Σήμα Facebook

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ | κινητο 6907471738


ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ

ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΠΟΡΟ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ
Συνεχή Ροή Ειδήσεων από το νησί

Κυριακή 23 Ιουνίου 2024

Του Αη Γιάννη ανάβουμε φωτιες

 Του Άη Γιάννη ξημερώνει που ανάβουμε τις φωτιές Ώ τι γινόταν τότε σε κάθε γειτονιά σε όλη την Ελλάδα μικροι μεγάλοι να πηδήξουμε τη φωτιά με γέλια με χαρά ολοι μαζι αγαπημένοι !

θυμήθηκα και τον Κλήδονα που έριχναν τότε οι νόνες στις ανύπαντρες κοπέλες για να δουν ποιον θα παντρευτούν. 

Οπως έχω ξαναπεί δεν έχω γεννηθεί και μεγαλώσει στη Κεφαλονιά, μα η νόνα μου έμενε μαζί μας στον Πειραιά και γι αυτό τα ξέρω . 

Μία χρονιά σαν αύριο που ήμουν πολύ μικρή, θυμάμαι που έριξε τον Κλήδονα σε μιά κοπέλα .

Έμεινα και παρακολούθησα όλη την τελετή του Κλήδονα και παρότι έχουν περάσει 50 χρόνια και περισσότερο νομίζω ότι κάπως την θυμάμαι .

Θα σας την εξιστορήσω και αν κάτι έχω ξεχάσει να μου το συμπληρώσουν όσοι γνωρίζουν.

Η κοπέλα έπρεπε να πάει στη βρύση με τη στάμνα να φέρει το αμίλητο νερό !

Δηλαδή θα πήγαινε και θα ερχόταν και όποιον συναντούσε δεν θα του μιλούσε.

Εμείς στο Πειραιά δεν είχαμε τρεχούμενες βρύσες,έτσι πήγε μέχρι τη βρύση γέμισε το ποτήρι με νερό και αμίλητη το έδωσε στη νόνα μου .

Η νόνα μου κάτι έλεγε που δεν τα θυμάμαι αλλά εκείνο που θυμάμαι ήταν πως έσπασε και έριξε μέσα στο ποτήρι ένα αυγό !!!

Το αυγό άρχισε στο νερό να παίρνει σχήματα διάφορα το κοιτούσαν και το άφηναν να πάρει το  τελειωτικό σχήμα .

 θυμάμαι πήρε το σχήμα καραβιού και της είπε η νόνα μου ναυτικό θα πάρεις!!

Ο Κλήδονας το μάντεψε?????

Η Σοφία αργότερα παντρεύτηκε και πήρε ναυτικό!

Όλη την ώρα της το έλεγε η νόνα μου θυμάσαι τον Κλήδονα??

Το αυγό ήταν ποιο εύκολο να το έχει η νόνα μου αλλιώς έχυναν και μολύβι μέσα στο ποτήρι αντί για αυγό!

Αυτά θυμάμαι και σας τα παραθέτω !!!!

Χρόνια Πολλά για τον Άη Γιάννη Αύριο !

Η φώτο μου είναι από τα Τζαννάτα που γίνεται κάθε χρόνο το πανηγύρι στον Άη Γιάννη που έχουν εκκλησιά .

Νάμαστε καλά του χρόνου με υγεία !!! 

Καλό σας Σαββατόβραδο !!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου