Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Σάββατο 2 Απριλίου 2022

ΕΝΑ AIRBUS A380 ΕΚΑΝΕ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΗ ΠΤΗΣΗ ΜΕ ΜΑΓΕΙΡΙΚΟ ΛΑΔΙ ΩΣ ΚΑΥΣΙΜΟ

 


Το θηριώδες αεροσκάφος απογειώθηκε από την Τουλούζη- όπου βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας- και πραγματοποίησε πτήση τριών ωρών, στις 25 Μαρτίου. Ο ένας από τους τέσσερις κινητήρες του λειτουργούσε στο 100% με βιώσιμο καύσιμο (SAF), που κυρίως αποτελούνταν από χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι και άλλα λίπη. 

Ήταν η πρώτη δοκιμή με χρήση 100% SAF σε όλες τις φάσεις της πτήσεις. «Αυτή είναι η πρώτη φορά που μη αναμεμειγμένο SAF χρησιμοποιήθηκε σε δοκιμή με A380», δήλωσε ο Βόλφγκανγκ Αμπσμέιερ, πιλότος δοκιμαστικών πτήσεων της Airbus. «Η δοκιμή πέτυχε όλους τους στόχους, κάτι που μας επιτρέπει να προχωρήσουμε στην επόμενη φάση του πρότζεκτ, για συγκεκριμένους ελιγμούς», συμπλήρωσε, ενώ επεσήμανε ότι από την πλευρά των πιλότων δεν παρατηρήθηκε κάποια διαφορά.

Ακολούθησε δεύτερη πτήση του A380, με τα ίδια καύσιμα, στις 29 Μαρτίου, από την Τουλούζη ως τη Νίκαια. Η δεύτερη έγινε για να ελεγχθεί συγκεκριμένα η χρήση του βιώσιμου καυσίμου κατά τη διάρκεια της απογείωσης και της προσγείωσης. 

Τον τελευταίο χρόνο η Airbus εξετάζει τη χρήση βιώσιμων καυσίμων σε πτήσεις. Τον περσινό Μάρτιο ένα A350 έκανε δοκιμαστική πτήση με μαγειρικό λάδι και τον περασμένο Οκτώβριο πέταξε με τα ίδια καύσιμα A319neo. Η εταιρεία ελπίζει ότι πριν από τα τέλη της δεκαετίας τα αεροπλάνα της θα έχουν πιστοποίηση για να πετούν με βιώσιμα καύσιμα. Προς το παρόν, μπορούν να λειτουργήσουν με μείγμα που αποτελείται από SAF σε ποσοτό έως 50% και από κηροζίνη. 

«Η αύξηση της χρήσης του βιώσιμου καυσίμου παραμένει βασικό μονοπάτι για την επίτευξη της φιλοδοξίας της βιομηχανίας για μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050», ανέφερε η Airbus σε ανακοίνωση. Η εταιρεία ελπίζει να εισάγει στην αγορά έως το 2035 το πρώτο αεροσκάφος μηδενικών εκπομπών αερίων. 

Το SAF χρησιμοποιείται ήδη, σε περιορισμένες ποσότητες, από κάποιες αεροπορικές εταιρείες. Αλλά λόγω των υψηλών τιμών η ευρεία υιοθέτηση του βιώσιμου καυσίμου δεν αναμένεται σύντομα, επισημαίνει το CNN. 

Eνημερωση απο Μπαμπη  Αννινο

3 σχόλια:

  1. Παλιό το κόλπο.

    Τα μεγάλα αλιευτικά μπακαλιάρου κινούνται εδώ και χρόνια με το λίπος από τα κεφάλια και τα εντόσθια των αλιευμάτων…

    Κουά κα κα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. σωστος,,εμενα με πρηξανε οτι συνεχιζω τα αποκριατικα!!αλλα ανελαβε ειδικος
    Takis Kampadis
    Ειναι τουλαχιστον 4-5 χρονια πριν που ειναι γνωστη η προσπαθεια χρησης απολυτου βιοκαυσιμου στα αεροπλανα αλλα δυστυχως ναι ειναι ακριβο.Τι σημαινει ακριβο?Πολλα απ τα ανακυκλωσιμα προιοντα ειναι επιδοτουμενα απ την Ε.Ε.Χωρις την επιδοτηση αυτη δεν ειναι συμφερουσα η συγκομιδη και περισσοτερο η επεξεργασια διοτι περναει -αναγκαστικα-απο πολλα χερια η χρειαζεται ακριβα χημικα προιοντα για το τελικο αποτελεσμα.Π.χ. το ηλιελαιο-τηγανελαιο χρειαζεται μεθανολη που ειναι ακριβο χημικο προιον στην αγορα.

    Γιωργος Γκιαφης
    Εδω σκεφτονται μην σου πω και τις καμενες βαρβολυνες, και μαλλον στο προγραμμα του ο καντεμης εχει βαλει σκοπο να μας βγαζει το λαδι, και μετα να μας το πουλαει για ουκρανικο χαχα
    Απάντηση7 ώρ.

    Συντάκτης
    Γιωργος Γκιαφης
    ανακυκλωση,, επεξεργασια και παλι λαδι για τηγανισμα!! με τις τιμες πια οτι το χρησιμοτερο
    Απάντηση7 ώρ.
    Xaralampos Anninos
    Ολα σωστά η τεχνολογία προχωρά τόσο γρήγορα . Μελέτες και εφαρμογές, που αξιοποιούνται ειτε παραμένουν για το μέλλον. Ολα τα έλαια ανακυκλώνονται .
    Απάντηση6 ώρ.
    Christos Kambanos
    Takis Kampadis θα παρεις την δουλεια του στυλιανουδακη και θα γινεις πλουσιος ....... τοσο απλα !!
    Απάντηση6 ώρ.


    Κώστας Θεοχαράτος
    Σίγουρα δεν είναι πρωταπριλιάτικο?
    Απάντηση6 ώρ.
    Takis Kampadis
    Κώστας Θεοχαράτος οχι καθολου-ειμαι εμπλεκομενος και το γνωριζω-αλλωστε ολα τα καυσιμα προερχονται απ το "πετρινο ελαιο"οπου με επεξεργασια καταληγει για διαφορετικες χρησεις π.χ. βενζινη, κηροζινη, κ.λ.π..Το ηλιελαιο-τηγανελαιο ειναι απλα λαδι οπου με καταλληλη επεξεργασια γινεται κι αυτο καυσιμο.Το δυσκολο ειναι οτι μεταξυ μαζουτ και τηγανελαιου το πρωτο εχει ποιο φτηνη επεξεργασια οποτε το δευτερο γινεται ασυμφορο.Ομως τι θα γινει ολο αυτο που γινεται τοξικο αποβλητο?Δλδ τηγανελαια απο καταναλωσεις.Επιδοτειται λοιπον ωστε να μην καταληξει στα σκουπιδια-υδροφορος οριζοντας-αλλα να καει ως καυσιμο.
    Απάντηση5 ώρ.
    Γρηγορης Σταβερης
    Εχτες επρεπε να το βαλεις περασε η πρωταπριλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα τηγανόλαδα εδώ και περίπου 15 χρόνια πηγαίνουν στα διυλιστήρια και ανακατεύονται με το έτοιμο προς κατανάλωση πετρέλαιο σε ποσοστό περίπου 10% βάσει κανονισμών της Ε.Ε.

    Έτσι για να μαθαίνουμε και τίποτις άλλο εχτός από τη γνωστή κορονοκόρη…

    Κουά κα κα κα κα κα

    ΑπάντησηΔιαγραφή