Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Τρίτη 10 Ιουνίου 2014

ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ Κ. ΣΟΦΙΑΣ ΝΕΟΦΥΤΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ-ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΘΕΜΑΤΩΝ
Κεφαλονιά,Ιούνης 2014

   Είμαι η μητέρα ενός από τα χιλιάδες παιδιά - πειραματόζωα της Α’ Λυκείου.Αποφάσισα να σπάσω τη σιωπή ,στα όρια του μορφινισμού,που επικρατεί . Κανείς δεν αντιδρά για το καλά στημένο δράμα που εκτυλίσσεται σε βάρος των παιδιών μας-μαθητών της Α΄Λυκείου.
   Όλοι ξέρετε ότι από φέτος,μετά από αναβολές,ανακοινώσεις,διαψεύσεις,δηλώσεις,ισχύει το νέο εξεταστικό σύστημα με θέματα που κληρώνονται από την  περιβόητη “ Τράπεζα θεμάτων”.Μία Τράπεζα που στήθηκε στο πόδι , χωρίς καμία πρότερη πειραματική εφαρμογή.Έτσι αιφνιδιάστηκαν μαθητές,καθηγητές,γονείς.Όμως είναι κ΄μία Τράπεζα όπως όλες…Ήταν πολλά τα χρήματα για να μη λειτουργήσει.Πληκτρολογήστε “ Ι Ε Π Μελέαγρος” κ΄μπαίνοντας στη σχετική διαδικτυακή σελίδα θα διαπιστώσετε ότι το όλο εγχείρημα είναι ενταγμένο σε ΕΣΠΑ…Σύμφωνα με το ΒΗΜΑ ( Κυριακή ,1η Ιούνη ) “η Τράπεζα κόστισε 1.067.000 Ευρώ” .
 Μπροστά σε τόσο χρήμα ποιος νιάζεται για τα πάθη-στο παρόν κ΄στο μέλλον-μερικών χιλιάδων 16χρονων;

   Έχουμε,λοιπόν,ένα νέο εξεταστικό σύστημα που,σε συνδυασμό με το νέο πρόγραμμα σπουδών κ΄εισαγωγής σε Τ Ε Ι κ΄Α Ε Ι,ευαγγελίζεται την αναβάθμιση της παιδείας με έρμα την σφαιρική-ανθρωπιστική αγωγή κ΄με στόχο την αξιοποίηση των κλίσεων όλων των μαθητών,την ενίσχυση της κριτικής σκέψης κ΄την πάταξη της παραπαιδείας!!!
  Για να τα δούμε ένα-ένα:
1)      Το νέο σύστημα καλεί τα παιδιά μας να απομνημονεύσουν μία ογκωδέστατη ύλη 12 μαθημάτων (κ΄ενός επιλεγόμενου,εκτός Τράπεζας ) . Ύλη που η εμπέδωσή της  ξεπερνά όχι μόνο τα χρονικά όρια του σχολικού έτους,αλλά,κυρίως,τα όρια των ανθρωπίνων ικανοτήτων κ΄αντοχών.Στα πλαίσια αυτού του συστήματος οι μαθητές οφείλουν-αν θέλουν να γράψουν καλά-να παπαγαλίσουν χιλιάδες ανούσιες , ξερές γνώσεις  πχ: η λεπομερής  αποστήθιση της λειτουργίας της ακοής (σαν να πρόκειται να γίνουν από τα 16 τους ΩΡΛ),μέχρι κ΄το πότε υπηρέτησαν στον Αθηναϊκό στρατό οι γιοι του Ξενοφώντος ( θέμα από την Τράπεζα ).Τα παιδιά προσανατολίζονται-εξαναγκάζονται σε μία ξερή-απομνημονευτική διαδικασία μάθησης ( ; ) που τα εξοντώνει , τα αποβλακώνει-καθώς δεν αναπτύσσουν την κρίση τους – κ΄ ,φυσικά,τα κάνει να μισούν το σχολείο,το βιβλίο,τη γνώση.
2)      Τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν σε θέματα που ,όπως αποδείχθηκε,δεν έχουν ελεγχθεί για το αν έχουν λάθη,ασάφειες, αν είναι στην ύλη τους ( πχ: η ελεύθερη πτώση,η μέση ισχύς στη φυσική ),αν έχουν βαθμό δυσκολίας που ξεπερνά το επίπεδο του σχολικού εγχειριδίου ( πχ: θέματα στη Φυσική , στην Άλγεβρα ) ή αν είναι θέματα που απαιτούν τέτοια εξειδίκευση αδύνατη για ένα μαθητή (πχ: η ορμόνη ή ο ορμίσκος είναι ομόρριζο της μετοχής “ ορμώμενοι” ; Ένα από τα πολλά παρόμοια θέματα στο μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας ).Τα αποτελέσματα αυτής της προχειρότητας – φιλοσοφίας του νέου εξεταστικού συστήματος;
-          Αποσύρονται εκ των υστέρων θέματα από την Τράπεζα (πχ:από 20 θέματα στο μάθημα της Φυσικής,Άλγεβρας,Γεωμετρίας κ.ά. ).Όμως ήδη κάποια έχουν κληρωθεί κ΄μαθητές έχουν κληθεί να τα  απαντήσουν.
-          Μοιραία,όλα τα παιδιά απογοητεύονται,αγχώνονται,κουράζονται . Άλλα εγκαταλείπουν την προσπάθεια,άλλα νιώθουν αποτυχημένα,άλλα-κ΄πολλά μάλιστα-κάνουν σκέψεις για σπουδές στο εξωτερικό…
-          Η δυσκολία των θεμάτων στρέφει τους μαθητές στα φροντιστήρια.Σίγουρα οι φροντιστές είναι οι μόνοι ( μαζί με το επιτελείο που σχεδίασε τούτη την εκπαιδευτική ( ; ) πολιτική )που τρίβουν τα χέρια τους από χαρά για την αύξηση της πελατείας τους , που τη χρωστούν στο Υπουργείο Παιδείας!
-          Τα θέματα δεν έχουν τον ίδιο βαθμό δυσκολίας.Άλλα είναι πολύ εύκολα ( πχ: από το μάθημα της Γλώσσας : τα αντώνυμα των λέξεων : σεβασμός,χρήσιμοι,νωρίτερα,συχνά ) κ΄άλλα είναι πολύ δύσκολα ( θέματα Φυσικής κ΄ Βιολογίας ).Έτσι σε άλλα σχολεία κληρώνονται εύκολα κ΄σε άλλα δύσκολα.Με αυτό τον τρόπο εξασφαλίζεται αξιοκρατική,δίκαιη αξιολόγηση;Και φυσικά δεν πρέπει να μας χωρίσουν σε μαθητές –γονείς τυχερούς,γιατί τους κληρώθηκαν εύκολα κ΄σε μαθητές-γονείς άτυχους γιατί τους κληρώθηκαν δύσκολα! Πρέπει όλοι μαζί να αντιταχθούμε στο όλο εγχείρημα,γιατί η γνώση κ΄το μέλλον των παιδιών μας δεν είναι θέμα κλήρωσης!!! Επιπλέον,ας μη σπεύσουν οι εγκέφαλοι της Τράπεζας να μας καθησυχάσουν ότι από του χρόνου,για να είναι αξιοκρατική η αξιολόγηση,θα κληρώνεται το ίδιο θέμα σε όλα τα σχολεία.
Ο λόγος ;
3)      Ο λόγος είναι πως το παρόν εξεταστικό σύστημα δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη του τις ανάγκες , κλίσεις , δυσκολίες κάθε παιδιού.Παιδιά μεταναστών,ανέργων,αγράμματων,παιδιά που αδυνατούν να πάνε φροντιστήριο ή που στο σπίτι δεν έχουν κάποιον να τα βοηθήσει, παιδιά που αντιμετώπισαν έκτακτα προβλήματα-όπως ο σεισμός στην Κεφαλονιά-μπαίνουν στο ίδιο σακί κ΄καλούνται να ανταποκριθούν σε όσα προαναφέρθηκαν .Ήταν κακό που,μέχρι τώρα,οι καθηγητές προσάρμοζαν τους εκπαιδευτικούς στόχους κ΄τα θέματά τους στο επίπεδο της τάξης τους;Που προσπαθούσαν να συγκεράσουν τις όποιες διαφορές,δίνοντας  κίνητρα κ΄στους άριστους,θάρρος στους μέτριους κ΄υποστήριξη στους αδύνατους μαθητές και που τα θέματά τους ήταν διαβαθμισμένα,ώστε να μην απογοητεύεται κανένα παιδί;Οπωσδήποτε σε όλες τις εποχές,υπάρχουν κ΄ μαθητές αδιάφοροι.Όμως τώρα ,το νέο εξεταστικό σύστημα είναι άκρως ισοπεδωτικό,αντιπαιδαγωγικό ,σκληρό κ΄απευθύνεται σε μία ελίτ μαθητών που μπορούν-όχι μόνο πνευματικά αλλά και οικονομικά-να ανταποκριθούν.Οδηγούμαστε σ΄έναν  εκπαιδευτικό δαρβινισμό που ουδεμία σχέση έχει με την κλασική παιδεία που ευαγγελίζονται .
     Γιατί;
4)      Ποιος δεν είδε τη διαφήμιση που πρόσφατα έπαιζαν τα κανάλια, όπου πρωταγωνιστούσε ένα αγόρι το οποίο δήλωνε ότι ,παρά την επιθυμία των γονιών του να σπουδάσει γιατρός ή δικηγόρος ,αυτό ήθελε να πάει σε Επαγγελματικό Λύκειο;Εννοείται πως δεν έχω πρόβλημα με την επιλογή του αγοριού.Το ζήτημα είναι να δούμε ,πίσω από την εικόνα ,το άψογα προσχεδιασμένο έγκλημα σε βάρος των παιδιών μας ,που έχουν δύο δρόμους να ακολουθήσουν : α) του Γολγοθά ,με την έννοια της εξάντλησης –σωματικής,ψυχικής,πνευματικής, οικονομικής-για όσα θέλουν να πετύχουν με αυτό το εξουθενωτικό σύστημα β) του Καιάδα,για όσα έχουν αδυναμίες ,δυσκολίες,προβλήματα και θα οδηγηθούν έντεχνα σε επαγγελματική εκπαίδευση τύπου μαθητείας.Ζήτω η ανθρωπιστική εκαίδευση!Μα το κόλπο είναι στημένο κ΄στα μέτρα τους.
     
Ακούσατε τις προεκλογικές υποσχέσεις του Πρωθυπουργού σχετικά με την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων;Μάλιστα μας καθησύχασε υποσχόμενος κ΄τη χορήγηση φοιτητικών δανείων…Έτσι είναι το σχέδιο:από την Τράπεζα θεμάτων στην Τράπεζα για τα φοιτητικά δάνεια.Γιατί το παρόν σύστημα θα γεννήσει στρατιές κουρασμένων κ΄αγανακτησμένων με τη Δημόσια Εκπαίδευση νέων.Από όλους αυτούς θα αντληθεί η πελατεία για τα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα. Και θα τους ευγνωμονούμε κιόλας που μας τα ίδρυσαν…
     Λοιπόν:
πρέπει όλοι να σκεφτούμε ότι σιωπώντας αφήνουμε τους επιτήδειους να αλωνίζουν.Σίγουρα κ΄οι ίδιοι δεν περίμεναν να είμαστε τόσο αδρανείς.Και τα παπαγαλάκια τους – τα ΜΜΕ – ούτε κουβέντα για την Α΄ Λυκείου – με εξαίρεση  κ΄προς  τιμήν τους , μικρά περιφερειακά ΜΜΕ κ΄ site –. Μα κ΄όσοι ,μέχρι πριν λίγες μέρες ,ζητούσαν την ψήφο μας κ΄υπόσχονταν τα πάντα στη νέα γενιά, πού είναι;
     Εμείς όμως είμαστε οι γονείς τους κ΄οι κύριοι υπεύθυνοι.Τούτο το έργο που παίζεται σε βάρος των παιδιών μας κ΄ των παιδιών που ακολουθούν είναι ακατάλληλο κ ΄δεν πρέπει να έχει τη γονική συναίνεση.


Θα μείνουμε για πολύ ακόμα αδρανείς;




                                                                                                           Σοφία  Νεοφύτου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου