Τετάρτη, 3 Ιουλίου 2013
ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΠΕΡΣΕΑ,, ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΧΟΥΜΕ ΞΕΧΑΣΜΕΝΟ
Διαβάστε περισσότερα »
Σάββατο, 10 Δεκεμβρίου 2011
Η ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΤΟΥ ΝΑΥΑΓΙΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΒΡΥΧΙΟΥ “ΠΕΡΣΕΑΣ”ΚΟΜΑΤΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΚΥΡΙΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΖΑΠΑΝΤΗ:
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ http://pronoikefalonias.blogspot.gr/2011/12/blog-post_10.html
Την Τετάρτη 28 Σεπτέμβρη 2011 , η Ένωση Ξενοδόχων Κεφαλλονιάς και Ιθάκης οργάνωσε εκδήλωση προς τιμήν του συγγραφέα του βιβλίου “Το Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι” κ. Louis De Bernieres , καθώς επίσης και της κ. Jane Greenwood , δημοσιογράφου του BBC και του κ. Tim Clayton , ειδικού για ναυάγια πολέμου .
Αυτή τη φορά η επίσκεψη τους αφορά την περαιτέρω ανάπτυξη της υπόθεσης του Βρετανικού υποβρυχίου “Περσέας” που βυθίστηκε στα ανοικτά της Κεφαλλονιάς το Δεκέμβρη του 1941 .
Ο μοναδικός που διασώθηκε από το ναυάγιο ήταν ο John Capes τον οποίο έκρυψαν , περιέθαλψαν και φυγάδευσαν οι κάτοικοι της Κεφαλλονιάς . Η έρευνα για την ανακάλυψη του ναυαγίου έγινε από το γνωστό Έλληνα δύτη Κώστα Θωκταρίδη με τη στήριξη της Ένωσης και της τότε Κοινότητας Σκάλας Κεφαλλονιάς .
Ο τότε Πρόεδρος της Κοινότητας Σκάλας κ. Ανδρέας Ζαπάντης στην ομιλία του στην εκδήλωση ανέφερε τα ακόλουθα : « Αισθάνομαι ιδιαίτερη χαρά και τιμή που συμμετέχω σε αυτή την εκδήλωση αφιερωμένη στην υπόθεση της ανακάλυψης του ναυαγίου του Υποβρυχίου “Περσέα”. Ο Περσέας είναι ο μυθικός ήρωας που σκοτώνει τη Μέδουσα και απελευθερώνει την Ανδρομέδα και τα κατορθώματα του είναι γνωστά από την Ελληνική Μυθολογία .
Από το μυθικό ήρωα έχει το όνομα του το υποβρύχιο “Περσέας” , που χάνεται στις Ελληνικές θάλασσες ένα σκοτεινό βράδυ του Δεκέμβρη του 1941 . Η ανακάλυψη του ναυαγίου τα Χριστούγεννα του 1997 στα ανοικτά της ακτής των Μαυράτων της Κεφαλλονιάς αλλά και η αποκάλυψη της ιστορίας που το συνοδεύει προκάλεσαν παγκόσμιο ενδιαφέρον . Η υπόθεση του “Περσέα” έχει εκπληκτικά στοιχεία . Είναι η μοναδική περίπτωση στα παγκόσμια ναυτικά χρονικά διαφυγής ανθρώπου από βυθισμένο υποβρύχιο , η διαφυγή του John Capes , του μοναδικού επιζήσαντα του ναυαγίου .
Η υπόθεση του “Περσέα” αποτελεί κομμάτι της ιστορίας του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου , κομμάτι της ιστορίας του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού αλλά και κομμάτι της ιστορίας του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού . Ο Έλληνας Υποπλοίαρχος Νικόλαος Μέρλιν , ένας ικανότατος αξιωματικός του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού , χάνεται στο ναυάγιο την ημέρα της ονομαστικής του εορτής στις 6 Δεκέμβρη του 1941 , πολύ κοντά στον τόπο καταγωγής της μητέρας του .
Η καταγωγή της μητέρας του ήταν από την περιοχή του Ελειού της Κεφαλλονιάς όπου ανήκουν και τα Μαυράτα και προερχόταν από την οικογένεια Μεταξά . Η υπόθεση του “Περσέα” αναδεικνύει το φιλόξενο χαρακτήρα των κατοίκων της Κεφαλλονιάς οι οποίοι με γενναιότητα ,ηρωϊσμό και αυτοθυσία έκρυψαν στα σπίτια τους , στα χωριά της Κεφαλλονιάς το Βρετανό Ναυτικό . Τα χωριά αυτά ήταν τα Μαυράτα , τα Σιμωτάτα , οι Μηνιές , τα Φαρακλάτα , η Αγία Ειρήνη .
Μην ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε στη μέση μιας τραγικής και επικίνδυνης περιόδου , της περιόδου της φασιστικής και ναζιστικής Κατοχής Καταλαβαίνουμε απόλυτα τους κινδύνους για τη ζωή των ανθρώπων , των συγγενών τους αλλά και ολόκληρων χωριών που συνεπάγονταν αυτές οι ενέργειες . ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ Ένας θρύλος της Ελληνικής Αντίστασης , ο καπετάν Μιλτιάδης Χούμας από τη Σάμο, διασχίζει το Μάη του 1943 τις επικίνδυνες Ελληνικές θάλασσες με ένα μικρό καϊκι την “Ευαγγελίστρια” . Παραλαμβάνει το Βρετανό ναυτικό και Έλληνες πατριώτες από τον Πόρο της Κεφαλλονιάς , από την περιοχή Σαρακίνικο , και τους φυγαδεύει στη Μέση Ανατολή. Από το ημερολόγιο του καπετάν Χούμα , ένα κείμενο γραμμένο με απλό και λιτό τρόπο , διαβάζουμε μικρά αποσπάσματα που δείχνουν τις δυσκολίες και τους κινδύνους αυτής της αποστολής . Πέμπτη 20 Μαϊου 1943 Ο καπετάν Χούμας και οι τρεις σύντροφοι του αναχωρούν από το Κιόστε , μικρό λιμανάκι κοντά στον Τσεσμέ της Μικράς Ασίας και στο ημερολόγιο του γράφει για τα χαρτιά που είχαν φτιάξει και τα ονόματα που πήραν για να ταξιδέψουν . Αναφέρει λοιπόν χαρακτηριστικά : « Με αυτά τα ονόματα αναχωρήσαμε για το μεγαλύτερο ταξίδι που δεν έχει γίνει ποτέ μέχρι τώρα από την αρχή του πολέμου.» Έτσι αρχίζει η αποστολή και ένα ταξίδι γεμάτο κινδύνους στις ταραγμένες Ελληνικές θάλασσες με προορισμό την Κεφαλλονιά . Παρασκευή 21 Μαϊου 1943 «Ξημερώθηκα στα Χταπόδια όπου κατά τας 6 η ώρα πέρασε ένα αεροπλάνο για τη Σύρο . Στας 9 η ώρα φάνηκαν δύο βαπόρια από το μπουγάζι της Πάρου-Νάξου . Ένα αντιτορπιλικό και ένα επιβατηγό , που τα συνόδευαν πέντε αεροπλάνα με πορεία Πειραιά . Στας 11 η ώρα έκαναν αργά και πέρασαν 100 μέτρα δίπλα μας …..
Κατά τας 7 η ώρα το βράδυ , 5 μίλια ανοικτά στη Φαλκονέρα έπεσα μέσα σε πετρέλαιο . Παρακάτω φάνηκε ένα καϊκι και πολλά άλλα πράγματα , επρόκειτο περί τορπιλισμού Ιταλικού , ένας πνιγμένος Ιταλός ….. Το βράδυ φουντάρισα στη Φαλκονέρα και έφυγα στας 2 η ώρα , για να περάσω την Ελαφόνησο ημέρα , επειδή τη νύκτα πυροβολούν . » Μετά από περιπέτειες επιστρέφουν τελικά από το μακρύ και επικίνδυνο ταξίδι τους στην Κεφαλλονιά , έχοντας μαζί τους το Βρετανό ναυτικό και τους Έλληνες πατριώτες και πιάνουν πάλι στο λιμανάκι από όπου ξεκίνησαν .
Παρασκευή 4 Ιουνίου 1943 Αναφέρει πάλι ο καπετάν Χούμας στο ημερολόγιο του : « Ήρθε ο Ριζ και δεν το πίστευε ότι πήγαμε στην Κεφαλλονιά και γυρίσαμε .Ήρθε και ο Parish και η χαρά του ήταν απερίγραπτη που μας είδε .Το βράδυ ο Αντώνης με το Τζων έφυγαν για τη Σμύρνη . » Παράλληλα λοιπόν με την ιστορία της διαφυγής από το βυθισμένο υποβρύχιο ξεδιπλώνονται και πολλές άλλες ανθρώπινες ιστορίες .
Όλα αυτά αποκαλύφθηκαν από την έρευνα του Κ. Θωκταρίδη και της ομάδας του που ήταν μια έρευνα στη θάλασσα αλλά και μια έρευνα στην ιστορία .
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ http://pronoikefalonias.blogspot.gr/2011/12/blog-post_10.html
Την Τετάρτη 28 Σεπτέμβρη 2011 , η Ένωση Ξενοδόχων Κεφαλλονιάς και Ιθάκης οργάνωσε εκδήλωση προς τιμήν του συγγραφέα του βιβλίου “Το Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι” κ. Louis De Bernieres , καθώς επίσης και της κ. Jane Greenwood , δημοσιογράφου του BBC και του κ. Tim Clayton , ειδικού για ναυάγια πολέμου .
Αυτή τη φορά η επίσκεψη τους αφορά την περαιτέρω ανάπτυξη της υπόθεσης του Βρετανικού υποβρυχίου “Περσέας” που βυθίστηκε στα ανοικτά της Κεφαλλονιάς το Δεκέμβρη του 1941 .
Ο μοναδικός που διασώθηκε από το ναυάγιο ήταν ο John Capes τον οποίο έκρυψαν , περιέθαλψαν και φυγάδευσαν οι κάτοικοι της Κεφαλλονιάς . Η έρευνα για την ανακάλυψη του ναυαγίου έγινε από το γνωστό Έλληνα δύτη Κώστα Θωκταρίδη με τη στήριξη της Ένωσης και της τότε Κοινότητας Σκάλας Κεφαλλονιάς .
Ο τότε Πρόεδρος της Κοινότητας Σκάλας κ. Ανδρέας Ζαπάντης στην ομιλία του στην εκδήλωση ανέφερε τα ακόλουθα : « Αισθάνομαι ιδιαίτερη χαρά και τιμή που συμμετέχω σε αυτή την εκδήλωση αφιερωμένη στην υπόθεση της ανακάλυψης του ναυαγίου του Υποβρυχίου “Περσέα”. Ο Περσέας είναι ο μυθικός ήρωας που σκοτώνει τη Μέδουσα και απελευθερώνει την Ανδρομέδα και τα κατορθώματα του είναι γνωστά από την Ελληνική Μυθολογία .
Από το μυθικό ήρωα έχει το όνομα του το υποβρύχιο “Περσέας” , που χάνεται στις Ελληνικές θάλασσες ένα σκοτεινό βράδυ του Δεκέμβρη του 1941 . Η ανακάλυψη του ναυαγίου τα Χριστούγεννα του 1997 στα ανοικτά της ακτής των Μαυράτων της Κεφαλλονιάς αλλά και η αποκάλυψη της ιστορίας που το συνοδεύει προκάλεσαν παγκόσμιο ενδιαφέρον . Η υπόθεση του “Περσέα” έχει εκπληκτικά στοιχεία . Είναι η μοναδική περίπτωση στα παγκόσμια ναυτικά χρονικά διαφυγής ανθρώπου από βυθισμένο υποβρύχιο , η διαφυγή του John Capes , του μοναδικού επιζήσαντα του ναυαγίου .
Η υπόθεση του “Περσέα” αποτελεί κομμάτι της ιστορίας του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου , κομμάτι της ιστορίας του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού αλλά και κομμάτι της ιστορίας του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού . Ο Έλληνας Υποπλοίαρχος Νικόλαος Μέρλιν , ένας ικανότατος αξιωματικός του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού , χάνεται στο ναυάγιο την ημέρα της ονομαστικής του εορτής στις 6 Δεκέμβρη του 1941 , πολύ κοντά στον τόπο καταγωγής της μητέρας του .
Η καταγωγή της μητέρας του ήταν από την περιοχή του Ελειού της Κεφαλλονιάς όπου ανήκουν και τα Μαυράτα και προερχόταν από την οικογένεια Μεταξά . Η υπόθεση του “Περσέα” αναδεικνύει το φιλόξενο χαρακτήρα των κατοίκων της Κεφαλλονιάς οι οποίοι με γενναιότητα ,ηρωϊσμό και αυτοθυσία έκρυψαν στα σπίτια τους , στα χωριά της Κεφαλλονιάς το Βρετανό Ναυτικό . Τα χωριά αυτά ήταν τα Μαυράτα , τα Σιμωτάτα , οι Μηνιές , τα Φαρακλάτα , η Αγία Ειρήνη .
Μην ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε στη μέση μιας τραγικής και επικίνδυνης περιόδου , της περιόδου της φασιστικής και ναζιστικής Κατοχής Καταλαβαίνουμε απόλυτα τους κινδύνους για τη ζωή των ανθρώπων , των συγγενών τους αλλά και ολόκληρων χωριών που συνεπάγονταν αυτές οι ενέργειες . ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ Ένας θρύλος της Ελληνικής Αντίστασης , ο καπετάν Μιλτιάδης Χούμας από τη Σάμο, διασχίζει το Μάη του 1943 τις επικίνδυνες Ελληνικές θάλασσες με ένα μικρό καϊκι την “Ευαγγελίστρια” . Παραλαμβάνει το Βρετανό ναυτικό και Έλληνες πατριώτες από τον Πόρο της Κεφαλλονιάς , από την περιοχή Σαρακίνικο , και τους φυγαδεύει στη Μέση Ανατολή. Από το ημερολόγιο του καπετάν Χούμα , ένα κείμενο γραμμένο με απλό και λιτό τρόπο , διαβάζουμε μικρά αποσπάσματα που δείχνουν τις δυσκολίες και τους κινδύνους αυτής της αποστολής . Πέμπτη 20 Μαϊου 1943 Ο καπετάν Χούμας και οι τρεις σύντροφοι του αναχωρούν από το Κιόστε , μικρό λιμανάκι κοντά στον Τσεσμέ της Μικράς Ασίας και στο ημερολόγιο του γράφει για τα χαρτιά που είχαν φτιάξει και τα ονόματα που πήραν για να ταξιδέψουν . Αναφέρει λοιπόν χαρακτηριστικά : « Με αυτά τα ονόματα αναχωρήσαμε για το μεγαλύτερο ταξίδι που δεν έχει γίνει ποτέ μέχρι τώρα από την αρχή του πολέμου.» Έτσι αρχίζει η αποστολή και ένα ταξίδι γεμάτο κινδύνους στις ταραγμένες Ελληνικές θάλασσες με προορισμό την Κεφαλλονιά . Παρασκευή 21 Μαϊου 1943 «Ξημερώθηκα στα Χταπόδια όπου κατά τας 6 η ώρα πέρασε ένα αεροπλάνο για τη Σύρο . Στας 9 η ώρα φάνηκαν δύο βαπόρια από το μπουγάζι της Πάρου-Νάξου . Ένα αντιτορπιλικό και ένα επιβατηγό , που τα συνόδευαν πέντε αεροπλάνα με πορεία Πειραιά . Στας 11 η ώρα έκαναν αργά και πέρασαν 100 μέτρα δίπλα μας …..
Κατά τας 7 η ώρα το βράδυ , 5 μίλια ανοικτά στη Φαλκονέρα έπεσα μέσα σε πετρέλαιο . Παρακάτω φάνηκε ένα καϊκι και πολλά άλλα πράγματα , επρόκειτο περί τορπιλισμού Ιταλικού , ένας πνιγμένος Ιταλός ….. Το βράδυ φουντάρισα στη Φαλκονέρα και έφυγα στας 2 η ώρα , για να περάσω την Ελαφόνησο ημέρα , επειδή τη νύκτα πυροβολούν . » Μετά από περιπέτειες επιστρέφουν τελικά από το μακρύ και επικίνδυνο ταξίδι τους στην Κεφαλλονιά , έχοντας μαζί τους το Βρετανό ναυτικό και τους Έλληνες πατριώτες και πιάνουν πάλι στο λιμανάκι από όπου ξεκίνησαν .
Παρασκευή 4 Ιουνίου 1943 Αναφέρει πάλι ο καπετάν Χούμας στο ημερολόγιο του : « Ήρθε ο Ριζ και δεν το πίστευε ότι πήγαμε στην Κεφαλλονιά και γυρίσαμε .Ήρθε και ο Parish και η χαρά του ήταν απερίγραπτη που μας είδε .Το βράδυ ο Αντώνης με το Τζων έφυγαν για τη Σμύρνη . » Παράλληλα λοιπόν με την ιστορία της διαφυγής από το βυθισμένο υποβρύχιο ξεδιπλώνονται και πολλές άλλες ανθρώπινες ιστορίες .
Όλα αυτά αποκαλύφθηκαν από την έρευνα του Κ. Θωκταρίδη και της ομάδας του που ήταν μια έρευνα στη θάλασσα αλλά και μια έρευνα στην ιστορία .
Αυτή τη φορά η επίσκεψη τους αφορά την περαιτέρω ανάπτυξη της υπόθεσης του Βρετανικού υποβρυχίου “Περσέας” που βυθίστηκε στα ανοικτά της Κεφαλλονιάς το Δεκέμβρη του 1941 .
Ο μοναδικός που διασώθηκε από το ναυάγιο ήταν ο John Capes τον οποίο έκρυψαν , περιέθαλψαν και φυγάδευσαν οι κάτοικοι της Κεφαλλονιάς . Η έρευνα για την ανακάλυψη του ναυαγίου έγινε από το γνωστό Έλληνα δύτη Κώστα Θωκταρίδη με τη στήριξη της Ένωσης και της τότε Κοινότητας Σκάλας Κεφαλλονιάς .
Ο τότε Πρόεδρος της Κοινότητας Σκάλας κ. Ανδρέας Ζαπάντης στην ομιλία του στην εκδήλωση ανέφερε τα ακόλουθα : « Αισθάνομαι ιδιαίτερη χαρά και τιμή που συμμετέχω σε αυτή την εκδήλωση αφιερωμένη στην υπόθεση της ανακάλυψης του ναυαγίου του Υποβρυχίου “Περσέα”. Ο Περσέας είναι ο μυθικός ήρωας που σκοτώνει τη Μέδουσα και απελευθερώνει την Ανδρομέδα και τα κατορθώματα του είναι γνωστά από την Ελληνική Μυθολογία .
Από το μυθικό ήρωα έχει το όνομα του το υποβρύχιο “Περσέας” , που χάνεται στις Ελληνικές θάλασσες ένα σκοτεινό βράδυ του Δεκέμβρη του 1941 . Η ανακάλυψη του ναυαγίου τα Χριστούγεννα του 1997 στα ανοικτά της ακτής των Μαυράτων της Κεφαλλονιάς αλλά και η αποκάλυψη της ιστορίας που το συνοδεύει προκάλεσαν παγκόσμιο ενδιαφέρον . Η υπόθεση του “Περσέα” έχει εκπληκτικά στοιχεία . Είναι η μοναδική περίπτωση στα παγκόσμια ναυτικά χρονικά διαφυγής ανθρώπου από βυθισμένο υποβρύχιο , η διαφυγή του John Capes , του μοναδικού επιζήσαντα του ναυαγίου .
Η υπόθεση του “Περσέα” αποτελεί κομμάτι της ιστορίας του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου , κομμάτι της ιστορίας του Βρετανικού Πολεμικού Ναυτικού αλλά και κομμάτι της ιστορίας του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού . Ο Έλληνας Υποπλοίαρχος Νικόλαος Μέρλιν , ένας ικανότατος αξιωματικός του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού , χάνεται στο ναυάγιο την ημέρα της ονομαστικής του εορτής στις 6 Δεκέμβρη του 1941 , πολύ κοντά στον τόπο καταγωγής της μητέρας του .
Η καταγωγή της μητέρας του ήταν από την περιοχή του Ελειού της Κεφαλλονιάς όπου ανήκουν και τα Μαυράτα και προερχόταν από την οικογένεια Μεταξά . Η υπόθεση του “Περσέα” αναδεικνύει το φιλόξενο χαρακτήρα των κατοίκων της Κεφαλλονιάς οι οποίοι με γενναιότητα ,ηρωϊσμό και αυτοθυσία έκρυψαν στα σπίτια τους , στα χωριά της Κεφαλλονιάς το Βρετανό Ναυτικό . Τα χωριά αυτά ήταν τα Μαυράτα , τα Σιμωτάτα , οι Μηνιές , τα Φαρακλάτα , η Αγία Ειρήνη .
Μην ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε στη μέση μιας τραγικής και επικίνδυνης περιόδου , της περιόδου της φασιστικής και ναζιστικής Κατοχής Καταλαβαίνουμε απόλυτα τους κινδύνους για τη ζωή των ανθρώπων , των συγγενών τους αλλά και ολόκληρων χωριών που συνεπάγονταν αυτές οι ενέργειες . ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗΝ ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑ Ένας θρύλος της Ελληνικής Αντίστασης , ο καπετάν Μιλτιάδης Χούμας από τη Σάμο, διασχίζει το Μάη του 1943 τις επικίνδυνες Ελληνικές θάλασσες με ένα μικρό καϊκι την “Ευαγγελίστρια” . Παραλαμβάνει το Βρετανό ναυτικό και Έλληνες πατριώτες από τον Πόρο της Κεφαλλονιάς , από την περιοχή Σαρακίνικο , και τους φυγαδεύει στη Μέση Ανατολή. Από το ημερολόγιο του καπετάν Χούμα , ένα κείμενο γραμμένο με απλό και λιτό τρόπο , διαβάζουμε μικρά αποσπάσματα που δείχνουν τις δυσκολίες και τους κινδύνους αυτής της αποστολής . Πέμπτη 20 Μαϊου 1943 Ο καπετάν Χούμας και οι τρεις σύντροφοι του αναχωρούν από το Κιόστε , μικρό λιμανάκι κοντά στον Τσεσμέ της Μικράς Ασίας και στο ημερολόγιο του γράφει για τα χαρτιά που είχαν φτιάξει και τα ονόματα που πήραν για να ταξιδέψουν . Αναφέρει λοιπόν χαρακτηριστικά : « Με αυτά τα ονόματα αναχωρήσαμε για το μεγαλύτερο ταξίδι που δεν έχει γίνει ποτέ μέχρι τώρα από την αρχή του πολέμου.» Έτσι αρχίζει η αποστολή και ένα ταξίδι γεμάτο κινδύνους στις ταραγμένες Ελληνικές θάλασσες με προορισμό την Κεφαλλονιά . Παρασκευή 21 Μαϊου 1943 «Ξημερώθηκα στα Χταπόδια όπου κατά τας 6 η ώρα πέρασε ένα αεροπλάνο για τη Σύρο . Στας 9 η ώρα φάνηκαν δύο βαπόρια από το μπουγάζι της Πάρου-Νάξου . Ένα αντιτορπιλικό και ένα επιβατηγό , που τα συνόδευαν πέντε αεροπλάνα με πορεία Πειραιά . Στας 11 η ώρα έκαναν αργά και πέρασαν 100 μέτρα δίπλα μας …..
Κατά τας 7 η ώρα το βράδυ , 5 μίλια ανοικτά στη Φαλκονέρα έπεσα μέσα σε πετρέλαιο . Παρακάτω φάνηκε ένα καϊκι και πολλά άλλα πράγματα , επρόκειτο περί τορπιλισμού Ιταλικού , ένας πνιγμένος Ιταλός ….. Το βράδυ φουντάρισα στη Φαλκονέρα και έφυγα στας 2 η ώρα , για να περάσω την Ελαφόνησο ημέρα , επειδή τη νύκτα πυροβολούν . » Μετά από περιπέτειες επιστρέφουν τελικά από το μακρύ και επικίνδυνο ταξίδι τους στην Κεφαλλονιά , έχοντας μαζί τους το Βρετανό ναυτικό και τους Έλληνες πατριώτες και πιάνουν πάλι στο λιμανάκι από όπου ξεκίνησαν .
Παρασκευή 4 Ιουνίου 1943 Αναφέρει πάλι ο καπετάν Χούμας στο ημερολόγιο του : « Ήρθε ο Ριζ και δεν το πίστευε ότι πήγαμε στην Κεφαλλονιά και γυρίσαμε .Ήρθε και ο Parish και η χαρά του ήταν απερίγραπτη που μας είδε .Το βράδυ ο Αντώνης με το Τζων έφυγαν για τη Σμύρνη . » Παράλληλα λοιπόν με την ιστορία της διαφυγής από το βυθισμένο υποβρύχιο ξεδιπλώνονται και πολλές άλλες ανθρώπινες ιστορίες .
Όλα αυτά αποκαλύφθηκαν από την έρευνα του Κ. Θωκταρίδη και της ομάδας του που ήταν μια έρευνα στη θάλασσα αλλά και μια έρευνα στην ιστορία .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου