"Η παράδοση αυτή δεν είναι δημιούργημα του σημερινού λαού' όλα της τα στοιχεία τα βρίσκουμε στον αρχαίο μύθο, το σχετικό με τον εξιλασμό του Οδυσσέα. Όπως είναι γνωστό, στη Νέκυια της Οδύσσειας (λ121 κ.ε.) ο ήρωας, αφού σκοτώσει τους μνηστήρες, παρακινείται απ'τον Τειρεσία να πάρει ένα κουπί και να πάει σε τόπο, όπου οι άνθρωποι δε γνωρίζουν τι είναι θάλασσα, πλοίο και κουπί' θα καταλάβει πότε πρέπει να σταματήσει, όταν συναντήσει έναν οδοιπόρο που θα του πει, πως το κουπί είναι φτυάρι. Τότε να μπήξει το κουπί στη γη και να θυσιάσει στον Ποσειδώνα. Προφανώς διασκευή του αρχαίου μύθου είναι η νεοελληνική παράδοση που θέλει να εξηγήσει διατί τον άι-Λια τον βάνουν πάντα στα ψηλώματα." (Γ.Α.Μέγα, "Ελληνικές γιορτές και έθιμα της λαϊκής λατρείας")
(η εικόνα από το "Νεώτερον Εγκυκλοπαιδικόν λεξικόν Ηλίου")
"Αλλά όπως απέδειξε ήδη ο Ν.Γ.Πολίτης (Λαογρ.Σύμμ.Β'147) η λατρεία του αγίου πάνω στις κορυφές των βουνών είναι υπόλειμμα της αρχαίας θρησκείας, καθώς ο άγιος Ηλίας συνταυτίστηκε με τον ήλιο. Ο χριστιανικός δηλαδή άγιος Ηλίας μπορεί λόγω των ιδιοτήτων που του αποδίνονται, να θεωρείται αντικαταστάτης του κεραύνιου και νεφεληγερέτη Δία, αλλά συνδέεται και με τον Ήλιο, με τον οποίο ταυτίζεται κατά το όνομα, αλλά έχει κι άλλες πολλές ομοιότητες. Άλλωστε και στην αρχαιότητα ο Ήλιος ταυτιζόταν με το Δία, που ως θεός των μετεωρολογικών φαινομένων λατρευόταν πάνω στις βουνοκορφές. Επειδή λοιπόν κι ο ήλιος όταν ανατέλλει, φαίνεται να ανεβαίνει λαμπρός απ'τις κορυφές που φωτίζει πρώτες με τις ακτίνες του, αλλά και ο "όμβριος και ερίγδουπος" θεός που σηκώνει την κακοκαιρία στη διάρκεια των καταιγίδων, φαίνεται να έχει την έδρα του πάνω στις βουνοκορφές, αυτές ήταν οι πιο κατάλληλες και για τη λατρεία του αγίου Ηλία, με την οποία η εκχριστιανισμένοι Έλληνες αντικατέστησαν τη λατρεία του θεού Ηλίου."
ΑΡΑΚΛΙ!!!! ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΠΡΟΝΝΟΙ ΛΑΤΡΕΥΑΝ ΤΟΝ ΗΡΩΑ ΗΡΑΚΛΗ¨;
ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ,ΜΙΑ ΜΠΕΡΔΕΜΕΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ!!
ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΞΕΤΥΛΙΞΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ, ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΥΘΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΜΙΑ ΑΚΡΗ!! ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΤΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΣΤΟ ΜΠΛΟΚ POROSNEWS ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ ή ΕΔΩ
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΜΕ ΘΕΩΡΕΙΕΣ ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΟΜΗΡΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ.
Την σημερινή μου ανάρτηση την βάζω σε ένα πολύ καλό διάλογο που είχα από πέρυσι με έναν φίλο στο FB , με το ονομά ΠΡΟΝΕΙΟΣ ΗΡΑΚΛΕΙΕΥΣ , που λόγο ονόματος γνωριστήκαμε ,, δική του άποψη στο θέμα είναι η εξής:
Η διαπιστωμένα εκτεταμένη λατρεία του Ηρακλή στήν αρχαία Κεφαλλονιά και ειδικά στην περιοχή μας δεν μπορεί παρα να έχει σχέση με τον μύθο(;)που αναφέρεται στόν πόλεμο του Αμφιτρίωνα εναντίον του Πτερέλαου. Μεταξύ των συμμάχων και συμπολεμιστές του Αμφιτρίωνα ( πατέρα του Ηρακλή) ο εξ Αττικής Κέφαλος και ο Επειός Ελειος.
Εικασία μόνο: Αν ο Κέφαλος έδωσε το όνομα στό νησί ΜΗΠΩΣ, λέω μήπως, και ο Ελειος έδωσε το όνομα στήν περιοχή του Ελειού;;;
Με τη Εληά δεν νομίζω να έχει σχέση όπως διατείνονται κάποιοι, λόγω ετυμολογίας αλλά και ορθογραφίας.
Αναφορικά με την προέλευση του μύθου που περιγράφει τον εν λόγω πόλεμο τώρα, πολλοί εκφράζουν την άποψη οτι πρόκειται για μιά εκστρατείατων Αχαιών Μυκηναίων στα δυτικά όρια της επικράτειας τους με σκοπό να εξουδετερώσουν τον ναυτικό αλλά και πειρατικό λαό των Ταφίων και να απαλλάξουν το εμπόριο τους απο αυτόν τον κίνδυνο.
Φαίνεται δε ότι οι Τάφιοι μετά την ήττα τους περιορίστηκαν στις Εχινάδες τον κάλαμο το νυδρί κλπ συνεχίζοντας να εξασκούν το μόνο επάγγελμα που ήξεραν την πειρατεία.
Ετσι ο Ομηρος θέλει τον Λαέρτη να λέει ω 376-378:
"αι γαρ Ζεύ τε πάτερ και Αθηναίη και Απόλλων
οίος Νηρικον είλων ευκτίμενον πτολίεθρον
ακτήν ηπείροιο Κεφαλληνέσιν ανάσσων"¨
Αυτά προς στιγμή, κουβέντα να γίνεται,!!!! εξάλου θεωρώ ότι με συζήτηση ίσως προβληματιζόμαστε, αλλά αξίζει τον κόπο!
Γνωρίζεις το ρητό το «κουπί» τραβάει και Οδυσσέα?
ΑπάντησηΔιαγραφήΠράγματι κατά τη μυθολογία έτσι κι έγινε. Δηλαδή ο Οδυσσέας μετά τα γνωστά “επεισόδια” έφυγε πάλι γρήγορα μ’ ένα κουπί στον ώμο, για τη Θεσπρωτία της Ηπείρου. Προχωρώντας στο εσωτερικό της χώρας, συνάντησε κάποιους ανθρώπους που τον ρώτησαν γιατί κουβαλούσε μαζί του το λιχνιστήρι. Τότε κατάλαβε πως αυτός ήταν ο τόπος που έπρεπε να μπήξει το κουπί και να θυσιάσει στον Ποσειδώνα. Στη Θεσπρωτία ο Οδυσσέας παντρεύτηκε τη βασίλισσα Καλλιδίκη. Ύστερα από έναν πόλεμο των Θεσπρωτών με τους Βρύγους, η Καλλιδίκη πέθανε και στο θρόνο ανέβηκε ο Πολυποίτης, ο γιος της, και ο Οδυσσέας ξαναγύρισε την Ιθάκη πιστεύοντας πως θα περάσει ήρεμα γεράματα.
Στην Καλλιδίκη έμεινε δέκα χρόνια και δε ξέρω αν απέκτησε και γιό!
Μπουμπούκι ο πατριώτης!!!
Και εμείς η λακαμάδες μία και την προσέχουμε.
Σκ@τά στα μούτρα μας!
Χα χα χα χα χα χα.
ΠΟΛΥ ΕΝΗΜΕΡΟΤΙΚΟ,, ΔΩΣΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΜΠΕΡΔΕΜΕΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ!!,, ΔΙΑΒΑΖΑ ΤΥΧΑΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΜΟΥ ΒΓΗΚΕ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ !! ΟΤΙ Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΤΕΛΙΚΑ ΙΣΩΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΤΟΥ ΛΑΕΡΤΗ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣύμφωνα με ορισμένες παραδόσεις ο Λαέρτης δεν ήταν πατέρας του Οδυσσέα γιατί η Αντίκλεια πριν από το γάμο της με το Λαέρτη βιάσθηκε από τον Σίσυφο. Τον Λαέρτη τον παντρεύθηκε ενώ ήταν έγκυος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι πιθανότητες είναι να ήταν γιός του Λαέρτη, αλλά επειδή ήταν πολύ πανούργος μπέρδεψαν στην ιστορία και το Σίσυφο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒέβαια που να ξέρεις…
Ο καθένας μόνο τη μάνα του έχει σίγουρη για τον πατέρα μη πολυψάχνεις.
Εγώ έχω μοιάσει τση μάνας μου και ο πατέρας μου μας κοίταε με μισό μάτι.
Χα χα χα χα χα.
Λοιπόν για τον Οδυσσέα ξέρω κάτι λίγα. Ψάξε και εσύ να δείς πόσα παιδιά είχε να βάλεις μυαλό. (Ήτανε και καρπερός μέχρι τα γεράματα ο μπαγάσας)!
Κοίτα και πως έφαε τον Παλαμήδη τον μαγκούφη. Αγγελόκορμο!
Όσο για την Πενέλοπε κάτι δε μου κάθεται, τι διάολο λες να μην έκαμε δειγματοληψία?
Πως θα διάλεγε άντρα με τα πελέκια και τα τόξα μόνο?
Χουά χα χα χα χα.
(Αυτά γράφω και θα τρίζουνε τα κόκαλα του ευλοημένου του Όμηρου).
ΚΑΙ ΜΕ ΟΣΑ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ ,, ΝΑ ΔΕΙΣ ΤΡΙΞΙΜΟ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΝ!!
ΑπάντησηΔιαγραφή