Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2013

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ,,, ΙΣΩΣ ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΚΟΣΜΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΟΜΗΡΙΚΗΣ ΙΘΑΚΗΣ!

ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΟ,,ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΞΑΝΑΚΟΣΚΙΝΗΣΟΥΜΕ  ,,ΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ ΚΑΙ ΙΛΙΑΔΑ,, ΚΑΙ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΑΡΧΙΣΟΥΜΕ ΝΑ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ  "ΟΜΗΡΟΣ" ΜΕ ΑΛΛΗ ΟΠΤΙΚΗ  ΠΙΑ!
ΠΑΤΗΣΤΕ ΤΗΝ ΚΑΤΩ ΕΙΚΟΝΑ

ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ

ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ
ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΒΡΑΑΜ

Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2013


Γ. Η καθοδήγηση των Φαιάκων- ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ ,ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ

σελίδες 48 έως 54 -




     Ο Οδυσσέας,πλησιάζοντας στο τέλος της περιπλάνησής του, πάνω στο δρόμο για την Ιθάκη,φτάνει καταπονημένος στο νησί των φιλόξενων Φαιάκων. Εκεί, στην αυλή του βασιλιά Αλκίνοου και μπροστά στο έκπληκτο ακροατήριό του, ο ήρωας αποκαλύπτει την ταυτότητά του και περιγράφει με νοσταλγία την λατρευτή του πατρίδα,προσφέροντάς μας έτσι, μια πολυτιμότατη περιγραφή της χώρας του και της θέσης της πάνω στο χάρτη.



Makis Metaxas Σάκη εδώ έχεις προσφέρει όντως μια νέα και πολύ ενδιαφέρουσα διάσταση στην ερμηνεία του συγκεκριμένου εδαφίου. Θερμά συγχαρητήρια.!

ΚΑΙ

  • Aris Evangelopoulos Kαλησπέρα στην παρέα. Όπως πάντα «Ομηρική Ιθάκη» ,μια πολύ καλή προσέγγιση στο θέμα..Θα ήθελα εδω να κάνω μια παρατήρηση ,με μια απορία που διαμορφώθηκε μέσα από τις δικές μου διαδρομές στον μαγικό κόσμο της Οδύσσειας.
    Ο Όμηρος γενικά και πάντα κατά 
    την γνώμη μου, έχει έναν ιδιαίτερο τρόπο να αναφέρεται σε καταστάσεις και γεγονότα αλλά ποτέ δεν σου δίνει την αίσθηση της πολυλογίας ή της άσκοπης πληροφορίας . Στο εδάφιο αυτό που περιγράφεις γίνεται το εξής συναρπαστικό…
    Ένας ακριβής γεωγραφικός προσδιορισμός πού όμως; στους Φαίακες. Οι οποίοι είναι ναυτικός λαός και οι οποίοι διατρέχουν όλη την Μεσόγειο με τα καλά ναυπηγημένα πλοία τους. Ποίος είναι λοιπόν ο λόγος που εδώ περιγράφει και προσδιορίζει με τόση σαφήνεια την γεωγραφική ναυτική διαδρομή ο Οδυσσέας σε ένα λαό που η ναυτική τους κατάρτιση δεν μπορεί να επιτρέπει, λόγω απόστασης, την άγνοια για το που μπορεί να είναι η Ιθάκη;
    Δίπλα τους είναι μέσα στην ναυτική τους χούφτα, δεν το βρίσκεις λίγο περίεργο για την λογική του;
    Δεν είναι παράδοξο για τους Φαίακες να μην γνωρίζουν τα πάντα σε σχέση με την Ιθάκηκαι τον βασιλειά της που μια απλή αναφορά θα ήταν αρκετή.
  • Ομηρική Ιθάκη Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Πράγματι ο κόσμος του Ομήρου είναι μαγικός για όσους με αγάπη τον προσεγγίσουν. Δεν είμαι ίσως ειδικός να σου απαντήσω στο ερώτημα που θέτεις, ένας ταξιδιώτης είμαι και εγώ. Πάντως έχω άποψη και περιλαμβάνει δύο πιθανούς λόγους. Πρώτον, οι Φαίακες είναι φανταστικός λαός κατά την γνώμη μου, ποιητικό επινόημα για να εξυπηρετήσει τους σκοπούς του δημιουργού και επομένως δεν τίθεται θέμα περί της αληθινής γνώσης τους για τη θέση της Ιθάκης. Ο δημιουργός τους, μιας και δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα, μπορεί να τους μεταχειριστεί όπως θέλει, για τις ανάγκες του έπους, μέχρι και να τους δώσει ιπτάμενα πλοία (όπως και το κάνει). Ποιος ήταν ο λόγος ύπαρξης και η ποιητική ανάγκη επινόησης των Φαιάκων, θα είναι το δεύτερο ζήτημα που παραθέτω και που άμεσα συνδέεται με το πρώτο. Βασικός κανόνας σε όλα τα λογοτεχνικά έργα, είναι στην εισαγωγή ή τουλάχιστον κοντά στην αρχή του έργου, ο κεντρικός ήρωας να αυτοσυστήνεται και να καθορίζει τη κοινωνική του θέση, τις ιδιότητές του και τον χώρο όπου κινείται. Έτσι λοιπόν πιστεύω ότι, αν δούμε το πράγμα από την πλευρά του επικού ποιητή, ήταν επιβεβλημένη η ύπαρξη αυτής της σκηνής και τίποτα δεν μοιάζει παράδοξο για έναν απλό ακροατή του έργου του, ώστε να γνωρίσει αυτός στην ουσία και όχι οι Φαίακες, τον θρυλικό βασιλιά Οδυσσέα και την πατρίδα του, την Ιθάκη.

Σάββατο, 12 Οκτωβρίου 2013


Οι Σειρήνες / ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ. ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΤΑΞΙΔΙΟΥ. σελίδες 203 έως 207.




2 σχόλια:

  1. Γειά σου φίλε Αβραάμ με τις ιδέες σου και τη τέχνη σου!!!
    Ορέ όλα τα λεφτά είναι εφκείνη η σχεδία του Οδυσσέα!
    Άμα φκιάσω μία ίδια να δείς ότι θα με κυνηγήσει το Λιμεναρχείο.
    Γιατί ορέ δε θα είναι κληρονομιά του προγόνου μας?
    Αφού την έχει νηολογήσει ο Ποσειδώνας έκπαλαι, δε μετράει?

    Χουά χα χα χα χα χα χα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλές τοποθετήσεις ένθεν και ένθεν!
    Τελικά έχω την εντύπωση ότι το ενδιαφέρον για το θέμα της Ομηρικής Ιθάκης μια και δεν είναι απλό σε λύσεις, αναζωπυρώνεται με τον ευγενή διάλογο τις αντιπαραθέσεις τις νέες ιδέες και το πραγματικό ενδιαφέρον μακριά από εγωισμούς.
    Δίνουμε ίσως και τροφή στους αρχαιολόγους να ψάχνουν. Εδώ ο Σλήμαν μπακάλης ήτανε και ότι βρήκε τα βρήκε από μαρτυρίες και παρατήρηση απλών ανθρώπων.
    Ας ήμαστε λοιπόν αισιόδοξοι προσφέροντας ό,τι μπορεί ο καθένας, καλή διάθεση να υπάρχει.
    Με αυτή τη λογική έσπρωξα και εγώ λίγο το φίλο το Σπύρο να γράψει τις απόψεις του.
    Δε ξέρω αν φτάσει στην Ιθάκη αλλά μερικά τοπωνύμια τα τσίμπησε που λένε!
    Καλό και αυτό για το τόπο μας.
    Του είπα όμως να χώσει κάπου εκεί μέσα και κάτι δικό μου αλλά με έγραψε!
    Μάλλον φοβάται το ξύλο χα χα χα χα χα.
    Το κακό είναι ότι με έχει επηρεάσει λίγο, όχι για τη θέση της Ομηρικής Ιθάκης αλλά για το ξύλο!

    Χουά χα χα χα χα χα χα χα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή