Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2011

ΜΙΑ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΠΕΡΙ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΛΕΟΦΩΡΕΙΩΝ,

ΜΕ  ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ  ΤΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗΣ ΣΤΙΣ  3 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ, ΜΙΑ  ΠΡΟΤΑΣΗ!!
Tο καλοκαιρινο  δρομολόγιο προς Σκάλα μόνο μεταφέρει επιβάτες από τον Πόρο, αλλά μετά αυτοί δεν έχουν δυνατότητα να γυρίσουν πίσω. Πρόκειται για μια διαδρομή μόνο 15 λεπτών. Η μόνη δυνατότητα ενός παραθεριστή του Πόρου να επισκεφθεί κάποιο άλλο μέρος είναι το Αργοστόλι καθώς το τελευταίο λεωφορείο που επιστρέφει στον Πόρο είναι στις 14:00. Είναι επίσης εντελώς αναχρονιστικό τα δυο μεγαλύτερα λιμάνια του νησιού μας, η Σάμη και ο Πόρος, να μην έχουν καμία μεταξύ τους συγκοινωνιακή σύνδεση. Μειώνεται έτσι σημαντικά ο ρόλος τους ως πύλες υποδοχής τουριστών. Πραγματικά είναι δεκάδες οι ερωτήσεις που δέχεται κάθε επαγγελματίας της περιοχής ξεχωριστά, από επισκέπτες ή επιβάτες των πλοίων από Κυλλήνη, για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να μεταφερθούν στη Σάμη για να πάρουν κάποιο από τα πλοία (είτε για Πάτρα, είτε για Ιταλία) ή για να επισκεφθούν την ευρύτερη περιοχή.

Με βάση τον διεθνή ανταγωνισμό δεν γίνεται όλη η τοπική τουριστική αγορά να λειτουργεί με ρυθμούς θερινούς και τα καταστήματα και καταλύματα να είναι ανοιχτά κάθε μέρα για πολλές ώρες, αλλά οι υπηρεσίες μεταφοράς με λεωφορείο να διακόπτουν ή να περιορίζουν την λειτουργία τους τα σαββατοκύριακα σαν να πρόκειται για κάποια δημόσια υπηρεσία. Προφανώς οι επισκέπτες μας δεν έρχονται αυτές τις λίγες ημέρες για να περιορίζουν αντίστοιχα τις μετακινήσεις τους τα σαββατοκύριακα. Είναι σημαντικό μας λάθος στις λίγες ημέρες που διαθέτουν οι Έλληνες παραθεριστές για διακοπές εμείς από μόνοι μας να τους βάζουμε επιπλέον περιορισμούς και προβλήματα αντί να τους προσφέρουμε λύσεις και θέλγητρα για να μας επισκεφθούν. Όταν αυτά δεν προσφέρονται ούτε καν τον Αύγουστο, με ποια εφόδια θα παλέψουμε για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στο νησί μας;

Μια  πρόταση καλή  είναι  για κυκλικό δρομολόγιο λεωφορείου στις τουριστικές περιοχές της νότιας και ανατολικής Κεφαλονιάς, οι οποίες ούτως ή άλλως αποτελούν και τις πιο πυκνοκατοικημένες. Ένα λεωφορείο που θα ξεκινούσε από Αργοστόλι και μέσω Βλαχάτων/Λουρδάτων, Κατελειού, Σκάλας, Πόρου, Σάμης, Αγ. Ευφημίας και ή θα επέστρεφε στην πρωτεύουσα ή θα έκανε την αντίστροφη διαδρομή,  θα έλυνε
πολλά προβλήματα και θα αναβάθμιζε ριζικά τις υπηρεσίες που προσφέρουμε στους επισκέπτες μας και τη δυνατότητα που έχουν να επισκεφθούν πολλά από τα αξιοθέατα του νησιού μας. Οι περισσότεροι επισκέπτες του νησιού μας έρχονται για να δουν την Κεφαλονιά συνολικά και μόνο ένα μικρό ποσοστό έρχεται αποκλειστικά για ένα συγκεκριμένο παραθεριστικό προορισμό.
Οι υπηρεσίες δημόσιας μεταφοράς που προσφέρουμε ως Κεφαλονιά αντιστοιχούν στις ανάγκες ενός μικρού νησιού του Αιγαίου και έχουν υδροκεφαλική αντίληψη μεταφορικού έργου σε ένα νησί από τη φύση του πολυκεντρικό με αξιοθέατα και τουριστικούς οικισμούς σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του. Με τον τρόπο αυτό το πλεονέκτημα να έχουμε μεγάλο νησί και πολλά πράγματα να δει κανείς, μετατρέπεται σε μειονέκτημα αφού πολλοί φεύγουν απογοητευμένοι από την ανυπαρξία υπηρεσίας που θα τους το προσφέρει αυτό. Όλα τα συστήματα μαζικών μεταφορών παγκοσμίως (λεωφορεία, μετρό, τραίνα) που έχουν ως κεντρικό σημείο εκκίνησης μια πόλη/σταθμό προβλέπουν κυκλικό δρομολόγιο/γραμμή για να ενώνουν τους περιφερειακούς προορισμούς μεταξύ τους.
Δεν κατηγορούμε το ΚΤΕΛ Κεφαλονιάς και ούτε είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τις δυνατότητες και τους περιορισμούς τους οποίους έχει να αντιμετωπίσει για την κατάρτιση και εκτέλεση των δρομολογίων. Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν δυσκολίες στην προσαρμογή από μια χειμερινή περίοδο με ελάχιστη κίνηση σε μια θερινή περίοδο με πολύ μεγαλύτερο μεταφορικό έργο. Ωστόσο το ΚΤΕΛ είναι ΑΕ και υπάρχουν εκλεγμένοι θεσμικοί φορείς που οφείλουν να τοποθετηθούν δημόσια ή έστω να εξετάσουν τεχνοκρατικά το ζήτημα. Εμείς απλά επισημαίνουμε ένα φαινόμενο το οποίο προκαλεί αντικειμενικά πολύ μεγάλη ζημιά στο τουριστικό μας προϊόν και γίνεται συνεχής αφορμή δυσαρέσκειας και προβλημάτων για τους επισκέπτες μας.
Αν για οποιοδήποτε λόγο το ΚΤΕΛ Κεφαλονιάς δεν μπορεί να βοηθήσει σε αυτό το ζήτημα, θεωρούμε ότι ο Δήμος Κεφαλονιάς οφείλει να εξετάσει την εκτέλεση δρομολογίου δημοτικής συγκοινωνίας που θα ενώνει καθημερινά τα τουριστικά σημεία του νησιού, δίνοντας μια αυτονόητη και βασική υπηρεσία στους επισκέπτες μας, η οποία σήμερα δεν υπάρχει. Η Κεφαλονιά είναι πολύ μεγάλο νησί και για να αντέξει ο προϋπολογισμός μιας μέσης οικογένειας την ιδιωτική μεταφορά έστω και στα μισά αξιοθέατα του νησιού. Θα πρέπει σε τέτοια περίπτωση να θεωρούμε πως το νησί μας αποτελεί προορισμό πολύ ευκατάστατων οικονομικά ανθρώπων, κάτι που σίγουρα δεν ισχύει.
Θεωρούμε ότι το δρομολόγιο θα μπορούσε να είναι κερδοφόρο. Ωστόσο ακόμα και αν δεν είναι, δεν υπάρχει λογική δικαιολογία μη πραγματοποίησής του, καθώς τα έσοδα του δήμου προέρχονται από την τουριστική δραστηριότητα, την οποία όμως πρέπει να στηρίζουμε με δράσεις και ενέργειες για να συνεχίζει να ανθίζει και να προσφέρει κέρδη στην τοπική οικονομία.
Ειδικότερα για τον Πόρο, ο οποίος έχει μικρές οικογενειακές μονάδες φιλοξενίας, το προφίλ των επισκεπτών μας δεν είναι άνθρωποι που έχουν οικονομική δυνατότητα να ενοικιάσουν αυτοκίνητα ή να πληρώσουν ταξί και άλλα μέσα ιδιωτικής μεταφοράς για να δουν το υπόλοιπο νησί. Έτσι στην ουσία εγκλωβίζονται εδώ, δεν μπορούν να δουν τα περισσότερα για τα οποία διαβάζουν και κοιτάνε μόνο από εικόνες στους τουριστικούς οδηγούς της Κεφαλονιάς και αρκετοί φεύγουν και ιδιαίτερα δυσαρεστημένοι μάλιστα από αυτή την κατάσταση.
Η   νεοσύστατη επιτροπή τουρισμού, ο συντονιστής και τα μέλη της υποεπιτροπής για τα μέσα μαζικής μεταφοράς πρέπει να εξετάσουν το ζήτημα πριν φθάσει Μάιος του 2012 και είμαστε πάλι στο ίδιο μηδενικό σημείο.!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου