Αναδημοσίευση από την Ημέρα τσι Ζακύνθου..!
ΖΑΚΥΝΘΟΣ – Η τρίαινα του Ποσειδώνα, φαίνεται ότι αντάριασε τη θαλάσσια περιοχή που αφορά στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες της Κεφαλονιάς… συνεπαίρνοντας και τη Ζάκυνθο.
Η υπόθεση θαλασσίων συγκοινωνιών, στην μεγαλύτερη νησιωτική χώρα της Ευρώπης και μια από τις μεγαλύτερες του κόσμου, είναι εντελώς αθωράκιστη και η κείμενη νομοθεσία μάλλον λειτουργεί υπέρ των όποιων συμφερόντων, παρά υπέρ των εκατομμυρίων επιβατών – φορολογούμενων πολιτών. Το καθεστώς, περικλείει ιστορικές συναλλαγές κράτους – πλοιοκτητών, που μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, συνεχίζονται με τον ίδιο ρυθμό (μονοπώλια, ειδικές νομοθετικές ρυθμίσεις κατά περίπτωση, σκανδαλώδεις άγονες γραμμές, αποκλεισμοί των τοπικών κοινωνιών σε αποφάσεις του ΣΑΣ, υπουργικές νυχτερινές αποφάσεις, πολιτικές παρεμβάσεις δανειοδοτήσεων, παγωμένα δάνεια της χούντας κλπ).
Η υπόθεση θαλασσίων συγκοινωνιών, στην μεγαλύτερη νησιωτική χώρα της Ευρώπης και μια από τις μεγαλύτερες του κόσμου, είναι εντελώς αθωράκιστη και η κείμενη νομοθεσία μάλλον λειτουργεί υπέρ των όποιων συμφερόντων, παρά υπέρ των εκατομμυρίων επιβατών – φορολογούμενων πολιτών. Το καθεστώς, περικλείει ιστορικές συναλλαγές κράτους – πλοιοκτητών, που μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, συνεχίζονται με τον ίδιο ρυθμό (μονοπώλια, ειδικές νομοθετικές ρυθμίσεις κατά περίπτωση, σκανδαλώδεις άγονες γραμμές, αποκλεισμοί των τοπικών κοινωνιών σε αποφάσεις του ΣΑΣ, υπουργικές νυχτερινές αποφάσεις, πολιτικές παρεμβάσεις δανειοδοτήσεων, παγωμένα δάνεια της χούντας κλπ).
Το ασπρόμαυρο κράτος
Καμία τρόικα, καμία λιτότητα και καμία κρίση, δεν θα εξηγήσει στον έλληνα φορολογούμενο νησιώτη, γιατί το κράτος του, εξακολουθεί να πληρώνει με εκατομμύρια ευρώ τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, τις απρόκλητα άγονες αεροπορικές συνδέσεις που εξυπηρετούν τις εταιρίες και όχι τον πολίτη (βλέπε Ιόνιο, που η γραμμή συνδέει τα νησιά με το Ηράκλειο την έδρα εταιρίας και όχι με τη Θεσσαλονίκη, βλέπε την άγονη γραμμή Θεσσαλονίκης – Κέρκυρας και πολλές άλλες στο Αιγαίο), τις άγονες θαλάσσιες γραμμές του Αιγαίου και από την άλλη, τις πανάκριβες «θωρακισμένες» γραμμές της μικρής ακτοπλοΐας.
Η εφημερίδα μας έχει προσεγγίσει το θέμα με δεκάδες άρθρα και θέσεις, που πάντα μεταφέρουν την έκφραση της κοινής γνώμης.
Η προσέγγιση έχει δύο λεπτές πλευρές:
- την οικονομική δεινότητα των εταιριών να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους (καύσιμα, προσωπικό, συντηρήσεις, δάνεια απόκτησης πλοίων, φορολογία) και από την άλλη,
- τον καταπιεσμένο και «φτωχό» πλέον επιβάτη που ταξιδεύει όχι για λόγους αναψυχής αλλά κυρίως για λόγους, επιβίωσης, ανάγκης και υποχρεώσεων.
Καμία τρόικα, καμία λιτότητα και καμία κρίση, δεν θα εξηγήσει στον έλληνα φορολογούμενο νησιώτη, γιατί το κράτος του, εξακολουθεί να πληρώνει με εκατομμύρια ευρώ τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, τις απρόκλητα άγονες αεροπορικές συνδέσεις που εξυπηρετούν τις εταιρίες και όχι τον πολίτη (βλέπε Ιόνιο, που η γραμμή συνδέει τα νησιά με το Ηράκλειο την έδρα εταιρίας και όχι με τη Θεσσαλονίκη, βλέπε την άγονη γραμμή Θεσσαλονίκης – Κέρκυρας και πολλές άλλες στο Αιγαίο), τις άγονες θαλάσσιες γραμμές του Αιγαίου και από την άλλη, τις πανάκριβες «θωρακισμένες» γραμμές της μικρής ακτοπλοΐας.
Η εφημερίδα μας έχει προσεγγίσει το θέμα με δεκάδες άρθρα και θέσεις, που πάντα μεταφέρουν την έκφραση της κοινής γνώμης.
Η προσέγγιση έχει δύο λεπτές πλευρές:
- την οικονομική δεινότητα των εταιριών να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους (καύσιμα, προσωπικό, συντηρήσεις, δάνεια απόκτησης πλοίων, φορολογία) και από την άλλη,
- τον καταπιεσμένο και «φτωχό» πλέον επιβάτη που ταξιδεύει όχι για λόγους αναψυχής αλλά κυρίως για λόγους, επιβίωσης, ανάγκης και υποχρεώσεων.
Σιγή ιχθύος
Μέχρι σήμερα κανένας πολιτικός, αιρετός, κόμμα και φορέας, δεν ασχολήθηκε σοβαρά – ως όφειλε απέναντι στην κοινωνία που εκπροσωπεί – με την υπόθεση δρομολογίων, κόστους και λειτουργίας. Η υπόθεση βρίσκεται για δεκαετίες στο απυρόβλητο, ενώ τόσο η κοινωνία όσο και οι εκπρόσωποί της, κατά καιρούς γίνονται θεατές ή χειροκροτητές, διαφόρων ενεργειών που στο πέρασμα του χρόνου λειτουργούν εναντίον του (δρομολογήσεις πλοίων λαϊκής βάσης, απειλές και κλεισίματα του λιμανιού για χορήγηση άδειας σκοπιμότητας σε πλοίο κλπ).
Με αιτία την κρίση και μετά από πιέσεις, το 80% των ετησίων δρομολογίων της Ζακύνθου εν έτη 2013, αφορούν σε τέσσερα δρομολόγια από Δευτέρα – Παρασκευή και τρία στα Σαββατοκύριακα, ενώ το κόστος στην γραμμή τοποθετείται από ειδικούς, στα υψηλότερα της παγκόσμιας ακτοπλοΐας (σχέση απόστασης – τιμής – εξυπηρέτησης).
Μέχρι σήμερα κανένας πολιτικός, αιρετός, κόμμα και φορέας, δεν ασχολήθηκε σοβαρά – ως όφειλε απέναντι στην κοινωνία που εκπροσωπεί – με την υπόθεση δρομολογίων, κόστους και λειτουργίας. Η υπόθεση βρίσκεται για δεκαετίες στο απυρόβλητο, ενώ τόσο η κοινωνία όσο και οι εκπρόσωποί της, κατά καιρούς γίνονται θεατές ή χειροκροτητές, διαφόρων ενεργειών που στο πέρασμα του χρόνου λειτουργούν εναντίον του (δρομολογήσεις πλοίων λαϊκής βάσης, απειλές και κλεισίματα του λιμανιού για χορήγηση άδειας σκοπιμότητας σε πλοίο κλπ).
Με αιτία την κρίση και μετά από πιέσεις, το 80% των ετησίων δρομολογίων της Ζακύνθου εν έτη 2013, αφορούν σε τέσσερα δρομολόγια από Δευτέρα – Παρασκευή και τρία στα Σαββατοκύριακα, ενώ το κόστος στην γραμμή τοποθετείται από ειδικούς, στα υψηλότερα της παγκόσμιας ακτοπλοΐας (σχέση απόστασης – τιμής – εξυπηρέτησης).
Τα προβλήματα
Τα πλοία της γραμμής, στην πλειοψηφία τους είναι ασφαλή, πολυτελή, άνετα, μεγάλα αλλά και πολυέξοδα για τα δεδομένα της εποχής που διανύουμε. Οι εταιρίες που μπήκαν στην κρίση με δανειακά ανοίγματα που ουσιαστικά αφορούσαν σε κάθετη απόκτηση νέων πλοίων, σαφώς βρίσκονται στην πλέον δυσμενέστερη θέση, διότι, όπως γνωρίζει και ο τελευταίος νοικοκύρης, τα χρέη στις μέρες μας είναι καταλυτικά, αλλά από την άλλη δεν πουλιέται τίποτα από τα αποκτηθέντα.
Τα πλοία της γραμμής, στην πλειοψηφία τους είναι ασφαλή, πολυτελή, άνετα, μεγάλα αλλά και πολυέξοδα για τα δεδομένα της εποχής που διανύουμε. Οι εταιρίες που μπήκαν στην κρίση με δανειακά ανοίγματα που ουσιαστικά αφορούσαν σε κάθετη απόκτηση νέων πλοίων, σαφώς βρίσκονται στην πλέον δυσμενέστερη θέση, διότι, όπως γνωρίζει και ο τελευταίος νοικοκύρης, τα χρέη στις μέρες μας είναι καταλυτικά, αλλά από την άλλη δεν πουλιέται τίποτα από τα αποκτηθέντα.
Ο πελάτης έχει δίκιο;
Η κοινοπραξία πλοίων Ζακύνθου, μπήκε στην κρίση παίρνοντας αποφάσεις στις οποίες μόνιμα απουσίασε η όποια κοινωνική διαβούλευση. Αν δεν την χρειαζόταν, δεν θα έπρεπε ποτέ να την επικαλεστεί – όπως αδίκως είχε κάνει τον περασμένο Μάιο για να πείσει το ΣΑΣ.
Οι πολιτικοί του τόπου μας και της περιφέρειάς μας, για δικούς τους λόγους δεν ασχολήθηκαν ποτέ ουσιαστικά με το θέμα. Αν οι πλοιοκτήτες δεν “βγαίνουν” οικονομικά, οι πολιτικοί έχουν ΧΡΕΟΣ να ζητήσουν από το κράτος να χαρακτηρίσει τη γραμμή Ζακύνθου – Κυλλήνης ως άγονη και επιδοτούμενη. Ποιός τολμά;
Η κοινοπραξία πλοίων Ζακύνθου, μπήκε στην κρίση παίρνοντας αποφάσεις στις οποίες μόνιμα απουσίασε η όποια κοινωνική διαβούλευση. Αν δεν την χρειαζόταν, δεν θα έπρεπε ποτέ να την επικαλεστεί – όπως αδίκως είχε κάνει τον περασμένο Μάιο για να πείσει το ΣΑΣ.
Οι πολιτικοί του τόπου μας και της περιφέρειάς μας, για δικούς τους λόγους δεν ασχολήθηκαν ποτέ ουσιαστικά με το θέμα. Αν οι πλοιοκτήτες δεν “βγαίνουν” οικονομικά, οι πολιτικοί έχουν ΧΡΕΟΣ να ζητήσουν από το κράτος να χαρακτηρίσει τη γραμμή Ζακύνθου – Κυλλήνης ως άγονη και επιδοτούμενη. Ποιός τολμά;
Το ιστορικό των τελευταίων μηνών
Η κοινοπραξία πλοίων το 2012, μετά την απόσυρση Στρίντζη, μπήκε πλήρως στη γραμμή της Κεφαλονιάς, καλύπτοντας τη γραμμή Σάμη – Πάτρα και Πόρος – Κυλλήνη. Η τελική δρομολόγηση του πλοίου «Ζάκυνθος Ι» της ΑΝΕΖ, ανάγκασε την Κοινοπραξία να το εντάξει στις αγκάλες της, μία εβδομάδα μετά την επίσημη επικοινωνιακή πολιτική της εταιρίας λαϊκής βάσης να μειώσει σε επίπεδα 30 – 50% τα ναύλα.
Η πολιτική της κοινοπραξίας στην Κεφαλονιά κινήθηκε πάνω στο επί δεκαετίες λάθος εφαρμοσμένο μοντέλο της Ζακύνθου, οδηγώντας τελικά κεφαλλονίτες επιχειρηματίες στην σύμπραξη, απόκτηση και δρομολόγηση του πλοίου «Νήσος Κεφαλονιά», πρώην ιδιοκτησίας Στρίντζη.
Οι μάχες μεταφέρθηκαν στο υπουργείο ναυτιλίας με την προσφιλή μέθοδο της προσπάθειας αποκλεισμού. Οι νεόκοποι κεφαλλονίτες πλοιοκτήτες, ζήτησαν από τη Ζακυνθινή κοινοπραξία να εγκαταλείψει τη γραμμή Σάμης – Πάτρα (εδώ, μετά από δεκαετίες τα δρομολόγια από δύο ημερησίως έγιναν μόλις ένα, μόλις ανέλαβε η κοινοπραξία).
Το αίτημα δεν έγινε δεκτό, ενώ σε πρώτη φάση, το Κεφαλονίτικο πλοίο δεν πήρε την άδεια λόγω ελλείψεων. Η υπόθεση εξελίχθηκε γρήγορα. Στις 4 Απριλίου 2013, η «Κεφαλληνία Lines NE», ζητάει και παίρνει – κατευθείαν από το υπουργείο Ναυτιλίας – άδεια δρομολόγησης στις γραμμές Αργοστόλι – Κυλλήνη και Πόρος – Κυλλήνη, αφήνοντας τους Ζακυνθινούς πλοικτήτες, μόνους στη γραμμή Σάμη – Πάτρα (ήταν παράνομη δέσμευση του υπουργείου;;;)
Η Κοινοπραξία Ζακυνθινών πλοίων, εκδίδει επιστολή προς την πολιτική ηγεσία του τόπου (η οποία δεν δόθηκε ποτέ στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης) στην οποία γίνεται αναφορά για σειρά παράνομων ενεργειών για την αδειοδότηση αλλά και για κάποια «μυστική υπόσχεση» των υπηρεσιών του υπουργείου, ότι δεν θα δρομολογηθεί αποδρομολογημένο πλοίο στην Κεφαλονιά!
Στις 30 Απριλίου 2013 ο βουλευτής Ζακύνθου, ως δέκτης της διαμαρτυρίας των Ζακυνθινών πλοιοκτητών, προβαίνει σε κατάθεση ερώτησης στην βουλή που απευθύνεται στον υπουργό εμπορικής ναυτιλίας και Αιγαίου με θέμα:
«Η παράνομη και αδιαφανής δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Σάμης Κεφαλληνίας – Πάτρας – Ιθάκης – Αργοστολίου – Κυλλήνης – Πόρου Κεφαλονιάς».
Η κοινοπραξία πλοίων το 2012, μετά την απόσυρση Στρίντζη, μπήκε πλήρως στη γραμμή της Κεφαλονιάς, καλύπτοντας τη γραμμή Σάμη – Πάτρα και Πόρος – Κυλλήνη. Η τελική δρομολόγηση του πλοίου «Ζάκυνθος Ι» της ΑΝΕΖ, ανάγκασε την Κοινοπραξία να το εντάξει στις αγκάλες της, μία εβδομάδα μετά την επίσημη επικοινωνιακή πολιτική της εταιρίας λαϊκής βάσης να μειώσει σε επίπεδα 30 – 50% τα ναύλα.
Η πολιτική της κοινοπραξίας στην Κεφαλονιά κινήθηκε πάνω στο επί δεκαετίες λάθος εφαρμοσμένο μοντέλο της Ζακύνθου, οδηγώντας τελικά κεφαλλονίτες επιχειρηματίες στην σύμπραξη, απόκτηση και δρομολόγηση του πλοίου «Νήσος Κεφαλονιά», πρώην ιδιοκτησίας Στρίντζη.
Οι μάχες μεταφέρθηκαν στο υπουργείο ναυτιλίας με την προσφιλή μέθοδο της προσπάθειας αποκλεισμού. Οι νεόκοποι κεφαλλονίτες πλοιοκτήτες, ζήτησαν από τη Ζακυνθινή κοινοπραξία να εγκαταλείψει τη γραμμή Σάμης – Πάτρα (εδώ, μετά από δεκαετίες τα δρομολόγια από δύο ημερησίως έγιναν μόλις ένα, μόλις ανέλαβε η κοινοπραξία).
Το αίτημα δεν έγινε δεκτό, ενώ σε πρώτη φάση, το Κεφαλονίτικο πλοίο δεν πήρε την άδεια λόγω ελλείψεων. Η υπόθεση εξελίχθηκε γρήγορα. Στις 4 Απριλίου 2013, η «Κεφαλληνία Lines NE», ζητάει και παίρνει – κατευθείαν από το υπουργείο Ναυτιλίας – άδεια δρομολόγησης στις γραμμές Αργοστόλι – Κυλλήνη και Πόρος – Κυλλήνη, αφήνοντας τους Ζακυνθινούς πλοικτήτες, μόνους στη γραμμή Σάμη – Πάτρα (ήταν παράνομη δέσμευση του υπουργείου;;;)
Η Κοινοπραξία Ζακυνθινών πλοίων, εκδίδει επιστολή προς την πολιτική ηγεσία του τόπου (η οποία δεν δόθηκε ποτέ στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης) στην οποία γίνεται αναφορά για σειρά παράνομων ενεργειών για την αδειοδότηση αλλά και για κάποια «μυστική υπόσχεση» των υπηρεσιών του υπουργείου, ότι δεν θα δρομολογηθεί αποδρομολογημένο πλοίο στην Κεφαλονιά!
Στις 30 Απριλίου 2013 ο βουλευτής Ζακύνθου, ως δέκτης της διαμαρτυρίας των Ζακυνθινών πλοιοκτητών, προβαίνει σε κατάθεση ερώτησης στην βουλή που απευθύνεται στον υπουργό εμπορικής ναυτιλίας και Αιγαίου με θέμα:
«Η παράνομη και αδιαφανής δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Σάμης Κεφαλληνίας – Πάτρας – Ιθάκης – Αργοστολίου – Κυλλήνης – Πόρου Κεφαλονιάς».
Στ. Κοντονής: Παράνομη και αδιαφανής η δρομολόγηση του “Νήσος Κεφαλλονιά”
Η ερώτηση, είδε το φως της δημοσιότητας μετά την σημαντική και αυξημένη κίνηση του Πάσχα. Η από 30 Απριλίου, ερώτηση του βουλευτή Ζακύνθου δημοσιοποιήθηκε μόλις την περασμένη Πέμπτη σε διαδικτυακούς τόπους της Κεφαλονιάς. Η αντίδραση των κεφαλλονιτών πλοιοκτητών της πολιτικής ηγεσίας αλλά και της κεφαλλονίτικης κοινωνίας ήταν άμεση.
Η «Κεφαλληνία Lines NE» εξέδωσε σκληρή ανακοίνωση – απάντηση:
Η «Κεφαλληνία Lines NE» εξέδωσε σκληρή ανακοίνωση – απάντηση:
“Kefalonian Lines”: Κατάπτυστη και συκοφαντική η ερώτηση του Κοντονή
Η βαθιά αγάπη, η αμέριστη συμπαράσταση και η σαφής προτίμηση που επέδειξαν οι συμπατριώτες μας που ταξίδεψαν τις Άγιες Μέρες του Πάσχα με το «ΝΗΣΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ», ταρακούνησε συθέμελα το μονοπωλιακό ακτοπλοϊκό κατεστημένο του νησιού μας, που επιχειρεί με κάθε τρόπο να κρατήσει έρμαιο των ορέξεων του το περήφανο νησί μας. Στα πλαίσια αυτά εντάσσεται η ερώτηση του Βουλευτή Ζακύνθου του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ, κ. Σταύρου Κοντονή προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, στην οποία απροκάλυπτα και προκλητικά ο Βουλευτής Ζακύνθου προτείνει την αποδρομολόγηση του πλοίου «ΝΗΣΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ» αφού δήθεν η Κοινοπραξία Ζακυνθινών συμφερόντων “καλύπτει ομαλώς τις ανάγκες της τουριστικής αλλά και της δύσκολης χειμερινής περιόδου”!!!!
Στην κατάπτυστη και συκοφαντική για την Εταιρεία και το πλοίο μας ερώτηση του, για την οποία σύντομα θα λογοδοτήσει ενώπιον της Αστικής και Ποινικής Δικαιοσύνης, ο Βουλευτής Ζακύνθου κάνει λόγο για δήθεν “υποσχέσεις” υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου Ναυτιλίας για μη δρομολόγηση άλλου πλοίου στη Κεφαλονιά “υπό οιεσδήποτε προϋποθέσεις ή πλοιοκτησία κατά την επερχόμενη θερινή περίοδο”!!!!!
Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι οι ακτοπλοϊκές ανάγκες της Κεφαλονιάς ρυθμίζονται “εν κρυπτώ” και παρανόμως με “υποσχέσεις” και ανταλλάγματα και αυτές οι πρακτικές υιοθετούνται από Βουλευτή του Ελληνικού Κοινοβουλίου, κατά παράβαση κάθε έννοιας δικαίου, ελεύθερου και υγιούς ανταγωνισμού.
Όσον αφορά στην επικαλούμενη με την ερώτηση έλλειψη των απαιτούμενων πιστοποιητικών του πλοίου, ο κος Κοντονής καταγράφεται ως κοινός ψεύτης και συκοφάντης, αφού γνωρίζει ως δικηγόρος επί πολλά έτη της Ζακυνθινής κοινοπραξίας, ότι ουδεμία άδεια δρομολόγησης πλοίου εγκρίνεται χωρίς την προσκόμιση των ανωτέρω πιστοποιητικών.
Όσον αφορά στα “αδιαφανή και μεροληπτικά” κριτήρια δρομολόγησης του «ΝΗΣΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ», μάλλον θα πρέπει να κοιτάξει τον καθρέπτη του και εκεί θα δει “αδιαφανή και μεροληπτικά” κριτήρια στην σχετική ερώτηση του.
Είναι κρίμα που ο κοινοβουλευτικός μανδύας και η βαριά σφραγίδα του Βουλευτή Ζακύνθου χρησιμοποιείται για ιδιοτελείς και προκλητικά μεροληπτικούς σκοπούς, ενταγμένους στη διατήρηση μονοπωλιακών συμφερόντων στο Ιόνιο.
Είμαστε συγκινημένοι από την αγάπη των συμπατριωτών μας.
Μας εμπιστεύτηκαν. Τους δικαιώσαμε.
Μας προτίμησαν. Τους ευχαριστούμε.
Μαζί δίνουμε την μάχη για την τουριστική ανάπτυξη και την ομαλή ακτοπλοϊκή σύνδεση της αγαπημένης μας Κεφαλονιάς.
Σ’ αυτή μας την προσπάθεια θέλουμε δίπλα μας τους θεσμικούς παράγοντες του νησιού μας, αρωγούς και συμπαραστάτες μας, αφού η ανάπτυξη της Κεφαλονιάς, δεν έχει κόμμα, δεν έχει χρώμα, δεν έχει χώρο για προσωπικά και πολιτικά παιχνίδια.
Ενώ λοιπόν ο κος Κοντονής σύντομα θα βρεθεί να λογοδοτήσει για τα ειπωθέντα από αυτόν στην Ελληνική Δικαιοσύνη, η KEFALONIAN LINES με το «ΝΗΣΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ», απτόητη από απειλές και συκοφαντικά λιβελογραφήματα, θα συνεχίσει να υπηρετεί τον περήφανο λαό της Κεφαλονιάς με επίπεδο υπηρεσιών που αξίζουν στον Κεφαλλονίτικο λαό και την Κεφαλλονίτικη κουλτούρα.
Με εκτίμηση,
Από την Εταιρεία
Η βαθιά αγάπη, η αμέριστη συμπαράσταση και η σαφής προτίμηση που επέδειξαν οι συμπατριώτες μας που ταξίδεψαν τις Άγιες Μέρες του Πάσχα με το «ΝΗΣΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ», ταρακούνησε συθέμελα το μονοπωλιακό ακτοπλοϊκό κατεστημένο του νησιού μας, που επιχειρεί με κάθε τρόπο να κρατήσει έρμαιο των ορέξεων του το περήφανο νησί μας. Στα πλαίσια αυτά εντάσσεται η ερώτηση του Βουλευτή Ζακύνθου του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ, κ. Σταύρου Κοντονή προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, στην οποία απροκάλυπτα και προκλητικά ο Βουλευτής Ζακύνθου προτείνει την αποδρομολόγηση του πλοίου «ΝΗΣΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ» αφού δήθεν η Κοινοπραξία Ζακυνθινών συμφερόντων “καλύπτει ομαλώς τις ανάγκες της τουριστικής αλλά και της δύσκολης χειμερινής περιόδου”!!!!
Στην κατάπτυστη και συκοφαντική για την Εταιρεία και το πλοίο μας ερώτηση του, για την οποία σύντομα θα λογοδοτήσει ενώπιον της Αστικής και Ποινικής Δικαιοσύνης, ο Βουλευτής Ζακύνθου κάνει λόγο για δήθεν “υποσχέσεις” υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου Ναυτιλίας για μη δρομολόγηση άλλου πλοίου στη Κεφαλονιά “υπό οιεσδήποτε προϋποθέσεις ή πλοιοκτησία κατά την επερχόμενη θερινή περίοδο”!!!!!
Δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι οι ακτοπλοϊκές ανάγκες της Κεφαλονιάς ρυθμίζονται “εν κρυπτώ” και παρανόμως με “υποσχέσεις” και ανταλλάγματα και αυτές οι πρακτικές υιοθετούνται από Βουλευτή του Ελληνικού Κοινοβουλίου, κατά παράβαση κάθε έννοιας δικαίου, ελεύθερου και υγιούς ανταγωνισμού.
Όσον αφορά στην επικαλούμενη με την ερώτηση έλλειψη των απαιτούμενων πιστοποιητικών του πλοίου, ο κος Κοντονής καταγράφεται ως κοινός ψεύτης και συκοφάντης, αφού γνωρίζει ως δικηγόρος επί πολλά έτη της Ζακυνθινής κοινοπραξίας, ότι ουδεμία άδεια δρομολόγησης πλοίου εγκρίνεται χωρίς την προσκόμιση των ανωτέρω πιστοποιητικών.
Όσον αφορά στα “αδιαφανή και μεροληπτικά” κριτήρια δρομολόγησης του «ΝΗΣΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ», μάλλον θα πρέπει να κοιτάξει τον καθρέπτη του και εκεί θα δει “αδιαφανή και μεροληπτικά” κριτήρια στην σχετική ερώτηση του.
Είναι κρίμα που ο κοινοβουλευτικός μανδύας και η βαριά σφραγίδα του Βουλευτή Ζακύνθου χρησιμοποιείται για ιδιοτελείς και προκλητικά μεροληπτικούς σκοπούς, ενταγμένους στη διατήρηση μονοπωλιακών συμφερόντων στο Ιόνιο.
Είμαστε συγκινημένοι από την αγάπη των συμπατριωτών μας.
Μας εμπιστεύτηκαν. Τους δικαιώσαμε.
Μας προτίμησαν. Τους ευχαριστούμε.
Μαζί δίνουμε την μάχη για την τουριστική ανάπτυξη και την ομαλή ακτοπλοϊκή σύνδεση της αγαπημένης μας Κεφαλονιάς.
Σ’ αυτή μας την προσπάθεια θέλουμε δίπλα μας τους θεσμικούς παράγοντες του νησιού μας, αρωγούς και συμπαραστάτες μας, αφού η ανάπτυξη της Κεφαλονιάς, δεν έχει κόμμα, δεν έχει χρώμα, δεν έχει χώρο για προσωπικά και πολιτικά παιχνίδια.
Ενώ λοιπόν ο κος Κοντονής σύντομα θα βρεθεί να λογοδοτήσει για τα ειπωθέντα από αυτόν στην Ελληνική Δικαιοσύνη, η KEFALONIAN LINES με το «ΝΗΣΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ», απτόητη από απειλές και συκοφαντικά λιβελογραφήματα, θα συνεχίσει να υπηρετεί τον περήφανο λαό της Κεφαλονιάς με επίπεδο υπηρεσιών που αξίζουν στον Κεφαλλονίτικο λαό και την Κεφαλλονίτικη κουλτούρα.
Με εκτίμηση,
Από την Εταιρεία
“Θλίβεται” η κ. Θεοπεφτάτου
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ της Κεφαλονιάς, πήρε σαφείς αποστάσεις για την επερώτηση.
Σε συνέντευξη τύπου και σε ερώτηση του Ζακυνθινής καταγωγής δημοσιογράφου Σάκη Βούτου, σχετικά με την επερώτηση του συναδέλφου της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ζακύνθου Σταύρου Κοντονή πήρε σαφείς αποστάσεις. Μάλιστα, απαντώντας στο δημοσιογράφο δήλωσε ότι “θλίβεται”. Ενώ συνεχίζοντας τόνισε, «έχετε απόλυτο δίκιο, παρόλο που είστε Ζακυνθός δεν το υποστηρίζετε. Θλίβομαι κ. Βούτο, γιατί έκανε αυτή την ενέργεια και δεν με ενημέρωσε».
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ της Κεφαλονιάς, πήρε σαφείς αποστάσεις για την επερώτηση.
Σε συνέντευξη τύπου και σε ερώτηση του Ζακυνθινής καταγωγής δημοσιογράφου Σάκη Βούτου, σχετικά με την επερώτηση του συναδέλφου της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ζακύνθου Σταύρου Κοντονή πήρε σαφείς αποστάσεις. Μάλιστα, απαντώντας στο δημοσιογράφο δήλωσε ότι “θλίβεται”. Ενώ συνεχίζοντας τόνισε, «έχετε απόλυτο δίκιο, παρόλο που είστε Ζακυνθός δεν το υποστηρίζετε. Θλίβομαι κ. Βούτο, γιατί έκανε αυτή την ενέργεια και δεν με ενημέρωσε».
Η απάντηση του Σταύρου Κοντονή από το δελτίο του Ionian Channel
Καλεσμένος στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Ionian Channel ο Βουλευτής Ζακύνθου σχολίασε μεταξύ άλλων την ανακοίνωση της κεφαλληνιακής εταιρίας αναφέροντας:
«Κανένας Έλληνας Βουλευτής δεν θα ζητήσει άδεια από κανέναν επιχειρηματία ή εφοπλιστή για να καταθέσει ερώτηση που αφορά το δημόσιο συμφέρον.
Η θέση του ΣΥΡΙΖΑ είναι να υπάρχουν πολλά πλοία και δρομολόγια με χαμηλό ναύλο. Για αυτό άλλωστε, πέρυσι είχα καταθέσει με συναδέλφους μου σχετική ερώτηση για το Ιόνιο και το Αιγαίο.
Ήρθε, όμως, στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ μια καταγγελία της Κοινοπραξίας Ζακυνθινών πλοίων με δυο σκέλη. Στο πρώτο ανέφερε παρατυπίες στη δρομολόγηση του πλοίου “Νήσος Κεφαλλονιά” και ιδίως υποσχέσεις και συμφωνίες με το Υπουργείο κάτω από το τραπέζι, που τις χαρακτηρίζω παράνομες, ώστε να μην δρομολογηθεί άλλο πλοίο στη γραμμή και για αυτό ζητάω από τον Υπουργό να τοποθετηθεί. Το έκανα διότι έχω μάθει να λειτουργώ με βάση τα συμφέροντα των κοινωνιών.
Από ότι φαίνεται ορισμένοι Κύριοι από την Κεφαλλονιά δεν διάβασαν της ερώτησή μου.
Στο δεύτερο σκέλος της καταγγελίας γινόταν λόγος ότι το πλοίο δρομολογήθηκε με ελλειπή φάκελο. Αυτό δεν το αξιολόγησα. Αντιθέτως ζήτησα και πάλι από τον Υπουργό να τοποθετηθεί σχετικά.
Όσο για τις απειλές τις επιστρέφω. Άλλωστε, οι βουλευτές της Αριστεράς δεν ενδίδουν σε αυτές. Ωστόσο, μου κάνει εντύπωση το ύφος και η ένταση της απάντησης.
Δεν καταλαβαίνουν ότι η ακτοπλοΐα πρέπει να εκτελείται με βάσει τους νόμους.
Επαναλαμβάνω ότι συμφωνίες κάτω από το τραπέζι ότι δεν θα μπεί άλλο πλοίο στη γραμμή και περισσότερα δρομολόγια είναι καταδικαστέο.
Δεν υιοθετώ την καταγγελία γι” αυτό και χρησιμοποιώ τη λέξη “φέρεται”, γι” αυτό ζητάω από τον υπουργό να τοποθετηθεί».
Σε σχετική ερώτηση για τη “θλίψη” της κ. Θεοπεφτάτου ο κ. Κοντονής δήλωσε ότι δεν θέλει να σχολιάσει το θέμα.
Καλεσμένος στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Ionian Channel ο Βουλευτής Ζακύνθου σχολίασε μεταξύ άλλων την ανακοίνωση της κεφαλληνιακής εταιρίας αναφέροντας:
«Κανένας Έλληνας Βουλευτής δεν θα ζητήσει άδεια από κανέναν επιχειρηματία ή εφοπλιστή για να καταθέσει ερώτηση που αφορά το δημόσιο συμφέρον.
Η θέση του ΣΥΡΙΖΑ είναι να υπάρχουν πολλά πλοία και δρομολόγια με χαμηλό ναύλο. Για αυτό άλλωστε, πέρυσι είχα καταθέσει με συναδέλφους μου σχετική ερώτηση για το Ιόνιο και το Αιγαίο.
Ήρθε, όμως, στην Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ μια καταγγελία της Κοινοπραξίας Ζακυνθινών πλοίων με δυο σκέλη. Στο πρώτο ανέφερε παρατυπίες στη δρομολόγηση του πλοίου “Νήσος Κεφαλλονιά” και ιδίως υποσχέσεις και συμφωνίες με το Υπουργείο κάτω από το τραπέζι, που τις χαρακτηρίζω παράνομες, ώστε να μην δρομολογηθεί άλλο πλοίο στη γραμμή και για αυτό ζητάω από τον Υπουργό να τοποθετηθεί. Το έκανα διότι έχω μάθει να λειτουργώ με βάση τα συμφέροντα των κοινωνιών.
Από ότι φαίνεται ορισμένοι Κύριοι από την Κεφαλλονιά δεν διάβασαν της ερώτησή μου.
Στο δεύτερο σκέλος της καταγγελίας γινόταν λόγος ότι το πλοίο δρομολογήθηκε με ελλειπή φάκελο. Αυτό δεν το αξιολόγησα. Αντιθέτως ζήτησα και πάλι από τον Υπουργό να τοποθετηθεί σχετικά.
Όσο για τις απειλές τις επιστρέφω. Άλλωστε, οι βουλευτές της Αριστεράς δεν ενδίδουν σε αυτές. Ωστόσο, μου κάνει εντύπωση το ύφος και η ένταση της απάντησης.
Δεν καταλαβαίνουν ότι η ακτοπλοΐα πρέπει να εκτελείται με βάσει τους νόμους.
Επαναλαμβάνω ότι συμφωνίες κάτω από το τραπέζι ότι δεν θα μπεί άλλο πλοίο στη γραμμή και περισσότερα δρομολόγια είναι καταδικαστέο.
Δεν υιοθετώ την καταγγελία γι” αυτό και χρησιμοποιώ τη λέξη “φέρεται”, γι” αυτό ζητάω από τον υπουργό να τοποθετηθεί».
Σε σχετική ερώτηση για τη “θλίψη” της κ. Θεοπεφτάτου ο κ. Κοντονής δήλωσε ότι δεν θέλει να σχολιάσει το θέμα.
Επιμένει ο Διονύσης Λυκούδης
Ο Εκπρόσωπος της “Kefalonian Lines” Διονύσης Λυκούδης, ανταπάντησε σκληρά, στο τηλεοπτικό δελτίο, καλώντας τον εισαγγελέα να σταματήσει το πλοίο αν υπάρχει έστω και μία παρανομία! Επιτέθηκε εκ νέου στο βουλευτή, λέγοντας ότι έχει κατατεθεί εναντίον του αγωγή με αποζημίωση για συκοφαντική δυσφήμηση και ότι θα ζητηθεί από τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ η άρση του ασύλου για να λογοδοτήσει στη δικαιοσύνη. Αναφέρθηκε στο μονοπωλιακό καθεστώς της γραμμής της Ζακύνθου, ρωτώντας τον βουλευτή και τους δημοσιογράφους αν γνωρίζουν ότι στη γραμμή Κυλλήνη – Πόρος (η οποία είναι πέντε μίλια μακρύτερη από τη γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθος) η κοινοπραξία χρεώνει κατά περίπτωση, λιγότερο εισιτήριο από ότι στη γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθος. Αναρωτήθηκε δημόσια ποιος πολιτικός ή πολίτης έχει ασχοληθεί με αυτά τα ζητήματα και όχι με τη νομιμότητα του κεφαλλονίτικου πλοίου.
Ο Εκπρόσωπος της “Kefalonian Lines” Διονύσης Λυκούδης, ανταπάντησε σκληρά, στο τηλεοπτικό δελτίο, καλώντας τον εισαγγελέα να σταματήσει το πλοίο αν υπάρχει έστω και μία παρανομία! Επιτέθηκε εκ νέου στο βουλευτή, λέγοντας ότι έχει κατατεθεί εναντίον του αγωγή με αποζημίωση για συκοφαντική δυσφήμηση και ότι θα ζητηθεί από τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ η άρση του ασύλου για να λογοδοτήσει στη δικαιοσύνη. Αναφέρθηκε στο μονοπωλιακό καθεστώς της γραμμής της Ζακύνθου, ρωτώντας τον βουλευτή και τους δημοσιογράφους αν γνωρίζουν ότι στη γραμμή Κυλλήνη – Πόρος (η οποία είναι πέντε μίλια μακρύτερη από τη γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθος) η κοινοπραξία χρεώνει κατά περίπτωση, λιγότερο εισιτήριο από ότι στη γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθος. Αναρωτήθηκε δημόσια ποιος πολιτικός ή πολίτης έχει ασχοληθεί με αυτά τα ζητήματα και όχι με τη νομιμότητα του κεφαλλονίτικου πλοίου.
Την ερχόμενη Παρασκευή τα νέα δρομολόγια στο ΣΑΣ
Νέες εξελίξεις δημιουργού πολλά ερωτηματικά γύρω από αυτή την υπόθεση. Την ερχόμενη Παρασκευή 17 Μαΐου 2013, πραγματοποιείται η προγραμματισμένη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών του Υπουργείου Ναυτιλίας στην Αθήνα.
Το 30ο θέμα στην ημερήσια διάταξη αφορά σε:
Τροποποίηση δρομολογίων Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων Κοινοπραξίας “IONIAN FERRIES” στις
γραμμές:
α) ΠΑΤΡΑ – ΣΑΜΗ – ΙΘΑΚΗ
β) ΖΑΚΥΝΘΟΣ – ΚΥΛΛΗΝΗ
γ) ΚΥΛΛΗΝΗ – ΠΟΡΟΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ
για το χρονικό διάστημα από 01-04-2013 έως 31-10-2013
Το 35ο θέμα αφορά στο: Ετήσια δρομολόγηση Ε/Γ-Ο/Γ “ΝΗΣΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ” στη γραμμή ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ – ΚΥΛΛΗΝΗ – ΠΟΡΟΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ από 21-05-2013 σε συνέχεια της έκτακτης δρομολόγησης από 25-04-2013.
Είναι δεδομένο ότι για τις νέες προτάσεις τροποποίησης, ουδεμία ενέργεια κοινωνικής διαβούλευσης δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα ή τουλάχιστον αν έχει γίνει με κάποιους πολιτικούς, δεν έχει δημοσιοποιηθεί τίποτα για να μάθει και ο λαός τις προτάσεις και τα επιχειρήματα.
Σύμφωνα με τον πίνακα αποδεκτών στην συνεδρίαση του ΣΑΣ λογικά έχει κληθεί και εκπρόσωπος της Περιφέρειας Ιόνιων Νησιών προκειμένου να τοποθετηθεί εκ μέρους της κοινωνίας.
Νέες εξελίξεις δημιουργού πολλά ερωτηματικά γύρω από αυτή την υπόθεση. Την ερχόμενη Παρασκευή 17 Μαΐου 2013, πραγματοποιείται η προγραμματισμένη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών του Υπουργείου Ναυτιλίας στην Αθήνα.
Το 30ο θέμα στην ημερήσια διάταξη αφορά σε:
Τροποποίηση δρομολογίων Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων Κοινοπραξίας “IONIAN FERRIES” στις
γραμμές:
α) ΠΑΤΡΑ – ΣΑΜΗ – ΙΘΑΚΗ
β) ΖΑΚΥΝΘΟΣ – ΚΥΛΛΗΝΗ
γ) ΚΥΛΛΗΝΗ – ΠΟΡΟΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ
για το χρονικό διάστημα από 01-04-2013 έως 31-10-2013
Το 35ο θέμα αφορά στο: Ετήσια δρομολόγηση Ε/Γ-Ο/Γ “ΝΗΣΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ” στη γραμμή ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ – ΚΥΛΛΗΝΗ – ΠΟΡΟΣ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ από 21-05-2013 σε συνέχεια της έκτακτης δρομολόγησης από 25-04-2013.
Είναι δεδομένο ότι για τις νέες προτάσεις τροποποίησης, ουδεμία ενέργεια κοινωνικής διαβούλευσης δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα ή τουλάχιστον αν έχει γίνει με κάποιους πολιτικούς, δεν έχει δημοσιοποιηθεί τίποτα για να μάθει και ο λαός τις προτάσεις και τα επιχειρήματα.
Σύμφωνα με τον πίνακα αποδεκτών στην συνεδρίαση του ΣΑΣ λογικά έχει κληθεί και εκπρόσωπος της Περιφέρειας Ιόνιων Νησιών προκειμένου να τοποθετηθεί εκ μέρους της κοινωνίας.
Το «Επτάνησος» ζητάει 4 δρομολόγια στη γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθος από 1η Ιουνίου!
Έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν, ότι, στη συνεδρίαση της ΣΑΣ, η εταιρία Στρίντζης Lines είναι σε φάση να επαναδρομολογήσει το πλοίο «Επτάνησος» και προ ημερήσιας διάταξης, θα αιτηθεί 4 δρομολόγια ημερησίως στην γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθος με αρχή την 1 Ιουνίου 2013.!
Έγκυρες πληροφορίες αναφέρουν, ότι, στη συνεδρίαση της ΣΑΣ, η εταιρία Στρίντζης Lines είναι σε φάση να επαναδρομολογήσει το πλοίο «Επτάνησος» και προ ημερήσιας διάταξης, θα αιτηθεί 4 δρομολόγια ημερησίως στην γραμμή Κυλλήνη – Ζάκυνθος με αρχή την 1 Ιουνίου 2013.!
Οι επιχειρήσεις, τα πλοία και οι εταιρίες
Στους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε, είναι απόλυτα βέβαιο, ότι όποιος επιχειρεί, βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο. Τι έχει να αντιμετωπίσει:
- Ένα αφερέγγυο κράτος με μια αδιανόητη αλόγιστη και άναρχη εναλλαγή τρόπων και όρων φορολόγησης, νομολογίας και υπό τη μόνιμη απειλή φυλάκισης σε κάθε περίπτωση.
- Μια αγορά που δεν παρέχει πίστωση πουθενά. Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα κλείνοντας τις πόρτες, έχουν μεταβληθεί σε μηχανισμούς αφαίμαξης με τις κρατικές ευλογίες και υπό την κρατική μέριμνα.
- Αλόγιστη ακρίβεια πρώτων υλών με σημαντικούς κρατικούς φόρους που σε περιπτώσεις φθάνουν και το 100% της αξίας του προϊόντος (π.χ. καύσιμα κλπ)
- Ένα άστατο σύστημα εισφορών (ασφάλειες, φόροι, έκτακτα, πολυτέλειες κλπ), το οποίο κάθε τρίμηνο ανακαλύπτει και νέους τρόπους αφαίμαξης.
- Ένα μηχανισμό που ενώ δείχνει ότι θέλει να αλλάξει και να λειτουργήσει έντιμα με σημαντικά προνόμια για τον σοβαρό, φορολογικά, ασφαλιστικά, μισθοδοτικά ενήμερο και ποιοτικά λειτουργούντα επιχειρηματία, ουσιαστικά λόγω κρατικού υδροκεφαλισμού, ακόμη προασπίζει και συντηρεί την παρανομία, τον κλέφτη και τον αμαρτωλό…
- Έναν πελάτη του οποίου οι αποδοχές ή τα έσοδα ή η ταμειακή του κατάσταση είναι πεσμένη πάνω από 50%.
Από την παραπάνω διαδικασία φυσικά βάλλονται και οι ναυτιλιακές εταιρίες. Όσες δε, έχουν ανοιχτεί σε δάνεια, είναι ακόμη περισσότερο ευάλωτες στην κρίσιμη πραγματικότητα.
Κατ΄ αυτή την έννοια, κάποιες εταιρίες είναι δύσκολο και κάποιες άλλες εύκολο να επιβιώσουν. Είναι κατανοητή η προσπάθεια να σταθεί ο καθένας στα πόδια του. Είναι απόλυτα δεδομένο ότι πίσω από επιχειρήσεις υπάρχουν εργαζόμενοι και πολύτιμες θέσεις εργασίας.
Είναι απόλυτα βέβαιο, ότι στην πώληση ενός αγαθού, υπάρχει και θα υπάρχει ανταγωνισμός σύμφωνα με τις αρχές του καπιταλιστικού συστήματος των αναπτυγμένων χωρών. Κάθε άλλη μονοπωλιακή λύση έχει ημερομηνία λήξης, τώρα, σε πέντε ή σε δέκα χρόνια. Ο κάθε επιχειρηματίας πρέπει να το περιμένει και να είναι έτοιμος «να στρώσει για να κοιμηθεί».
Τα πλοία της Ζακύνθου χρειάζεται την στήριξη της κοινωνίας, του επιχειρηματικού κόσμου, της πολιτικής ηγεσίας του τόπου και των υγειών δυνάμεων. Όμως η στήριξη πρέπει να είναι αμφίδρομη για να υπάρχει μέλλον. Όταν ο ένας γυρίζει επιδεικτικά στην πλάτη στον άλλον και λειτουργεί κατ΄ εκτίμηση, τότε παύει να υπάρχει κάθε έννοια συνύπαρξης. Τότε ισχύει ο κανόνας του ο σώζων εαυτόν σωθείτο.
Ίσως αποδειχτεί ότι η επιχειρηματική λογική των πλοιοκτητών είναι πάνω από εκείνων που σήμερα βλέπουν τα πράγματα υπό το πρίσμα των καιρών. Οι επιχειρηματίες έχουν συμφέροντα και μια μπαίνουν στα χαρακώματα, μία μπαίνουν σε κοινοπραξίες. Οι πολιτικοί ψάχνουν να βρουν που θίγουν και που κερδίζουν περισσότερους ψήφους. Οι λαοί της Ζακύνθου και της Κεφαλλονιάς αντιμετωπίζουν και πληρώνουν με το ευρώ τους, την ίδια σκληρή καθημερινή πραγματικότητα και πρέπει να είναι ενωμένοι. Ίδωμεν.
Στους χαλεπούς καιρούς που διανύουμε, είναι απόλυτα βέβαιο, ότι όποιος επιχειρεί, βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο. Τι έχει να αντιμετωπίσει:
- Ένα αφερέγγυο κράτος με μια αδιανόητη αλόγιστη και άναρχη εναλλαγή τρόπων και όρων φορολόγησης, νομολογίας και υπό τη μόνιμη απειλή φυλάκισης σε κάθε περίπτωση.
- Μια αγορά που δεν παρέχει πίστωση πουθενά. Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα κλείνοντας τις πόρτες, έχουν μεταβληθεί σε μηχανισμούς αφαίμαξης με τις κρατικές ευλογίες και υπό την κρατική μέριμνα.
- Αλόγιστη ακρίβεια πρώτων υλών με σημαντικούς κρατικούς φόρους που σε περιπτώσεις φθάνουν και το 100% της αξίας του προϊόντος (π.χ. καύσιμα κλπ)
- Ένα άστατο σύστημα εισφορών (ασφάλειες, φόροι, έκτακτα, πολυτέλειες κλπ), το οποίο κάθε τρίμηνο ανακαλύπτει και νέους τρόπους αφαίμαξης.
- Ένα μηχανισμό που ενώ δείχνει ότι θέλει να αλλάξει και να λειτουργήσει έντιμα με σημαντικά προνόμια για τον σοβαρό, φορολογικά, ασφαλιστικά, μισθοδοτικά ενήμερο και ποιοτικά λειτουργούντα επιχειρηματία, ουσιαστικά λόγω κρατικού υδροκεφαλισμού, ακόμη προασπίζει και συντηρεί την παρανομία, τον κλέφτη και τον αμαρτωλό…
- Έναν πελάτη του οποίου οι αποδοχές ή τα έσοδα ή η ταμειακή του κατάσταση είναι πεσμένη πάνω από 50%.
Από την παραπάνω διαδικασία φυσικά βάλλονται και οι ναυτιλιακές εταιρίες. Όσες δε, έχουν ανοιχτεί σε δάνεια, είναι ακόμη περισσότερο ευάλωτες στην κρίσιμη πραγματικότητα.
Κατ΄ αυτή την έννοια, κάποιες εταιρίες είναι δύσκολο και κάποιες άλλες εύκολο να επιβιώσουν. Είναι κατανοητή η προσπάθεια να σταθεί ο καθένας στα πόδια του. Είναι απόλυτα δεδομένο ότι πίσω από επιχειρήσεις υπάρχουν εργαζόμενοι και πολύτιμες θέσεις εργασίας.
Είναι απόλυτα βέβαιο, ότι στην πώληση ενός αγαθού, υπάρχει και θα υπάρχει ανταγωνισμός σύμφωνα με τις αρχές του καπιταλιστικού συστήματος των αναπτυγμένων χωρών. Κάθε άλλη μονοπωλιακή λύση έχει ημερομηνία λήξης, τώρα, σε πέντε ή σε δέκα χρόνια. Ο κάθε επιχειρηματίας πρέπει να το περιμένει και να είναι έτοιμος «να στρώσει για να κοιμηθεί».
Τα πλοία της Ζακύνθου χρειάζεται την στήριξη της κοινωνίας, του επιχειρηματικού κόσμου, της πολιτικής ηγεσίας του τόπου και των υγειών δυνάμεων. Όμως η στήριξη πρέπει να είναι αμφίδρομη για να υπάρχει μέλλον. Όταν ο ένας γυρίζει επιδεικτικά στην πλάτη στον άλλον και λειτουργεί κατ΄ εκτίμηση, τότε παύει να υπάρχει κάθε έννοια συνύπαρξης. Τότε ισχύει ο κανόνας του ο σώζων εαυτόν σωθείτο.
Ίσως αποδειχτεί ότι η επιχειρηματική λογική των πλοιοκτητών είναι πάνω από εκείνων που σήμερα βλέπουν τα πράγματα υπό το πρίσμα των καιρών. Οι επιχειρηματίες έχουν συμφέροντα και μια μπαίνουν στα χαρακώματα, μία μπαίνουν σε κοινοπραξίες. Οι πολιτικοί ψάχνουν να βρουν που θίγουν και που κερδίζουν περισσότερους ψήφους. Οι λαοί της Ζακύνθου και της Κεφαλλονιάς αντιμετωπίζουν και πληρώνουν με το ευρώ τους, την ίδια σκληρή καθημερινή πραγματικότητα και πρέπει να είναι ενωμένοι. Ίδωμεν.
Ναυτικά και επίκαιρα:
• Τις ημέρες του Πάσχα, το Ionian Star δεν γέμισε ούτε μία φορά στη γραμμή Σάμη – Πάτρα, ενώ στη Ζάκυνθο, σε μερικά δρομολόγια το σύστημα έκδοσης δεν μπορούσε να δώσει εισιτήριο σε επιβάτες διότι το πρωτόκολλο ήταν πλήρες (φουλ). Δεν μπορούσε να ταξιδέψει επιβάτης λόγω πληρότητας. Στη Ζάκυνθο, μπήκαν έκτακτα δρομολόγια τα οποία γέμισαν. Το «Ζάκυνθος I», στο πρωινό δρομολόγιο των 6 π.μ. της περασμένης Τετάρτης, έφθασε στην Κυλλήνη 07.45!
• Τις ημέρες του Πάσχα, το Ionian Star δεν γέμισε ούτε μία φορά στη γραμμή Σάμη – Πάτρα, ενώ στη Ζάκυνθο, σε μερικά δρομολόγια το σύστημα έκδοσης δεν μπορούσε να δώσει εισιτήριο σε επιβάτες διότι το πρωτόκολλο ήταν πλήρες (φουλ). Δεν μπορούσε να ταξιδέψει επιβάτης λόγω πληρότητας. Στη Ζάκυνθο, μπήκαν έκτακτα δρομολόγια τα οποία γέμισαν. Το «Ζάκυνθος I», στο πρωινό δρομολόγιο των 6 π.μ. της περασμένης Τετάρτης, έφθασε στην Κυλλήνη 07.45!
• Η γραμμή της Ζακύνθου είναι η μητέρα των Ζακυνθινών πλοίων και ουδείς πρέπει να την βάζει σε δεύτερη μοίρα. Οι «επικοινωνιακοί εγκέφαλοι» πάλι έκαναν λάθος. Και πάντα φταίει το θερμόμετρο (κριτική) και ποτέ ο πυρετός (τρόπος λειτουργίας).
• Ο Ζακυνθινός επιβάτης είναι εκείνος που πληρώνει αδιαμαρτύρητα τη “ναυμαχία” της Κεφαλονιάς! Ανέκαθεν στη γραμμή Κυλλήνη – Πόρος, εμπεριείχε σημαντικές εκπτώσεις στα εισιτήρια, ειδικά σε εκείνα που περιελάμβαναν επιστροφή. Σε πηγαδάκια επαγγελματιών, προχθές κάποιοι σύγκριναν εισιτήρια της Κεφαλλονιάς και της Ζακύνθου αναφέροντας ότι οι νταλίκες είχαν εκπτώσεις 20% στη μονή διαδρομή και μέχρι 50% στην επιστροφή από Πόρο προς Κυλλήνη.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΣΤΗΝ «ΗΜΕΡΑ»
www.imerazante.gr
www.imerazante.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου