ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ AΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ!
ΖΑΚΥΝΘΟΣ – Στον ιδιωτικό τομέα, ο ανταγωνισμός, είναι η συνταγή που ανεβάζει την ποιότητα και χαμηλώνει τις τιμές, αρκεί να είναι υγιής και σε επαγγελματική βάση.
Όλα δείχνουν ότι το 2013 θα είναι η χρονιά που αλλάζει εντελώς το στάτους κβο, στις συγκοινωνίες του νησιού μας. Τόσο από αέρος (low costs), όσο και κυρίως στην ακτοπλοϊκή γραμμή Ζακύνθου Κυλλήνης.
Η ιστορική εταιρία λαϊκής βάσης, ANEZ, όπως στις αρχές της δεκαετίας του ’80 έτσι και σήμερα 30 χρόνια μετά, σε μια δύσκολη εποχή οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, έρχεται να αλλάξει το κατεστημένο στην γραμμή Ζακύνθου Κυλλήνης.
Όλα δείχνουν ότι το 2013 θα είναι η χρονιά που αλλάζει εντελώς το στάτους κβο, στις συγκοινωνίες του νησιού μας. Τόσο από αέρος (low costs), όσο και κυρίως στην ακτοπλοϊκή γραμμή Ζακύνθου Κυλλήνης.
Η ιστορική εταιρία λαϊκής βάσης, ANEZ, όπως στις αρχές της δεκαετίας του ’80 έτσι και σήμερα 30 χρόνια μετά, σε μια δύσκολη εποχή οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, έρχεται να αλλάξει το κατεστημένο στην γραμμή Ζακύνθου Κυλλήνης.
Η υπάρχουσα κοινοπραξία των πλοίων, για δικούς της λόγους (επικαλούμενη επιχειρηματική επιβίωση και το σεβόμαστε) είχει συρρικνώσει τη συχνότητα των δρομολογίων, κρατώντας στα υψηλότερα επίπεδα τα κόστη των εισιτηρίων. Η προσπάθεια ένταξης του Ζάκυνθος Ι και της ΑΝΕΖ, στις τάξεις της κοινοπραξίας δεν ευόδωσε και ως εκ τούτου κόπηκαν οριστικά οι γέφυρες του παρελθόντος.
Οι υπουργοί κατάλαβαν το ρόλο τους
Οι ετήσιες συνεδριάσεις του αρμόδιου οργάνου του υπουργείου ναυτιλίας για την έγκριση των θαλάσσιων δρομολογίων, στο παρελθόν κάθε άλλο παρά γινόντουσαν με γνώμονα τον κοινωνικό ρόλο των συγκοινωνιών και τις πραγματικές ανάγκες του κάθε νησιωτικού συμπλέγματος. Οι εποχές άλλαξαν και τόσο οι πολιτικοί, όσο και οι ένστολοι του εν λόγω οργάνου, άρχισαν να καταλαβαίνουν ότι οι αποφάσεις τους ελέγχονται… Παράλληλα, ο μέχρι πρότινος κεκαλυμμένος τρόπος λειτουργίας, των κατά τόπους λιμενικών αρχών, που ουσιαστικά γνωμοδοτούσαν για τις ανάγκες ολόκληρων κοινωνιών και τοπικών οικονομιών, άρχισε να ξεσηκώνει τη μήνιν, τόσο των τοπικών αρχών, όσο και του ίδιου του επιβατηγού κοινού.
Η τελευταία συνεδρίαση του οργάνου, παρουσία ολόκληρης της πολιτικής ηγεσίας της Κεφαλονιάς (η πολιτική ηγεσία της Ζακύνθου απουσίαζε όπως πάντα) και υπό το βάρος πλειάδας δημοσιευμάτων του περιφερειακού τύπου, λειτούργησε σε νέες βάσεις και με μεγάλη προσοχή.
Στην Κεφαλονιά, η μεγάλη μάχη της πολιτικής ηγεσίας, δημιούργησε προϋποθέσεις δρομολόγησης νέου πλοίου, από εταιρία που ενδιαφέρεται άμεσα για την γραμμή Πόρος -Κυλλήνη – Μεσολόγγι!
Νέα αρχή στις Ζακυνθινές συγκοινωνίες
Η ΑΝΕΖ και το πλοίο Ζάκυνθος Ι, κατάφεραν – με το σπαθί τους – να πάρουν δύο ημερήσια δρομολόγια στη γραμμή Ζακύνθου – Κυλλήνης και ένα εβδομαδιαίο στη γραμμή Κυλλήνης – Πόρου Κεφαλονιάς.
Τα νέα δρομολόγια, που στη γραμμή φθάνουν συνολικά τα 6 (έξι) ημερησίως (κοινοπραξία και ΑΝΕΖ), δίνουν προοπτικές λύσεις και βγάζουν την τοπική κοινωνία από τον ασφυκτικό αδιέξοδο των ανύπαρκτων συγκοινωνιακών μέσων του χειμώνα.
Οι ετήσιες συνεδριάσεις του αρμόδιου οργάνου του υπουργείου ναυτιλίας για την έγκριση των θαλάσσιων δρομολογίων, στο παρελθόν κάθε άλλο παρά γινόντουσαν με γνώμονα τον κοινωνικό ρόλο των συγκοινωνιών και τις πραγματικές ανάγκες του κάθε νησιωτικού συμπλέγματος. Οι εποχές άλλαξαν και τόσο οι πολιτικοί, όσο και οι ένστολοι του εν λόγω οργάνου, άρχισαν να καταλαβαίνουν ότι οι αποφάσεις τους ελέγχονται… Παράλληλα, ο μέχρι πρότινος κεκαλυμμένος τρόπος λειτουργίας, των κατά τόπους λιμενικών αρχών, που ουσιαστικά γνωμοδοτούσαν για τις ανάγκες ολόκληρων κοινωνιών και τοπικών οικονομιών, άρχισε να ξεσηκώνει τη μήνιν, τόσο των τοπικών αρχών, όσο και του ίδιου του επιβατηγού κοινού.
Η τελευταία συνεδρίαση του οργάνου, παρουσία ολόκληρης της πολιτικής ηγεσίας της Κεφαλονιάς (η πολιτική ηγεσία της Ζακύνθου απουσίαζε όπως πάντα) και υπό το βάρος πλειάδας δημοσιευμάτων του περιφερειακού τύπου, λειτούργησε σε νέες βάσεις και με μεγάλη προσοχή.
Στην Κεφαλονιά, η μεγάλη μάχη της πολιτικής ηγεσίας, δημιούργησε προϋποθέσεις δρομολόγησης νέου πλοίου, από εταιρία που ενδιαφέρεται άμεσα για την γραμμή Πόρος -Κυλλήνη – Μεσολόγγι!
Νέα αρχή στις Ζακυνθινές συγκοινωνίες
Η ΑΝΕΖ και το πλοίο Ζάκυνθος Ι, κατάφεραν – με το σπαθί τους – να πάρουν δύο ημερήσια δρομολόγια στη γραμμή Ζακύνθου – Κυλλήνης και ένα εβδομαδιαίο στη γραμμή Κυλλήνης – Πόρου Κεφαλονιάς.
Τα νέα δρομολόγια, που στη γραμμή φθάνουν συνολικά τα 6 (έξι) ημερησίως (κοινοπραξία και ΑΝΕΖ), δίνουν προοπτικές λύσεις και βγάζουν την τοπική κοινωνία από τον ασφυκτικό αδιέξοδο των ανύπαρκτων συγκοινωνιακών μέσων του χειμώνα.
Τα επιπλέον δρομολόγια της ΑΝΕΖ
Συγκεκριμένα τα δρομολόγια του Ζάκυνθος Ι, θα πραγματοποιούνται ως εξής:
Δευτέρα, Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή: Από Ζάκυνθο στις 07.30 και στις 14.00 και από Κυλλήνη στις 11.30 και στις 19.30
Τρίτη, με σκοπό την σύνδεση της Ζακύνθου με την Κεφαλονιά: Από Ζάκυνθο 07.30 άφιξη Κυλλήνη και αναχώρηση στις 11.00 για Πόρο Κεφαλονιάς, αναχώρηση από Πόρο για Κυλλήνη στις 14.00 και από Κυλλήνη για Ζάκυνθο στις 19.30 (στο δρομολόγιο αυτό, όσοι ταξιδεύουν από Ζάκυνθο προς Κεφαλονιά ή το αντίθετο, θα πληρώνουν ΜΟΝΟ το ναύλο της μιας διαδρομής. Η άλλη διαδρομή θα είναι ΔΩΡΕΑΝ.
Σάββατο: Από Ζάκυνθο στις 07.00 και στις 14.00 και από Κυλλήνη στις 11.30 και στις 19.00
Κυριακή και Αργίες: Από Ζάκυνθο στις 09.30 και στις 14.00 και από Κυλλήνη στις 12.00 και στις 19.00
Συγκεκριμένα τα δρομολόγια του Ζάκυνθος Ι, θα πραγματοποιούνται ως εξής:
Δευτέρα, Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή: Από Ζάκυνθο στις 07.30 και στις 14.00 και από Κυλλήνη στις 11.30 και στις 19.30
Τρίτη, με σκοπό την σύνδεση της Ζακύνθου με την Κεφαλονιά: Από Ζάκυνθο 07.30 άφιξη Κυλλήνη και αναχώρηση στις 11.00 για Πόρο Κεφαλονιάς, αναχώρηση από Πόρο για Κυλλήνη στις 14.00 και από Κυλλήνη για Ζάκυνθο στις 19.30 (στο δρομολόγιο αυτό, όσοι ταξιδεύουν από Ζάκυνθο προς Κεφαλονιά ή το αντίθετο, θα πληρώνουν ΜΟΝΟ το ναύλο της μιας διαδρομής. Η άλλη διαδρομή θα είναι ΔΩΡΕΑΝ.
Σάββατο: Από Ζάκυνθο στις 07.00 και στις 14.00 και από Κυλλήνη στις 11.30 και στις 19.00
Κυριακή και Αργίες: Από Ζάκυνθο στις 09.30 και στις 14.00 και από Κυλλήνη στις 12.00 και στις 19.00
Πέφτουν εντυπωσιακά οι τιμές των ναύλων
Ο ανταγωνισμός, από την πρώτη μέρα φέρνει όφελος στον επιβάτη, καθιστά πιο χαμηλό το κόστος μεταφοράς προϊόντων από και προς τη Ζάκυνθο, ενισχύει τον εσωτερικό τουρισμό στο έπακρο, δημιουργεί προϋποθέσεις επανεκκίνησης στις συγκοινωνίες, αποδεικνύει ότι σέβεται και εκτιμά τον πολίτη, δημιουργεί τάση αύξησης στις συγκοινωνιακές ανάγκες του καθενός. Ο πολίτης θα ξανασκεφτεί σε νέα βάση την επισταμένη χρήση του ΙΧ σε διαδρομές εκτός Ζακύνθου!
Η ΑΝΕΖ, λειτουργώντας αποδεδειγμένα ως μια εταιρία που ανήκει στο λαό (λαϊκή βάση), από σήμερα επαναστατεί και αποδεικνύει μέσα σε μια δύσκολη εποχή οικονομικής κρίσης , ότι σέβεται τον δοκιμαζόμενο νησιώτη και του προσφέρει σε καλύτερη τιμή το αγαθό της συγκοινωνίας.
Οι επαναστατικές προσφορές της ΑΝΕΖ ανακοινώθηκαν χθες αργά το βράδυ και κυμαίνονται σε διάφορα επίπεδα:
• Άμεση τόνωση στις επιχειρήσεις με έκπτωση 15% στον επιβάτη, στην μοτοσυκλέτα και στο ΙΧ αυτοκίνητο.
• Πιο καλή έκπτωση 20% σε φορτηγά, λεωφορεία και επαγγελματικά αυτοκίνητα.
• Επαναστατική έκπτωση στις μεταφορές που αφορούν στην τουριστική κίνηση, ως μοναδικό γρανάζι της οικονομίας του νησιού, με 50% έκπτωση σε εκδρομικές αποστολές, αθλητικές αποστολές, πολιτιστικά σωματεία. 50 % έκπτωση σε όλους τους επιβάτες και στα λεωφορεία τους!!!
• Η προσφορά για τα ΚΤΕΛ Ζακύνθου είναι ιστορική, αφού η πρόταση αφορά σε 30% έκπτωση σε όλους τους επιβάτες και 50% σε φοιτητές, πολύτεκνους, στρατιώτες και 100% σε αναπηρικά. Για το όχημα – λεωφορείο του ΚΤΕΛ η ΑΝΕΖ προτείνει ΔΩΡΕΑΝ μεταφορά του για πληρότητα πάνω από 40 επιβάτες, ενώ για λιγότερους από 40 επιβάτες, έκπτωση 20%. ΑΝ το ΚΤΕΛ υιοθετήσει την παραπάνω πρόταση, και το λεωφορείο δεν έχει κόστος για να περνάει απέναντι, τότε θα μπορεί με τη σειρά του να χαμηλώσει και το δικό του ναύλο, προσφέρονται μεγάλη οικονομική ανάσα στις ευπαθείς οικονομικά ομάδες της κοινωνίας μας! Το ερώτημα είναι τι θέλει να κάνει το ΚΤΕΛ και ποιους θα στηρίξει.
• Στα γραφεία της εταιρίας θα διατίθενται κάρτα δρομολογίων για τους επιβάτες, στην οποία μόλις συμπληρωθούν με σφραγίδα, δέκα δρομολόγια (όχημα ή επιβάτης), θα προσφέρεται ένα δωρεάν.
• Τέλος στο Ζάκυνθος Ι, τελειώνει το «παπορίσιο» χαράτσι στις τιμές των μπαρ και για πρώτη φορά στην ιστορία, οι εκπτώσεις σε όλα τα προϊόντα φθάνουν σε ποσοστό 40%!!!
Είναι γεγονός ότι τα παραπάνω φέρνουν μια νέα εποχή στις χειμερινές συγκοινωνίες αλλά και πολύ περισσότερο στα δυσθεώρητα ύψη των τιμών στις θαλάσσιες συγκοινωνίες, τη στιγμή που κάθε επιχείρηση, κάθε προϊόν και κάθε υπηρεσία, έχει κατεβεί σε χαμηλά επίπεδα. Από την άλλη οι μισθοί, τα έσοδα και οι εισπράξεις του καθενός έχουν υποχωρήσει.
Ο ανταγωνισμός, από την πρώτη μέρα φέρνει όφελος στον επιβάτη, καθιστά πιο χαμηλό το κόστος μεταφοράς προϊόντων από και προς τη Ζάκυνθο, ενισχύει τον εσωτερικό τουρισμό στο έπακρο, δημιουργεί προϋποθέσεις επανεκκίνησης στις συγκοινωνίες, αποδεικνύει ότι σέβεται και εκτιμά τον πολίτη, δημιουργεί τάση αύξησης στις συγκοινωνιακές ανάγκες του καθενός. Ο πολίτης θα ξανασκεφτεί σε νέα βάση την επισταμένη χρήση του ΙΧ σε διαδρομές εκτός Ζακύνθου!
Η ΑΝΕΖ, λειτουργώντας αποδεδειγμένα ως μια εταιρία που ανήκει στο λαό (λαϊκή βάση), από σήμερα επαναστατεί και αποδεικνύει μέσα σε μια δύσκολη εποχή οικονομικής κρίσης , ότι σέβεται τον δοκιμαζόμενο νησιώτη και του προσφέρει σε καλύτερη τιμή το αγαθό της συγκοινωνίας.
Οι επαναστατικές προσφορές της ΑΝΕΖ ανακοινώθηκαν χθες αργά το βράδυ και κυμαίνονται σε διάφορα επίπεδα:
• Άμεση τόνωση στις επιχειρήσεις με έκπτωση 15% στον επιβάτη, στην μοτοσυκλέτα και στο ΙΧ αυτοκίνητο.
• Πιο καλή έκπτωση 20% σε φορτηγά, λεωφορεία και επαγγελματικά αυτοκίνητα.
• Επαναστατική έκπτωση στις μεταφορές που αφορούν στην τουριστική κίνηση, ως μοναδικό γρανάζι της οικονομίας του νησιού, με 50% έκπτωση σε εκδρομικές αποστολές, αθλητικές αποστολές, πολιτιστικά σωματεία. 50 % έκπτωση σε όλους τους επιβάτες και στα λεωφορεία τους!!!
• Η προσφορά για τα ΚΤΕΛ Ζακύνθου είναι ιστορική, αφού η πρόταση αφορά σε 30% έκπτωση σε όλους τους επιβάτες και 50% σε φοιτητές, πολύτεκνους, στρατιώτες και 100% σε αναπηρικά. Για το όχημα – λεωφορείο του ΚΤΕΛ η ΑΝΕΖ προτείνει ΔΩΡΕΑΝ μεταφορά του για πληρότητα πάνω από 40 επιβάτες, ενώ για λιγότερους από 40 επιβάτες, έκπτωση 20%. ΑΝ το ΚΤΕΛ υιοθετήσει την παραπάνω πρόταση, και το λεωφορείο δεν έχει κόστος για να περνάει απέναντι, τότε θα μπορεί με τη σειρά του να χαμηλώσει και το δικό του ναύλο, προσφέρονται μεγάλη οικονομική ανάσα στις ευπαθείς οικονομικά ομάδες της κοινωνίας μας! Το ερώτημα είναι τι θέλει να κάνει το ΚΤΕΛ και ποιους θα στηρίξει.
• Στα γραφεία της εταιρίας θα διατίθενται κάρτα δρομολογίων για τους επιβάτες, στην οποία μόλις συμπληρωθούν με σφραγίδα, δέκα δρομολόγια (όχημα ή επιβάτης), θα προσφέρεται ένα δωρεάν.
• Τέλος στο Ζάκυνθος Ι, τελειώνει το «παπορίσιο» χαράτσι στις τιμές των μπαρ και για πρώτη φορά στην ιστορία, οι εκπτώσεις σε όλα τα προϊόντα φθάνουν σε ποσοστό 40%!!!
Είναι γεγονός ότι τα παραπάνω φέρνουν μια νέα εποχή στις χειμερινές συγκοινωνίες αλλά και πολύ περισσότερο στα δυσθεώρητα ύψη των τιμών στις θαλάσσιες συγκοινωνίες, τη στιγμή που κάθε επιχείρηση, κάθε προϊόν και κάθε υπηρεσία, έχει κατεβεί σε χαμηλά επίπεδα. Από την άλλη οι μισθοί, τα έσοδα και οι εισπράξεις του καθενός έχουν υποχωρήσει.
Σε απραξία η κοινοπραξία;
Το ζητούμενο είναι τι θα κάνει η υπάρχουσα κοινοπραξία, η οποία έχει τοποθετηθεί ως ανυποχώρητη στο πρόσφατο παρελθόν, απολογούμενη στην κοινωνία, με το επιχείρημα των ακριβών λειτουργικών εξόδων, τις αυξήσεις στα καύσιμα και εν γένει την χαμηλή κίνηση της γραμμής. Οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας, είχαν εξηγήσει ότι και λιγότερα δρομολόγια θα γίνονται και τα ναύλα δεν θα υποχωρήσουν, διότι η γραμμή είναι ζημιογόνα!
Σήμερα, αν αναγκασθούν να χαμηλώσουν τις τιμές τους, τι θα επικοινωνήσουν στο Ζακυνθινό λαό; Ότι το προηγούμενο διάστημα ήταν λάθος υπολογισμένο ή ότι τελικά και με λιγότερα… η γραμμή είναι χρυσοφόρα;
Εμείς με συνεχή αρθρογραφία μας, θυμίζαμε ειδικά στους φίλους της ΑΝΜΕΖ, από πού προήλθαν… και προτρέπαμε σε γαλήνιες κοινωνικές σχέσεις, με ικανοποιημένο το λαϊκό συναίσθημα και κυρίως σεβασμό στο αγαθό της συγκοινωνίας του πολίτη σε ένα νησί. Επιμέναμε στην ανοιχτή επικοινωνία με τον επιβάτη – άνθρωπο. Αντί αυτού εισπράξαμε εξώδικα…
Το ζητούμενο είναι τι θα κάνει η υπάρχουσα κοινοπραξία, η οποία έχει τοποθετηθεί ως ανυποχώρητη στο πρόσφατο παρελθόν, απολογούμενη στην κοινωνία, με το επιχείρημα των ακριβών λειτουργικών εξόδων, τις αυξήσεις στα καύσιμα και εν γένει την χαμηλή κίνηση της γραμμής. Οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας, είχαν εξηγήσει ότι και λιγότερα δρομολόγια θα γίνονται και τα ναύλα δεν θα υποχωρήσουν, διότι η γραμμή είναι ζημιογόνα!
Σήμερα, αν αναγκασθούν να χαμηλώσουν τις τιμές τους, τι θα επικοινωνήσουν στο Ζακυνθινό λαό; Ότι το προηγούμενο διάστημα ήταν λάθος υπολογισμένο ή ότι τελικά και με λιγότερα… η γραμμή είναι χρυσοφόρα;
Εμείς με συνεχή αρθρογραφία μας, θυμίζαμε ειδικά στους φίλους της ΑΝΜΕΖ, από πού προήλθαν… και προτρέπαμε σε γαλήνιες κοινωνικές σχέσεις, με ικανοποιημένο το λαϊκό συναίσθημα και κυρίως σεβασμό στο αγαθό της συγκοινωνίας του πολίτη σε ένα νησί. Επιμέναμε στην ανοιχτή επικοινωνία με τον επιβάτη – άνθρωπο. Αντί αυτού εισπράξαμε εξώδικα…
Έπεται συνέχεια…
Το 2013, θα είναι χρονιά σταθμός, που θα φέρει τη νομοτέλεια και στις συγκοινωνίες, αφού αναμένεται τους επόμενους μήνες και η άφιξη ενός ακόμη σύγχρονου πλοίου, που θα αλλάξει εκ νέου τα δεδομένα. Οι εποχές των μονοπωλίων δείχνουν να ξεφτίζουν στο χρόνο και στις ανάγκες των καιρών.
Το ζητούμενο είναι η συμπεριφορά αυτού του «περίεργου» λαού, ο οποίος για πρώτη φορά έχει τη μοναδική ευκαιρία, να αποδείξει ότι δεν είναι προσκυνημένος, να στηρίξει την προσπάθεια της λαϊκής βάσης της ΑΝΕΖ και να φωνάξει ότι ΘΕΛΕΙ να έχει σωστά δρομολόγια και φθηνό κόστος. Άλλη ευκαιρία δεν θα υπάρξει.
Εμπρός λοιπόν στις προκλήσεις…
Το 2013, θα είναι χρονιά σταθμός, που θα φέρει τη νομοτέλεια και στις συγκοινωνίες, αφού αναμένεται τους επόμενους μήνες και η άφιξη ενός ακόμη σύγχρονου πλοίου, που θα αλλάξει εκ νέου τα δεδομένα. Οι εποχές των μονοπωλίων δείχνουν να ξεφτίζουν στο χρόνο και στις ανάγκες των καιρών.
Το ζητούμενο είναι η συμπεριφορά αυτού του «περίεργου» λαού, ο οποίος για πρώτη φορά έχει τη μοναδική ευκαιρία, να αποδείξει ότι δεν είναι προσκυνημένος, να στηρίξει την προσπάθεια της λαϊκής βάσης της ΑΝΕΖ και να φωνάξει ότι ΘΕΛΕΙ να έχει σωστά δρομολόγια και φθηνό κόστος. Άλλη ευκαιρία δεν θα υπάρξει.
Εμπρός λοιπόν στις προκλήσεις…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου