Ομηριστες σε ολο το νησι, αλλοι από Παλικη, αλλοι από Ασσο, αλλοι φλερταρουν το Φισκάρδο
και Αλλοι Τα Ζερβάτα και αλλοι την Αρχαια Κρανη,
Από Γιάννης Παπαδάτος
με το ψευδώνυμο ΔΙΚΕΛΗΣ ΒΛΙΧΟΣ
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΛΗΘΙΝΟΣ ΔΥΣΣΕΑΣ
Το είχα γράψει κάποτες, το ξαναλέω και τώρα
οι φίλοι φιλομηριστές πήραν μεγάλη φόρα
γιατί είναι σίγουρο, να δεις, πως θα μας πουν μια μέρα
πως ο Δυσσέας ήτανε παιδί του Μπαγιαντέρα
κι ότι απ' το Κιόνι κίνησε η Πηνελόπη επίσης
μία κεντήστρα δίμετρη, ένα θάμα τση φύσης.
Και θα μας πουν πως βρήκανε τον τάφο του Ομήρου
απάνου στον Πισαετό, ούτε καν στον Νιμπίρου
μα και τση Λόπης βρήκανε ένα χρυσό βελόνι
μες στην κουφάλα μιας ελιάς μια μέρα πού’χε χιόνι
γιατί, και θα το πουν κι' αυτό, απά σε μια κασέλα
ο Όμηρος καθότανε και ξιώντας την κουτέλα
σκάλισε σε περγαμηνή τρώγοντας και αλιάδα
το τρίτο του το ποίημα, την ώρια Ιθακιάδα.
Μα εγώ σας λέω σύντροφοι, και μη γενείτε ράκη
του Όμηρου η σκούφια του ήταν απ’ άλλο Θιάκι
το Θιάκι το βαθύπλουμο με τα πολλά τα βάτα
κι ο Οδυσσέας ο μικρός γεννήθη στα Ζερβάτα
ένα χωριό με γέμορφα και καθαρά καντούνια
και του ’χαν για κρεβάτι του μιαν ασημένια κούνια.
Μα για σεισμό που γίνηκε μια μέρα σαν καμίνι
ο Οδυσσέας το ’σκασε δεν ήθελε να μείνει
περπάτησε πά στα βουνά τση άνυδρης τση Σέλας
κι αμά εκατηφόρισε, γνώρισε μια κοπέλα
στον Πόρο τον δασίφυλλο με τα πολλά κεράσια
οπού την επαντρεύτηκε, προίκα πολλά καφάσια.
Ετούτη η Πηνελόπη του ήξερε να χορεύει
μπάλο και διβαράτικο μα και να μαγερεύει.
Εγένηκε και βασιλιάς με πρόβατα και γίδια
είχε περβόλια εκλεκτά και κήπους με κρεμμύδια.
Δεν πέρασε πολύ καιρός και να’ σου ένας μάγκας
πρόγονος κειου του ποιητή που τίναξε την μπάγκα
οπού θα ’ρχόταν μυθικά και θα ’ψελνε τα βάθη
του ζηλευτού πολύτροπου με τα μεγάλα πάθη.
Κλέαρχο, τον εβάφτισε στη Σάμη η νονά του
γνώρισε δε τον βασιλιά και έμεινε κοντά του.
Κι είπε ο θεόμορφος Δυσσεύς μια μέρα πολλή κρύα:
«Κλέαρχε παλιοφίλε μου, θα υπάγω εις την Τροία
να πολεμήσω τάχατες για τση Λενιώς το πράμα,
αλλ’ είναι αλλού η αλήθεια μου και παρά κει το θάμα.
Κι απέ, θα γίνω βασιλιάς των αφανών ορέων
των ρημαγμένων παλατιών, των άπιαστων ορνέων
για να μη μ’ έβρουνε ποτές στα χρόνια που περνάνε
όσοι θε να με ψάχνουνε κι όσοι μ' αποθυμάνε.
Θα ζω εις τα ονείρατα εκείνου που φωλεύει
τσι αναζητήσεις τση καρδιάς, στον νου που αντρειεύει».
Γι αυτό σας λέω φίλοι μου και φίλοι του Ομήρου
αν δεν τον βρείτε τον θεό στο ξάρτι ενός παπόρου
ψάξτε τον στα περίχωρα του ζηλευτού του Πόρου.
Αλλιώς, θα βρίσκεται ψηλά, στην κορυφή του ονείρου..
Ο Νικος λοιπόν εδω και χρονια Αγωνιζεται να μας αποδειξει οτι ο Ηρωας ήταν
Κεφαλλονητης (οπως φυσικά κανουν και οι υπολοιποι ) και αναλυει για την παλική , προσπαθωντας να
βρει και ολους τους λόγους να αποκλεισει τα υπόλοιπά μέρη!
HOMERICITHACA.COM
Η ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΙΘΑΚΗ ΠΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΣΤΕΡΙΩΣΕ ΣΤΟ ΔΙΠΛΑΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΝΗΣΙ; - ε δ ώ Η ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΙΘΑΚΗ ΠΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΣΤΕΡΙΩΣΕ ΣΤΟ ΔΙΠΛΑΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΝΗΣΙ;
Για την ανω θεωρεια, οπως και αλλες του συμφωνω, οπως φυσικα συμφωνω και στον ταφο στα Τζαννατα, Αλλα θα διαφωνισω στην αναρτηση του με Πόρο και θα αναλυσω και τους λόγους!
Πεζος θαρρώ δεν ηρθες στην Ιθάκη,,φραση που επαναλαμβανεται τακτικα, και ο Νικος θεωρει για τους δικους του λογους οτι μας οδηγάει παλικη,, (επειδη υπάρχει η εναλακτικη του να πας και πεζος αλλα δυσκολα) . Ο Πόρος λοιπόν το περασμα, ακόμη και με τους σημερινους δρόμους πολύ δυσκολος από ολο το νησι , παρότι οπως και τότε είναι και σημερα η πυλη προς αυτό!
Να θυμισω κάτι που προλαβα στα 50πλαςς μου πια!,, Ακρωτηρι ,μαζεμα ελιων και ξυλων χωρις παραλιακο δρομο, με ιδιοκτητες απο Αγιο Νικολαο (εκει ανοικει σακομη η περιοχη) και μοναστηρακι
η μεταφορα γινοταν από θαλασσα σε πορο με καικια!
Σκαλα παραλιακος δρομος ανοικτηκε στην εφηβια μου,, με ολα τα συνακολουθα που δημιουργησε!
Ακόμη και τα λοιπά μερη του νησιου, (νησι με εθνικο δρυμο να θυμισω) λογο της ιδιαιτεροτητας του, ηταν πιο προσβασιμο μεσω θαλάσσης παρα ξηρας!
Το ταξίδι τηλεμαχου σε Πύλο, και η επιστροφη του!!! Φωτογραφιζει Πόρο!
Εφυγε από ιθάκη με Ζεφυρο, συχνοτατο αερα και βολικο για το ταξιδι!!!!!
Με τοσσες μπαλες μπασκετ που εχω χασει λογο του αερα απο στενο,, Νομιζω οτι ο ομηρος φωτογραφιζει την ιδιαιτεροτητα του χωριου μου να φυγει πλοιο ειδικα σουρουπο με το στεριανο.
Παραλία με πολύ Αμμο,, θυμιζω αυτό που πρέπει να ειναι γνωστο σε ολους μας!!
Απο την Αμμο του Πόρου μετα τους σεισμους 1953, ανοικοδομηθηκε ολη η κεφαλονια
Εξάλου και ενημερωτικα , και δεν γραφω άλλα
Η ανθρώπινη παρουσία στην Κεφαλονιά χρονολογείται από την Λίθινη Εποχή, περίπου 100.000 πριν από σήμερα.
Μια πρόσφατη ωκεανογραφική, γεωλογική και αρχαιολογική έρευνα ενίσχυσε τις προηγούμενες θεωρίες ότι ομάδες Νεάντερταλ έφτασαν στο νησί από τις απέναντι ακτές της ηπειρωτικής χώρας, κατά την τελευταία παγετώδη περίοδο (Würm), πριν από 115.000 χρόνια.
Οι «χερσαίες γέφυρες» που σχηματίστηκαν, όταν το επίπεδο της θάλασσας έπεσε κατά περίπου 120 μ. λόγω των παγετώνων, διατηρήθηκαν μέχρι και 20.000 χρόνια πριν. Μέσα από αυτά τα χερσαία περάσματα, άνθρωποι και ζώα μετακινούνταν από την απέναντι γη στην ορεινή και πυκνοδασωμένη Κεφαλονιά. Τα ίχνη που άφησαν πίσω τους στο νησί αυτοί οι νομάδες κυνηγοί, κυρίως πέτρινα εργαλεία, καλύπτουν όλο το φάσμα της Λίθινης Εποχής, όπως αποκάλυψαν οι αρχαιολόγοι και ερευνητές.
Χρονολογούνται από την Παλαιολιθική Περίοδο, δηλαδή πριν από περίπου 44.000 χρόνια πριν από σήμερα, συναντώνται σε όλην την Μεσολιθική (8000 – 7000 / 6900 π.Χ.), μέχρι το τέλος της Νεολιθικής περιόδου (3300 π.Χ.), όταν αρχίζει η Εποχή του Χαλκού.
Η διασπορά των λίθινων εργαλείων σε όλη σχεδόν την επιφάνεια του νησιού υποδηλώνει ικανόν ανθρώπινο πληθυσμό. Αυτή η υπόθεση είναι ενισχύεται από τα παλαιολιθικά και μεσολιθικά ευρήματα από θέσεις γύρω από την κεντρική οροσειρά του Αίνου, όπως στον Άγιο Νικόλαο Γρούσπα του Ρουδίου, στην Σάμη αλλά και στην ευρύτερη περιοχή. Επί πλέον, στην κατοίκηση θα πρέπει να προστεθούν υπολείμματα που βρέθηκαν σε σπήλαια όπως λ.χ. στο Σπήλαιο των Χαλιωτάτων και το Σπήλαιο Φυτίδι των Πουλάτων. Υπήρχαν, μεταξύ άλλων ευρήματα, από οστά νεαρών θηλαστικών, αλεπούδων, αγριόχοιρων και κόκκινων ελαφιών, που καταναλώθηκαν ως θηράματα από τους κατοίκους αυτών των σπηλαίων. Αυτά τα οστά μαρτυρούν την πλούσια πανίδα γύρω από τον Αίνο και το Ρούδι, που προσέλκυσε τους κυνηγούς της λίθινης εποχής.
Ωστόσο, η μοίρα και η εξέλιξη αυτού του πληθυσμού των Νεάντερταλ στην Κεφαλονιά εξακολουθεί να αποτελεί ένα άλυτο ζήτημα, λόγω έλλειψης πληροφοριών, η διαλεύκανση των οποίων επαφίεται στους ανθρωπολόγους του μέλλοντος…
Η ανθρώπινη παρουσία στην Κεφαλονιά, ήταν εξαρτημένη από τον Αίνο, που παρείχε τα απαραίτητα αγαθά (θηράματα και ξυλεία) για την επιβίωσή της. Επιβεβαιώθηκε επίσης κατά την Ύστερη Νεολιθική περίοδο (~ 5600 έως 4800 π.Χ.). Με ευρήματα της στρωματογραφικής ανασκαφής στο Σπήλαιο της Δράκαινας στο φαράγγι Στενό του Πόρου. Η ανάλυση άνθρακα από τις εστίες έδειξε ότι οι νεολιθικοί κάτοικοι του σπηλαίου έκαιγαν ξύλα από κεφαλονίτικα έλατα και μαύρη πεύκη, είδη που αποτελούν μέχρι σήμερα την δασική ύλη στην περιοχή Αίνου.
Βρέθηκαν επίσης κατά τις ανασκαφές απανθρακωμένα υπολείμματα φρούτων και δημητριακών, καθώς και πλήθος οστών από εξημερωμένα και άγρια ζώα, που περιγράφουν τον τρόπο ζωής αυτών των πρώτων Κεφαλονιτών / Κεφαλλήνων, κατά τον Όμηρο, οι οποίοι συνεχίζουν να κυνηγούν στις πλαγιές και στα δάση του Αίνου, προκειμένου να συμπληρώσουν την διατροφή τους και να προμηθευτούν καυσόξυλα.
Αλλά, ευρέθησαν επίσης και μάρμαρο Νάξου, οψιανός από την Μήλο, γάβρος / gabbro πιθανώς από την Αργολίδα και στεατίτης άγνωστης προέλευσης, που αποκαλύπτουν εδραιωμένες σχέσεις με το Αιγαίο. Η επικοινωνία του σπηλαίου με το Αιγαίο ή τουλάχιστον με την Πελοπόννησο ήταν αμφίδρομη.
Πηγή: arxeion-politismou.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου