Του Γιάννη Νικολάου
Μπορεί σε εμάς «να έρχεται από την Καισαρεία» όπως λένε τα κάλαντα, αλλά ο μύθος του Αϊ Βασίλη υπήρχε με διαφορετικές ονομασίες και αγίους σε πολλούς λαούς. Ο καλοκάγαθος παππούλης που ξέρουμε σήμερα «γεννήθηκε» μόλις το 1931 και μητέρα του ήταν η… διαφήμιση. Τη φιγούρα του, φιλοτέχνησε -για λογαριασμό της Coca Cola ο Αμερικανοσουηδός ζωγράφος Haddon Sundblom χρησιμοποιώντας για μοντέλο τον φίλο του συνταξιούχο έμποροLou Prentice!
Ήταν η χρονιά που η εταιρεία ανέθεσε στον Sundblom τη χριστουγεννιάτικη διαφημιστική της καμπάνια. Ο ζωγράφος είχε την φαεινή ιδέα να σχεδιάσει τον Saint Nicholas ή Santa Claus –τον δικό μας Αϊ-Βασίλη δηλαδή, διαφορετικό απ’ ό,τι τον ήθελε η έως τότε παράδοση.
Αντί για λιπόσαρκο, ασκητικό και αυστηρό στυλ, όπως ταιριάζει σε άγιο, σκέφτηκε να τον παρουσιάσει ροδομάγουλο, παχουλό και καλοσυνάτο. Ακριβώς όπως ήταν ο φίλος του Lou που ήταν το μοντέλο του. Τον έντυσε στα κόκκινα, το χρώμα της CocaCola, του φόρεσε σκουφάκι, άσπρα γένια και μαύρες μπότες και έτσι γεννήθηκε η γνωστή μας φιγούρα.
Λένε ότι ένας από τους λόγους για τη μεταμόρφωση ήταν το γεγονός ότι ήθελε να περάσει μία εικόνα ευμάρειας σε μία Αμερική που μόλις είχε αρχίσει να βγαίνει από τις συνέπειες του κραχ του 1929. Με αυτή την προσέγγιση ο Αϊ Βασίλης είναι ότι χρειαζόμαστε αυτή την εποχή για να πάρουμε λίγο τα πάνω μας.
Πετάει – πετάει ο Αϊ-Βασίλης!
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΤΟ ΣΥΝΔΕΣΜΟ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου