OMHΡΙΚΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ
ΑΠΟ ΝΙΚΟ ΚΑΜΠΑΝΗ
Υπάρχει μια ενότητα θεωριών, οι οποίες υποστηρίζουν και ερευνούν στην κατεύθυνση ότι η Ιθάκη που περιγράφει ο Όμηρος, δηλαδή η ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ, είναι η Κεφαλλονιά.
Όλες αυτές οι θεωρίες έχουν κοινά σημεία, όπως για παράδειγμα ότι το μεγάλο βουνό, ο Αίνος είναι το εινοσίφυλλο αριπρεπές Νήριτο της Ιθάκης του Ομήρου...
Η δική μας ερευνητική ομάδα ανήκει στη μεγάλη ενότητα θεωριών της δυτικής Κεφαλονιάς και το σημείο που προσθέσαμε εμείς στον αγώνα του αυταπόδεικτου είναι ότι η λέξη "ΙΘΑΚΗ" προέρχεται από τη λέξη "ΙΘΥΣ" της Ομηρικής, που σημαίνει "ευθύς", και μόνο στην Παλική υπάρχουν ευθύγραμμες ακτογραμμές.
Ας δούμε λοιπόν στην αρχή αυτό το "Ιθύς" πόσες φορές χρησιμοποιείται στην Οδύσσεια και τί σημαίνει.
Δείτε πως και γιατί:
https://homericithaca.com/threads/36/
— με την Rodi de Fuca και Υπάρχει μια ενότητα θεωριών, οι οποίες υποστηρίζουν και ερευνούν στην κατεύθυνση ότι η Ιθάκη που περιγράφει ο Όμηρος, δηλαδή η ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ, είναι η Κεφαλλονιά.
Όλες αυτές οι θεωρίες έχουν κοινά σημεία, όπως για παράδειγμα ότι το μεγάλο βουνό, ο Αίνος είναι το εινοσίφυλλο αριπρεπές Νήριτο της Ιθάκης του Ομήρου...
Η δική μας ερευνητική ομάδα ανήκει στη μεγάλη ενότητα θεωριών της δυτικής Κεφαλονιάς και το σημείο που προσθέσαμε εμείς στον αγώνα του αυταπόδεικτου είναι ότι η λέξη "ΙΘΑΚΗ" προέρχεται από τη λέξη "ΙΘΥΣ" της Ομηρικής, που σημαίνει "ευθύς", και μόνο στην Παλική υπάρχουν ευθύγραμμες ακτογραμμές.
Ας δούμε λοιπόν στην αρχή αυτό το "Ιθύς" πόσες φορές χρησιμοποιείται στην Οδύσσεια και τί σημαίνει.
Δείτε πως και γιατί:
https://homericithaca.com/threads/36/
3 ακόμη
.
Την σήμερον ημέραν μάλλον χρησιμότερο είναι να ασχολούμαστε με τον τρόπο σκέψης του Οδυσσέα, γιατί μόνο με τα μυαλά αυτουνού θα μπορέσουμε να τη βγάλουμε «στεγνή» με ό,τι συμβαίνει γύρω μας, παρά με την ακριβή τοποθεσία τση πατρίδας του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά ας είναι και έτσι για να ξεφεύγουμε και λίγο…
Ραψωδία Β – 632
“Αὐτὰρ Ὀδυσσεὺς ἦγε Κεφαλλῆνας μεγαθύμους,
οἵ ῥ᾽ Ἰθάκην εἶχον καὶ Νήριτον εἰνοσίφυλλον
καὶ Κροκύλει᾽ ἐνέμοντο καὶ Αἰγίλιπα τρηχεῖαν,
(μετάφραση)
Αλλά κι ο Δυσσέας οδηγούσε τους μεγάθυμους Κεφαλλήνες,
αυτούς που φυσικά (ρ΄= άρα) την (πόλη) Ιθάκη είχαν όπως και το εινοσίφυλλο (άρα δεντρωμένο) Νήριτο μα και τα Κροκύλεια (βραχότοπους) και την Αιγίλιπα τη γεμάτη απότομους γκρεμούς είχαν και εκμεταλλεύονταν.
Αυτή είναι η περιγραφή της Ιθάκης που ήταν άρχοντας ο Οδυσσέας είτε το θέλουμε, είτε όχι κατά τον Όμηρο, και φυσιολογικά η Αιγίλιπα και τα Κροκύλεια δεν ήταν νησιά αλλά περιοχές αυτής.
Ο Οδυσσέας στα έπη τις περισσότερες φορές αναφέρεται στη πόλη του και όχι στη περιοχή του, πράγμα που μπερδεύει πολλούς.
Η τοποθεσία Πάλη έχει ένα “μικρό” πρόβλημα: Λόγω ονόματος (θεά Πάλη – Pale) και του τι σημαίνει αυτό, φαίνεται παλαιότερη από την ονομασία Ιθάκη αλλά ούτε πετρώδης είναι, μα ούτε και κάποιο χαρακτηριστικό βουνό έχει.
Η μόνη υπόθεση που μπορεί να στηρίξει κάτι είναι ότι κάποτε απέκτησε το όνομα Ιθάκη αλλά αργότερα για λόγους συμφερόντων ξαναπόκτησε το παλαιότερο όνομα.
Ρόκκος Σπ.
Κουά κα κακά
o Nικολας Καμπανης τα φερνει ολα στα μέτρα του,, και μας κανει πλυση εγκεφαλου,, οτι η ιθακη ειναι η παλικη,,, Εχει βρει του οτι πας και πεζος, οτι ειναι το δυτικοτερο στα νησια, αλλα εχει πολλες πολλες ασαφιες με την περιγραφη του ομηρου κατα την γνωμη μου!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι έκφραση των επών “ποιοι ναύτες σε έφεραν (στην Ιθάκη) γιατί θαρρώ πεζός δεν ήλθες”, δεν δίνει κανένα επιχείρημα ή καλύτερα καμία ιδιαιτερότητα σε οποιαδήποτε παράλιο χώρο της Κεφαλλονιάς, γιατί απλά μπορείς να πας και πεζός και με πλοίο. Πόσο μάλλον την εποχή του Οδυσσέα που η θαλάσσια οδός παρείχε πολλά πλεονεκτήματα, οπότε η χρήση πλοίου για μετακίνηση εθεωρείτο σχεδόν δεδομένη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλωστε εφόσον ο κ. Καμπάνης δέχεται τη Παλική σαν Ομηρική Ιθάκη, ο ερχόμενος με τα πόδια στη Παλική με πλοίο δεν θα είχε έρθει στη Κεφαλλονιά??
Μάλλον πρέπει να αρχίσει να υποστηρίζει τσου Λευκάδιους για Θιακούς, χα χα χα χα.
Μήπως τα έχει μπλέξει κάπου, ή είχανε γίνει τότενες τση μοδός τα φτερά του Δαιδάλου??
Κουά κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα
Μα και στο σεναριο ασσου, αμα βγηκε εδεκει στα Χοργοτα,,"απέναντι τσι ομηρικης Σαμης" ή στο Πανόρμο "φισκαρδο" , για να παει στην Ασσο,, με τα ποδια θα εφτανε,, ή κανω λάθος? Οπως και στο δικο μας σεναριο,, απο τον καραβομυλο αμα ητανε ο φορκυνα,, σε πορο παλι με τα ποδια θα εφτανε , οποτε το επειχηρημα μας ποιανει ολους τελικα
ΑπάντησηΔιαγραφή