Συρακουσία Ναύς - Το κρουαζιερόπλοιο της αρχαιότητας 240 π.Χ. - αποτέλεσε το θαύμα της ελληνιστικής μηχανικής και απτή απόδειξη της πρωτοπορίας της ελληνικής ποντοπόρου Ναυτιλίας από την αυγή του Πολιτισμού έως σήμερα ! Συγκρίνετε το μέγεθος με το διπλανό σκαρί τύπου Κερύνειας για να καταλάβετε την διαφορά !!!
Syracusia - The Cruise ship of the ancient Greek world 240 BC
3D Modelling Rodrigo Henrique
Gongratulations and many thanks to the artist
http://www.facebook.com/ media/set/ ?set=a.481426921891900.1140 17.478528392181753&type=3
Ο Βασιλιάς των Συρακουσών, Ιέρων ο Β', ανεψιός του Αρχιμήδη, θέλησε να βοηθήσει τις πληγείσες από λιμό περιοχές της Ρώμης και Αλεξάνδρειας, προμηθεύοντας τες με μεγάλες ποσότητες σιτηρών. Όμως επειδή η απόσταση μεταξύ Συρακουσών και Αλεξάνδρειας ήταν μεγάλη αλλά και λόγω του "ανταγωνισμού" των Ελληνιστικών πόλεων περί των τεχνολογικών επιτευγμάτων και καινοτομιών, θέλησε και έδωσε εντολή (ο Ιέρωνας) να κατασκευαστεί ένα πλοίο το οποίο ναι μεν θα ήταν αρκετά μεγάλο ώστε να χωρέσει αρκετά μεγάλες ποσότητες σιτηρών, να ήταν σε θέση δε το εν λόγω πλοίο να αμυνθεί σε περίπτωση πειρατικών επιθέσεων.
Αποτέλεσμα, ήταν να κατασκευαστεί και να ναυπηγηθεί ένα πλοίο εντυπωσιακό και μοναδικό για την εποχή εκείνη, το οποίο ήταν ταυτόχρονα εμπορικό, επιβατικό και πολεμικό! Η περίφημη «Συρακουσία», δλδ. η κυρία των Συρακουσών.
Τη μοναδική περιγραφή αυτού του πλοίου έγραψε ο Μοσχίων, του οποίου το έργο έχει χαθεί, αλλά υπάρχει μια εκτεταμένη περίληψη που συμπεριέλαβε ο Αθηναίος στο έργο του «Δειπνοσοφισταί». Κατασκευαστής-ναυπηγός του πλοίου ήταν ο Κορίνθιος Αρχίας κατ' εντολήν του Ιέρωνα Β' (269-215 π.Χ.), τυράννου των Συρακουσών. Το μήκος του πλοίου ήταν μεγαλύτερο από 80 μέτρα και το πλάτος του περί τα 35 μέτρα. Με σημερινά δεδομένα, το πλοίο αυτό είχε ένα εκτόπισμα μεγαλύτερο από 4.500 τόνους και για την κατασκευή του που κράτησε 1 έτος, χρειάστηκε ξυλεία όση για την κατασκευή 60 τριηρών! (Jean MacIntosh Turfa - Alwin G. Steinmayer Jr., «The Syracusia as a giant cargo vessel», International Journal of Nautical Archaeology 28 (1999), 2, 105–125).
Η Συρακουσία καθελκύστηκε ημιτελής, με τη βοήθεια του κοχλία που είχε επινοήσει ο Αρχιμήδης. Πρόκειται για την πρώτη γραπτή αναφορά στον αρχιμήδειο κοχλία, τον οποίο περιγράφει ο Μοσχίων.
Το πλοίο είχε τρία καταστρώματα:
* Στο ανώτερο κατάστρωμα ήταν τοποθετημένες πολεμικές μηχανές (καταπέλτες, βαλλίστρες, χελώνες, πύργοι, άγκιστρα κ.ά.) και εφρουρείτο από ισχυρό σώμα στρατιωτών.
* Στο δεύτερο κατάστρωμα ήταν εγκαταστημένα πολυτελή λουτρά, ναός της Αφροδίτης, γυμναστήρια, βιβλιοθήκη και άλλες εγκαταστάσεις ψυχαγωγίας και αναπαύσεως.
* Στο τρίτο κατάστρωμα, τέλος, βρίσκονταν όλοι οι βοηθητικοί χώροι, αποθήκες εφοδιασμού, αντλιοστάσιο, δεξαμενές νερού, στάβλοι για τα άλογα, εργαστήρια, φούρνοι, μύλοι και διάφορα άλλα. Ο Αθήναιος αναφέρει ότι το πλοίο είχε κατασκευαστεί με πρότυπο μια «εικοσήρη», αλλά θεωρείται απίθανο να εννοούσε ότι υπήρχαν πράγματι 20 σειρές καθισμάτων για τους κωπηλάτες.
Αυτό το «πλεούμενο νησί», συγκρίσιμο με τα σημερινά αεροπλανοφόρα σε σχέση με τα άλλα πλοία της εποχής μας, ήταν ιδιαίτερα δυσκίνητο λόγω του μεγέθους και δεν υπήρχε στη Μεσόγειο κάποιο λιμάνι να το δεχτεί. Είναι προφανές ότι η ναυπηγική τεχνολογία εκείνης της εποχής, που γνώριζε ως κινητήρια δύναμη τους κωπηλάτες και τον αέρα, είχε φτάσει στα όριά της. το επόμενο ανατρεπτικό άλμα στη ναυπηγική έγινε μετά από περίπου 21 αιώνες, κατά το 19ο αιώνα, με την εισαγωγή της ατμοκίνησης!
Η «Συρακουσία» έκανε ένα μοναδικό ταξίδι, από τις Συρακούσες στην Αλεξάνδρεια, όπου ο Ιέρων χάρισε το πλοίο στον Πτολεμαίο, αφού το μετονόμασε σε «Αλεξάνδρεια».
Syracusia (Greek: Συρακουσία, syrakousía, literally "of Syracuse") was a 110 m (360 ft) ancient Greek ship sometimes claimed to be the largest transport ship of antiquity. It only sailed once, from Syracuse in Sicily to Alexandria in the Ptolemaic Kingdom.
General characteristics
The Syracusia was designed by Archimedes and built around 240 BC by Archias of Corinth on the orders of Hieron II of Syracuse. The historian Moschion of Phaselis said that Syracusia could carry a cargo of some 1,600 to 1,800 tons and a capacity of 1942 passengers. It reputedly bore more than 200 soldiers, as well as a catapult. It sailed only once to berth in Alexandria, where it was later given to Ptolemy (Ptolemaios) III Euergetes of Egypt and renamed the Alexandria (Greek: Αλεξάνδρεια, literally "of Alexandria").
A discussion of this ship, as well as the complete text of Athenaeus (late 2nd-century Greek writer who quotes a detailed description of the Syracusia from Moschion, an earlier, now lost, writer) is in Casson's Ships and Seamanship in the Ancient World.
Of particular interest in the discussion of the construction of the ship is the detailed description of the efforts taken to protect the hull from biofouling, including coating it with horsehair and pitch. This may be the first example of proactive antifouling technology (designed to prevent the attachment of fouling organisms, rather than to remove them).
Appearance
Not much is known about the outside appearance of the ship, but Athenaeus describes that the top deck, which was wider than the rest of the ship, was supported by beautifully crafted wooden Atlases instead of simply wooden columns. Additionally, the top deck featured eight towers, equipped with two archers and four fully armed men.[4] On the bow of the ship was a raised platform for fighting, on top of which was a giant catapult. 20 rows of oars would also have been visible from the outside, and possibly a promenade lined with flowers and tents for use by the passengers.
Amenities
In terms of passenger comfort, the Syracusia would be the equivalent of the Titanic compared to other ships of the era. Its innovative design and sheer size allowed for the creation of various recreational spaces aboard, including a garden and an indoor swimming pool with hot water. The lower levels of the ship were reserved for the crew and the soldiers on board, while the upper levels were for the use of passengers. According to Athenaeus, the ship was beautifully decorated using materials such as ivory and marble, while all public spaces were floored with mosaics depicting the entire story of the Iliad. The ship was also equipped with a library, a drawing room and a gymnasium for use by the passengers, as well as a small temple dedicated to Aphrodite.
Legacy
Ptolemy's son sought to outdo Syracusia. He ordered the construction of a huge warship - 423 feet high, 80 feet wide, bearing more than 4,000 oarsmen and 2,850 soldiers.[citation needed] However, according to Callixenus of Rhodes, it was an immobile ship.
Syracusia - The Cruise ship of the ancient Greek world 240 BC
3D Modelling Rodrigo Henrique
Gongratulations and many thanks to the artist
http://www.facebook.com/
Ο Βασιλιάς των Συρακουσών, Ιέρων ο Β', ανεψιός του Αρχιμήδη, θέλησε να βοηθήσει τις πληγείσες από λιμό περιοχές της Ρώμης και Αλεξάνδρειας, προμηθεύοντας τες με μεγάλες ποσότητες σιτηρών. Όμως επειδή η απόσταση μεταξύ Συρακουσών και Αλεξάνδρειας ήταν μεγάλη αλλά και λόγω του "ανταγωνισμού" των Ελληνιστικών πόλεων περί των τεχνολογικών επιτευγμάτων και καινοτομιών, θέλησε και έδωσε εντολή (ο Ιέρωνας) να κατασκευαστεί ένα πλοίο το οποίο ναι μεν θα ήταν αρκετά μεγάλο ώστε να χωρέσει αρκετά μεγάλες ποσότητες σιτηρών, να ήταν σε θέση δε το εν λόγω πλοίο να αμυνθεί σε περίπτωση πειρατικών επιθέσεων.
Αποτέλεσμα, ήταν να κατασκευαστεί και να ναυπηγηθεί ένα πλοίο εντυπωσιακό και μοναδικό για την εποχή εκείνη, το οποίο ήταν ταυτόχρονα εμπορικό, επιβατικό και πολεμικό! Η περίφημη «Συρακουσία», δλδ. η κυρία των Συρακουσών.
Τη μοναδική περιγραφή αυτού του πλοίου έγραψε ο Μοσχίων, του οποίου το έργο έχει χαθεί, αλλά υπάρχει μια εκτεταμένη περίληψη που συμπεριέλαβε ο Αθηναίος στο έργο του «Δειπνοσοφισταί». Κατασκευαστής-ναυπηγός του πλοίου ήταν ο Κορίνθιος Αρχίας κατ' εντολήν του Ιέρωνα Β' (269-215 π.Χ.), τυράννου των Συρακουσών. Το μήκος του πλοίου ήταν μεγαλύτερο από 80 μέτρα και το πλάτος του περί τα 35 μέτρα. Με σημερινά δεδομένα, το πλοίο αυτό είχε ένα εκτόπισμα μεγαλύτερο από 4.500 τόνους και για την κατασκευή του που κράτησε 1 έτος, χρειάστηκε ξυλεία όση για την κατασκευή 60 τριηρών! (Jean MacIntosh Turfa - Alwin G. Steinmayer Jr., «The Syracusia as a giant cargo vessel», International Journal of Nautical Archaeology 28 (1999), 2, 105–125).
Η Συρακουσία καθελκύστηκε ημιτελής, με τη βοήθεια του κοχλία που είχε επινοήσει ο Αρχιμήδης. Πρόκειται για την πρώτη γραπτή αναφορά στον αρχιμήδειο κοχλία, τον οποίο περιγράφει ο Μοσχίων.
Το πλοίο είχε τρία καταστρώματα:
* Στο ανώτερο κατάστρωμα ήταν τοποθετημένες πολεμικές μηχανές (καταπέλτες, βαλλίστρες, χελώνες, πύργοι, άγκιστρα κ.ά.) και εφρουρείτο από ισχυρό σώμα στρατιωτών.
* Στο δεύτερο κατάστρωμα ήταν εγκαταστημένα πολυτελή λουτρά, ναός της Αφροδίτης, γυμναστήρια, βιβλιοθήκη και άλλες εγκαταστάσεις ψυχαγωγίας και αναπαύσεως.
* Στο τρίτο κατάστρωμα, τέλος, βρίσκονταν όλοι οι βοηθητικοί χώροι, αποθήκες εφοδιασμού, αντλιοστάσιο, δεξαμενές νερού, στάβλοι για τα άλογα, εργαστήρια, φούρνοι, μύλοι και διάφορα άλλα. Ο Αθήναιος αναφέρει ότι το πλοίο είχε κατασκευαστεί με πρότυπο μια «εικοσήρη», αλλά θεωρείται απίθανο να εννοούσε ότι υπήρχαν πράγματι 20 σειρές καθισμάτων για τους κωπηλάτες.
Αυτό το «πλεούμενο νησί», συγκρίσιμο με τα σημερινά αεροπλανοφόρα σε σχέση με τα άλλα πλοία της εποχής μας, ήταν ιδιαίτερα δυσκίνητο λόγω του μεγέθους και δεν υπήρχε στη Μεσόγειο κάποιο λιμάνι να το δεχτεί. Είναι προφανές ότι η ναυπηγική τεχνολογία εκείνης της εποχής, που γνώριζε ως κινητήρια δύναμη τους κωπηλάτες και τον αέρα, είχε φτάσει στα όριά της. το επόμενο ανατρεπτικό άλμα στη ναυπηγική έγινε μετά από περίπου 21 αιώνες, κατά το 19ο αιώνα, με την εισαγωγή της ατμοκίνησης!
Η «Συρακουσία» έκανε ένα μοναδικό ταξίδι, από τις Συρακούσες στην Αλεξάνδρεια, όπου ο Ιέρων χάρισε το πλοίο στον Πτολεμαίο, αφού το μετονόμασε σε «Αλεξάνδρεια».
Syracusia (Greek: Συρακουσία, syrakousía, literally "of Syracuse") was a 110 m (360 ft) ancient Greek ship sometimes claimed to be the largest transport ship of antiquity. It only sailed once, from Syracuse in Sicily to Alexandria in the Ptolemaic Kingdom.
General characteristics
The Syracusia was designed by Archimedes and built around 240 BC by Archias of Corinth on the orders of Hieron II of Syracuse. The historian Moschion of Phaselis said that Syracusia could carry a cargo of some 1,600 to 1,800 tons and a capacity of 1942 passengers. It reputedly bore more than 200 soldiers, as well as a catapult. It sailed only once to berth in Alexandria, where it was later given to Ptolemy (Ptolemaios) III Euergetes of Egypt and renamed the Alexandria (Greek: Αλεξάνδρεια, literally "of Alexandria").
A discussion of this ship, as well as the complete text of Athenaeus (late 2nd-century Greek writer who quotes a detailed description of the Syracusia from Moschion, an earlier, now lost, writer) is in Casson's Ships and Seamanship in the Ancient World.
Of particular interest in the discussion of the construction of the ship is the detailed description of the efforts taken to protect the hull from biofouling, including coating it with horsehair and pitch. This may be the first example of proactive antifouling technology (designed to prevent the attachment of fouling organisms, rather than to remove them).
Appearance
Not much is known about the outside appearance of the ship, but Athenaeus describes that the top deck, which was wider than the rest of the ship, was supported by beautifully crafted wooden Atlases instead of simply wooden columns. Additionally, the top deck featured eight towers, equipped with two archers and four fully armed men.[4] On the bow of the ship was a raised platform for fighting, on top of which was a giant catapult. 20 rows of oars would also have been visible from the outside, and possibly a promenade lined with flowers and tents for use by the passengers.
Amenities
In terms of passenger comfort, the Syracusia would be the equivalent of the Titanic compared to other ships of the era. Its innovative design and sheer size allowed for the creation of various recreational spaces aboard, including a garden and an indoor swimming pool with hot water. The lower levels of the ship were reserved for the crew and the soldiers on board, while the upper levels were for the use of passengers. According to Athenaeus, the ship was beautifully decorated using materials such as ivory and marble, while all public spaces were floored with mosaics depicting the entire story of the Iliad. The ship was also equipped with a library, a drawing room and a gymnasium for use by the passengers, as well as a small temple dedicated to Aphrodite.
Legacy
Ptolemy's son sought to outdo Syracusia. He ordered the construction of a huge warship - 423 feet high, 80 feet wide, bearing more than 4,000 oarsmen and 2,850 soldiers.[citation needed] However, according to Callixenus of Rhodes, it was an immobile ship.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου