εστάλη από το ποιητή Γιωργο Βελιανίτη
δειτέ και το πολύ καλό μπλόκ του με ποίηση !
Άλεσουντ, Νορβηγία
Μετά τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη και τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, η Rolls-Royce επενδύει στα ρομποτικά φορτηγά πλοία, τα οποία θα μπορούσαν να πλέουν στη Βαλτική «εντός της δεκαετίας». Η τεχνολογία ίσως υπάρχει, όμως οι γραφειοκρατικές δυσκολίες και οι αντιδράσεις των συνδικάτων θα ήταν μεγαλύτερο εμπόδια.
Στα κεντρικά της γραφεία στο Άλεσουντ της Νορβηγίας, η Rolls-Royce Blue Ocean έχει εγκαταστήσει ένα σύστημα εικονικής πραγματικότητας που προσφέρει θέα 360 μοιρών από τη γέφυρα ενός πλοίου. Στο μέλλον, λέει η εταιρεία, οι καπετάνιοι θα μπορούν να κατευθύνουν τα πλοία από τέτοια κέντρα ελέγχου στην ξηρά.
Τα ρομποτικά φορτηγά θα ήταν ελαφρύτερα και απλούστερα, καθώς δεν θα χρειάζονταν γέφυρα, καμπίνες, πόσιμο νερό και αποχέτευση. Θα καταργούσαν επίσης το κόστος του πληρώματος, το οποίο σύμφωνα με την συμβουλευτική εταιρεία Moore Stephens αντιστοιχεί στο 44% των λειτουργικών εξόδων ενός μεγάλου πλοίου για εμπορευματοκιβώτια.
Τα ρομποτικά πλοία θα ήταν επίσης λιγότερο ευάλωτα στην πειρατεία, αφού δεν θα υπήρχαν μέλη του πληρώματος να κρατηθούν ως όμηροι, και ίσως θα απέτρεπαν κάποια από τα ανθρώπινα λάθη, στα οποία οφείλεται η πλειονότητα των ατυχημάτων στη θάλασσα.
Ταυτόχρονα όμως θα ήταν ευάλωτα σε πειρατές-χάκερ.
Από το εικονικό κέντρο ελέγχου της Rolls-Royce στη Νορβηγία (Πηγή: Rolls-Royce)
Οι επιφυλάξεις είναι πολλές, όμως η Rolls-Royce, η οποία ειδικεύεται σε κινητήρες αεροσκαφών, αλλά αντλεί το 16% των εσόδων της από τη ναυσιπλοΐα, πιστεύει ότι ήρθε η ώρα για μια μεγάλη μετάβαση στην εμπορική ναυσιπλοΐα, μια αγορά 375 δισ. δολαρίων το χρόνο.
Ρομποτικά πλοία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν εντός της δεκαετίας στη Βαλτική, όπου τα ρυθμιστικά εμπόδια και οι αντιδράσεις των ναυτικών είναι περιορισμένα, λέει στο Bloomberg ο Όσκαρ Λεβάντερ, αντιπρόεδρος της Rolls-Royce.
«Αν θέλουμε να συμβεί αυτό στη ναυτιλία, τώρα είναι η ώρα να το κάνουμε» λέει, αν και παραδέχεται ότι η επέκταση της τεχνολογίας σε παγκόσμιο επίπεδο θα αργήσει.
Όπως επισημαίνει ο Σάιμον Μπένετ, εκπρόσωπος του Διεθνούς Επιμελητηρίου Ναυτιλίας στο Λονδίνο, η χρήση ρομποτικών πλοίων θα απαγορευόταν υπό τη σημερινή νομοθεσία, η οποία θέτει ελάχιστα όρια για το μέγεθος του πληρώματος.
Για να θεωρηθεί αξιόπλοο και να μπορεί να ασφαλιστεί, εξάλλου, οποιοδήποτε πλοίο πρέπει να συμμορφώνεται με τους κανόνες του Διεθνούς Οργανισμού Ναυσιπλοΐας, μιας υπηρεσίας του ΟΗΕ με έδρα το Λονδίνο.
Οι εντονότερες αντιδράσεις, όμως, είναι αναμενόμενο να έρχονται από την πλευρά των ναυτικών. Τα μη επανδρωμένα φορτηγά «δεν μπορούν και ούτε θα μπορέσουν ποτέ να αντικαταστήσουν τα μάτια, τα αφτιά και τις σκέψεις των επαγγελματιών ναυτικών» λέει ο Ντέιβ Χέιντελ της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές, η οποία εκπροσωπεί την πλειονότητα του ενός εκατομμυρίου ναυτικών σε όλο τον κόσμο.
Ο Σάιμον Μπένετ, εκπρόσωπος του Διεθνούς Επιμελητηρίου Ναυτιλίας στο Λονδίνο, εκτίμησε στο BBC ότι είναι απίθανο να δούμε τηλεχειριζόμενα φορτηγά πλοία τις επόμενες δύο-τρεις δεκαετίες.
Επισήμανε όμως ότι στη ναυτιλιακή βιομηχανία έχει ήδη ξεκινήσει η συζήτηση για την ηλεκτρονική πλοήγηση, η οποία επιτρέπει την ανάθεση ενός μέρους των καθηκόντων του καπετάνιου σε συστήματα γνωστά ως υπηρεσίες κυκλοφορίας σκαφών.
Υπάρχουν εξάλλου κι άλλοι που συμμερίζονται τις εκτιμήσεις της Rolls-Royce για τα πλοία του μέλλοντος. Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδοτεί με 3,5 εκατ. ευρώ το πρόγραμμα MUNIN (Maritime Unmanned Navigation through Intelligence) για την ανάπτυξη ρομποτικών σκαφών.
Οι πρώτες εφαρμογές της τεχνολογίας πιθανότατα θα εφαρμόζονταν πρώτα σε πλοία που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια και ξηρό φορτίο, ενώ τα τάνκερ θα ακολουθούσαν αρκετά αργότερα, λόγω της αντίληψης ότι πρέπει να διαθέτουν πλήρωμα για την περίπτωση διαρροής.
Στα κεντρικά της γραφεία στο Άλεσουντ της Νορβηγίας, η Rolls-Royce Blue Ocean έχει εγκαταστήσει ένα σύστημα εικονικής πραγματικότητας που προσφέρει θέα 360 μοιρών από τη γέφυρα ενός πλοίου. Στο μέλλον, λέει η εταιρεία, οι καπετάνιοι θα μπορούν να κατευθύνουν τα πλοία από τέτοια κέντρα ελέγχου στην ξηρά.
Τα ρομποτικά φορτηγά θα ήταν ελαφρύτερα και απλούστερα, καθώς δεν θα χρειάζονταν γέφυρα, καμπίνες, πόσιμο νερό και αποχέτευση. Θα καταργούσαν επίσης το κόστος του πληρώματος, το οποίο σύμφωνα με την συμβουλευτική εταιρεία Moore Stephens αντιστοιχεί στο 44% των λειτουργικών εξόδων ενός μεγάλου πλοίου για εμπορευματοκιβώτια.
Τα ρομποτικά πλοία θα ήταν επίσης λιγότερο ευάλωτα στην πειρατεία, αφού δεν θα υπήρχαν μέλη του πληρώματος να κρατηθούν ως όμηροι, και ίσως θα απέτρεπαν κάποια από τα ανθρώπινα λάθη, στα οποία οφείλεται η πλειονότητα των ατυχημάτων στη θάλασσα.
Ταυτόχρονα όμως θα ήταν ευάλωτα σε πειρατές-χάκερ.
Από το εικονικό κέντρο ελέγχου της Rolls-Royce στη Νορβηγία (Πηγή: Rolls-Royce)
Οι επιφυλάξεις είναι πολλές, όμως η Rolls-Royce, η οποία ειδικεύεται σε κινητήρες αεροσκαφών, αλλά αντλεί το 16% των εσόδων της από τη ναυσιπλοΐα, πιστεύει ότι ήρθε η ώρα για μια μεγάλη μετάβαση στην εμπορική ναυσιπλοΐα, μια αγορά 375 δισ. δολαρίων το χρόνο.
Ρομποτικά πλοία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν εντός της δεκαετίας στη Βαλτική, όπου τα ρυθμιστικά εμπόδια και οι αντιδράσεις των ναυτικών είναι περιορισμένα, λέει στο Bloomberg ο Όσκαρ Λεβάντερ, αντιπρόεδρος της Rolls-Royce.
«Αν θέλουμε να συμβεί αυτό στη ναυτιλία, τώρα είναι η ώρα να το κάνουμε» λέει, αν και παραδέχεται ότι η επέκταση της τεχνολογίας σε παγκόσμιο επίπεδο θα αργήσει.
Όπως επισημαίνει ο Σάιμον Μπένετ, εκπρόσωπος του Διεθνούς Επιμελητηρίου Ναυτιλίας στο Λονδίνο, η χρήση ρομποτικών πλοίων θα απαγορευόταν υπό τη σημερινή νομοθεσία, η οποία θέτει ελάχιστα όρια για το μέγεθος του πληρώματος.
Για να θεωρηθεί αξιόπλοο και να μπορεί να ασφαλιστεί, εξάλλου, οποιοδήποτε πλοίο πρέπει να συμμορφώνεται με τους κανόνες του Διεθνούς Οργανισμού Ναυσιπλοΐας, μιας υπηρεσίας του ΟΗΕ με έδρα το Λονδίνο.
Οι εντονότερες αντιδράσεις, όμως, είναι αναμενόμενο να έρχονται από την πλευρά των ναυτικών. Τα μη επανδρωμένα φορτηγά «δεν μπορούν και ούτε θα μπορέσουν ποτέ να αντικαταστήσουν τα μάτια, τα αφτιά και τις σκέψεις των επαγγελματιών ναυτικών» λέει ο Ντέιβ Χέιντελ της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές, η οποία εκπροσωπεί την πλειονότητα του ενός εκατομμυρίου ναυτικών σε όλο τον κόσμο.
Ο Σάιμον Μπένετ, εκπρόσωπος του Διεθνούς Επιμελητηρίου Ναυτιλίας στο Λονδίνο, εκτίμησε στο BBC ότι είναι απίθανο να δούμε τηλεχειριζόμενα φορτηγά πλοία τις επόμενες δύο-τρεις δεκαετίες.
Επισήμανε όμως ότι στη ναυτιλιακή βιομηχανία έχει ήδη ξεκινήσει η συζήτηση για την ηλεκτρονική πλοήγηση, η οποία επιτρέπει την ανάθεση ενός μέρους των καθηκόντων του καπετάνιου σε συστήματα γνωστά ως υπηρεσίες κυκλοφορίας σκαφών.
Υπάρχουν εξάλλου κι άλλοι που συμμερίζονται τις εκτιμήσεις της Rolls-Royce για τα πλοία του μέλλοντος. Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδοτεί με 3,5 εκατ. ευρώ το πρόγραμμα MUNIN (Maritime Unmanned Navigation through Intelligence) για την ανάπτυξη ρομποτικών σκαφών.
Οι πρώτες εφαρμογές της τεχνολογίας πιθανότατα θα εφαρμόζονταν πρώτα σε πλοία που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια και ξηρό φορτίο, ενώ τα τάνκερ θα ακολουθούσαν αρκετά αργότερα, λόγω της αντίληψης ότι πρέπει να διαθέτουν πλήρωμα για την περίπτωση διαρροής.
Newsroom ΔΟΛ -http://news.in.gr
Έ καλά τώρα σιγά την είδηση!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕδώ έχουνε φτιάξει τηλεκατευθυνόμενους ανθρώπους που διαθέτουν και μυαλό, τα μηχανήματα που δεν έχουνε μυαλό δε μπορούν να κατευθύνουν εκ μακρόθεν?
Εκειό που δε μπορώ να καταλάβω είναι ότι αφού τα πάντα γίνονται για τον έλεγχο των αγορών του χρήματος δηλαδή , άμα λείψουν οι θέσεις εργασίας άρα και η αγοραστική δύναμη των ανθρώπων, όλα αυτά με τι κέρδη θα κινούνται αφού κανείς δε θα αγοράζει προϊόντα?
Λες κάπου εκεί να σταματήσει όλη αυτή η ηλιθιότητα?
Μάλλον αυτό θα είναι και το φινάλε γιατί άμα περιμένει κανείς αντίδραση από τους «τηλεκατευθυνόμενους» μαύρα μας μοιρολόγια.
Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα.