Ποιό είναι το μεγάλο πρόβλημα με την Παιδεία μας.....
“Όσοι πολλοί επιστήμονες κι αν βγουν ,από το Ελληνικό Πανεπιστήμιο,δεν πρόκειται ΠΟΤΈ ,να πιάσουν τόπο οι θυσίες των Ελλήνων,εάν δεν βρεθεί ο τρόπος να αξιοποιηθούν.”
Σήμερα η Παιδεία μας έχει την τιμητική της.Άνοιξαν τα σχολεία. Ευχή λοιπόν για καλή χρονιά και καλή πρόοδο,σε όλους τους μαθητές μας.
Νέος ήμουν και γέρασα,ακούγοντας διαρκώς ,από τις διάφορες Κυβερνήσεις που πέρασαν,να κάνουν λόγο για την ανάγκη, να αναπτυχθεί καλύτερα Παιδεία μας.Συνήθως ,εκείνο το στοιχείο που απασχολεί τις περισσότερες,είναι το μοντέλο εκπαίδευσης ,που θα ακολουθήσουν τα παιδιά μας,που δεν είναι σταθερό και διαρκώς αλλάζει.Θαρρείς και το πρόβλημα,στην Παιδεία μας είναι μόνο αυτό.Σαφώς και είναι σοβαρές,οι αρχές που θα κατευθύνουν την Παιδεία μας,όπως και οι προβληματισμοί ,στο πως θα γίνει αυτή αποτελεσματικότερη. Εκείνο όμως που παρακολουθούν οι Πολίτες,είναι πως δεν υπάρχει πρόβλεψη ,με μια δομημένη σχέση σύνδεσης,της Παιδείας μας ,με την παραγωγική διαδικασία,εδώ και δεκαετίες,όταν σε όλες τις σύγχρονες κοινωνίες,θεωρείται αυτό, μια αυτονόητη κατάκτηση.Δεν υπάρχει δηλαδή,ο μηχανισμός εκείνος,που να τροφοδοτεί την παραγωγή του τόπου μας,με τα πολλά ανώτερα μυαλά,που βγάζουν τα Ελληνικά Πανεπιστήμια.Αυτό έχει ολέθριες συνέπειες για την Ελλάδα,καθώς δημιουργεί την αίσθηση,αφενός ,στους τελειόφοιτους ,πως η πατρίδα μας δεν έχει την δυνατότητα να τους αξιοποιήσει και αφετέρου ,δίνει την δυνατότητα στους ξένους,με μια υποτροφία ή με την προσφορά μιας θέσης εργασίας που τους εξασφαλίζει το μέλλον τους, να αξιοποιούν εκείνοι,το αποτέλεσμα του κόπου και της θυσίας των Ελλήνων,που είναι ανυπολόγιστα μεγάλη,η συνεισφορά τους,μέσα από την φορολογία,εάν υπολογίσουμε το κόστος σε ευρώ ,για κάθε παιδί,από το νηπιαγωγείο έως το Πανεπιστήμιο. Επομένως για να σταματήσει αυτό το ιδιότυπο “brain drain”(φυγή μυαλών),δίπλα,σ αυτό που τα Μνημόνια,με τη άθλια οικονομική δυσπραγία,που επέφεραν ,θα πρέπει ,ΑΜΕΣΑ, να βρεθεί ο τρόπος που θα συνδέσει το Πανεπιστήμιο με την Βιομηχανική παραγωγή. Αυτό ίσως πρέπει να αποτελεί το στοίχημα ,τις όποιας διακυβέρνησης . Δεν θα ξεχάσω ,προ εικοσαετίας, όταν έκανα στο ραδιόφωνο,μια εκπομπή μου,με καλεσμένο τον πρόεδρο της Μαθηματικής Εταιρείας στην Θεσσαλονίκη,που μου μετέφερε τα εξής ενδιαφέροντα: Υπάρχουν ξένα Πανεπιστήμια,που παρακολουθούν και καταγράφουν,τις επιδόσεις Ελλήνων μαθητών,στις Ολυμπιάδες Μαθηματικών,όπου συμμετέχουν και που οι διακρίσεις τους είναι πάρα πολλές και πως μετά από κάποιες συνεχείς επιτυχίες τους,παρατηρούσαμε,λέει ο πρόεδρος,πάντα να ακολουθεί κάποια υποτροφία από κάποιο Πανεπιστήμιο του εξωτερικού, όπου το κύριο μέλημα της Εταιρείας Μαθηματικών ήταν, να πείσουν τον μαθητή και ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ του, να πάει,ο μαθητής στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο και να αξιοποιήσουν,την υποτροφία,πείθοντας το Πανεπιστήμιο,για μεταπτυχιακό. Ο λόγος; Γιατί είχε παρατηρηθεί,στην διάρκεια των ετών,από την εταιρεία,πως όσα παιδιά έπαιρναν την υποτροφία,πριν την είσοδό τους στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο, ΤΑ ΧΑΝΑΜΕ ,δια παντός.Επομένως για να σταματήσει αυτή,η απαράδεκτη κατάσταση χρειάζεται να παρέμβει το Υπουργείο Παιδείας,όπου με προτάσεις εποικοδομητικές ,να βρεί την φόρμουλα εκείνη,που και θα καλύπτει τους μαθητές αλλά και θα εξασφαλίζει την αξιοποίησή τους,από τους παραγωγικούς φορείς της χώρας. Εάν δεν συμβεί αυτό,τότε η Παιδεία μας,αποκομμένη από την παραγωγή,θα μοιάζει να αποτελεί,έναν ξεχωριστό χώρο παραγωγής εγκεφάλων,που θα συνεχίζουν να επανδρώνουν και να ενδυναμώνουν την παραγωγή,ξένων ,προς την Ελλάδα, χωρών,ΜΕ ΕΛΑΧΙΣΤΟ ΚΟΣΤΟΣ. Ναί, επομένως,στην όποια επένδυση στην Παιδεία μας, με απαραίτητο όρο σύνδεσή της ,όμως ,με την παραγωγική διαδικασία. Από τις Τεχνικές σχολές έως το Πανεπιστήμιό μας.Δεν πάει πολύς καιρός που οι μαθητές ενός σχολείου της χώρας πρώτευσαν ,σε ένα διεθνή διαγωνισμό,στην κατασκευή μοντέλων της.......Formula 1. (http://www.infokids.gr/ta-ellinopoy...).Παρόμοια παραδείγματα,όπως το παραπάνω, έχουμε πολλά.Αυτά τα παιδιά,δεν πρέπει να βρεθεί τρόπος να αξιοποιηθούν,με κάποιον τρόπο, στην Ελλάδα; Να ένας τρόπος,ώστε να ξεκινήσει το Υπουργείο Παιδείας,να καταγράφει τις επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών, αντί να το κάνουν τα ξένα Πανεπιστήμια,προς όφελος των χωρών τους.Η διαπίστωση,πως η Ελλάδα ,έχει πολλές δυνατότητες,δεν πρέπει να κυκλοφορεί,μόνο ως ανέκδοτο ,αλλά να βρεθούν οι διέξοδοι εκείνοι,ώστε να παραμένουν και να προσφέρουν εδώ,στην πατρίδα.
Δυστυχώς μέχρι τώρα τα περισσότερα Ελληνικά μυαλά εργάζονται για να εμπλουτίζουν τις οικονομίες άλλων χωρών. Από καμία κυβέρνηση μέχρι τώρα δεν έγινε προσπάθεια να υπάρξει τεχνολογική - βιομηχανική υποδομή ώστε να κρατηθεί ένας μεγάλος αριθμός επιστημόνων στην Ελλάδα. Αυτή η κατάσταση είναι μιά συνεχής αιμορραγία για όλους τους Έλληνες, και εάν δεν αλλάξει η πατρίδα μας θα συνεχίσει να είναι φτωχή και να εξαρτάται από τους άλλους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑς,,, ΔΥΣΤΗΧΩς ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΟΙΚΟΠΕΔΟ ΤΟΥ ΠΛΑΝΗΤΗ,, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟ,, ΝΑ ΚΡΑΤΑΕΙ ΤΟΥ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΥς ΑΝΘΡΩΠΟΥς ΕΔΩ
ΑπάντησηΔιαγραφή