σύγχρονη κυκλοφορία
των αυτοκινήτων όλοι οι δρόμοι εντός του οικισμού έγιναν μονής κυκλοφορίας.
Έτσι αποφύγαμε μέσα στο χωριό την άναρχη
κυκλοφορία τους αλλά και εξοικονομήσαμε θέσεις ΠΑΡΚΙΝΓΚ για τους ντόπιους και
τουρίστες και μάλιστα κοντά στην κατοικία τους.
Στα εννέα χρόνια λειτουργίας της
αποφύγαμε εντελώς τα τροχαία ατυχήματα.
Εσείς πήρατε απόφαση χωρίς μελέτη και
αυθαίρετα να επεκτείνετε τον πεζόδρομο κατά μήκος της κεντρικής λεωφόρου και να
καταργήσετε την μονοδρόμηση στον κεντρικό δρόμο και συγχρόνως την απαγόρευση
του ΠΑΡΚΙΝΓΚ για όλο το 24ΩΡO.
Oι αποφάσεις σας αυτές δεν έδωσαν οφέλη
για την τοπική κοινωνία αλλά αντίθετα δημιούργησαν πολλά προβλήματα.
Κ. δήμαρχε, κ. δημοτικοί σύμβουλοι η
επέκταση του πεζόδρομου σε όλους αρέσει και όλοι την θέλουμε αρκεί να υπάρχουν
οι προϋποθέσεις για να γίνει. Στην παρούσα φάση ο οικισμός δεν έχει τις
υποδομές.
Δεν υπάρχουν κατάλληλοι περιμετρικοί και
περιφερειακοί δρόμοι για να διοχετευθεί από εκεί η κυκλοφορία των οχημάτων.
Με την επέκταση που κάνατε δημιουργήσατε
ένα πεζοδρόμιο ανασφαλή γιατί όλοι οι παράδρομοι των διασχίζουν κάθετα. Ο
κεντρικός μάλιστα που διασταυρώνει επειδή τον μετατρέψατε σε διπλής κυκλοφορίας
γίνετε ακόμα ποιο επικίνδυνος.
Δεν μπορούμε να μιλάμε για πεζόδρομο
όταν αυτός δεν παρέχει ασφάλεια αλλά αντίθετα δημιουργούνται επικίνδυνες
παγίδες.
Δεν έχει γίνει επίσης καμία πρόβλεψη για
τον τεράστιο αριθμό των αυτοκινήτων για το που θα παρκάρει.
Η επέκταση του πεζόδρομου με τις
σημερινές δυνατότητες της περιοχής μπορεί να γίνει μόνο με τα λόγια. Με τα έργα
μόνο προβλήματα θα δημιουργήσει.
Όπως γνωρίζετε τα ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα
δωμάτια εντός του οικισμού είναι άδεια από τουρίστες.
Ας μην δημιουργούμε και άλλα προβλήματα
στα εναπομείναντα.
Ας αφήσουμε τα τουριστικά λεωφορεία
χωρίς εμπόδια να φθάσουν στον προορισμό τους, στον προκαθορισμένο χρόνο.
Ας μην προκαλούμε την δυσαρέσκεια και
αγανάκτηση των τουριστών επειδή δεν βρίσκουν να παρκάρουν και μπερδεύονται να
κυκλοφορήσουν με τα τόσα σήματα τροχαίας και τόσες απαγορεύσεις.
Ας μην ξεχνάμε ότι πρέπει να τους
παρέχουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερες εξυπηρετήσεις γιατί μας έχουν τιμήσει με
την απόφασή τους να επιλέξουν το χωριό μας ως τουριστικό προορισμό.
Πήρατε και μια δεύτερη απόφαση και
μετατρέψατε τον κεντρικό δρόμο του χωριού μου από μονής σε διπλής κυκλοφορίας
και ΜΟΝΙΜΗ απαγόρευση του ΠΑΡΚΙΝΓΚ.
O συγκεκριμένος δρόμος δεν ενδείκνυται
για διπλής κυκλοφορίας γιατί είναι στενός και με πολύ μικρά πεζοδρόμια.
Οι οδηγοί εντός κατοικημένης περιοχής
τρέχουν γιατί είναι ευθεία και επειδή στην είσοδο του χωριού διασταυρώνεται με
δρόμους δίχως ορατότητα γίνεται επικίνδυνος. Προτού γίνει μονόδρομος είχαν
γίνει πολλά τροχαία ατυχήματα.
Είναι όμως και ΑΔΙΚΗ απόφαση για όλους
εμάς που κατοικούμε εκεί, να μας αναγκάζετε να ψάχνουμε για ΠΑΡΚΙΝΓΚ όλο το 24ωρο. Ενώ αντίθετα
επέτρεψαν στους ασυνείδητους οδηγούς να αναπτύσσουν μεγάλη ταχύτητα έξω από τα
σπίτια μας και εντός κατοικημένης περιοχής.
Είναι εκδικητική, γιατί ορισμένοι
κάτοικοι ήταν από την αρχή αντίθετοι με τη μονοδρόμηση και την ήπια κυκλοφορία
των οχημάτων και τα δύο μέλη από το Τριμελές Τοπικό Συμβούλιο που το
εισηγήθηκαν ικανοποίησαν τις προεκλογικές δεσμεύσεις προς αυτούς.
Λυπάμαι όμως που τα δύο μέλη από το
Τοπικό Συμβούλιο δεν είχαν τη στοιχειώδη ευαισθησία, αν και τους το ζητήσαμε
επίμονα, να πάρει μια απόφαση και να μετατρέψει τον ελεύθερο χώρο στο προαύλιο
του Αγροτικού Ιατρείου, στην είσοδο του χωριού, εμβαδού 1.300 τμ., σε ΠΑΡΚΙΝΓΚ
για την εξυπηρέτηση των κατοίκων και τουριστών.
Δεν το έκαναν βέβαια γιατί κάποιοι “ΔΙΚΟΙ
ΤΟΥΣ” θα ενοχλούνταν από τους δήθεν θορύβους των αυτοκινήτων.
Πρέπει να γνωρίζετε όμως ότι οι αποφάσεις
αυτές είναι ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ γιατί δεν έχουν ΕΓΚΡΙΣΗ της ΑΡΜΟΔΙΑΣ επιτροπής ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΩΝ
ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ.
Επειδή έχετε δημιουργήσει ένα πεζόδρομο
ανασφαλή και έναν δρόμο “ΚΑΡΜΑΝΙΟΛΑ” καλό θα ήταν να τις αποσύρετε.
Διαφορετικά, σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος,
θα έχετε την πολιτική αλλά και ΗΘΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ.
Μετά τιμής
Άγγελος Τσιμάρας
Πρώην πρόεδρος
Τ.Σ. Σκάλας
Σε γενικές γραμμές πρόκειται για μια αξιόλογη τοποθέτηση άξια συγχαρητηρίων ως αναφορά στα προβλήματα της μετροπής της οδού Ι.Μεταξά από μονής σε διπλής κατεύθηνσης χωρίς στάθμευση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πρόβλημα ευθής εξ' αρχής έχει να κάνει με την ασφάλεια των παιζών εφόσον δεν υπάρχουν πεζοδρόμια επαρκή για την διέλευση των παιζών, οι οποίοι χρησιμοποιούν τον δρόμο με κίνδυνο την ζωή τους ιδιαίτερα της νυχτερινές ώρες.
Η μετατροπή της οδού κρίνεται ανεπαρκής ως προς την ασφάλεια των πεζών.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να θέσω ένα ερώτήμα που αφορά τις αποφάσεις περί πεζοδρομησης μιας οδού. ''Ποια τα κριτηρία ώστε ένας δρόμος να κριθεί ως πεζόδρομος ?''
Αν η απάντηση είναι "" Η Εμπορικότητα ενός δρόμου"", τότε να λάβετε υπόψιν ότι στην Ι. Μεταξά υπάρχουν 6 οικογένειες και διπλάσιος αριθμός επιχειρήσεων, άρα η Ι. Μεταξά έπρεπε να είναι η πρώτη πεζοδρομημένη οδός στην Σκάλα. Τώρα παρακμάζουν όλες αυτές οι επιχειρήσεις με αποτέλεσμα να κλείσουν πολύ σύντομα.
Για όλα τα προβλήματα υπάρχει και λήση .... "" 'Ολοι οι δρόμοι ανοικτοί ως ήταν και σύναμα όλοι πεζόδρομοι"" πως? Μα πολύ απλά όπως σε όλες τις αναπτυσσόμενες περιοχές πεζόδρομήση στα 3μέτρα του δρόμου (κάθε δρόμου) και κάθε 20 μέτρα μικρό άνοιγμα για περιορισμένη στάθμευση. Έτσι απλά η λύση αυτή είναι η ποιο ενδεδειγμένη στην "κυψέλη το παγκράτι το κορυδαλλό περιοχές με υπαρκτό συγκοινωνιακό πρόβλημα λόγο ανεξέλεγκτης ανάπτηξης και όχι στην Σκάλα της Κεφαλονιάς.
Ας δούμε τα προβλήματα στην βάση τους για να βρούμε την λήση με συννενόηση και επικοινωνία .... Αξίζουμε πολύ περισσότερα από κακοτεχνίες και ημίμετρα σε κρίσιμες περιόδους. Ελπίζω να μην προσέβαλα οποιονδήποτε και για αυτό προτήστως ζητώ ταπεινά συγνώμη.
Ευχαριστώ
Κουρκουμέλης Αθανάσιος