Σήμα Facebook
Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2012
8 σχόλια:
Ενδιαφέρουσα και απρόσμενη η έκρηξη αυτοκριτικής σου φίλε, αλλά μην νομίζεις πως δεν είχαν γίνει ήδη αντιληπτά όλα αυτά για τον χαρακτήρα σου. Βέβαια, το πρώτο βήμα για να γίνουμε καλύτεροι, είναι σίγουρα η συνειδητοποίηση των ελαττωμάτων μας.
ΑπάντησηΔιαγραφή
Πάντως, πιστεύω πως η τακτική σου και όλα αυτά που αναφέρεις, σε ζημιώνει γενικά και εάν όντως είσαι Ιθακιστής, δε σε άφησε να εκμεταλλευθείς προς το συμφέρον σου τη θεωρία μου. Θα μπορούσες ας πούμε, να προσαρμόσεις κάλλιστα τον «Προσανατολισμό των Φαιάκων» στα μέτρα σου, λύνοντας και το γνωστό πρόβλημα της περιγραφής της ομηρικής Ιθάκης ως «προς ζόφον», που δυσκολεύει την σημερινή Ιθάκη. Κάπως έτσι και το νησί Δουλίχιο = Λευκάδα και Βασίλειο Δουλιχίου = Ακαρνανία, θα μπορούσε να σου φανεί χρήσιμο.
Όμως, αφού η κατάθεση μιας ξεκάθαρης άποψης από εσένα (για πρώτη φορά μάλιστα) (αν και χωρίς δικαιολογητικές σκέψεις), πληροί τις προϋποθέσεις μιας σοβαρής ερώτησης, όπως το έχω πει, σκοπεύω να τη σχολιάσω, με σκοπό όχι να σε πείσω, αλλά να σε βοηθήσω να ολοκληρώσεις (επισημαίνοντας τα αδύνατα σημεία) ή να αναθεωρήσεις το σκεπτικό σου.
1. Αν το Δουλίχιο = Ζάκυνθος, τότε οι Εχινάδες νήσοι, δεν μπορούν να συνδεθούν γεωγραφικά μαζί της, τουλάχιστον όχι τόσο άμεσα όσο με την Ακαρνανία.
2. Αν από τη μετάφραση του ομηρικού κειμένου, που αφορά την περιγραφή του Βασιλείου του Δουλιχίου στον κατάλογο των πλοίων, συμπεραίνεις πως το Βασίλειο Δουλίχιο είναι νησί, τότε νομίζω πως θα πρέπει να το δεις στο αρχαίο κείμενο, όπου δεν βγαίνει κάτι τέτοιο (και υπάρχει και εκείνο το κόμμα ανάμεσά τους). Το νήσοι πάει στο πληθυντικό που είναι οι Εχινάδες. Εξάλλου τα ιερά νησιά, είναι μόνο οι Εχινάδες.
3. Επίσης, σε αυτόν τον κατάλογο, κανένα μεγάλο κύριο ελληνικό νησί δεν αναφέρεται ως νησί. Ούτε η Κρήτη, η Σαλαμίνα, η Ρόδος και ούτε φυσικά η Ιθάκη. Μόνο η Κάλυμνος με την Λέρο, σαν σύμπλεγμα μικρών, αλλά όχι ακατοίκητων νήσων. Και λέω ακατοίκητων, γιατί ίσως πεις ότι ομηρικές Εχινάδες = Στροφάδες (κάποιος το είπε κι αυτό)(διπλό δηλαδή το κακό), οι οποίες εκτός από ασήμαντες νήσοι είναι και ακατοίκητες (στους περισσότερους χάρτες, δεν υπάρχουν). Οι σημερινές Εχινάδες, έχουν παίξει ρόλο στην ιστορία της Ελλάδας (αν θέλεις ψάξε το) και κάποιες από αυτές κατοικούνται.
4. Τελευταίο (αν και θα μπορούσα να πω κι άλλα), άφησα το θέμα των σαράντα καραβιών του Δουλιχίου, που δεν νομίζω να πιστέψει κανείς σοβαρά, ότι το νησί της Ζακύνθου ήταν ποτέ τόσο πολυπληθές και πλούσιο, όσο άλλες μεγάλες περιοχές της ηπειρωτικής Ελλάδας. Ενώ η σημερινή Ακαρνανία, που θυμίζω ότι δεν έχει ταυτιστεί ακόμη με κάποια ομηρική επωνυμία (εκτός αφελέστατα από αυτό το αόριστο «ήπειρος»), έχει επικρατήσει ότι δεν συμμετείχε στον εθνικό αγώνα. Εξάλλου, όπως έχω πει, άλλο νησί Δουλίχιο που ανήκει στον Οδυσσέα και άλλο Βασίλειο του Δουλιχίου, όπου βασιλεύει ο Μέγης.
Για όλα τα παραπάνω, στηρίζω τις απόψεις μου και την επιχειρηματολογία μου, στο ομηρικό κείμενο και μέσα από εκεί παραθέτω αποδείξεις. Καλή η από μέρους σου, ρηξικέλευθη (τέτοιες χρειαζόμαστε) τοποθέτηση των ομηρικών τοποθεσιών, αλλά δυστυχώς, δε δένει το γλυκό (τουλάχιστον για μένα).
Επιπλέον, κάποτε είχες πει ότι το Δουλίχιο, θα έπρεπε να είναι πραγματικά δόλιχο (μακρόστενο). Μήπως άραγε είναι μακρόστενη η Ζάκυνθος; Όμως ξέχασέ το, με αυτό το σκεπτικό και το νησί Αρκούδι θα έπρεπε να είναι σαν τον Winnie the Poof, αλλά και όλες οι γυναίκες που ονομάζονται Πανωραίες ή Παρθένες, θα ήταν υποχρεωμένες να πληρούν τα χαρακτηριστικά του ονόματός τους!
Καλή συνέχεια και με λιγότερο μαζοχισμό (για καλό δικό σου) και ένα ευχαριστώ στον Γιώργο (δεν τον ξέρω προσωπικά), ο οποίος μας φιλοξενεί με υπομονή και αξιοπρόσεκτο ενδιαφέρον στον «αχυρώνα του».ΜΕ ΧΑΡΑ ΜΟΥ,,ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΤΟΣΣΕΣ ΘΕΩΡΕΙΕΣ,,ΠΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΑ
ΑπάντησηΔιαγραφή
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΕΠΝΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΠΟΥ ΤΑ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΙΚΑ,
ΩΣΤΕ ΝΑ ΛΥΘΕΙ Ο ΓΡΙΦΟΣ!! ΚΑΙ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΦΕΡΘΕΙ Η ΑΙΤΟΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ
ΝΑ ΘΥΜΙΣΩ ΤΟΝ ΑΧΕΡΟΝΤΑ,, ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΤΩΝ ΝΕΚΡΩΝ,,! ΜΕ ΠΛΟΥΣΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΑΠΟ ΤΟΝ
ΟΜΗΡΟ ΚΟΝΤΑ ΠΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΣΤΕ!
http://www.clickatlife.gr/story/taksidi/axerontas-o-arxaios-potamos-tou-thanatou-mageuei-me-tis-omorfies-tou?id=2234887Αγαπητέ Σάκη πρώτα – πρώτα χαίρομαι που σε ξαναδιαβάζω.
ΑπάντησηΔιαγραφή
Δεύτερον είμαι από τους ανθρώπους που με κουράζουν τα «χοντρά βιβλία» και συμμερίζομαι τους ομοίους μου γιατί τους νοιώθω.
Προσπαθώ λοιπόν να μη τους κουράζω και μέσα από ένα γλαφυρό αν μπορεί να τον ονομάσει κανείς τρόπο, να κεντρίζω το ενδιαφέρον τους, που ίσως φτάνει μέχρι παρεξηγήσεως για μερικούς που δεν έχουν την ίδια άποψη.
Αν κουβεντιάζαμε μεταξύ μας θα είχα φυσικά άλλο στιλ.
Μας διαβάζουν και μερικοί άλλοι όμως, με λιγότερο και ίσως καθόλου ενδιαφέρον για το αντικείμενο και όταν κάμουμε μια πιο σοβαρή (θεωρητικά) συζήτηση, πιστεύω ότι θα γυρίσουν φύλλο, οπότε ο γράφων χάνει ως προς το σκοπό του.
Όταν ασχολούμαι με οποιοδήποτε θέμα δεν βάζω καμιά ταμπέλα εκτός του «ανθρώπου» με τη βαθειά έννοια της λέξης, μόνο που για κάποιους αυτό είναι ακατανόητο.
Δεν είμαι Ιθακιστής λοιπόν, μόνο τις γνώσεις μου βάζω, όποιες έχω και σε όποιο βαθμό, για να ψαχουλέψω την αλήθεια και φυσικά να τις εμπλουτίσω.
Μέσα από αυτές τις λογικές κάνω και την αυτοκριτική μου.
Να σου απαντήσω λοιπόν άνευ «σπάθας».
(Σούργελο με έχεις κάμει, πέταξα και την ασπίδα πέταξα και τη σπάθα γιουσουφάκι θα μοιάζω ο ψημένος τώρα). Χα χα χα χα.
Ηλιάδα Β - 625
Οἳ δ᾽ ἐκ Δουλιχίοιο Ἐχινάων θ᾽ ἱεράων
νήσων, αἳ ναίουσι πέρην ἁλὸς Ἤλιδος ἄντα,
τῶν αὖθ᾽ ἡγεμόνευε Μέγης ἀτάλαντος Ἄρηϊ…
(μετφ):
Και τα νησιά τα ιερά της Ήλιδος αντίκρυ
Εχίνες και Δουλίχιον, σαράντα εστείλαν πλοία
κι ο Μέγης ήταν αρχηγός ισόπαλος του Άρη,
Και γιατί ήταν ιερά?
(Θα υποστηρίξω όπως κάπου είπες τη θεωρία Εχίνες = Στροφάδες, πολύ περιληπτικά):
Οι Στροφάδες ( πλωταί αρχαιότερα), ήταν το νησί των Αρπυίων .
Νομίσματα τις Ζακύνθου έφεραν τη κεφαλή του Απόλλωνα, αλλά και του Δία , του Διονύσου και άλλων. Άρα φανερώνεται ιδιαίτερη λατρεία των Θεών στο νησί.
Έπειτα μικρή η διαφορά αν ήταν οι σημερινές Εχίνες διότι έτσι και αλλιώς γιάφκα πειρατών ήταν τότε, τι πληθυσμό να είχαν.
Η σημερινή Ζάκυνθος ήταν διαπιστωμένα το εφορότερο νησί του συμπλέγματος πάντα και περισσότερο τη εποχή του Ομήρου που δεν είχε ούτε Καλυδώνιους κάπρους ούτε γενικά λεηλασίες και ως εκ τούτου ήταν πολυπληθές και με αποικίες μάλιστα, στη Κρήτη και στην Ισπανία.
Τώρα για το σχήμα αν και δεν υπολείπεται του μακρόστενου την εποχή του Οδυσσέα δεν υπήρχε δυνατότητα της αίσθησης του σχήματος εκτός της οπτικής από μακριά.
Αν θα το δεις από την Ηλεία πως φαίνεται? Δόλιχο μήπως?
Αν θα δεις χαρτογράφηση του 15ου αιώνα, πορτολάνους κλπ, πέφτεις και κυλιέσαι από τα γέλια με τα γεωγραφικά σχήματα.
(Θα μπορούσα να το κάνω περισσότερο «σεντόνι» αλλά δε θέλω να κουράσω γιατί ανοίχτηκαν πολλά θέματα).
Καλημέρα και από μένα σε σένα και σε όσους μας διαβάσουν.ενημερωτικά εγώ εφυγα απο το γενικό Λύκειο ,και πήγα επαγγελματικό,,να αποφύγω τα
ΑπάντησηΔιαγραφή
δύσκολα όπως θεωρούσα αρχαία,, και να δώσω βάρος σε οικονομαθηματικά κλπ!!,,
και τώρα τα βρίσκω μπαστούνια!!,, που να πάει το μυαλό μου τότε οτι κιος ο Ομηρος,,
θα με ταλαιπωρούσε τόσο τα τελευταία χρόνια, το είχα θεωρήσει παραμυθάκι!!
Τώρα εχώ ξεκινήσει και τις ελιές,,αλλά μόλις χαλαρώσω ,επειδη έχω συγκεντρώσει πολλές νέες ιδέες
, και μέχρι και να μιλήσουν και οι υπαίτιοι της υπόθεσης ,,ξανασκαλίσματος
του άλυτου γρίφου!,, (και είμαι λάτρης των γρίφων) θα την ξεσκονίσω με περισσότερη
προσοχη! ΜΑ ΤΟ ΔΙΑ ΑΙΝΙΣΙΟΣ ή ΟΧΙ ,,ΘΑ ΒΡΕΘΕΙ ΤΟ ΚΛΕΙΔΙ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ , ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΚΡΥΒΕΤΑΙ
,,με το πιθανότερο σεναριο τον ορισμό της Ιθάκης σαν ένα μεγάλο νησιοτικό σύμπλεγμα!!και για να δωσω εναν επίλογο στην θέση Ζακυνθο= Δουλιχι ,,δεν στεκει!1
ΑπάντησηΔιαγραφή
για τον εξής απλούστατο λόγο ,,την Ζακυνθο την αναφέρει καθαρά ο Ομηρος,,
οταν πλησίαζαν πριν ανοιχτει το σακι με τους ανέμους!!!!!!!!!!
φτάνωντας τις φερες,, φάνηκε το απόκρημνο όρος της Ιθάκης,, το Δουλίχι, η Σάμη και η
Δασωδης Ζάκυνθος!! Υμνοι στον Απόλλωνα Πυθιο στ. 425-429 ..που μας πείθει
για την τότε γεωγραφία
http://porosnews.blogspot.gr/2012/10/5.html#more
οπότε φίλε Αρις ,,σε απορίπτω στο θέμα για το Δουλίχι!!!
Παιζει Παλική- κεφαλλονιά, και το σενάριο ,,πολύ δουλεμένο του φίλου Σάκη!Παιδιά, εμείς οι τρεις λίγο πολύ, όλοι της θετικής εκπαίδευσης είμαστε, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να ασχοληθούμε με τα περιουσιακά στοιχεία της χώρας μας, τον «θεωρητικό» Όμηρο. Ίσα-ίσα, εάν απλοί ερασιτέχνες ενδιαφέρονται σήμερα τόσο πολύ για τα ομηρικά έπη, τότε είμαστε σε καλό δρόμο. Μήπως ο Σλίμαν, αν και Γερμανός επιχειρηματίας, δεν κατάφερε να μας βάλει τα γυαλιά; Εξάλλου, ο Όμηρος συνέθεσε για τον απλό λαό και όχι για λίγους ειδήμονες. Εδώ έρχεται και η ένστασή μου προς τον aris. Επειδή η γενική πολιτιστική κατάπτωση της Ελλάδας, η οποία μας οδήγησε στο γνωστό σημείο τα τελευταία χρόνια, έχει αποχαυνώσει τον λαό, δε σημαίνει ότι και εμείς πρέπει να προσαρμοστούμε στα χαμηλού επιπέδου γούστα του. Ποτέ να μη με διαβάσουν άνθρωποι, ανεγκέφαλοι, αδιάφοροι και τεμπέληδες, επειδή είμαι αναλυτικός και όχι εμπορικός. Δεν λέω πως δεν χρειάζεται το χιούμορ ή και οι πικάντικες ιστορίες (που βλέπουμε πόσο πέραση έχουν και στο συγκεκριμένο μπλόγκ), αλλά αυτά είναι για το διάλειμμα, όχι για τη βάση της υπάρξεώς μας.
ΑπάντησηΔιαγραφή
Οφείλουμε πρώτα στην πατρίδα μας και μετά στον ίδιο μας τον εαυτό, να μάθουμε και να αναπαράγουμε τη μεγάλη ιστορία μας. Το δυσμενές κλίμα πρέπει να το αναστρέψουμε εμείς οι ίδιοι. Δεν υπάρχουν σωτήρες πολιτικοί, ούτε καμιά επανάσταση που θα επαναφέρει τον ΕΛΛΗΝΑ, στο επίπεδο που του αξίζει. Υπάρχει όμως ο κρυμμένος και ανεξάντλητος θησαυρός της πνευματικής και ένδοξης ιστορίας μας, κι αυτόν θα πρέπει να τον εκμεταλλευτούμε, ακόμη και οικονομικά (με σύνεση), αν χρειάζεται. Ποτέ δεν είναι αργά.
Πραγματικά θαυμάζω τους προγόνους μας, κυρίως για ένα και μεγάλο λόγο. Σχεδόν όλοι, αγράμματος λαός και εύποροι γραμματικοί, όπου κι αν βρίσκονταν, ακόμη και στα πιο κακόφημα καπηλειά της κλασσικής Ελλάδας, ανέπτυσσαν εκτενείς φιλοσοφικές και σοβαρές πολιτικές συζητήσεις, ή στη βυζαντινή περίοδο, επί εκατοντάδες χρόνια, δεν έπαψαν να συζητούν θεολογικά ζητήματα και για τη φύση του Ιησού Χριστού. Ας τους μιμηθούμε λοιπόν και δε θα χάσουμε. Ας ψάξουμε κι ας συζητήσουμε. Το ταξίδι για την Ιθάκη, δεν έχει αξία αν δεν ταξιδευτούμε κι εάν δεν κουραστούμε. Μην περιμένουμε πλούτη να μας δώσει η Ελλάδα, η Ελλάδα μας έδωσε την θάλασσα και το ταξίδι.
Τώρα ως προς το θέμα μας, δύο συμπληρωματικές παρατηρήσεις.
1. Οι σημερινές Εχινάδες, ήταν ιερές για τους αρχαίους, γιατί ήταν παιδιά των μεγαλύτερων θεών της φύσης. Των ποταμών και στην περίπτωσή μας του Αχελώου, καθώς βρίσκονται στις εκβολές του. Αντίθετα, οι Στροφάδες, δε νομίζω πως ήταν αρκετό για να γίνουν ιερές, ότι οι γιοι του Βορέως ευχόμενοι προς το ιερό σημείο του Αινείσιου Δία, σταμάτησαν εκεί τις Άρπυιες. Εξάλλου, δύσκολα φαίνεται ο Αίνος από τόσο μακριά.
2. Σε καμιά περίπτωση, δεν μπορώ να δεχτώ ότι οι Στροφάδες, είναι απέναντι από την Ήλιδα ή τη θάλασσά της. Βρίσκονται γεωγραφικά στα ανοιχτά της Κυπαρισσίας και άρα μάλλον, εάν άξιζε ο Όμηρος να αναφερθεί σε αυτές τις μικρονήσους, θα τις τοποθετούσε στην ιδιοκτησία της Πύλου, ειδικά εάν η ομηρική Πύλος ήταν η Τριφυλλιακή.
Τα λέμε.Ε τώρα φίλε Σάκη μη το παίρνουμε και με το μοιρογνωμόνιο που ακριβώς ήταν η αρχαία Ήλιδα από Ολυμπία και κάτω οι Επειοί ονομάστηκαν Ηλίοι, αν δε κάνω λάθος.
ΑπάντησηΔιαγραφή
Αλλά να ξεπεράσουμε το σκόπελο δέχομαι τις Εχίνες στη σημερινή τοποθεσία.
Για τα πιο πάνω που γράφεις συμφωνώ και εγώ.
Όσο για τον φίλο Poros θα του απαντήσω ότι δεν εξαφάνισα τη Ζάκυνθο για να την κάνω Δουλίχιο, γιατί πάλι κάποιο νησί θα μας λείψει.
Και φυσικά από τις αρχαίες Φερές φαίνονται όλα τα νησιά που περιγράφει ο ύμνος στον Απόλλωνα.
(Κατευθεία στο καλάθι με πέταξες ορέ, θα στο φυλάω για αργότερα) Χα χα χα.
Τρίτο όλοι θέλουν να αποδεικνύουν κάτι ότι είναι έτσι, (εγώ ότι δεν είναι έτσι).
Θα ήθελα κάποιος που δεν είναι όλα αυτά, να μου αποδείξει ότι η Ζάκυνθος δεν είναι το αρχαίο Δουλίχιο.
Το κλειδί της ανεύρεσης της Ομηρικής Ιθάκης είναι η σχέση Ζακύνθου – Δουλίχιου, αν δε βρεθεί αυτό φιλοσοφούμε για πλάκα.
Αν υπάρχει όρεξη και καλή διάθεση το πάμε.
(Αυτό πάει αρχή στο προηγούμενο σχόλιο αλλά το έκοψε ο δαίμων του πληκτρολογίου!
Κοντράρει και ο Όμηρος τώρα! Χα χα χα χα).