Ο Ικάριος ο Λακεδαιμόνιος ήταν γιος του Περιήρους ή του Οιβάλου, βασιλιά της Σπάρτης, και της Γοργοφόνης, κόρης του Περσέα. Από τον πατέρα του ήταν απόγονος του ήρωα Λακεδαίμονα. Αδέλφια του Ικάριου ήταν οι Αφαρέας, Λεύκιππος και Τυνδάρεως. Ανάμεσα στα παιδιά του Ικαρίου ήταν και η Πηνελόπη, δηλαδή ο Ικάριος υπήρξε πεθερός του Οδυσσέα.
Ο Ικάριος και ο Τυνδάρεως εκδιώχθηκαν από τον ετεροθαλή αδελφό τους Ιπποκόωντα, οπότε κατέφυγαν στην Πλευρώνα, στο ανάκτορο του Θεστίου, όπου παρέμειναν και τον βοήθησαν να αντιμετωπίσει τους γείτονες εχθρούς του. Αργότερα, ο Ηρακλής σκότωσε τον Ιπποκόωντα και τους γιούς του, και επανέφερε τον Τυνδάρεω στον θρόνο της Σπάρτης. Σύμφωνα με την επικρατέστερη παράδοση, ο Ικάριος παρέμεινε στην Ακαρνανία, όπου πήρε ως σύζυγό του την Πολυκάστη, κόρη του Λυγαίου, και απέκτησαν τρία παιδιά: την Πηνελόπη, τον Αλυζέα και τον Λευκάδιο. Κατά μία άλλη εκδοχή, ο Ικάριος επέστρεψε στη Σπάρτη μαζί με τον αδελφό του και νυμφεύθηκε μια Ναϊάδα, την Περίβοια, αποκτώντας μαζί της 6 παιδιά: την Πηνελόπη (και πάλι), τον Θόαντα, τον Δαμάσιππο, τον Αλήτη, τον Περίλεω και τον Ικεύσιμο.
Για τη μονάκριβη κόρη του, την Πηνελόπη, ο Ικάριος διοργάνωσε αγώνες δρόμου και την πάντρεψε με τον νικητή, τον Οδυσσέα. Το πιθανότερο όμως είναι ότι ο Οδυσσέας είχε πάει στη Σπάρτη ως μνηστήρας της Ωραίας Ελένης και, όταν είδε το πλήθος των άλλων μνηστήρων της, σκέφθηκε να διαλέξει κάποια άλλη για σύζυγο αντί να έχει να αναμετρηθεί με τόσους άλλους. Πήρε λοιπόν την υπόσχεση από τον Τυνδάρεω ότι θα μεσολαβούσε για την Πηνελόπη, ενώ ο Οδυσσέας με την εξυπνάδα του θα του έλεγε ποια λύση έπρεπε να δώσει στο ζήτημα των μνηστήρων της Ελένης. Μετά τον γάμο του Οδυσσέα και της Πηνελόπης, ο Ικάριος ζήτησε να μείνει κοντά τους. Ο Οδυσσέας αρνήθηκε και ο Ικάριος, επιμένοντας, άρχισε να τρέχει πίσω από το άρμα με το οποίο το ανδρόγυνο έφευγε για την Ιθάκη, παρακαλώντας την Πηνελόπη να κατεβεί και να γυρίσει πίσω. Τελικά ο Οδυσσέας χάνοντας την υπομονή του στάθηκε σε ένα σημείο που απείχε τριάντα στάδια από τη Σπάρτη και ζήτησε από την Πηνελόπη να επιλέξει ανάμεσα σε αυτόν και στον πατέρα της. Η Πηνελόπη αισθάνθηκε ντροπή και σε απάντηση σκέπασε με ένα πέπλο το πρόσωπό της, υπονοώντας με αυτό ότι ήθελε να ακολουθήσει τον σύζυγό της αλλά ντρεπόταν να το πει στον πατέρα της. Τότε ο Ικάριος κατάλαβε την επιθυμία της και υπεχώρησε. Αργότερα, στο μέρος όπου έγινε αυτό το περιστατικό, ο Ικάριος ανέγειρε ιερό ή άγαλμα της θεάς Αιδούς (= ντροπής), της τροφού της θεάς Αθηνάς.
Μία καθαρά τοπική παράδοση των Λακεδαιμονίων αναφέρει ότι ο Ικάριος συμμάχησε με τον άλλοτε εχθρό του, τον Ιπποκόωντα, και έδιωξαν μαζί τον Τυνδάρεω από τη Σπάρτη.
Στο Μουσείο του Βερολίνου βρίσκεται αγγείο με παράσταση του Ικάριου, έργο του αγγειοπλάστη του 5ου αιώνα π.Χ. Ιέρωνα.
Αντίκλεια (μητέρα του Οδυσσέα)
Στην Αρχαία ελληνική μυθολογία η Αντίκλεια ήταν διάσημη βασίλισσα της Ιθάκης σαν σύζυγος του βασιλιά Λαέρτη. Η Αντίκλεια ήταν κόρη του Αυτόλυκου και της Αμφιθέας, εγγονή από πατέρα του αγγελιοφόρου των θεών Ερμή.[2][2] Η Αντίκλεια είναι η μητέρα του ήρωα Οδυσσέα που είναι διάσημος στην Οδύσσεια, σύμφωνα με πολλές πηγές ωστόσο πραγματικός πατέρας του Οδυσσέα ήταν ο Σίσυφος, με τον Λαέρτη απέκτησε πολλές κόρες ανάμεσα στις οποίες και η Κτιμένη.[3][4][5][6] Σύμφωνα με πολλές πηγές όπως ένα χαμένο θραύσμα της τραγωδίας που έγραψε ο Αισχύλος με τίτλο "Η δίκη των όπλων" ο Οδυσσέας δεν ήταν παιδί του Λαέρτη αλλά του Σισύφου. Σε αυτή την έκδοση ο πατέρας της Αυτόκλυτος λεηλάτησε και έκλεψε τα βόδια του Σισύφου. Ο Σίσυφος αναγνώρισε τα κλεμμένα του πρόβατα σαν καλεσμένος του Αυτόλυκου, στην συνέχεια βίασε την κόρη του Αντίκλεια, από την ένωση αυτή γεννήθηκε ο Οδυσσέας πριν παντρευτεί η ίδια τον Λαέρτη.[7] Η Αντίκλεια στην συνέχεια παρέδωσε τον Οδυσσέα σε μια τοποθεσία με το όνομα Αλαλκομενές στην Βοιωτία, ο Οδυσσέας όταν πήγε στην Ιθάκη έδωσε στο νησί το ίδιο όνομα σε ανάμνηση της γενέτειρας του.
Στο Βιβλίο ΙΑ΄ της Οδύσσειας περιγράφεται το ταξίδι του Οδυσσέα στον Κάτω Κόσμο με στόχο να συναντήσει τον μάντη Τειρεσία, ήθελε να ζητήσει την συμβουλή του για να μπορέσει να επιστρέψει στην πατρίδα του. Ο Οδυσσέας συνάντησε πολλά πνεύματα ανάμεσα στα οποία της μητέρας του Αντίκλειας, απέφυγε να την πλησιάσει πριν συναντήσει πρώτα το πνεύμα του μάντη.[8] Αφού μίλησε με το πνεύμα του Τειρεσία ο Οδυσσέας έσπευσε να βρει την μητέρα του, την ρώτησε πως βρέθηκε στον Κάτω Κόσμο και της εξήγησε τα προβλήματα με την επιστροφή του. Η Αντίκλεια του απάντησε ότι πέθανε από την λύπη της επειδή δεν επέστρεφε, ο πατέρας του ήταν σε πιο άθλια κατάσταση, ζούσε στην ύπαιθρο, φορούσε κουρέλια και κοιμόταν στο πάτωμα. Η σύζυγος του Πηνελόπη ήταν εξίσου περίλυπη, δεν ξαναπαντρεύτηκε ποτέ ενώ ο γιος τους Τηλέμαχος ήταν διαχειριστής της περιουσίας τους. Μετά την συνάντηση ο Οδυσσέας έσπευσε να αγκαλιάσει την μητέρα του αλλά φέρνοντας τα χέρια του πάνω της είδε ότι ήταν σκιά, αυτό του έφερε έντονη θλίψη. Σύμφωνα με μερικές εκδόσεις η Αντίκλεια αυτοκτόνησε όταν έμαθε ψευδείς αναφορές ότι σκοτώθηκε ο γιος της.[9]
ΚΕΦ-ΕΛΛΗΝΕΣ, δηλαδή ΚΡΗΤΟΕΛΛΗΝΕΣ = ΚΕΦΑΛΛΗΝΕΣ... !
Αν έλθει από τη θάλασσα ένας ΚΕΦτιού θα ονομάζεται ΚΕΦ-ΑΛΟΣ, δεν νομιζω το Κεφτιου να ειναι η γενικη του Κεφαλου,, πολυ τραβηγμενο το σεναριο! Οταν ο Οδυσσεας στα ψεματα του αναφερε οτι ηταν Κρητικος γιατι ο ομηρος δεν μας εδωσε την πληροφορια των ΚΕΦΤΙΟΥ?
απαντηση για Κεφτιου απο Νικο Καμπανη
Ναι ορές ο Δυσσέας ήτανε γιός του Σίσυφου όταες στο τότες καρναβάλι των αρχαίωνε παρουσιάστηκε στην Αντίκλεια μασκαρεμένος σα Δίας και τήνε ξελόγιασε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΧα χα χα.
Αυτό το καρναβαλικό δράμα περιέγραψε και ο Αισχύλος στη συγκεκριμένη τραγωδία του, για να μπορέσει να δικαιολογήσει την ιδιότητα καταγωγής του Δυσσέα ως Διογενούς (καταγόμενου εκ του Διός δηλαδής)!
Και αυτός ο μπαγάσας ο “ Όμηρος” τέσσαρες φορές τόνε λέει με αυτή την ιδιότητα, δύο στην Οδύσσεια και άλλες τόσες στην Ιλιάδα…
ΚΑΛΑ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΑ και του χρόνου καλύτερα πατριώτες.
Κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα κα
ΚΕΦ-ΕΛΛΗΝΕΣ, δηλαδή ΚΡΗΤΟΕΛΛΗΝΕΣ = ΚΕΦΑΛΛΗΝΕΣ... !
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν έχεις και άδικο Γεώργιε.
Αυτό το Κεφτιού μοιάζει με το Θηνιά = Θηναία = Αθηναία = Παλλάδα !!
΄Έδεπα λοιπόνε στα Διβαράτα (ίδιο όνομα με τη Θηνιά - για να βοηθήσω κάποιους), τρώγοντας κάτι κεφτέδες μετά συνοδείας ρομπόλας το εύρηκα!
Του χρόνου στο καρναβάλι θα ντυθώ κεφτές, δηλαδή Έλληνας Κεφαλλονίτης!!!
Κουά κα κα κα κα κα κα κα κα κα
Εχεις μπερδέψει τον κεφτιου με τον κεφτέ χαχα και είναι και σαρακοστή.καλυτερα πάντως είναι τα σουτζουκάκια και η κρεατοπιτα.
ΑπάντησηΔιαγραφή