Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Κυριακή 9 Ιανουαρίου 2011

ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΑΥΡΙΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Κέρδισαν  τρεις  επιπλέον  μέρες λόγο Σαββατοκύριακου, αλλά από αύριο τα κεφάλια  μέσα!!! επόμενη αργία τριών ιεραρχών, αλλά από ατυχία  πέφτει  Κυριακή...

Κουδούνι γι' άλλα 200 πιλοτικά ολοήμερα σχολεία

Πολλά θετικά αλλά και κάποια αρνητικά εντοπίζονται στη λειτουργία των πιλοτικών ολοήμερων σχολείων
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΛΙΝΑ ΚΟΪΝΑ
Την επέκταση του ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος σε 200 δημοτικά σχολεία, ώστε να γίνουν 1.000 τα πιλοτικά ολοήμερα, προβλέπει ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας για την επόμενη σχολική χρονιά (2011-2012). Στα πρώτα... βήματα του νέου σχολείου, εκπαιδευτικοί αποτιμούν θετικά τα προγράμματα της φιλαναγνωσίας, της θεατρικής αγωγής, της μουσικής, τη δημιουργία ομίλων πολιτιστικών δραστηριοτήτων και τον περιορισμό της διδακτέας ύλης. Ωστόσο, εντοπίζουν και τέσσερα «αγκάθια»: το εξαντλητικό 7ωρο πρόγραμμα για τα «πρωτάκια», την έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής, την εναλλαγή πολλών εκπαιδευτικών στις πρώτες τάξεις και τη διαρροή μαθητών από το ολοήμερο.
Με σύνθημα «Πρώτα ο Μαθητής», η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προωθεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο την εφαρμογή του ενιαίου αναμορφωμένου προγράμματος σπουδών σε 800 δημοτικά σχολεία της χώρας. Η ενίσχυση της ξένης γλώσσας, της πληροφορικής, του πολιτισμού, της φυσικής αγωγής και της φιλαναγνωσίας εντάσσεται στο νέο πρόγραμμα.
«Στόχος είναι, εκτός των άλλων, και ο περιορισμός των περισσότερων απογευματινών δραστηριοτήτων των μαθητών σε χώρους εκτός σχολείου, για να μειωθούν η ταλαιπωρία των παιδιών και τα έξοδα των γονέων, αφού η διδασκαλία της Πληροφορικής και των ξένων γλωσσών θα οδηγεί εντέλει σε πιστοποίηση μέσα στο δημόσιο σχολείο», ανέφερε η υπουργός Παιδείας, Αννα Διαμαντοπούλου, τονίζοντας πως από το επόμενο σχολικό έτος 2011-2012 θα επιδιωχθεί η εφαρμογή του ενιαίου αναμορφωμένου προγράμματος σπουδών σε 1.000 σχολεία.
Εξωσχολικές δραστηριότητες
Παρόλο που η αγγλική γλώσσα διδάσκεται με παιγνιώδη τρόπο από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, αρκετοί γονείς εξακολουθούν να παίρνουν από το χέρι τα παιδιά τους μετά το χτύπημα του κουδουνιού για να τα μεταφέρουν στα φροντιστήρια. Παράλληλα, δεν έχει εξαλειφθεί ούτε η ροή μαθητών προς τις εξωσχολικές δραστηριότητες, αν και στο νέο σχολείο υλοποιούνται ποικίλα προγράμματα μουσικής, χορού και θεατρικής αγωγής, όπως παρατηρεί ο γενικός γραμματέας της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, Τριαντάφυλλος Οικονόμου, τονίζοντας ότι τα παιδιά είναι υπερφορτωμένα. Το πρόγραμμα χαρακτηρίζεται «βαρύ» και εξαντλητικό για τους μαθητές, που κάθονται στα θρανία επτά ώρες καθημερινά από την α' δημοτικού. Ωστόσο, οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν τον κοινωνικό ρόλο που παίζει το νέο σχολείο, το οποίο προσφέρει μία «ανάσα» σε χιλιάδες εργαζόμενους γονείς.
«Τα παιδιά κουράζονται πολύ. Εχει διαταραχθεί η παιδαγωγική σχέση ανάμεσα στο μαθητή και στο δάσκαλο, καθώς στην α' δημοτικού μπαίνουν το λιγότερο επτά εκπαιδευτικοί στην τάξη. Αυτή η συνεχής εναλλαγή δημιουργεί πολλά προβλήματα. Παλαιότερα, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο είχε προτείνει δίωρα μαθήματα για να μη διασπάται ο ενιαίος χαρακτήρας τους», υποστήριξε ο Θανάσης Αγαπητός, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Β' Συλλόγου Δασκάλων «Μ. Αλέξανδρος».
Διαρροή στο ολοήμερο
Προβληματισμό προκαλεί και η διαρροή στο ολοήμερο, η οποία αποδίδεται στην απουσία προετοιμασίας για τα μαθήματα της επόμενης μέρας και στην κούραση των παιδιών. «Αυτήν την περίοδο δεν υπάρχουν ερευνητικά δεδομένα για την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου του νέου σχολείου», τόνισε ο αντιπρόεδρος του Α' Συλλόγου Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης, Κώστας Ανθόπουλος. Με πρωτοβουλία της ΔΟΕ, προγραμματίζεται η διεξαγωγή επιστημονικής έρευνας, τα πορίσματα της οποίας θα ανακοινωθούν το Μάιο. «Αυτήν τη στιγμή διατυπώνονται προβληματισμοί κυρίως από εκπαιδευτικούς και γονείς. Αυτοί εστιάζονται στα ζητήματα διαχείρισης του προσωπικού, καθώς παρατηρήθηκαν στην αρχή της χρονιάς καθυστερήσεις στην τοποθέτηση καθηγητών ειδικοτήτων (Πληροφορικής και Θεατρικής Αγωγής). Επίσης, δεν καταβλήθηκαν έγκαιρα τα δεδουλευμένα των ωρομίσθιων καθηγητών, με συνέπεια να δημιουργηθούν εύλογες αντιδράσεις», επισήμανε ο κ. Ανθόπουλος. Σε ορισμένες περιπτώσεις, συνέχισε ο ίδιος, οι συνθήκες υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων ήταν κάθε άλλο παρά ευνοϊκές για την εύρυθμη λειτουργία του προγράμματος. «Σε θετική κατεύθυνση κινούνται τα προγράμματα της φιλαναγνωσίας, της θεατρικής αγωγής και της μουσικής από την α' δημοτικού, οι όμιλοι πολιτιστικών δραστηριοτήτων και ο περιορισμός της διδακτέας ύλης. Αυτό που μας προβληματίζει έντονα είναι η εισαγωγή της Πληροφορικής στην α' τάξη, ενώ το μάθημα της Αγγλικής έχει γίνει ευνοϊκά δεκτό», συμπλήρωσε ο κ. Ανθόπουλος.
Νέα προγράμματα σπουδών
Πέρυσι καταβλήθηκε προσπάθεια εξορθολογισμού και μείωσης της ύλης στο δημοτικό και στο γυμνάσιο, ενώ από τον περασμένο Οκτώβριο 215 εμπειρογνώμονες, χωρισμένοι σε ομάδες, επεξεργάζονται τα προγράμματα σπουδών για το νέο ψηφιακό, ολοήμερο, καινοτόμο σχολείο. «Τα νέα προγράμματα σπουδών θα θέτουν μαθησιακούς στόχους ανά έτος εκπαίδευσης και θα δίνουν ευελιξία στους εκπαιδευτικούς. Μέχρι το Μάιο του 2011 πιστεύουμε ότι θα είμαστε έτοιμοι, ώστε από την επόμενη σχολική χρονιά να ξεκινήσει η πιλοτική εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών», διευκρίνισε η κ. Διαμαντοπούλου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου